Hello Houston, we have a problem
Kőváry Barna interjú az amerikai indulás előtt
2013-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
731869919
Napi oldal:
63172
Jelenleg:
1447
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

hello_houston_we_have_a_problem_5

Kőváry Barnával a repülőtérre indulás előtt beszélgettünk...

A kis Trabant vízreszállt…
Másfél hónappal ezelőtt hajóra tettük és elhajózott az Amerikai Egyesült Államok felé, és természetesen már meg is érkezett, mi pedig megyünk utána repülővel.
Londonból egyenesen Houstonba repülőnk, ahol természetesen nem fogjuk kihagyni az elhíresült 'Hello Houston, we have a problem' mondatot. Igaz, remélhetőleg mi nem veszítjük el a Holdra szállás lehetőségét, mert ez nincs is tervben.

hello_houston_we_have_a_problem_6

Adott a kérdés: mi a jófenét kerestek Ti ott??
Részt veszünk egy öt államon átívelő PowerTour nevű rendezvényen, ami a nevéből kiindulva amerikai erősautókról szól. Minden este a nagy városokban összegyűlnek a helyi erősségek és nagy parkolókban, nagy placcokkon dübörögtetik a V8-asokat az amerikai Hot Road magazin szervezésében. Erre a megmozdulásra visszük ki a kis csibesárgát, és ennek a túrának a végén június 7-én a charlotte-i NASCAR pályán megyünk egy kört a Trabanttal.

hello_houston_we_have_a_problem_2Az amerikai Nascar sorozatban van egy Greg Biffle nevű nagyon népszerű versenyző, aki szintén együttműködik a Vörös Kereszttel (minden második versenyen hatalmas vöröskereszt reklámokkal megy) és nagyon bízom benne, hogy össze tudjuk hozni, hogy Ő menjen a Trabival, én pedig az Ő #16 Fordjával.

Monte Carlo után azt gondoltuk, hogy vége a Trabizásnak. Aztán jött egy Historic Mecsek Rallye győzelem. Igaz, hogy egyedül voltunk a kategóriánkban, de az győzelem volt, most pedig eljut Amerikába…

Ez a Trabi a Montéra készült el, és ha jól számolom, elmondhatjuk, hogy többet utazott hajón, mint amennyi versenykilométer van benne…
:) Az biztos, hogy ment egy darabig a hajóban…
Az tündéri volt, hogy a bepakoláskor (egy német, VW különhajón utazott), szóval amikor felrakták őket a hajóra, akkor a sok Porschét, Volkswagent le kellett takarni, Őt pedig nem, mert a só nem marja… :)
A hajó kapitánya egy vén német róka volt és kifejezetten kérte, hogy had álljon ő fel az autóval a hajóra, hiszen kuriózum ez neki és még emlékszik arra, hogy volt ilyen és tényleg szeretné, ha ő állhatna fel vele. Mondtuk, hogy persze, és amikor megkérdezte, hogy hogyan kell beindítani, ott egy kicsit kikerekedett a szeme, pedig csak elmagyaráztuk, hogy: 'Nyisd ki a benzincsapot, húzd ki a szivatót, adjál rá gyújtást, nyomd meg a gombot! Ha nem indul be a harmadik főtengely fordulatra, akkor kezd az egészet elölről, de akkor már visszatolt szivatóval és padlógázzal, mert lelke van és valószínűleg túletetted…' De javasoltam neki, hogy sokkal jobban járnak, ha feltolják. Makacs kapitány volt és a kis Trabi megszerette, segített neki, sikerült felállnia vele.

thumb_hello_houston_we_have_a_problem_3

Áthajózta a nagy büdös kékséget és már texasi rendszámmal rendelkezik…
Egy kicsit más dimenzió ott a regisztráció… Nagyságrendileg 7 dollárba került a papírozása… Az illetékbélyeg még plusz 8 dollár lett volna, de azt elengedték. Nincs hiszti, nincs regadó, nincs bevizsgálás, eredetiségvizsgálat… Számok egyeznek? Matuzsálem? Oldtimer? Köszönjük, mehet, benne van a rendszerbe.
Hufnágel Pisti barátunk intézte a dolgait, akinek van egy Barkasa és egy Wartburgja kint. Áááá, nem őrült… csak egy kicsit. Mondjuk úgy, hogy kelet-európai blokk gyűjtő. Ő az egész túránk kontaktja.
Szóval Hufnágel barátunk trélerrel húzgálja és megőrülnek érte a kinti népek.

