RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Háromszor, egyhuzamban bajnok
Kazár Mikit inspirálta az új autó és az újabb bajnoki cím
2014-11-25
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360049
Napi oldal:
110310
Jelenleg:
2815
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

haromszor_egyhuzamban_2

A Waldviertel Rallye-n szerezte meg a harmadik bajnoki címét pilótaként a miskolci Kazár Miklós. Navigátorával, Szőke Tomival másodszor ünnepelhették ezt. Mikivel beszélgettünk az évzáróról, az inspirációról, a csapatról és sok mindenről...

Egy porcikád sem kívánta ezt a futamot.
Nagyon beharangozták, hogy milyen jó futam lesz. Egy színvonaltalan, semmitmondó verseny volt. Soha nem indultam még ilyen futamon, még a magyar túra versenyek is színvonalasabbak.. Folyamatos csúszások voltak, 25 perc, fél óra... egyik gyorsasági sem kezdődött időben.
Már mondtam korábban is, de most is elmondom: nagyon zavaró volt, hogy odaállunk egy szuper autóval, a legmodernebb technikával és azt kell megvárnunk, hogy a hátsókerekes Volvo - amit meg nem mondok, hogy hány éves - lemenjen a pályáról... Ez picit megalázó volt...

haromszor_egyhuzamban_7

A pályák nehezek voltak, sokan nem látták meg a célt... 
Mi volt a taktika, lassan mentetek?
Olyan lassan nem mehettünk, abszolút idővel kezdtünk :)
Megint a szervezés ütött be a következő rajtban, ahol mondta a sportbíró, hogy 'five minits more', utána 'two minits ' és mindig kellett még és még várni. Fogalma sem volt, hogy mikor rajtolunk majd el, a legtöbbet az 'i don't know' -t mondogatta. Már sokadszorra kapcsoltam be és le azt a gombot, amit fél perccel a rajt előtt kell... Untam már ott magam nagyon, volt, hogy már fáztunk. Aztán egyszer csak 40 másodpercnél visszaadta a menetlevelet, mert akkor már annyira sürgős volt, hogy elrajtoljunk. 25 perc késésnél már az az egy perc nagyon sokat számított volna... Elfelejtettem benyomni azt a bizonyos R5 gombot... Volt ugyan valami ALS, de 100 lóerővel volt kb. kevesebb. Úgy rajtoltunk el és még egy elagázasban is túlcsúsztunk és még újra kellett indítani. Ott kaptunk sokat.
A szervizben láttuk, hogy a második helyre jók vagyunk így is.

A következőt meg akartam húzni, mert tetszett nekem az a körgyors, megint mentünk egy abszolút időt.
Mondták a célban, hogy Norbiék kiestek. Kérdezték, hogy megyünk e tovább. Ha az ember nem akarja, hogy ezt visszakapja az élettől, akkor nyilván tovább kell menni.

haromszor_egyhuzamban_3

Persze már nem mentünk száz százalékon, de nem is tudsz túlságosan lassan menni, mert akkor meg kizökkensz a ritmusból és azért hibázol. Versenytempóban, biztonságosan mentünk, már ha ez a két szó összeilleszthető ilyen formán :)

Az utolsó gyors már ködben volt, nagyon sok volt az előnyünk, azon tényleg nem mentünk gyorsan.


Sok néző volt kint, meglepően sok magyar, amit nagyon köszönünk. Azt gondolom sokat nyert azzal az osztrák rendező, hogy ott voltunk, talán egy kicsit többet kellett volna kapnunk.

Mindenképp a helyünkön kellett volna mennünk, össze kellett volna fésülni a két mezőnyt. Na de mindegy .... 
Megnyertük a versenyt is. A bajnokságot is. Örültünk.
 
Ramon egy igazi profi sportoló! Két év után egy ilyen kocsiba beülni és hiba nélkül végigmenni... nem akármi. Köszönöm itt is a munkáját!
Nagyon sajnáltam, de nagyon, hogy Tomi nem lehetett ott, megkoronázni az évünket. Rengeteget dolgozott az autóban is, a csapatban is.
Ezért is volt keserű az a hétvége... Nagyon nehéz lehetett az interneten keresztül bajnoknak lenni... Sosem felejti el. Külföldön volt, munkaügyben. Megbeszélések között figyelte a neten az egészet.

haromszor_egyhuzamban_1
 
Ez a harmadik bajnoki címed...
Negyedik! :)
Bocsánat, igazad van!
 
