Hogy felálljanak a nézők...
Bútor Robi - VFTS - előfutás
2009-03-30
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732088148
Napi oldal:
72070
Jelenleg:
2253
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robinak elkészült a VFTS-e. Az egri futamon biztosan ezzel az autóval indul a népszerű gödöllői pilóta

- Itt van az autó, nagyon csinos - volt egy kis dilemmád még, hogy versenyben vagy előfutóként. A nevezési listán a H csoportban nem látom a neved a versenyben - ezek szerint eldőlt...
- Igen, eldőlt. Ott van a nevem, csak a a lista elején. A 00-ás rajtszám jutott nekünk. Én hosszú évődés után döntöttem úgy, hogy jobb lesz ez így, Vili pedig egy percig sem hezitált, ő az első pillanattól kezdve azt mondta, hogy csakis előfutóként kell nekünk itt menni. Meggyőzött.
Így legalább a WRC-k előtt mehetünk, felvezethetjük a mezőnyt és bízom benne, hogy meg tudjuk hozni a nézők kedvét, míg a WRC-k megérkeznek. Picit tét nélküli a dolog, de nyugodtabban tudunk majd szórakoztatni és szórakozni.

Ha élesben mentünk volna, biztos komolyabban vesszük, mert nem nagyon szeretek magyarázkodni, nem is nagyon szoktam. Ha az ember versenyben van - függetlenül attól, hogy H csoport, vagy WRC - mindig győzni akar. Mi most előfutunk, így nekünk ez teljesen lényegtelen. Két dolgunk lesz: egyrészt a mezőny számára biztosítani a tiszta pályát, és ha problémát tapasztalunk, akkor a STOP beíróban azt jelezzük majd, másrészt pedig tényleg az, hogy felállítsuk az embereket a domboldalon, hogy várják a mezőnyt.

Remélem, mindkét dolog jól sikerül majd - annak ellenére, hogy a hógumis projektemet picit félre kellett tennem, mert ezeken a hosszú utakon lehetetlen hógumival menni. Nem szeretnék minden méteren defektet kapni, és emiatt esetleg hibázni is, úgyhogy egy félig slick Yokohama gumi mellett döntöttünk, ami azért egy picit slick-es hatású mégis sokkal jobban csúszik, úgyhogy bízom benne, hogy ezzel megfelelően gyorsan, de látványosan tudunk majd menni.

- Az autón kevés matrica van, és ezt nem hagyhatjuk szó nélkül...
- Igen, az idei évben már gyakorlatilag saját zsebből autózunk, de van mellettünk azért egy-két cég, akik már korábban is támogattak bennünket - bár a költségvetésünk nagyságrendje az eddigiek majdnem csak tizede nagyjából. Ezt ezek a régebbi partnerek is szívesen vállalták és a régi együttműködésünkre való tekintettel nem jelent problémát nekik. Itt szeretném nekik nagyon megköszönni, mert a versenyzésünk színvonala most sem lesz egyszerű.

Ha valaki azt gondolja, hogy Ladával mennyire olcsó menni, azt ki kell, hogy ábrándítsam: nem az. Főleg, ha az ember profin, és minőségien szeretné csinálni. Most az autó például teljesen fel lett újítva, gyakorlatilag minden nullkilométeres, sőt, még fejleszteni is tudtunk: szervokormányos lett: egy nagyon szuper hidro-kézi került bele. Vastag tengelyek, nagy teherbírású differenciálmű, hatsebességes váltó - azt gondolom, hogy egészen új lett az autó.

Az autó tényleg makulátlan!
Ez ugyanaz az exBusman féle piros-ezüst VFTS, ugye?
Igen! Kapott egy új fényt és Szabó Attila gondoskodó kezei rakták össze újra. A képekből is tökéletesen látszik az, ami élőben még inkább szembetűnő: az autó gyönyörű! Nagyon rég dolgoztam ennyire profi és odaadó csapattal. Külön köszönet az egész történetért Busmannak!