Kicsit izgulok az Emigration Office-on való átjutástól. Elvileg elég komoly nyomaték kártyám van a vörös kereszt meghívásával, de miután ismerjük a fizimiskámat, valószínűleg tartom, hogy összeakadok valami indiai, vagy pakisztáni, már Amerikában született Officerrel, aki ki fog venni a sorból, elbeszélget velem, lehet, hogy részleges testüregvizsgálatnak vet alá, de ezt egy 16 órás repülőút előz meg úgy, hogy nem gyújthatok rá…

Az biztos, hogy most ott Kalasnyikovot nem fognak a torkodba dugni, mint ahogy korábban néhány, keletebbre lévő határon tették…
Ezen most nem izgulok :)
Félretéve a hülyeséget, nagy dolognak tartom, hogy a kis Trabi épségben, egészségben kiért. Eljutottunk oda, hogy az európai és az amerikai Vöröskereszt között ilyen kapcsolat van, hogy egy nagy sztár, mert a Nascar versenyzők kint ünnepelt sztárok, szóval hogy egy ilyen nagy sztár is teljesen pozitívan áll a kérdéshez. A Nascar fellegvárába megyünk, ahol 1959-ben indult az első futam, szóval Charlotte-ban végig fog menni a 26 lóerős Trabi. Külön kérték, hogy a Monte specifikációval vigyük ki.

Azért majd hallunk Rólad, ugye?
Természetesen! Felkészültünk kamerákkal, fényképezőgépekkel és természetesen csinálunk egy Road Movie-t az útról, ami majd a Félelem Nélkül… későbbi adásában megy le.

Fura, hogy eddig olyan helyeken jártam főként, ahol nehéz volt a kommunikáció, nem hogy internet, de áram sem volt, gondolok itt például a Bamakos túránkra Badár Sanyival, de Ázsiában sem volt minden sarkon McDrive, free wifivel…
Erre most olyan helyre keveredünk, ahol az űrrepülőket indítják…
Megpróbáljuk a facebook-on folyamatosan tájékoztatni az érdeklődőket.

Autókázni fogunk bő 2000 mérföldet. Nem lesz leányálom.
Sokat köszönhetek Muczán Gábornak, a Trabant-Wartburg Klub vezetője, aki a szervezésben nagyon komoly szerepet vállalt, és természetesen Czene Zoliékat is meg kell említenem, akik megépítették az autót. Fűt, zenél világít és rendetteremtettem… tökéletesen működik kint is és nem hiszik el, hogy a motortérben amit látnak, az a motor és a váltó… És hogy sor 2… :) nem V8, meg V12.

És tényleg az a terv, hogy a Nascar pályán menjen egy kört a Trabi?
Abszolút! Sajnos azt kevesen tudják, hogy majdnem 45fokos lejtése van a pályának. Egyáltalán felmegy-e a palánkig? Fel tud e gyorsulni annyira, hogy a palánkig eljusson?? Ha máshogy nem, keresztben felcsapatok vele, lesz ami lesz… Persze benne van a dologban, hogy én pedig szeretném kipróbálni Greg Biffle autóját… :P

hello_houston_we_have_a_problem_1

Nem gyenge autók… Nem lehet elvenni a gázt, ha rumliba keveredsz… Persze én nem a versenyben szeretnék menni. Csak szeretném megérezni az ízét. És persze kíváncsi leszek Greg arcára, amikor egyesből kettesbe vált a trabival és rám néz, hogy most akkor mi történt? :) Báttyja, ennyi! :)

hello_houston_we_have_a_problem_4

Hufnágel Pisti (alias Szekeres Péter) levele, miután megérkezett hozzá a Trabi:
Az elso fekek tiszta szarok, majd leveszem a dobokat es folszabajoztatom mert 60kmh folott szetrazzak az autot...
A szivato nem ment vissza teljesen, igy hamar beszivta a sok verseny benzint, igy fol tudtam tankolni. $25 volt 6.2 Gallon! A Buickot $75 foltankolni...
A szivato kabelt es mechanikat beolajoztam igy most jol mukodik.
Nagyon szepen megy a kocsi, ilyen "gyors" trabit meg nem vezettem...
Elmentem a nemet boltba az elado nenik nagy oromere! Ott szoktam Milka csokit venni. (Azert nem fer bele a seggem a Trabi ulesbe...)
Az utcan tobben keszitettek videot es fenykepeket, csak 15 perc vezetes utan nagy sikere volt!
Üdv, Peti

Merre mentek még ezen kívül?
Rettenetesen sűrű a program! Elvis szülőházától a 66-os útig a Trabival… azt gondolom ezt sosem hittem volna el korábban és most is csak majd ha már túl vagyunk rajta, akkor merem elhinni. Mindenképp egy pont lesz az i-re a húsz éves versenyzői pályafutásom után.
És az együttműködés keretében a kis Trabi kint marad a Nascar múzeumban, a Vöröskeresztes együttműködés szimbólumaként…
Ott van jó helyen, mert akkor már többet nem fogom tudni bántani.

UPDATE: 2013.05.23. 13:56
Elhaló hangon hívott Barna:
'Tesó, itt vagyok a Lillaakác közben... legalábbis olyan a környezet.
20 órás repülőút után megérkeztünk szerencsésen, persze volt benne letartóztatás (nem lehet kibírni 20 órán keresztül cigi nélkül...), ilyenek, de most már itt vagyunk.
A Trabi bent áll egy garázsban, mellette egy Henry Ford T-modell!! Érted miről beszélek? :)
Becsempésztünk egy Wartburg felnit és egy Trabant turbina lapátot, nem volt egyszerű, de megoldottuk. Jelentkezek még!
'

  

Ez a hír most jelenik meg 5419. alkalommal
címkék: Kőváry, Trabant, USA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k