Mi inspirált év elején?
Megint egy új kihívás volt és ez inspirált.
A Mitsubishivel nagyon küzdelmes volt, a Citroënnel nem lett volna küzdelmes, ha nem áll meg ott Veszprémben.
Ha tudnánk jövőre ugyanezzel az autóval menni, az óriási előny lenne. Év elején Miskolcon, mikor Bükkszenten fékeztem egy kanyar előtt, utána még gázt adtam... mindent máshogy kellett csinálni.
Azt gondolom, hogy ez az év is arról szólt, hogy sokat tudtam fejlődni. A végére már könnyedén vezettem, megszoktam.
Vicces, de mégis a Waldviertelen történt először, hogy félreváltottam... pontosabban ahelyett, hogy felváltottam volna, ahelyett a kéziféket rántottam meg :) Jót kuncogtam magamon... Persze rázkódott a kocsi, meg ilyenek :) :)
 
Mi ösztönöz a 2015-ös esztendőre?
A csapatom és a körülöttünk állók idén valahogy nagyon fényt kaptak. Már korábban is összeszokott volt a társaság, de valahogy idén kezdte el mindenki ugyanolyan hévvel hajtani ezt az egészet. Jó volt a lendület...
Amikor benne vagy valamiben, észre sem veszed, hogy mennyi ereje van ennek. De már kezdünk rájönni, hogy ez egy érték. A csapatunkról beszélek, zsinórban a harmadik bajnoki címmel a hátunk mögött.
 
Nézegettük a Wikipédiát... Még vannak dolgok, amiket el lehetne érnünk...
Benik Balázs üzent, ami nagyon jól esett, hogy utolértem.
Nem tudom, hogy meddig tudjuk és meddig akarjuk csinálni.
Nyilván attól is függ, hogy mi lesz jövőre. Úgy látom, hogy vannak akarások, a szakágvezető váltás is pozitív, sok verseny be van jelentve, még jó dolgok is lehetnek...

haromszor_egyhuzamban_4

Amikor azt kérdezik, kérdezed, hogy mi lesz jövőre, akkor könnyű a válaszom, mert visszakérdezek: Miért, mi lesz? Milyen autóval, hány versenyen lehet majd indulni? Mennyi pénz kell, hogy elindulj egy versenyen, egy bajnokságban... Most 11 verseny van bejelentve. Sok kérdés nincs még tisztázva...
 
Külföldi versenyeket nem néztek?
Egyszerűbb itt indulni, közelebb van.
Borzasztó nehéz amúgy elmenni és otthagyni a családot.
Nem is csak az a baj, hogy sokkal többe kerül egy külföldi futam, de sokkal több időt is elvesz. Cyprusra elmenni... az egy hét... Nekem annyit nem ér egy verseny...
 
Néha mondják, hogy unalmas ugyanazokon a pályákon menni...
Amikor azt mondják, hogy 5, 4, 3, 2, 1... onnantól mindig izgalmas.
 
A múlt hétvégén a Mammutban volt kiállítva az autótok... nem tudom, hogy volt e rajta árcédula :) Tegnap pedig a partnereiteknek tartottatok egy pezsgős ünneplést.
Naponta 50 ezer ember látta kint az autót, sokan fotózták. Tomi ott volt, vele lehetett fotózkodni is... :) Letette az irodáját oda lentre :) :)

haromszor_egyhuzamban_5
 
Még lesz két verseny idén...
Gondolkoztunk, hogy el kellene indulni... csak a buli kedvéért.

A Waldviertel nem volt betervezve. Két hete hétvégén megint megnyertem a quadbajnokságot, azzal is elment egy kis idő. Még nem volt rá időnk foglalkozni vele. 

haromszor_egyhuzamban_6

 

Ez a hír most jelenik meg 3640. alkalommal
Share |
Szentendre, Ford Hovány • egyéb
Ausztra, Krems • rally ob
2014.11.06-08.
Österreichischen Rallye Staatsmeisterschaft 2014
Rallye Waldviertel 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k