RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Hova lett az az 5 perc?
Büki Ernő a veszprémi futam Felügyelője volt
2013-07-23
háttér • Büki Ernő
h i r d e t é s
Összes oldal:
710457848
Napi oldal:
208109
Jelenleg:
3183
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sziasztok!

Írok, mert írnom kell! Írnom kell azért, mert a veszprémi versenyen Felügyelő voltam, és ez által részese annak a határozatnak, amiért most a Herczig - Bacigál páros a népellenség.
Nekem nem kell magyarázkodnom SENKINEK, de elmondom MINDENKINEK! (pontosabban leírom, mi történt).

A sztori:

Hol volt 5 perc, hol nem volt 5 perc!
Ki lépett be az állomás területére korábban illetve ki (kik) nem az itiner szerint közlekedtek……

thumb_Hova_lett_az_az_5_perc_1Az itinerben (66. old. 1. jel) ez a jel szerepelt a verseny rajtjának IE0 állomásként. 
A felső szürke álló téglalap a tankoló zónát, az alsó fektetett szürke téglalap a gyűjtő állomás területét jelöli. 
A jelből egyértelműen kiderül, hogy az IE0 állomásnak a kereszteződés előtt kell (kellett volna lennie), hiszen a keresztező út át van húzva, tehát nem a helyes irány!

Az ide beosztott vezetőbíró a Versenyigazgatóval történt egyeztetés után áthelyezte az állomást a kereszteződés túloldalára. A megoldás a versenyszempontjából teljesen indokolt volt, hiszen a mezőny a Gy. 1. teljesítése után gyűjtőállomásra érkezett, utolérte volna a még el nem rajtolt versenyzőket.
A mezőny összeérésének elkerülése érdekében áthelyezett állomásra ezért a mezőnynek nem az itinerben jelölt irányból kellett érkeznie. Ezt az előjelző (sárga) tábla elhelyezése is jól tükrözte.

A Herczig - Bacigál páros az itinerben megadott irányból érkezett az állomásra. Az IE0 állomás itiner szerinti helyén álló piros táblánál (Herczig érkezésekor állt a piros tábla és nem volt sárga előjelző.) megállt, az ott lévő sportbíró szólt, hogy át lett helyezve az állomás, felemelte a szalagot, Herczig tovább ment. Ezt a Vezetőbíró is így mondta el.
Megnéztem a helyszínt: az itinerben feltüntetett állomás helyén állt a piros tábla és nem volt sárga előjelző, az önkényesen, pontosabban a versenyigazgatóval egyeztetetve áthelyezett állomáson is állt a piros tábla, ennek az állomásnak az előjelző táblája kb. 60-80 fokkal elforgatva lett felállítva. (ez logikus hisz a jó helyen lévő állomás előtt le lett szalagozva az út, és azt szerették volna, hogy az itinerhez képest "rossz irányból" jelentkezzen a mezőny)
A vezetőbíró elmondta azt is, hogy szerette volna beljebb vinni az "új" állomást és a sárga táblát a kereszteződés után kihelyezni, de akkor túl közel került volna az állomás a tankoló zónához.

Megkérdeztem a vezetőbírót, hogy a többiek honnan tudtak arról, hogy az állomás át lett helyezve? Ő elmondta, hogy gyalog bejárták, megnézték….. Ez helyes eljárás. Mégis szabálytalanul érkeztek az állomásra. Állítólag nem kérdezősködtek. Még ez is oké, hiszen egymás után felsorakoznak, azt majd lesz valahogy.

Én úgy gondolom, hogy a Herczig - Bacigál páros érkezett szabályosan az állomásra (és még 3-4).

Mi lett volna a jobb? Meghagyni a büntetésüket és a többieket megbüntetni, mert "az útirányt jelző itiner jeleket követni kell" (nemzetközi szab. 4.2)

Az áthelyezett állomás előtt várakozó egy-két versenyzőpárostól megkérdeztem:
Miért itt várakoztok? Honnan tudjátok, hogy innen kell belépni az állomásra?
Válaszok: Elsétáltam, megnéztem. A többiek is itt vannak.
Kértem mutassák meg az itinerben ezt a pontot. Lapozás ide-oda. Mondtam segítek, 66. oldal 1. jel.
Reakciók:
egyik navigátor: bmeg. rossz helyen vagyunk.
másik navigátor: a többieket követtük

ennyi, nem több


Készítettem egy ábrát, remélem értelmezhető.

