TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Támadááás!
Hideg Krisztián 120 százalékon!
2011-03-17
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701702833
Napi oldal:
59115
Jelenleg:
2697
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Hideg Krisztián dobta az eddigi taktikai elképzeléseit, és most egészen más célokkal, egészen új szemlélettel veti bele magát az idei évi bajnokságba. És hogy hogyan? Erről beszélgettem vele.

hideg_-_tamadaaas_1

Mi lesz veled idén?
Indulni fogunk mindenképpen, a Botka-féle csapatban. Egy ugyanolyan EVO IX-est bérlünk Botka Dávidtól, mint amivel tavaly is mentünk. Az autóról annyit kell tudni, hogy ez az autó Szabó Gergő tavalyi autója, amivel megnyerte a Román Bajnokságot. A kocsi fel lett újítva, fel lett matricázva kevlár-fehérre...

Mi miatt van ez a változás?
15 éve nálam dolgozott az egyik szerelőm, Pásztor Jancsika és ő most elszegődött Botkáékhoz, én meg követtem őt! Ragaszkodom a jól megszokott dolgaimhoz!

Ezek szerint a navigátorod személye sem változik?
Ez idén változni fog és most. 30 év után újra lesz Hideg-Kecskeméti páros a magyar mezőnyben. Édesapám az egyik bajnoki címét Kecskeméti Zoltánnal az oldalán szerezte meg 1983-ban, és valójában a '84-es bajnoki címének a megszerzése is félig még a Kecskeméti névhez fűződik, mivel Bán Attila az év második felében ült be mellé. Az idei évben én Kecskeméti Zoltán fiával, Balázzsal fogok indulni.

Merre felé fogtok versenyezni?
A hat bajnoki futamon mindenképp fogunk menni, ezen kívül pedig még 6 kisebb versenyt tervezünk. Voltunk a Rábaringen, utána indulunk Orfűn, majd következik az Eger Rallye és a többi bajnoki futam. Közben pedig még mindenképp versenyezni fogunk a Baranya Kupán, hiszen ott már évek óta indulunk. Kaposvár mellett rendez évek óta Markó Tibi - a Tamási Motorsporttal együtt - egy sprint futamot, remélem idén is lesz ilyen és akkor azon is szeretnénk indulni. Év végén biztos programunk lesz a Mikulás Rallye és a Szilveszter Rallye. És akkor még van egy futam a levegőben... de már ezek alapján is látszik, hogy elég mozgalmas évünk lesz. Mindig próbálunk úgy indulni ezeken a kisebb versenyeken, hogy általában a bajnoki futamok előtt legyenek, nem titkolt tesztelési és autókázási szándékkal.

hideg_-_tamadaaas_2

Idén akkor nagy hangsúlyt fektettek a tesztelésre is?
Mindenre nagy hangsúlyt fektetünk, a tesztre, a gumira, az autóra, súlyra... Az van most bennem, hogy most vagy soha! Balázsnak is megmondtam, hogy készüljön fel, mert annyira fogunk menni, hogy ilyet még életében nem érzett!

Cél a bajnoki cím?
Mindig ez a cél! Tavaly is ez volt, bár a harmadik verseny után a 15. helyen pompáztunk a bajnokságban. Idén mindenképp egy jobb évkezdést szeretnénk, kevesebb műszaki problémával, és hát nem tudom, hogy ezt most ki lehet-e így mondani, de igen, mindenféleképp szeretnénk megnyerni a bajnokságot... amire én sok reális esélyt azért nem látok, de ettől függetlenül megpróbáljuk! Különben mi értelme is lenne menni? Az utóbbi években eddig mindig az volt, hogy csak baj ne legyen, nagyon vigyázva, óvatosan, gyűjtögetve a pontokat autókáztunk, hogy akkor majd év végén jó legyen. Végül is ez mindig be is jött, 80-90 %-ban, de most egy új év elé nézünk, és most nem ez a terv. Most azt mondom, hogy inkább essek ki ötször az első-második helyről, mintsem hogy kullogjak a hetedik-nyolcadik helyen. Teljesen más szemlélettel vágunk neki 2011-nek! Nagyon-nagyon fontos az eredmény, és persze, érdekel a pontgyűjtögetés is, de inkább boruljak fel az utolsó gyorsaságin az első helyért küzdve, mintsem a hetedik helyen kelljen mennem.

hideg_-_tamadaaas_3

Új taktika, új autó, új navigátor, és a tavalyi súlyunkhoz képest 70-80 kg-mal könnyebbek tudunk lenni versenysúlyban. Balázs 65 kiló, én most 10 kilót dobok le egy hónap alatt, aminek most már a felénél járok. Azt a súlyt szeretnénk elérni, ahol Asi versenyez, mert amíg minden egyes mérlegelésen 80-100 kg-mal nehezebbek vagyunk nála, az olyan, mintha úgy versenyeznénk Asi ellen, hogy DuEn-t mindig vinnénk magunkkal és mi hárman ülnénk az autóban. Ha ezt a súlyt nem is látni, az óra azért nagyon jól látja ezt a különbséget!

