Sós-Nacsa Gábor tesztjére kaptam meghívást az elmúlt
hétvégén, és ha már ott voltam akkor nem csak fényképeztem, de kérdeztem is a
junior válogatott pilótától.
Hogy gondolsz vissza az előző szezonra, és hogy értékelnéd a
történteket?
Ha egy évet tervez valaki, akkor beleszámol egy bukást
és egy technikai problémát. Sajnos ezt az első két verseny után ki is
pipálhattuk. Tehát volt honnan felzárkóznunk. Az utána következő versenyeken
sikerült felállnunk mindig a dobogóra. Ezzel sikerült megszereznünk az év végi
ezüstérmet. Ha valaki leírja a második verseny után, nem hittem volna el. De
sikerült ezzel bebizonyítanunk a támogatóknak és a csapatnak, hogy képesek
vagyunk felállni egy ilyen nehéz évkezdet után és hiba nélkül versenyezni.
Még egy fontos dolog történt velünk, hogy sajnos navigátort kellet
cserélnünk. Az év elején Krisztiánnal kezdtem, de az iskola miatt nem tudta
vállalni az év második felét. Ezzel egy kicsit megint nehéz helyzetbe kerültem,
hisz nem elég, hogy nem szabad hibáznom még egy új navigátort is kell keresnem,
és eredményesnek kell, hogy legyünk együtt. A választás Cofira (Fedor
Tamás) esett. Ami az Ózdi versenyen bebizonyosodott, hogy jó választás
volt. Összefoglalva a tavalyi évet : ne legyen rosszabb.
Idén ki fog neked diktálni?
Tavalyi év második felében kértem meg Cofit, hogy tapasztalataival
legyen a segítségemre.
Az év végi dobogós helyezésünkhöz ő is kellett!
Sikerült jól összehangolódnunk, így 2009-ben is Cofi diktálja a tempót!!!
Ha jól tudom 2009-ben is a Tenkes Rallye Team biztosítja a technikát
számotokra? Akkor ezen a téren nem is változik semmi?
Valóban így
van. Hosszas tárgyalásokat folytatva sikerült megegyezésre jutnunk a Tenkes
Rallye Team-mel. Mind szakmai felkészültségükkel, mind a felénk irányuló
bizalmukkal meg voltunk elégedve tavaly, így idén is ők biztosítják a technikai
hátteret.
Hogy sikerült a teszt?
Túl vagyunk az első teszten, nagyon jól esett, mert már
közel öt hónapja nem ültem versenyautóban! Egy hosszú napot töltöttünk a Mecsek
lábánál, és sikerült az autót újra "belaknom"! A nap végére már sikerült az autó
beállításait is rögzíteni. Ebben nagy segítségemre volt a szerviz csapatom is,
hiszen navigátorom egy gyomorrontás miatt nem tudott, csak kívülről segíteni. De
Eger előtt még szeretnék menni az autóval 30-40 km.-t, hogy oda szükséges
finombeállításokat is elvégezzük az autón.
(Volt szerencsém a teszten Gábor mellé beülni, és meg kell mondanom hogy
kellemes csalódás volt számomra, az autó is és a pilóta is. Fiatal kora ellenére
nagyon nyugodtan és tudatosan használja az autót! Élveztem a lobogást… Köszönöm
Gabi!)
A 2009-es tervekről mesélj kérlek, össze állt már az év?
Idén minden eddigitől nagyobb hangsúlyt fektetünk a beállításokra
és a felkészülésre, mind fizikailag, mind managment szempontjából, hisz nem
titkolt céllal indulunk neki a 2009-es évadnak. Bajnokságot szeretnénk nyerni,
de gondolom mindenki így indul neki az év elején!
Az N2-es kategória idén sem lesz kicsi, és a Swift kupában is vannak
meglepetés nevek az Egri levezési listán. Mit gondolsz erről?
Bővült az N/2 sok jó névvel, de még a SWIFT kupában is cserélődtek
a pilóták illetve a csapatok. Vannak tavalyról ismert nevek is, de egyelőre még
egyikkel sem szeretnék foglalkozni, majd Eger-Miskolc után már látni fogjuk,
hogy van-e realitása a céljainknak.
Mi az elvárás a támogatóktól, és te mit vársz el magadtól idén?
Egy nagyon egyszerű feladatot kaptam a támogatóimtól. Elég ha csak
egyet ugrok előrébb azon a bizonyos dobogón. Magamtól pedig gyors és pontos
versenyzést várok el, ami hozza majd magával az eredményt.
Kik azok akik lehetővé teszik számodra a 2009-es
szezont?
Ezúton is szeretném megköszönni a támogatóinnak: OST
Alternativ Energien, AutoColor, Sós Márka független Gyorsszerviz, Suzuki Sós,
Lenjutech Kft.
Akik nyomon szeretnék követni a csapat híreit, történéseit azoknak: www.sosmotorsport.hu.