Havas élmények Kovásznáról
Kőházi Karcsiék képes, filmes élménybeszámolója
2011-02-02
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
732182477
Napi oldal:
166399
Jelenleg:
2347
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Élménybeszámoló 2011 Covasna  Wintercup

Csütörtökön reggel indultunk Budapestről Erdélybe, Kovászna városába. A szolnoki Tisza hídon egy gigantikus kátyúban rögtön kaptunk egy defektet a trélerre. Szolnokon kicserélték egy gumisműhelyben 14000 ért a 2 gumit.
Utunkat folytatva, Kolozsvárt elkerülő autópálya előtt csatlakozott lelkes csapatunkhoz, a hazai Rally Túra szakosztály fenegyereke, Sipos Zoltán (Sipi).
Ő is egy E36 os BMW-vel támadott a Wintercup on. 800 km és 13 óra utazás után megérkeztünk brassó megyébe!
Természetesen itt is kaptunk a trélerre egy dupla defektet, úgy hogy az utolsó 10 kilométert már gumi nélkül tettük meg.

havas_elmenyek_kovasznarol_1
Még a felni is elkopott! :)

Megérkeztünk a Turist Hotel be Covasna-ra, Nagyon szép új szálláshely. A Hotelben internet (LAN, WiFi) színvonalas kiszolgálás, étteremben alacsony árak. Mindössze 14 euró egy kétágyas szoba…
Péteken reggel felvettük a hotel halljában az Itinert, beszélgettünk a rendezőséggel és kérdezték, hogy mit szeretnénk a BMW-vel?? Nem megy fog felmenni a hegyoldalra! Mi pedig ígéretet tettünk, hogy nem akadunk el sehol!
A román mezőnyben nincs is hátsó kerék hajtású autó!
Kitűnő időt fogtunk ki. -10-15 fok tiszta égbolt, szikrázó napsütés, majdnem le is égtünk! Mindenki napbarnított arc szerkezettel várt az estére!
Pályabejáráson voltak kisebb technikai problémák, mentés, minket is beszippantott a "sánc" (árok), de megoldottuk!

havas_elmenyek_kovasznarol_2

Románok, magyarok, székelyek együttes összefogással ráncigálták ki egymást! Még Sipi kocsijának is koccantak, de betétlap csere se volt, inkább csak az volt a válasz hogy "majd este leisszuk" :
Szombaton reggel jött el a nagy esemény, a verseny napja.
08:00 kor Adminisztratív átvétel, utána gépátvétel, 11:00 kor pedig Rajt.
Navigátorom Kéri Sándor, most szokunk össze úgy, hogy ez a verseny ideális volt arra gyakoroljunk kicsit.
Sipos Zoltán navigátora az RTE szponzoraként ismert Temesvári László volt. (Temesvári Trans)
Első gyorsaságin egész jó időt futottunk, de a lengéscsillapítók feladták a harcot, ezért kissé bátortalanul pattogtunk. Mind a 2 BMW teljesen utcai, tuning és futómű  mentes volt.
2. gyorsaságira elfogyott a 3-as sebesség i fokozat a mi váltónkból, illetve ha bent tartottam akkor nem bírta kidobni! Sipiék egyszer túlcsúsztak, de a lelkes szurkolók megmentették őket. Köszönet érte.
Mivel a leghosszabb difi van alatta az 1.8 IS nek, igy 2. fokozatban is 100 fölött megy. Inkább csak kettesben üvegeltem a csótányt! :
Úgy erősnek is tűnt! Csak ne pattogott volna annyit! :) A videóban amit mellékelek, látható hogy mennyire uraljuk a helyzetet!

Sipi szintén csillapító problémákkal küszködött. Neki csak elöl volt egy majdnem szöges gumija, amiben szög már csak hírből volt. Ő szög nélküli kategóriába nevezett.
Reggel az első gyorsaságin Sipinéknek gondot okoztak a felfelé menő utak hátul ugyanis csak szintén szög nélküli NORDMAN2-es gumik voltak.
A PS1 gyorsaságin a tengerszint feletti magasság  500-ról 1000 m méterre emelkedik, 8 km -es gyorsasági alatt. A verseny lebonyolítása teljesen FIA szabványainak megfelelően történt. Majdnem minden pályabíró tudott 2 nyelven.

havas_elmenyek_kovasznarol_3

Egész nap az összetett abszolút 4. időket sikerült autózni, de az utolsó gyorsaságin beszippantott egy árok! Álltam a gázon az árokban, de 1,5 méteren múlott, hogy nem jött ki! Mire a nézők ránk találtak, addigra elment 2 autó is.  Kis kommunikációs problémánk is akadtak segítőinkkel, mert Ők a kocsi elejét tologatták, pedig ez hátul hajt, nincsenek hozzászokva! Itt a megszokott műszaki mentés, hogy az elejét tolják!

thumb_havas_elmenyek_kovasznarol_5A lényeg, hogy kiszabadultunk az árok fogságából, és így is sikerült jó eredménnyel (kategória 1 hellyel befejezni a versenyt, az abszolút értékelés 9. pozíciója mellett)
Sipiék is folyamatosan gyorsultak összeszoktak, kategóriában a 2. és összetettben a 10. helyen fejezték be a versenyt. A szöges gumi nélküli kategória 3. helye igazi dicsőség a magyar páros számára.
Verseny után ünnepélyes vacsora, és díjkiosztó volt a hotel éttermében, aminek költségeit a versenyrendezőség állta.
Összességében nagyon jól éreztük magunkat ez alatt a 3 nap alatt, a rendezvény feledtetni tudta azt a tényt, hogy nagyon messze van!
A legközelebbi versenyen is indulunk, ha lesz rá lehetőség!
Szabó Gergő hargitai versenyén is megjelenünk, de ott már az éles kocsinkkal, a turbó motoros BMW E36 al, de csak a befagyott tó jegén. Spórolunk inkább az Eger rally-ra.

Köszönjük Simon Árpádnak, a verseny rendezőjének, hogy egy ilyen szép hétvégi programmal ajándékozott meg minket!
Jövőre is jövünk, de akkor már felkészített autókkal! :)
Reszkessenek az összkerekesek! :) :) :)

Kőházi Károly

A verseny eredményei:
1.gyors - 2.gyors - 3.gyors - 4.gyors - 5.gyors

>> Bogdan Barabas képei <<

Ez a hír most jelenik meg 5061. alkalommal
Share |
2011.01.29.
külföldi verseny
5. Covasna Winter Cup
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k