Hova_lett_az_az_5_perc_2

Néhány, erre az esetre vonatkozó szabály:

4.2. ITINER
Minden versenyzőpáros egy itinert kap kézhez, mely tartalmazza a kötelező útvonallapot. Ezen útvonallapot és az útirányt jelző itiner jeleket követni kell. Bármely eltérést jelentenek a Felügyelőknek.

31.5. AZ ELLENŐRZÉSEK SORRENDJE ÉS IRÁNYA
31.5.1. A versenyzőpárosoknak az állomásokon az előírt sorrendben és a rallye útvonalának megfelelő irányban kell ellenőrzésre jelentkezniük, a Versenyigazgató általi kizárás terhe mellett.
31.5.2. Az ellenőrző állomásokra való ismételt behajtás tilos.

33.2. ELLENŐRZÉSI ELJÁRÁS
33.2.1. Az eljárás akkor kezdődik, amikor a gépkocsi az "időellenőrző állomás kezdete" táblán túlhalad.
33.2.2. Az ellenőrző állomás kezdetét jelző tábla és az ellenőrzés helye között a versenyzőpárosnak a versenygépkocsival tilos megállni, vagy abnormálisan lassan haladni.

33.2.12. Amennyiben megállapítást nyer, hogy valamely versenyzőpáros az időellenőrző állomásra vonatkozó eljárások szabályait figyelmen kívül hagyta, az ellenőrző állomás vezetője köteles jelentését haladéktalanul írásban a versenyigazgatónak továbbítani.

A sportbírók végezték a dolgukat, leírták a korai érkezés tényét, jelentették a versenyigazgatónak, aki szabályokban foglaltak szerint bevarrta a büntetést, korai érkezésért.


Néhány kérdés felmerült bennem:
Miért nem volt arról jelentés, hogy a Herczig - Bacigál páros az "új" állomás miatt rossz irányból érkezett? (meg még egypáran) Mert így a 31.5.1 pont alapján a versenyigazgatónak ki kellet volna zárnia! Ugye ez mennyivel jobb lett volna?
Ha "önkényesen át lett helyezve az állomás, miért maradt állva a régi helyen a piros tábla? (később le lett fektetve, majd hamarosan ismét fel lett állítva, hiszen kezdett működni a gyűjtő)
és még sorolhatnám

Másnap reggel elmentem a napindító szerviz ki állomásra, hogy a mezőny reagálhasson a Felügyelő Testület döntésére. Minden voltam csak úriember nem. Szegény édesanyám is csuklott rendesen, valószínűleg. Ez ezzel jár.
Több megjegyzésre válaszként azt mondtam, hogy meg van a formája a döntésünk felülbírálásának. Ezt egészen az ideiglenes eredménylista kifüggesztése + 30 percig meg lehet tenni. Végleges eredménylista kifüggesztése után vizsgálódni lehet, de eredményt módosítani nem, pláne úgy, hogy egy böffentés sem érkezett hivatalosan a versenyen. Na, ugatás az volt rendesen. Többeknek felajánlottam, odaadom a felleb ill. óvási díjat. Nem élt vele senki. Hangoskodás, arcoskodás volt, cselekedett semmi. Az első harminc autót megvártam, majd elsétáltam a szervizparkba oda ahol az ominózus első napi sztori volt. Itt beszélgetésbe elegyedtem egy versenyzőpárossal. Beszélgetésünk közben 4-5 párosnak mutattuk meg a szervizpark ki állomást. Fogalmuk sem volt, hogy hol járnak. Minek az itiner?

A versenyvégéig semmilyen észrevétel, fellebbezési szándék bejelentés, óvás sem a Versenyigazgatóhoz, sem a Felügyelő Testülethez nem érkezett.

A döntés miatt nem volt álmatlan éjszakám!
Deeee!