A költségvetésünk is kicsit jobb lesz talán, több pénzünk lesz gumira, minden körben, minden szervizparkban új gumit tudunk majd feltenni, ugyanúgy, mint ahogy az ellenfeleink. Remélem, hogy kicsit kiegyenlítettebbek lesznek a feltételek, mint az előző években voltak.

Mondhatnám ezt az elcsépelt szlogent, hogy "győzelem vagy halál", de meghalni nem akarunk... Vagyok most már 37 éves, itt az idő, hogy egyszer mindent egy lapra feltegyek, mert az utóbbi idő azért nem volt túl eredményes, még ha nyertem közben két bajnoki címet is. Karcolást nem ejtettem versenyautón már 3 éve... de ez nem azt jelenti persze, hogy most ez a terv, hogy rommá összetörjem a kocsit, sőt, jó lenne úgy megvalósítani, hogy ne hibázzak. Nem szeretnék 200 %-on menni, csak mondjuk 120-on. Próbálunk vigyázni, de nem ez az elsődleges terv most.

hideg_-_tamadaaas_4

Az elsődleges cél, a minél jobb eredmény elérése és ezen dolgozunk maximálisan, és minden ez alá van rendelve abszolút, a magánéletemtől elkezdve az edzés, úszás, masszőr, hogy a lábam jól működjön... Elég sok mindent megtettünk már most is érte, sok szponzori tárgyalást lefolytattunk, mindenkinek elmondtuk ezt a tervet, aztán, hogy mit hoz a jövő és az idei év? Majd kiderül! Az önbizalmam kicsit elment a tavalyi évtől, főképp az évkezdéstől. Évvégére találtuk meg a megfelelő versenytempót, így most ezt kellene tartani és fokozni még egy kicsit, és ha így tudnánk kezdeni és sikerülne év elején néhány jó eredményt elérni, akkor akár... akármi is lehet!

hideg_-_tamadaaas_5

Mentél már az autóval?
Pesten a forgalomban kipróbáltam, a csepeli rendőrök legnagyobb örömére. Hétvégén már a Rábaringen autóztunk vele és azt már most látom, hogy rendben lesz a kocsi, amit kérek, az megvan, Dávid nem sajnálja a pénzt az autóra. A saját szerelőmmel dolgozhatok majd - akivel 15 éve dolgozom - úgyhogy ez is egy nagy előny, és a többi szerelőm is ugyanúgy jön most is, mint ahogy az előző csapatnál is. Velük csak elég egymásra néznünk, és tudjuk, hogy ki-mit akar, megvan az összhang közöttünk. Dávidnak egy nagyon erős csapatot sikerült összeraknia. Nagyon bízom a csapatban, a műhelyben is azt láttam, hogy alkatrész az autóhoz van itt most rogyásig, azzal sem lesz gond. A motorvezérlő-elektronika is változott... az igazság az, hogy mindenből a topot kapjuk!

R4?
Nagyon nagy dilemma volt ez az R4 váltás, hogy mi legyen, de úgy döntöttünk, hogy mi maradunk a hármas kategóriában, mert az EVO IX-esből 10 kilóval lehet könnyebbet csinálni, és az nem egy túlságosan nagy előny. A S2000-es autókat idén szinte lehetetlen lesz megverni, ha nem rontanak. Ez egy gazdasági megfontolás csupán részünkről, mert az, hogy 10 kg-mal könnyebb a kocsi, 30 ezer euróért, az szerintem egy nagyon rossz ár-érték arány. 30 ezer euróért nagyon szívesen fogyok én is tíz kilót! Amit itt beharangoztak, hogy R4... az szerintem egy vicc! Aztán majd meglátjuk! Egy EVO X-esből azért már más lenne R4-es varázsolni, hiszen ott 50 kilót lehet lekönnyíteni és kicsit erősebb a motorja is.... Így mi ezek alapján úgy döntöttünk, hogy év elején biztosan nem lesz R4-es. Reméljük, hogy valaki majd megcsinálja és akkor majd látjuk, hogy milyen, érdemes-e váltani!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 7668. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k