Herczig Norbi boldog
miközben a 2008-as évről beszél...
2008-02-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033101
Napi oldal:
17023
Jelenleg:
1664
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Herczig Norbi boldog. A büdzséjük biztos, a lelkesedésük a régi, a Subaru-juk - ha jól megy minden - kaphat fejlesztéseket még az első futam előtt.

- Beszélgessünk arról, mi vár rátok idén!
- Hogy lesz-e egyáltalán kocsizás? Igen, lesz. Sőt, most végre először, pályafutásom olyan évada, előtt állunk, amikor azt mondhatom, hogy lesz kocsizás. Marad a csapat, marad a Subaru Rally Team Hungary. Nem kérdés, hogy Csökő Zolival együtt maradunk, ez eddig sem volt kérdés, azt gondolom. És talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy most először, ahogy a 2008-as évadot kezdjük el, már elkezdtük a tavalyi nyár végén, augusztus-szeptemberben felépíteni. Lekopogom, de jól állunk.

- A felkészüléssel hogy álltok?
- Azért akad még, ami hiányzik, úgyhogy a szakmai felkészülés, az még arrébb van. Persze most nem arról van szó, hogy ránk dőlt a manna, de most végre először azoknál a partnereinknél, támogatóinknál nem meg kell vívnunk a csatánkat, hogy lesz-e rali, lesz-e közös együttműködés, hanem úgy néz ki, hogy most már végre elértük azt, hogy nem kell megküzdeni a létjogosultságunkért, hanem már velünk is számoltak a tavaly év végén összeállított büdzséjüknél. De visszatérve a felkészülésre, a jelenlegi tárgyalásainktól függ még az, hogy mennyire fogjuk tudni fejleszteni az autót, mert ez még kérdés. Tudunk-e új futóművet rakni alá, vagy tud-e a Korda Team új futóművet tenni alá, mi ki tudjuk-e fizetni? Tudunk-e a motorprogramon egy picit húzni, hogy gyorsabb legyen az autónk? Ezek mind-mind attól függnek, hogy hogyan sikerülnek a következő hetekben a tárgyalásaink. Én azt mondom, hogy február végével minden el fog dőlni és addigra látjuk, hogy esetlegesen a tavalyi verzióban fogunk tudni-e versenyezni az autóval. Úgy ahogy a tavalyi év végén már működött az autó, ami már magában nem volt rossz, de azért ez picit arrébb van attól, hogy mi tudjunk küzdeni rendesen a gyorsasági szakaszokon. De már üzembiztos volt a kocsi, és ez nagyon fontos.

- És mi az, hogy üzemképes volt az autó?? Nagyon komoly csatákat vívtatok, aminek nem is egy abszolút második hely is lett az eredménye! Mire számítasz idén?
- Ebben igazad van, valóban volt csata, az nem igaz, hogy nem volt. De én azt mondom, hogy én nagyon-nagyon az üzembiztosságra helyezem a hangsúlyt. Van egy kialakult kis ars poeticám az egészről. Azt mondom, ha a bajnokhoz viszonyítja magát mindenki, márpedig hozzá kell, és azt mondjuk, hogy a bajnok mondjuk, elkölt 100 egységet egy évben, én úgy gondolom, hogy mi körülbelül 50 egységet tudunk erre elkölteni. Ha csak 20 egységgel tudjuk növelni azt az összeget, amivel többet tudunk rákölteni az autóra és magára az autósportunkra, hogy menjen, akkor az egy picit kidobott pénz, én legalábbis azt gondolom, mert azzal még mindig távol vagyunk a 100 egységtől ahhoz, hogy méltán tudjunk vele küzdeni. És itt nincs értelme nevesíteni. Ez számomra egy szimpla matek.
De visszatérve: mindenképpen azt várom, hogy egy üzembiztos autót kapjunk. Azt hiszem, hogy a Korda Team is beletanult az autóba, mi is beletanultunk. Most lesz először az, hogy nem váltunk autót. Két év után ugyanazzal az autóval megyünk. Nagyon-nagyon bízom abban, hogy pontosan ezért, mert kiismertük, megismertük, a szervizcsapat is megismerte, mi is megismertük az autó vezethetőségét, egy kicsit a határait, talán már az első versenytől kezdve támadni tudunk. Vérmes reményeink nincsenek. Nagyon szeretnénk pontosan és jól versenyezni, célba érni és pontokat hozni. És azokat a vállalásokat, amiket idén kitűztünk magunknak a partnereink felé, azokat megint hozni tudjuk, hiszen nagyon-nagyon sok promóciót és aktivitást szervezünk és tervezünk 2008-ban is és szeretnénk, ha a közönség, a szurkolók és a barátok, ebben ugyanúgy részt vennének, mint ahogy a 2007-es évben is.