A vasárnap reggeli megvető pillantások, lekezelő legyintések, gúnyos megjegyzések nem érintettek olyan rosszul, mint egy több mint húsz éve BARÁTOM telefonja.
Na, az szarul esett, mert huszonegynéhány év barátsága után nem az a módja, hogy felhív telefonon és üvölt velem, mint egy sakál, hogy ezek vagytok ti, hol a Herczigkéteknek a büntetésé, ha ez az Asi már évekre eltiltjátok……….. szerettem volna válaszolni, de, Ő kinyomta a telefont. (megjegyzem, ha baj van mindig elért, és viszont, ha én kértem segítséget én is elértem Őt.)
Egy Baráttól el kell fogadni, és én el is fogadom a jogos kritikát! De úgy, hogy nem enged válaszolni, úgy a kritika csak egy semmitmondó, jól megmondom, átgondolatlan, pillanatnyi lelkiállapot tükrözése. 17:22-kor hívott, számon kérve hol a "Herczigkénk" büntetése, 21:25-kor lett törölve a Herczig-Bacigál páros büntetése, addig vitte magával a nap folyamán. (addig:)
Tanultam ebből is.

Lehet tanulni ebből is:

Jött egy Dél-Afrikai srác, és tokkal vonóval kifújta a mezőny orrát Szőcön! Na, ezen gondolkodjon mindenki!

"Nelson Mandela elküldte követét"

Gy4. Szőc
1. Lategan-White  8:42,5  Skoda Fabia S2000
2. Kazár-Szőke  8:46,6  Citroen Xsara WRC
3. Herczig-Bacigal  8:46,7  Skoda Fabia S2000
4. Turán-Zsíros  8:47,4  Ford Focus WRC
5. Lukács-Mesterházi 8:51,6  Mitsubishi Lancer Evo IX

:) :) :) :)

A versenynek vasárnap vége lett.

A hadviselés elkezdődött:

Maximmun Racing Team sajtóanyag 2013.07.16.
"A helyszínen megszületett határozatot azonban nem fogadjuk el, mert ez a rallysport alapszabályait kérdőjelezi meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy az ilyen esetek nem tesznek jót a szeretett sportágunknak."

Elfogadtátok! Miért? Mert az alábbiak egyértelműen rendelkeznek a nem tetszésnyilvánításról:

FIA NEMZETKÖZI SPORTKÓDEX 2013
XIII. FEJEZET FELLEBBEZÉSEK
182. A nemzeti fellebbezés eljárásmódja
A nevezőknek, nemzetiségüktől függetlenül jogukban áll a felügyelők által hozott, őket érintő döntés vagy ítélet ellen fellebbezniük annak az országnak az ASN-jénél, amelyben ezt a döntést vagy Ítéletet meghozták. Mindamellett a nevezők fellebbezési joguk elvesztésének terhe mellett az őket érintő döntés kihirdetését követő 1 órán belül a felügyelők részére írásban be kell jelenteniük fellebbezési szándékukat.
Az ASN-hez benyújtandó fellebbezés határideje a felügyelők által hozott vonatkozó döntés bejelentésétől számított 2 nap, feltéve, ha az illető nevező fellebbezési szándékáról a felügyelőknél a döntés kihirdetését követő 1 órán belül írásban nyilatkozott (lásd előző bekezdést).
A fellebbezés benyújtható telefaxon vagy bármely más elektronikus kommunikációs eszköz segítségével, a kézhezvétel visszaigazolásával. Ezen fellebbezéseket az előbbiekkel egyező dátumú levéllel (értsd: postai úton) kell megerősíteni. Az ASN-nek 30 napon belül kell meghoznia döntését.