- Az aszfaltos, vagy a murvás versenyek, esetleg mindkettő szóba jön majd idén?
- Murva verseny csak kettő lesz idén, abból az egyik a Veszprém Rali, ami szerintem nem ennek az autónak való - ez tényleg gyönyörű, ha valaki megnézi közelebbről, meg fogja érteni... Gyakorlatilag hibátlan, amit nem szeretnék egy lőtéri gyorson bevetni. Láttam egy-két Ladát a Mikulás Rali után, hogy hogy néztek ki - ez az autó nem érdemli azt a sorsot, és nekem nincs szívem ott tönkretenni. Így az egyik murva kiesett.
A másik pedig a Nyirád Rali - meg fogom nézni a pályákat, hogy milyen a minőségük. Ha jók, és nem bántják az autót, akkor azon mindenképpen elgondolkodom, de elsősorban most az aszfalt jöhet csak szóba.

- Azért az utolsó pillanatban is dolgoztál és dolgozol azon, hogy élesben és más autóval is mehess idén - hogy állnak a terveid?
- Tavaly szeptemberben befejeződött az év. 2008 októberében kezdtük el szervezni az idei évet, mikor hazajöttünk Svájcból. A Suzuki csak nemrég adott választ, illetve nemet, így az idő rövidsége miatt nem kockáztattuk meg, nem vállaltuk be az idei évet, mert semmiképpen nem szeretnék gyors és felelőtlen döntéseket hozni, mert nem nagyon szeretem a kudarcot. Szeretnék egy nagyon profi, szuper csapatban versenyezni, ezért úgy döntöttünk, hogy ezt a szervezkedést idénre kihagyjuk, és jövőre rajtolunk majd újra élesben.

Ennek ellenére március elején még jött egy ajánlat egy külföldi csapattól, egy S2000-es autóra. Ez úgy nézett ki, hogy a költségvetésnek a nagyon kis része maradt volna csak ránk, tehát szponzorokkal együtt lehetett volna kapni egy S2000-es autót, és csak egy nagyon kis részét kellett volna állnunk.
Vegyes szereplés lett volna: két-két futam Magyarországon, illetve Lengyelországban és egy pár futam a cseh- valamint a szlovák bajnokságban.
Sajnos ez két hét tárgyalás után meghiúsult - hozzáteszem, hogy nem miattunk, mert mi abszolút készen álltunk arra, hogy elvállaljuk, és az anyagi hátterével is rendelkeztünk volna. Sajnos a szervező részéről: az utolsó pillanatban visszalépett egy támogató, és ezért hiúsult meg a program. De idén talán ezt jobban elő tudjuk készíteni, és akkor jövőre lehet ez egy alternatíva.

Ha ez bizonytalan lesz, vagy úgy tűnik, hogy nem lesz realistás, akkor építeni fogunk egy új N4-es autót és egy teljes magyarországi szezont vagy egy IRC-n állunk majd rajthoz, attól függően, hogy hogyan változik majd a magyar autósport helyzete. Erre még egy pár hónapot várunk, utána teljesen eldönthető lesz, hogy mi a jó irány.

- Navigátor?
- Alapjában Vilivel és a VFTS-sel tervezzük az évet. Tavaly csak egy versenyen tudtunk együtt menni, a Mikulás Ralin, ahol nagyon jól éreztük magunkat. Az egy jóízű szórakozás volt, megpróbáltuk a nézőket szórakoztatni - ez szerintem sikerült is. Mindkettőnken nagyon bejött a Mitsubishi, mert nagyon erős volt, és a murván pedig főleg tetszett - szuper kis autó volt, élveztük az első perctől az utolsóig.

Miskolcon azonban nem Vilivel megyek, mert elmondása szerint az elmúlt 10 évben egyetlen fiának egyetlen ballagására sem tudott elmenni, mert mindig velem kellett versenyeznie... Miskolcra kimenőt kapott - annál is inkább, hogy most nincsen tétje a dolognak.
Egy sztár navigátorral fogok a Miskolc Ralin indulni, akinek a személye még titkos, de a duen.hu-n időben közzétesszük... :)

Drift a VFTS-el a RallyShow-n


Ez a hír most jelenik meg 9579. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k