Csütörtökön reggel indultunk Budapestrõl Erdélybe, Kovászna városába. A szolnoki Tisza hídon egy gigantikus kátyúban rögtön kaptunk egy defektet a trélerre. Szolnokon kicserélték egy gumismûhelyben 14000 ért a 2 gumit.
Utunkat folytatva, Kolozsvárt elkerülõ autópálya elõtt csatlakozott lelkes csapatunkhoz, a hazai Rally Túra szakosztály fenegyereke, Sipos Zoltán (Sipi).
Õ is egy E36 os BMW-vel támadott a Wintercup on. 800 km és 13 óra utazás után megérkeztünk brassó megyébe!
Természetesen itt is kaptunk a trélerre egy dupla defektet, úgy hogy az utolsó 10 kilométert már gumi nélkül tettük meg.
Még a felni is elkopott! :)
Megérkeztünk a Turist Hotel be Covasna-ra, Nagyon szép új szálláshely. A Hotelben internet (LAN, WiFi) színvonalas kiszolgálás, étteremben alacsony árak. Mindössze 14 euró egy kétágyas szoba…
Péteken reggel felvettük a hotel halljában az Itinert, beszélgettünk a rendezõséggel és kérdezték, hogy mit szeretnénk a BMW-vel?? Nem megy fog felmenni a hegyoldalra! Mi pedig ígéretet tettünk, hogy nem akadunk el sehol!
A román mezõnyben nincs is hátsó kerék hajtású autó!
Kitûnõ idõt fogtunk ki. -10-15 fok tiszta égbolt, szikrázó napsütés, majdnem le is égtünk! Mindenki napbarnított arc szerkezettel várt az estére!
Pályabejáráson voltak kisebb technikai problémák, mentés, minket is beszippantott a "sánc" (árok), de megoldottuk!
Románok, magyarok, székelyek együttes összefogással ráncigálták ki egymást! Még Sipi kocsijának is koccantak, de betétlap csere se volt, inkább csak az volt a válasz hogy "majd este leisszuk" :
Szombaton reggel jött el a nagy esemény, a verseny napja.
08:00 kor Adminisztratív átvétel, utána gépátvétel, 11:00 kor pedig Rajt.
Navigátorom Kéri Sándor, most szokunk össze úgy, hogy ez a verseny ideális volt arra gyakoroljunk kicsit.
Sipos Zoltán navigátora az RTE szponzoraként ismert Temesvári László volt. (Temesvári Trans)
Elsõ gyorsaságin egész jó idõt futottunk, de a lengéscsillapítók feladták a harcot, ezért kissé bátortalanul pattogtunk. Mind a 2 BMW teljesen utcai, tuning és futómû mentes volt.
2. gyorsaságira elfogyott a 3-as sebesség i fokozat a mi váltónkból, illetve ha bent tartottam akkor nem bírta kidobni! Sipiék egyszer túlcsúsztak, de a lelkes szurkolók megmentették õket. Köszönet érte.
Mivel a leghosszabb difi van alatta az 1.8 IS nek, igy 2. fokozatban is 100 fölött megy. Inkább csak kettesben üvegeltem a csótányt! :
Úgy erõsnek is tûnt! Csak ne pattogott volna annyit! :) A videóban amit mellékelek, látható hogy mennyire uraljuk a helyzetet!
Sipi szintén csillapító problémákkal küszködött. Neki csak elöl volt egy majdnem szöges gumija, amiben szög már csak hírbõl volt. Õ szög nélküli kategóriába nevezett.
Reggel az elsõ gyorsaságin Sipinéknek gondot okoztak a felfelé menõ utak hátul ugyanis csak szintén szög nélküli NORDMAN2-es gumik voltak.
A PS1 gyorsaságin a tengerszint feletti magasság 500-ról 1000 m méterre emelkedik, 8 km -es gyorsasági alatt. A verseny lebonyolítása teljesen FIA szabványainak megfelelõen történt. Majdnem minden pályabíró tudott 2 nyelven.
Egész nap az összetett abszolút 4. idõket sikerült autózni, de az utolsó gyorsaságin beszippantott egy árok! Álltam a gázon az árokban, de 1,5 méteren múlott, hogy nem jött ki! Mire a nézõk ránk találtak, addigra elment 2 autó is. Kis kommunikációs problémánk is akadtak segítõinkkel, mert Õk a kocsi elejét tologatták, pedig ez hátul hajt, nincsenek hozzászokva! Itt a megszokott mûszaki mentés, hogy az elejét tolják!
A lényeg, hogy kiszabadultunk az árok fogságából, és így is sikerült jó eredménnyel (kategória 1 hellyel befejezni a versenyt, az abszolút értékelés 9. pozíciója mellett)
Sipiék is folyamatosan gyorsultak összeszoktak, kategóriában a 2. és összetettben a 10. helyen fejezték be a versenyt. A szöges gumi nélküli kategória 3. helye igazi dicsõség a magyar páros számára.
Verseny után ünnepélyes vacsora, és díjkiosztó volt a hotel éttermében, aminek költségeit a versenyrendezõség állta.
Összességében nagyon jól éreztük magunkat ez alatt a 3 nap alatt, a rendezvény feledtetni tudta azt a tényt, hogy nagyon messze van!
A legközelebbi versenyen is indulunk, ha lesz rá lehetõség!
Szabó Gergõ hargitai versenyén is megjelenünk, de ott már az éles kocsinkkal, a turbó motoros BMW E36 al, de csak a befagyott tó jegén. Spórolunk inkább az Eger rally-ra.
Köszönjük Simon Árpádnak, a verseny rendezõjének, hogy egy ilyen szép hétvégi programmal ajándékozott meg minket!
Jövõre is jövünk, de akkor már felkészített autókkal! :)
Reszkessenek az összkerekesek! :) :) :)