Hodula ERC-ben kocsizik
VFTS helyett A csoportos Mitsubishivel
2008-02-22
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033101
Napi oldal:
17023
Jelenleg:
1664
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Hodula Misiről évek óta semmi hír. Február első hétvégéjén azonban előbújt eddigi rejtekéből, sőt, az is kiderült, hogy nagy tervei vannak az idei évre - külföldön…

- Miért voltál ennyire eltűnve?
- Valóban eltűntem két évre, de ennek semmi más oka nem volt, csak az anyagiak.

- Az, hogy most feltűntél, ez azt jelenti, hogy kezd összeállni az anyagi háttered és esetleg láthatunk gyakrabban is?
- Mindenféleképpen szeretnék idén már versenyezni. Ez a két év eltűnés, mint ahogy az imént említettem, csak az anyagiaknak volt köszönhető. Most, hogy a 33. életévemet lassan betöltöm, kellett húznom egy vonalat, hogy mit helyezek előtérbe. Szerettem volna már egy saját műhelyt meg egy saját házat, ami az elmúlt két évben sikerült is. Most úgy érzem már, hogy dolgozhatok azon, hogy megteremtsem a versenyzésnek is az anyagi feltételeit, amin most gőzerővel az elmúlt egy hónapban elkezdtünk dolgozni.

- Ez idő alatt az autóversenyhez nem is volt közöd?
- Tavaly annyi volt, hogy a 2004 végén vásárolt N-es Mitsubishiből időközben még belefért, hogy egy A-s autót építsünk. Ez tavaly már elkészült, és a 2007-es Veszprém Rallye-ra volt kiadva bérbe, ott voltak az első kilométerei. Mint A-s autó, nagyon jól vizsgázott. Most már én is ki szerettem volna próbálni, mert nem mentem még vele.

- Ez az autó az, amivel a Kétpó Rallye-n mentél?
- Igen.

- Mit lehet tudni erről az autóról? Mondj néhány műszaki adatot, ugyanis azt csiripelték nekem a verebek, hogy te ugye magasan megnyerted ezt a Ketpó Rallye-t, de mivel úgy gondoltad, hogy nagyon erős volt a te autód a mezőnyhöz képest, ezért lemondanál az első helyről, ugyanis nem érezted volna fairnek. Ez így volt?
- Igen, ez valóban így volt, de hát ez nem csak azért volt, mert nagyon erős volt az autóm, hanem amúgy is. Attól függetlenül, hogy második éve semmiféle versenyzői licenszem nem volt, akkor is úgy éreztem, hogy ez egy teljesen amatőr derbi, én meg csak eltöltöttem itt "profi szinten" ebben a szakmában és nem éreztem volna fairnek, hogy én most odamegyek egy amatőr versenyre egy ilyen szintű autóval és elhozom vigyorogva az első helyet.

- Mikor láthatunk legközelebb a pályán?
- Nagyon erősen dolgozunk rajta, hogy március 14 és 16 között az Euro-Rally Challenge keretein belül Hollandiában el tudjunk rajtolni. Ez még nem 100 százalék, hogy megvalósul, de a következő verseny az április, szintén az Euro-Rally Challenge keretein belül, ott már mindenféleképpen menni szeretnék.

- Itthon nem is fogsz vele indulni a hazai bajnokságban?
- Konkrét terveim a hazai bajnokságra nincsenek. Maximum annyi, ha az anyagiak megengedik, akkor valamelyik nyári futamra el tudok menni. Az Euro-Rally Challenge úgy néz ki, hogy március, április, május, utána egy nyári szünet következik, majd szeptember, október, november.

- Ezek aszfaltos vagy murvás versenyek?
- Aszfaltosak. Holland, német és belga futamok, az ottani országos bajnokság keretein belül rendezik meg és ebben az a jó, hogy mindent engednek menni a WRC-től az A-s-ig, az új R-csoportig, N-ig meg a H-csoportig mindenki mehet.

- Azért ezzel az autóval több bajnokságban is elindulhattál volna. Miért pont ezt választottad ki?
- Mikor végül is felfüggesztettem a versenyzői pályafutásomat 2005-ben, már akkor is év végén egy Semperit Rallye-t mentünk és nekem a külföldi, bár nem is ez a legjobb szó, inkább idegen versenyek nagyon megtetszettek, amik már nem ezeken a megszokott Rally1-es pályákon zajlanak, amiken a tizenötödik, huszadik éve ugyanazok a gyorsasági szakaszok vannak. Az idegen pályák, idegen versenyek sokkal nagyobb kihívást, motivációt jelentenek számomra, mint a sajnos itthon már évtizedek óta megrendezett gyorsasági szakaszok, amit minden versenyző kívülről tud. Tréningezni a versenyekre már nagyon nem kell, mert sok minden nem változik sajnos.

- Az első még kérdéses, de hat futamot mondtál. A többi öt futamon biztos, hogy el fogsz indulni?
- Azokon mindenféleképpen szeretnénk elindulni, bár biztos az csak tudod micsoda... Lényeg, hogy a terveink között szerepel, hogy menjünk és azért is muszáj menni, ha már tényleg komolyan elkezdem csinálni, mert egy versenyt lehet mínuszolni. A második versenyre, ha már nem megyünk oda, akkor már ki is zártak a kupasorozatból. Épp ezért, azok között, akik ebben a sorozatban indulnak, van egy megállapodás, hogy mind a hat versenyen a lehetőségeinkhez képest megpróbálunk elindulni. A német, belga meg a holland pályák, teljesen idegen helyszínek lesznek, nagyon várom már, megmondom őszintén. Annyi a problémám, hogy elég későn értesültem erről a sorozatról. Ugyan időben meg volt hirdetve, csak én maradtam le kicsit róla. Durván egy hónapja vettem fel a kapcsolatot a kinti rendezővel. Azóta már váltottunk 10-15 e-mailt, de most már regisztrálva is vagyok erre a sorozatra, fenn is vagyok a nevezési listájukon. A technikai és logisztikai hátterünk kompletten megvan, holnap reggel tudnánk indulni, most már tényleg csak az anyagi feltételeket kellene megteremteni ehhez az egészhez.

- Te vagy az egyetlen magyar aki elindul?
- Tudtommal sajnos még csak én vagyok.

- A H-csoportos VFTS-es, csapatós brigádból nagyjából egy időben váltott mindenki erre a Mitsubishire.
- Én kezdtem, aztán jött a hullám, a Matics, Pető, Osváth...

- Nem hiányzik? Én megértem, hogy nagy autó, meg szponzornak talán jobb, és ilyenek, de nem hiányzik a Ladával csapatás?
- Nagyon hiányzik, megmondom őszintén, de leginkább egy derbin a nézők. Ez nagyon hiányzik, de olyan szinten viszont a Zsigulizás nem hiányzik, hogy nagyon sok Ladát készítek fel a versenyre, az öcsémtől kezdve van itt még 4-5 barátom, akik az amatőrsorozatokban részt vesznek és mindenkinek az autóját én javítom. Köszönöm is nekik a bizalmat ezért. Hetente 2-3 Ladában ülök. Ezeket folyamatosan próbálom, tesztelem és így a Zsigulis dolog megmaradt a kezemben és nem felejtettük el a Zsigulis fílinget. Semmi extra oka nem volt a váltásnak, csak nagyon-nagyon költségessé vált a Zsigulizás is.
A Mitsubishit nem tudjuk alapul venni, mert a Mitsubishi azért valamilyen szinten drágább, csak annyival nem drágább, hogy érdemes lett volna tovább Ladázni.

Ez a hír most jelenik meg 7054. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k