TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Hiánypótlásként világbajnokság?
Ifj. Érdi Tibor - 2010
2010-03-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673185
Napi oldal:
29467
Jelenleg:
2132
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A kialakult hazai helyzetre hivatkozva van olyan páros, aki már tovább is állt. Ifj. Érdi Tibor és Táborszki Attila már teljesítette február elején a havas gyorsasági szakaszokon zajló Svéd Rallye-t, és az ő naptárukban nem ez volt idén az egyetlen VB-s szereplés

Nem vártatok a hazai évadkezdésre, és ti már túl is vagytok a 2010-es év első futamán, ami nem is akárhol és nem is akármilyen pályákon zajlott. Mesélnél erről?
Február elején Svédországba utaztunk, a világbajnokság első futamára. Érdekes, minél jobban telik az idő, annál szebb emlékeket hoz elő. Amikor ott voltunk kinn, nem is olyan volt, mintha VB-n mennénk, hiszen a sor végén indultunk. A "nagy vb-s pilótákat" még csak messziről sem láttuk. Láttunk előttünk-utánunk 10-10 autót, ami nem sugallta egy világbajnokság érzését, lehettünk volna akár egy olaszországi első bajnoki versenyen is. Ez egy jól megszervezett verseny volt, nem csúszott az időterv. Csupán egyetlen egyszer álltunk 40 percet az egész verseny alatt, mert sok volt a néző és nem merték ráengedni a pályára a mezőnyt. Valljuk be, ebben is egy kicsit le vagyunk maradva itt Magyarországon, ahol nemegyszer már az első gyorson várakozni kell… A versenyre úgy érkeztünk, hogy sikerüljön célba érni. Ezt teljesítettük is. Voltak hibáink, végezhettünk volna előrébb is, de végül is a célkitűzésünket elértük, elégedettek vagyunk.

Mennyire volt nehéz ez a verseny? A hazai pilóták nem igazán vannak hozzászokva a havas pályákhoz... versenykörülmények között legalább is…
Be kell látni, hogy az északi pilótákkal nem lehet versenyezni. Legalább 3 évet kellene menni hóban ahhoz, hogy egyáltalán meg lehessen közelíteni őket, de ettől függetlenül hihetetlenül nagy élmény volt. A kezdés nem volt túl jó, hiszen már a prológon hibáztunk.
Beálltunk a rajtvárakozóba, és ott volt szerencsénk végignézni, hogy hogyan mennek a prológon a vb-s pilóták. Akkor egy kicsit átértékeltem a saját versenyzői tudásomat. Abban a bizonyos kanyarban, ahol mi kicsúsztunk, nem sokat teketóriáztak a vébések. Ezen felbuzdulva, hogyha ők meg tudják csinálni, akkor én is megpróbáltam, de alattunk egy N-es EVO IX-es volt, és hát az autó nem igazán akarta azt, amit én szerettem volna. Rögtön beparkoltunk a hófalba 3 percre. Itthon 3 perc hátrány rögtön megpecsételi a versenyző sorsát, de kinn ez nem így van. Attila (navigátorom) már ment VB-n korábban is, és ő biztatott, hogy ez a 3 perc ez semmi. Én abból indultam ki, hogy itthon hogyan mennek a dolgok, de be kellett látnom, hogy ha csak ez a 3 perces hátrányunk lett volna, akkor igen jó helyen értünk volna célba.

Extrém verseny volt, a hóviszonyok annyira nem voltak azonosak pályáról pályára, körről-körre, hogy mindenkinek nehézségeket okozott, és az első 5 autó kivételével szinte mindenki legalább kétszer benn volt az árokban. Volt, hogy minket kellett kerülgetni, volt hogy mi kerültünk másokat a pálya szélén. Többször töltöttük tolatással az időt, majd a második nap végén volt egy olyan becsúszásunk, ahonnét nem tudtak kiszedni a nézők, és szuperrallyezni kellett, ami 10 perc hátrányt okozott. Ha ezek a percek nem lettek volna, akkor a harmincon belüli helyezés valamelyikét érhettük volna el, így viszont a 35. helyen fejeztük be, csoportban a 19. helyen a versenyzést…

Nem ez volt az utolsó világbajnoksági futamotok az idén…
Ezen kívül még 2-3 VB futamot tervezünk. Az utolsó angliai versenyen 100%-osan biztos, hogy indulunk, a bolgár és német közül pedig lehet, hogy mindkettő, de lehet csak az egyik, attól függ, hogy hogyan sikerül megtervezni a versenyekre való hátteret.

