Holczer szerint...
2008-07-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732044099
Napi oldal:
28021
Jelenleg:
1216
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ha marad a szembenállás, és egyes egyéni érdekek érvényre juttatása érdekében folytatódik a háború, akkor sajnos rövid időn belül búcsút inthetünk az autósportnak!

Voltak RSB tagok, akik már korábban megszólaltak a lemondások témakörében. Holczer Dániel még nem nyilatkozott a kialakult helyzetről. Ezúttal őt faggattuk.

Sajnos 2007 januárja óta igazán sok minden nem változott. Talán annyi, hogy jelenleg soha nem látott mélyponton van az MNASZ, és haladéktalanul változásokra van szükség. Persze lehetne itt újjal mutogatni, hogy a kialakult helyzetért ki a felelős, de nem hiszem, hogy ez célra vezető lenne. Előre kell nézni, és a jövőt kell építeni. Én a magam részéről bízom benne, hogy minden MNASZ tag felfogta végre, hogy milyen helyzetbe került az autósport, és azt is, hogy a soron következő közgyűlésnek mekkora a jelentősége. A 24. órában vagyunk, és minden érintettnek félre kell tennie a személyes ambícióit ahhoz, hogy megoldást találjunk a jelenlegi helyzetre. Anno néhány évvel ezelőtt azt mondtam, hogy mi magunk okozhatjuk az autósport halálát, és most sajnos azt kell, hogy mondjam igazam lett. A korábbi gondolataimat most kiegészíteném azzal, hogy az autósport megmentői is csak mi magunk lehetünk. Nem szeretnék túlságosan szentimentális lenni, de úgy gondolom, hogy az, aki igazán szereti az autósportot, és azt fontosnak is tartja, képes kell, hogy legyen elengedni a bársonyszéket a változások érdekében. Az elmúlt néhány hónapban elindult egyfajta közeledés, ami talán előbb utóbb célra vezető is lehet, ha megtalálja a tagság azt a vezéregyéniséget, akinek bizalmat szavaz, és felruházza azzal a rendkívül felelősségteljes jogkörrel, hogy kivezesse az MNASZ-t a jelenlegi válságos helyzetéből. Ha marad a szembenállás, és egyes egyéni érdekek érvényre juttatása érdekében folytatódik a háború, akkor sajnos rövid időn belül búcsút inthetünk az autósportnak!

Mi lehet a megoldás?
Megoldást csak alapvető változások hozhatnak. Meggyőződésem, hogy csak a két évvel ezelőtti analógia mára továbbfejlesztett változata vezethet ki a jelenlegi állapotból. Szükség van egy olyan elnökre, aki ismeri az MNASZ szervezeti felépítését, és képes koordinálni egy komoly üzletemberekből álló elnökség munkáját. Az elnökség kizárólagos feladata a bajnokságok lebonyolításához és az MNASZ működtetéséhez szükséges anyagi források előteremtése kell, hogy legyen. A sportszakmai munka a szakági bizottságokban kell, hogy történjen, hiszen a szakági bizottságok feladata az adott szakág bajnokságainak, versenyeinek koordinálása, azok lebonyolításának ellenőrzése. A szakágak önállóan meg kell, hogy tudjanak birkózni a sportszakmai -, és a gazdasági feladatokkal, és nincs szükség további fórumokra. A szakágak gazdálkodásának ellenőrzésére szerintem, egy belső ellenőrzési és gazdasági tanácsadó bizottságot kell létrehozni, amely azon túl, hogy ellenőrzi a gazdálkodást, segíti is az adott szakág gazdasági tevékenységét, sőt szükség esetén jogsegélyt is biztosít. Ezzel gyakorlatilag a szövetség apparátusa, valamint a költség igény is csökkenhet. Ha egy üzletemberekből álló elnökség képes megteremteni a szükséges anyagi bázisokat, akkor ez a rendszer működőképes. Ez szerintem ennyire egyszerű.

Sportszakma?
Igen. Tudomásul kell venni, hogy felnőtt egy generáció, és most már ő rajtuk a sor. A jelenleg sportszakmával foglalkozó sportvezetőknek sürgősen gondoskodniuk kellene az utánpótlásról, és el kell gondolkodniuk saját maguk utódlásáról. Ez mintha a görcsös székhez ragaszkodás közepette az elmúlt évtizedekben elkerülte volna az érintettek figyelmét, és ezt a szemrehányást a volt és a jelenlegi elnök is megérdemli… Bár megkockáztatom, hogy ez a múltban egyfajta koncepció is lehetett, hogy a pozícióba jutott emberek "kiirtsanak" maguk körül mindenkit, saját egyéni ambícióik megvalósítása érdekében. Meg kell, hogy fiatalodjon a Sportbírói Bizottság, meg kell, hogy fiatalodjon a Felügyelői Bizottság és az Etikai Bizottság is. Átszervezésre van szükség a Technikai Bizottságban, hiszen külsős vállalkozásként egy ilyen szervezet sokkal hatékonyabban tudná ellátni a feladatát. Egyszóval valamiféle vérátömlesztésre van szüksége szövetségünknek az életben maradáshoz, de ehhez jó néhány embernek mennie kell!

Média?
Elkezdtünk járni egy úton, és úgy tűnik jó az irány. Talán egységes lehet újra az autósport médiája, ha mindenki felfogja végre, hogy ennek mekkora a jelentősége. Nagyon fontos, hogy ezen a területen mindenki dolgozhasson, és senki se legyen akadályozva a munkavégzésben egészen addig, ameddig az MNASZ érdekeit nem sérti a tevékenysége. Sikerült rendezni, a vagyoni értékű jogok hasznosítását és a jogdíjat fizetők védelmében intézkedéseket tenni. Nem volt egyszerű a feladat, de most néhány évre talán kiszámítható befektetést tud kínálni szövetségünk mind azok számára, akik dokumentált megjelenéseket, esetleg közvetítéseket szeretnének megvalósítani az MNASZ versenyeivel, bajnokságaival kapcsolatosan. Ez rendkívül fontos, hiszen valahogy vissza kell szereznünk a népszerűséget az autósport számára, és vissza kell csalogatnunk a nézőket. Ehhez pedig nagy szükség van a médiára. Ez az út azonban hosszú és nehéz, de bízom benne, hogy tudunk majd folyamatosan előre lépni ebben a kérdésben is.

Tudom kicsit provokatív a kérdés, de Te nem gondolkodtál el azon, hogy lemondj?
Nem. Én azért vállaltam a munkát, mert hiszem, hogy van út, amely kivezet ebből a jelenlegi mélypontról. Sokat gondolkodtam azon, hogy megéri -e ez egyáltalán, mert valljuk be mind ez nem kevés feladattal jár, és nem adnak érte babérkoszorút sem. De azt gondolom, hogy vagyok annyira kitartó és konok, hogy amíg a változások be nem következnek addig vállalom a munkát, utána, pedig ha bizalmat kapok, és szükség van a munkámra, újult erővel veszek majd részt az újjáépítésben. Rengeteg megvalósításra váró ötletem, ötletünk van, csak szeretném azt megérni, hogy végre igazán érdemi munkát tudjunk végezni.


 

Ez a hír most jelenik meg 4322. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k