Ez tenyleg borzaszto felelotlenseg, viszont a hatarozat tartalmi elemei nem valtoztak. Ez most jo vagy nem jo en nem tudom. Ha te jartas vagy a gyorsasagi szakagnal is, kerlek magyarazd mar el mi tortent itt.
A kulfoldi licenceknek utana neztem es ugyan eddig nem volt ez a gyakorlat, de azt hiszem ebbe nem lehet belekotni, mert az FIA szabalyozasat olvasgatva valami hasonlo van leirva. Rovanpera pedig ilyen fiatalon menjen a sajat orszagaba, vagy ott se engedik neki ezert akar ide jonni ? Persze jo lenne, de szerintem nincs olyan szabaly amivel ezt legalisan megtudnak csinalni.
Hát ez az....
Admin átvételeken pedig várakozz ,a technikain pedig izgulj hogy éppen a múlt héten mit találtak ki,pedig már a kocsid több éve megfelel..
Van a táblázatban olyan,aki egy adott versenyen elõrébb végzett,és kevesebb pontot kapott mint aki 3hellyel utána..
Egyébként majdnem mindenki le@arja a sprinteseket,több versenyen még fotcella sincs,és bemondásra mennek a korai rajtok,és a büntik..DE: mi vagyunk a barmok hogy ide hordjuk a pénzünket,és hülyét csináltatunk magunkból... Inkább menjünk focistának sok sok millióért..Vagy ne.Mert mi ezt szeretjük.
Jaj, hát nem olyan rossz az az arány!
Az absz. értékelés 648 versenyzõjébõl 23(!!!)-nak tudják az igazolvány számát.
Képzeld, ha egyet sem tudnának.....
Anno úgy rendelkeztek az Alapszabályban, hogy ha egy rendezvény veszélyeztetheti vagy hátrányosan befolyásolhatja a Bajnokság megrendezhetõségét, akkor az elutasítható, vagy más idõpontra kötelezhetõ.
Ennyi.
A Sporttanács a 2016. szeptember 24. napra elõzetesen bejelentett 12. Dragracing Kupa rendezõjét, a Dragracing Magyarország Kft-t a rendezvény bejelentési idõpontjának megváltoztatására kötelezi (Általános Elõírások III. fejezet).
Indoklásként a Sporttanács elõadja, hogy a tárgyban szereplõ rendezvény idõpontja megegyezik aDTM Magyar Nagydíjának idõpontjával.
Ez igaz, csakhogy más volt Kassán versenyezni egy helybéli (debrõi) srácnak a 90-es évekbeli Szlovákiában, és egészen más egy 15 éves ismert finn versenyzõnek az ORB-ben indulni a mai Magyarországon.
Indultam olyan Kassa Rallye-n, ahol a KisBéres-nek még nem volt jogsija, etapon a navigátor vezetett a gyorson meg õ. A pályabejárást meg egy "T" betûs "tanuló" autóval csinálták.
És a rallyt 100%-ban lezárt úton rendezni, mint a gyorsaságit (igaz lehet, hogy akkor gyorsaságinak, vagy rallycrossnak hívnák), vagy meg kell változtatnia KRESZT. Hajrá.
Erre válaszoltam, hogy az általad felvetett esetleges problémát, a gyorsasági szakághoz hasonló módon lehetne kezelni a rallye-ban is. Ezért idéztem a gyorsasági licence igénylés feltételeit.
Pontatlanul fogalmaztam.
Arra értettem, amennyiben Rovanpera 15 évesen megkapja a licencet, akkor megindul(hat) a lavina a magyar apukák részérõl is......
Természetesen nem a gyorsasági-szakágra értettem, az én agyam rallyera van beállítva. (bocsi)
Nem gondolom, hogy a tömeges "apuka" megjelenés reális várakozás lenne, de ha mégis, akkor a gyorsasági mintájára.
"1.2.3.2. AUTÓS GYORSASÁGI SZAKÁG
Versenyzõi licencek
A licencek kiváltásának korhatára az FIA elõírásai szerint.
Egyedi esetben 12 éves kortól licenc adható, abban az esetben, ha ezt az
AGYB javasolja és az MNASZ Intézõ Bizottsága által erre kijelölt bizottság által elõírt feltételek teljesülnek.
(12 – 14 éves kor között kizárólag a Suzuki Swift Kupában lehetséges az
indulás.)
Amennyiben a kérelmezõ elvégezte az MNASZ által elfogadott Versenyzõ iskolát, azt az AGYB az elbírálás során figyelembe veszi."
Ezen kívül még ott van a versenyzõi múlt, amivel alá kellene támasztani a kérelmet. Nyilván én sem azt támogatom, hogy az ORB, autós iskola legyen.
Nem az a gond, hogy egy tehetséges tizenéves srác rajthoz akar állni, és az apuka próbálja hozzá megteremti a feltételeket.
/biztos én is ezt tenném....../
A lavina akkor fog elindulni, amikor majd vagy 33 önjelölt csapatfõnök-apuka veri az asztalt a Szövetségben, hogy az õ pici fia is tehetséges, és licencre jogosult.
Na ott ki fog szelektálni, és milyen alapon?
Ha nem is mindenki, de ez nagyjából most is így történik.
Ha valaki úgy gondolja, hogy egy kategória ne indulhasson, akkor nem indul (WRC)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy egyesek ne rendezhessenek versenyt, akkor nem rendezhetnek (RTE, sprintek)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy nem akar, vagy tud dolgozni, akkor nem tanul, és dolgozik (eredménylisták, szabályzatok)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy kicsi a boldoguláshoz a 2.0-ás motor, akkor megy 2.4-essel (Sasa)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy meg tud mérni egy motor térfogatot, akkor megméri (ATB)...
Ha valaki úgy gondolja, hogy egy versenyrendezés jó, akkor az jó! (Mecsek rallye 2)...
Tovább is van, mondjam még?
Egyébként a pályaversenyzõi licence-kérelemnek nem feltétele a jogsi (némi korlátozással), gondolom, azért mert zárt a pálya. Hogy a rallye-ban mikor lesznek hasonlóak a feltételek, az csak azon múlik, hogy mikor gondolja valaki úgy...
A hegyi versenyzés az gyorsasági versenyzés, és a pálya jellege nem sokban különbözik egy rallye gyorsaságitól (aszfalt). (Az más kérdés, hogy manapság nincsenek hegyi versenyek Mo-on.) Egy rallye gyors, az ugyanúgy zárt pálya, mint a hegyi, etapon meg vezethet a navigátor is.
Nem gondolom, hogy egy tehetséges gyerek indulása, aki eléri a pedálokat és kilát az autóból, alapjaiban rengetné meg a sportágat, illetve a biztonsági elõírásokat.
Egyszer talán rajtam kívül, más is így fogja gondolni...
Egyébként attól, hogy az összes szabályt felülírva licencet kapna, még az RVSZ-t is módosítani kellene, hogy az adminisztratív átvételen nem kötelezõ az érvényes jogosítvány bemutatása, vagy legalábbis a gyevi bírónak. Aztán nem kell rendszám, forgalmi, gépkönyv, ATB, felügyelõ testület. Határ a csillagos ég.