RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
He is the man to beat
Kerényi Ádámot akarja mindenki legyőzni!
2011-11-01
interjú • RiKA
h i r d e t é s
Összes oldal:
710362503
Napi oldal:
112764
Jelenleg:
3274
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

he_is_the_man_to_beat_1

Kerényi Ádámot mindig úgy jellemzik, hogy "hátul ül, de nem háttal ülve vezet". :)   Ádám az egyik legismertebb, legelismertebb drifter mind Magyarországon, mind Európában - és nem ok nélkül...

Ha pár szóval kellene jellemeznthumb_he_is_the_man_to_beat_8ed mindössze a 2011-es idényt, akkor mi lenne az a két szó? :)
Egyre erősebb csapat, egyre gyengébb autó :(

Mi alapján döntöttél úgy, hogy inkább a külföldi futamokat részesíted előnyben a hazaiakkal szemben?
Igazság szerint nem köthető konkrét döntéshez. 2009-ben végigversenyeztem a magyar és a King of Europe bajnokságot is és a 2010-es szezonra a szponzoraim inkább már csak a külföldi sorozatban szerettek volna látni és ez azóta sem változott.

Miben jobb és miben rosszabb egy külföldi megmérettetés?
A kinti versenyeken nagyon jó a hangulat, mindig jól érezzük magunkat. Viszont a helyszínek 500 és 2000 km között vannak, így nagyon sok időt töltünk utazással, ami költséges és fárasztó is, ellenben sok időnk van a csapattal megbeszélni a történteket, soha nem unatkozunk.

he_is_the_man_to_beat_6

Mely versenyekre emlékszel vissza legszívesebben és miért?
Idén még világosabbá vált, hogy a 4-5 évvel ezelőtt épült autóm egyre kevésbé versenyképes a nemzetközi mezőnyben. Kint az élmezőnynek nagyon erős autói vannak, találkoztam 700LE-s driftautóval is. Egy ideig lehet a lóerőhiányt tapasztalattal és vezetéstechnikával kompenzálni, de vannak olyan pályák, ahol egyszerűen nem tudtam mit csinálni. Idén két vizes versenyünk volt és mindkettőt sikerült megnyernem. Nem szeretek vízen autózni, de itt kijött az, hogy én már négy éve ülök ugyanabban az autóban, így nagyon összeszoktam már vele.

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Az utolsó futamon Krétán nagyon kemény csatáim voltak. Igaz, hogy végül csak második lettem, de sokszor egy jó csata egy komoly ellenféllel többet ér mint a győzelem. :) Itt is 5-600LE-s autók voltak és végül csak a döntő csatában maradtam alul, pedig a pálya is tempós volt. Mondjuk a kuplungommal nem cseréltem volna azon a hétvégén. :)

he_is_the_man_to_beat_2

Minden futamon melletted van párod és veled vannak a barátaid. Mennyire fontos ez a jó eredmények eléréséhez?
A párom sajnos nem minden versenyen van velem, sajnos nincs elég szabadsága, hogy mindenhova velünk tartson. Nagyon szerencsés vagyok, mert a csapatom tagjai egyben a barátaim is, így egészen más légkör vesz körül a versenyek alatt. A jó eredményekhez pedig nagyban hozzájárul az, hogy akik mellettem állnak önzetlenül segítenek, így a versenyeknek nincs "izzadságszaga" :)

he_is_the_man_to_beat_4

Mire gondolsz a tsuiso előtti utolsó pillanatokban a rajtban várakozva?
Talán a legtöbb drift versenykilométert én teljesítettem a magyar mezőnyből az elmúlt években. A tsuiso csaták előtt már nem a versenydrukkal telik az idő, hanem a pálya és a mellettem álló versenyző vezetési és versenyzési stílusának végiggondolásával. Versenynapokon szoktam nézni az ellenfeleket, így amikor mellettem áll a rajtban már tudom mire számíthatok tőle.

he_is_the_man_to_beat_10

Ismert, elismert versenyző lettél az évek folyamán, akitől mindig jó eredményeket várnak el - mind a nézők, mind a szponzorok. Hogy lehet elviselni ezt a nyomást?
Igazság szerint igazi nyomást nem érzek, de sajnos évek óta tapasztalom, hogy amikor nyerek, akkor mindenki legyint, de ha valaki megver engem, az nagy eredményt jelent számára. Nem a legkellemesebb a "he is the man to beat" pozíció, ahogy az egyik külföldi cikkben említettek korábban. :D

Mennyire hat a versenyzésedre a magyarországi drift élet megosztottsága?
Napi szinten követem a hazai eseményeket. Remélem, hogy hamarosan újból egységes irányt vesz a drift szakág fejlődése és újra láthatjuk az összes tehetséges magyar pilótát egy pályán.

he_is_the_man_to_beat_9

Szinte minden versenyző új autóval indult el idén, ha tudott, te maradtál a régi jól bevált BMW-dnél.
Jövőre is vele állsz majd rajthoz?
Mindenképpen marad a BMW. Négy éven keresztül nem hagyott cserben, pedig nagyon sok versenykilométer van már benne. Az átalakítás mértéke nagyban függ a jövő évi támogatásoktól, de ha minden úgy alakul, ahogy tervezzük, akkor olyan autóm lesz, amivel a világ bármely versenyére elmehetek majd szégyenkezés nélkül. :D Persze sajnos van B és C tervünk is, a következő hónapokban dől el a megújulás mértéke.

he_is_the_man_to_beat_5

Vannak már konkrét terveid a 2012-es idényre vonatkozóan?
Mindenképpen maradok a King of Europe sorozatban. Jövőre 7-8 országban rendezik meg ismét a sorozatot, így megint sok jó versenyzővel és akár újabb helyszínekkel is találkozhatunk. Illetve vannak még féltitkos tervek is, de elképzelhető, hogy összejön egy kontinensek közötti "Exhibition Match", ami a világon egyedülálló lenne és a legjobb KOE pilóták természetesen ott lesznek!

Ezúton szeretnék köszönetet mondani támogatóimnak: Dotz Tuning Wheels, Federal Tire, Monster Energy, Motul, TomiWorkshop, otthonifogfeherites.hu valamint duen.hu.


Továbbá köszönöm a családom és barátaim támogatását az egész szezonban, valamint csapatom segítségét, akik nélkül nem érhetnék el ilyen kiemelkedő eredményeket és nagy segítséget jelentenek a versenyzésben!

he_is_the_man_to_beat_12  he_is_the_man_to_beat_13


írta: RiKA (2011)

fotók: FB, rperformance, Michel Truong, fotoHD.sk

Ez a hír most jelenik meg 4604. alkalommal
címkék: RiKa, Kerényi, drift
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k