Nem történt fellebbezési szándék bejelentés! Ha történt volna, akkor a 2 nap július 15.-én járt volna le, mivel a Határozat 13.-án született. Miért írtam ezt ide? Azért mert (később részletezem) egy vizsgálati kérelem szerűség érkezett a Szövetségbe, amit 16.-án írogattak. :):)

FIA NEMZETKÖZI SPORTKÓDEX 2013
XII. FEJEZET ÓVÁSOK
174. Óvási határidők
d) A sportesemény során elkövetett valamely hiba vagy szabálytalanság, mely a rájuk vonatkozó szabályoknak nem megfelelő járművekkel kapcsolatos, valamint az esemény végén összeállított eredménnyel összefüggő óvást legkésőbb az ideiglenes eredmények hivatalos közzétételét követő 30. percig lehet benyújtani, kivéve, ha a felügyelők a körülményeket olyanoknak ítélik meg, hogy azok az óvás benyújtását a megadott időn belül fizikailag lehetetlenné tették.
A nevezőket a versenykiírásban vagy annak kiegészítéseiben, vagy a programban előzetesen tájékoztatni kell arról, hogy az eredménylista hol és mikor kerül kifüggesztésre.
e) A felügyelőknek haladéktalanul foglalkozniuk kell a fent felsorolt valamennyi óvással és a rendezvényigazgatót meg kell hallgatniuk.

Óvás sem volt. Senkinek sem hiányzott az eredménylistán a Herczig - Bacigál páros időeredményéből az 5 perc büntetőidő. :):)

Sőt még egy szaros észrevétel sem íródott! Pedig ahhoz még pénz sem kell, csak papír meg toll, laptop, nyomtató, tablet, okoskatelefon, napszemű, szponzoring, meg egy kis szabályismeret. :):)

Vizsgálati kérelem viszont érkezett, mert érkeznie kellett:

2013. július 16.-ai keltezéssel, 2013. július 18.-án érkezett egy felülvizsgálati kérelem az MNASZ Főtitkárához!

A lényeg a felülvizsgálati kérelem utolsó mondatában rejlik:

"Kérjük az FT ide vonatkozó, szakmailag megalapozatlan, etikailag elfogadhatatlan határozatának törlését és a verseny végeredményének módosítását a gyorsasági szakaszokon mért idők és az útvonalon kapott büntetések figyelembevételével!"

Az alábbiakban néhány részlet a beadványból, amely ellentétben a Felügyelő testületi határozattal, megalapozatlan, elfogadhatatlan, minden szabályszerűséget nélkülöző, folyamatos valótlanságokat állító, szabályismereti hiányosságok tömkelegét felvonultató iromány:

thumb_hova_lett_az_az_5_perc_1

Főtitkárnak címezve? Az MNASZ Alapszabálya, Szervezeti és Működési Szabályzata egyértelműen meghatározza a Főtitkár tevékenységeit, hatáskörét. Vizsgálat indítása nincs ezek között.
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Főtitkárunk sportszakember. Valószínűleg továbbküldi a Sportszakmai Alelnök úrnak, aki a szabályok értelmében továbbítja az eReSBének, aki illetékes az ügyben eljárni.


Valótlanság: "IE0 állomásán történt korai érkezésekért"…
Valóság: Nem érkezések, csak egy korai történt :)

Valótlanság: "A verseny rajtjának minősülő IE0 állomásra a 2-es és a 7-es rajtszámú versenyzőpáros idő előtt lépett be……"
Valóság: A 7-es rajtszámú versenyzőpáros az IE1A állomásra lépett be korábban, kb. egy órával később:)

Ti melyik versenyen vettetek részt?

"Mihez képest nem megfelelő, vagy rossz?" Az ITINERHEZ képest.

"Hol található rajz az IE0 állomás elhelyezkedéséről, felépítéséről a verseny hivatalos dokumentációjában?"
B.meg, az ITINERBEN! 66. oldal 1. ábra! Kell ettől hivatalosabb?

4.2. ITINER
Minden versenyzőpáros egy itinert kap kézhez, mely tartalmazza a kötelező útvonallapot. Ezen útvonallapot és az útirányt jelző itiner jeleket követni kell. Bármely eltérést jelentenek a Felügyelőknek.

2. részlet:

thumb_hova_lett_az_az_5_perc_2

Na, akkor fussunk neki még egyszer:

Előtte egy költői kérdés: a beadvány írója látta egyáltalán az itinert?
A szervizpark rajzon szereplő állomás helye és a hivatalos dokumentumnak minősülő ITINER jel (tudi, 66.oldal 1. jel) teljesen megegyezik! Ébresztő!