A hazai bajnoki futamok tehát abszolút kimaradnak számotokra?
Igen, sajnos igaz a hír. A kialakult technikai helyzetre és a nem megfelelő technikai átvételekre hivatkozva nem versenyzünk itthon. Nem indulhatnak a WRC-k itthon, mi pedig pont azért mentünk WRC-vel, mert az technikailag tiszta volt Amilyen büdzséd volt, olyan évjáratú autóval tudtál rajthoz állni. Meg lehet nézni az N csoportos küzdelmet. Ha teljesen tiszta lenne minden, akkor tényleg arról szólna, hogy ki a jobb… nem erről szól. Nem szeretnénk itthon addig rajthoz állni, míg nem látom a versenyek tisztaságát, hogy tényleg az idővel, a pályán az ellenfelekkel lehet küzdeni. Megnéztük a Svéd VB-t. Ennél tisztább verseny nincs. Egy gépátvétel egy autónak eltart 1-1,5 óráig, amiből úgy gondolom, hogy korrekten át lesz véve az autó, a pályabejárás is adott, kétszer lehet végigmenni a pályákon, és a gumikkal, üzemanyaggal sem lehet variálni. Amíg ez itthon nem valósul meg, addig nem látom értelmét a versenyzésnek. A hazai rallye bajnokság már átcsapott kupasorozattá. Menni fog 60-70 Mitsubishi, Subaru. Nem tudom, hogy ez kinek jó így, úgy gondolom, hogy a szövetség szerintem nagyot hibázott, mert van kupasorozat, kinn a Hungaroringen, és most meg csinálnak a rallye-ból Mitsubishi és Subaru Kupát.

Sajnos nincs rend az országban, ugyanúgy, mint a rallye-ban. 1 hónap van hátra még az Eger Rallye-ig és ahogy hallom nincs kiírás... (az interjú egy hónappal a verseny előtt készült - a szerk.) káosz káosz hátán. Nagyon sajnálom, hogy így kellett döntenünk, hogy itthon hanyagoljuk a versenyzést, főképp a szurkolóink miatt. Elment a kedvem az itthoni versenyzéstől. És amíg meg van annak a lehetősége, hogy az itthoni egész éves pénzből kinn 4 VB-t mész, és embernek vagy nézve, jobban érzed magad, és jóízűen versenyzel, addig nem is fog ez változni. 

Egy elméleti kérdés: ha mégis itthon indulnál, akkor mivel?
N-es autóval az biztos. A S2000-es autókat én nem látom itthon versenyképesnek. Talán a lassítókkal teletűzdelt gyorsasági szakaszok az ő javukra billenti a mérleget az időeredményekben, de én nem szeretem a lassító kerülgetést. Rali túrából is azért jöttem el, mert 8 km alatt volt 10 lassító, és ezáltal elvesztette azt a varázsát a pályán a versenyzés, hogy gyorsan tudjunk menni. Erre most az első osztályban azt hallom, hogy több lesz a lassító, ami nyilván nem a véletlen műve, de mindegy… A szövetség próbálkozik ezzel a S2000-essel, de nagyon drágák. Számításaink szerint kicsit drágább lenne az idei évünk S2000-essel itthon, mint a tavalyi év WRC-vel…

Eger Rally? Pálya széle?
Ismerősökkel már beszéltünk róla, hogy ők mennének szívesen. Talán az első futamra kimegyek én is, bár inkább csak azért, hogy vajon az elméletem beigazodik-e, hogy S2000-es autóval nem lehet itthon versenyezni. Annyira már nem hoz tűzbe a verseny nézése. Nem tudnak újabb pályákat kitalálni, évről évre mindig ugyan azok. Új pályák kellenének, mind a nézőknek, mind a versenyzőknek. A rallye-nak az a szépsége, hogy improvizálsz végig, de itt már nem improvizáció van, hanem berögződött versenyzés. A rallye azért rallye, mert improvizál az ember.

 

Ez a hír most jelenik meg 12099. alkalommal
Share |
2010-02-14
Svédország, Karlstad • rally vb
2010.02.10-14.
World Rally Championship 2010
Swedish Rally
Svédország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Pásztóy Kupa
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k