- Igen sok autót kipróbáltál már, legalább is több félét. Megválnál most már a Subarutól?
- A tavalyi évben kitaláltuk, hogy nekünk jól áll a Subaru, mert jól megy a sárga fogunkhoz meg a kék szemünkhöz :), de nem csak ezért nem válnék meg tőle. De nem csak ezért. Nem akarok nagy szavakat használni és nincs értelme itt különböző szentimentális érzéseknek, de ez tényleg egy kicsit életérzés számunkra. A Zolikának eddig sem volt kérdés, és nekem mindig is az egyik kedvenc autóm volt. Egyre jobban magával ragad ez az érzés. A 2008-as év a harmadik együtt töltött évünk lesz a Subaruval. Magával az autóval a WRC-k között és a harmadik évünk lesz az importőrrel is. Igazán hozzánk nőtt ez az egész. Eddig nem volt ilyen versenyautóm, amit ennyire a magaménak érezhetek.

- Zárójelben jegyzem meg, emlékszem egyszer azt mondtad a Subaru mániátokról, hogy Zolikának mindene van, ami Subarus, csak azt nem tudtad, hogy van-e vajon Subarus alsónadrágja... :) Én nem voltam rest, megkérdeztem tőle és azt válaszolta, hogy nincs neki. :) Mert nem gyárt ilyet a Subaru. Csak, gondoltam, ha érdekel…
- :) Valahogy megoldja, ha mást nem, akkor filmnyomat rá egyet. :)

- Nem mertem mélyebben belekérdezni, féltem, hogy olyat mond, amibe belepirulok. :):) Na, de komolyodjunk meg! Még valami érdekel - de már elég régóta. Nagyon sokan, akár a WRC-sek közül, akár a mezőny többi része közül sokan járnak, szeretnek külföldre járni versenyezni, te viszont nem nagyon erőlteted ezt. Miért nem?
- Nagyon jó kérdés. Erről is van egy fixa ideám. Túl azon, hogy én nagyon-nagyon magyar srácnak vallom magam és nálunk az összes vágott videó, ami a honlapunkon fent van a www.srth.hu-n, ott próbálunk magyar zenéket használni. Nem szeretném politikai vizekre sodorni a témát, de én ezt így nagyon szeretem.
Szeretek itt élni, és itt szeretném megvalósítani azt, amit célul kitűztem magamnak. Az a pénz, az az összeg, ami rendelkezésünkre áll, az mindig egy picit olyan, hogy nagyon-nagyon szorgos hangya módjára össze tudjuk tenni a kis büdzsénket és abból tudunk működni Magyarországon. Nem mondom, hogy a cipőnk mellett járunk, de azért mindig ki van számolva. Azt gondolom, hogy külföldre - és itt kanyarodok vissza oda, amit az elején elkezdtem - az menjen, aki már letett valamit az asztalra. Igen, egy kicsit hazabeszélek. Volt már, hogy nyertünk futamot abszolútban, voltak gyorsasági elsőségeink, voltak jó részeredményeink, de azt gondolom, hogy kevesen kérdőjelezik meg, ha olyan autóban ülünk, akkor van esélyünk, hogy akár versenyt is nyerjünk. De én például saját magam egyáltalán nem vagyok bajnok, egyetlen kategóriában sem sikerült bajnokságot nyernem, ezt be kell látnom, annak ellenére, hogy most már van kilométerem és most már szívesen mennék én is külföldre. De csak akkor mennék külföldre - túl ezen, amit elmondtam -, hogyha ez könnyedén jön. Tehát ha nem úgy kell kimenni külföldre, hogy valami miatt feszülnöm kelljen. Hogy nehogy megsérüljön az első sárvédő, mert az sok százezer forint. Ha így kell menni külföldre - márpedig ha mi most kimennénk, akkor így kéne kimenni - ennek nem látom értelmét. Akkor van ennek értelme, ha valamelyik versenyt el lehetne hagyni Magyarországon, mert esetleg olyan jól állunk a bajnokságban, mert elsődleges szempont - nem kérdés nekünk - Magyarország és a magyar bajnokság. Akkor lehet értelme, és egyszer érdekes lehet megvívni és megküzdeni azzal a miliővel, ami ott van kint, de jelen pillanatban ennek reális esélye nincsen.

 

Ez a hír most jelenik meg 6565. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k