Ennek az állomásnak NEM VOLT ELŐJELZŐTÁBLÁJA! (a rossz helyen lévőnek volt előjelzője, elfordítva)
Sokszor előfordult, hogy a rajt állomásnak nem lett kihelyezve az előjelző táblája, ilyenkor a piros tábláig mennek előre, és a rajtidejükben adják át a menetlevelet.

3.részlet

thumb_hova_lett_az_az_5_perc_3

"Az állomás kezdetét jelző tábla, mellette a nagyméretű óra…"
Mi van? Az állomás kezdetét jelző tábla SÁRGA! A "nagyméretű óra" segítek nem ott szokott lenni, most sem ott volt, hanem a PIROS táblánál egy kicsit odébb! :):):)

4.részlet

thumb_hova_lett_az_az_5_perc_4

IGEN! Ebben a részben van igazság, az eddigi sok csúsztatással ellentétben.
Az is elvárható lenne, hogy ha valaki egy ilyen beadványt megír, ne adj isten "csak" alá ír, akkor az tájékozódik legalább az alapokról, és a "minimum" szabályokról.

5.részlet

thumb_hova_lett_az_az_5_perc_5 

Ha a felügyelő Testületi határozat szakmailag megalapozatlan, etikailag elfogadhatatlan, akkor ez a vizsgálati kérelem, minek minősül?
Hemzseg a csúsztatásoktól, nélkülöz minden a történtekkel kapcsolatos ismeretet, feltételezhető, hogy a beadvány írója vagy háttal ült a moziban vagy kézilabda meccsen volt.

Tanulság:
Elég egy rózsaszínpulesz, meg egy fényképes igazolvány?!


Ráadás:

Mennyi pont jár egy szuper rallye-ban résztvevő versenyzőnek?

II. MAGYARORSZÁGI RALLYE VERSENYEK ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI
6.15. SZUPER RALLYE (RVSZ 121. oldal)

A szuper rallyeban résztvevők, amennyiben pontszerző helyen fejezik be a versenyt, mind abszolút, mind csoport és géposztály értékelésben a helyezésért járó pontok 50%-át kapják.

Ha valaki szuper rallye lehetősége miatt tud részt venni a bónusz gyorsaságin és ott pontot szerez, akkor a fentiek értelmében ott is a pontok 50%-a jár.


6.22. BAJNOKSÁGOK ÉVES ÉRTÉKELÉSE (RVSZ 124. oldal)
A Bajnokságok éves értékelése az egyes versenyek során a vezető versenyző által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az első helyezett az, aki a legtöbb bajnoki pontot szerezte.

A bónuszpont is bajnoki pont, hiszen hozzáadódik az "igazi" bajnoki pontokhoz.

III. MAGYARORSZÁG ORSZÁGOS RALLYE BAJNOKSÁGÁNAK KIÍRÁSA ÉS SZABÁLYAI (RVSZ 130. oldal)
11. ABSZOLÚT ÉRTÉKELÉS

További abszolút bónusz bajnoki pontot kap az az öt 2-11 géposztályban nevezett versenyző, akik a versenyt értékelhetően fejezik be és az adott verseny utolsó olyan gyorsasági szakaszán, amelyet a teljes mezőny megállapított idő igénybevétele nélkül teljesített, az 2-11 géposztály indulóit figyelembe véve, az öt legjobb időeredményt éri el.

Ha az éves bajnokság állását nézzük pl. abszolútban, akkor az ott szerepeltetett összpontokban szerepelnek a megszerzett bónusz bajnoki pontok is. A fenti pont szerint, ha egy szuper rallyés "csak" a bónusz gyorson szerez pontot akkor neki az 50% jár, hiszen a 6.15 alapján pontot szerző helyen fejezi be a versenyt, mert ezek a pontok hozzáadódnak a verseny egészén szerzett pontokhoz.


Várom a vizsgálat eredményét!
Vizsgálni kell!

Öröm, bodottá!

üdvözlettel:

Büki Ernő

 

Ez a hír most jelenik meg 5926. alkalommal
Share |
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k