TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Hozmann László más vizeken...
Hozmann László - Clio R3
2009-10-08
interjú • Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
701784666
Napi oldal:
140948
Jelenleg:
2702
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Valahogy jól titkolta Hozmann Laci, hogy mire készül. Kevesen tudták, hogy épül az R3-as Clio, miközben a bajnokságban az Opel Astrá-val gyűjtögette a pontokat. A Komló Rallye nevezési listáján aztán odakerült a neve mellé az R3-as Renault Clio…

Idén minden versenyen elrajtoltál, de nem mindig sikerült célba érned. Mi volt ennek az oka? Hogy sikerült, milyen volt ez az év?
Felemás év volt ez. Az elképzelésünk az volt, hogy a versenyek nagy részén a Clio-val megyünk, de elhúzódott az alkatrészbeszerzés és a kitt érkezése. Annyiban volt jó, hogy tét nélkül lehetett menni az Astra-val. Ebből adódóan sikerült időnként merészebbre az autózás. Az esések nem műszaki hibák miatt adódtak, hanem általában nem tervezett útelhagyások, ami miatt megsérült egy-két alkatrész, ami aztán kiálláshoz vezetett. Azt gondolom, hogy ez az év jó tapasztalatszerzés volt. Tavaly másodosztályban nagyon igyekeztünk, hogy megszerezzük a bajnoki címet, de mindig visszavettünk a tempóból. Idén úgy mentünk, hogy folyamatosan tudtunk gyorsulni.
A bajnoki küzdelembe nem tudtunk beleszólni, de azért igyekeztünk pontokat gyűjteni. Azért indultunk A7-ben, hogy ha év közben sikerül autót váltani, akkor összeadódhassanak a pontjaink.

Ugyan, csak az év végére, de mégiscsak összeállt a Clio.
Az Astra elég régi autó, nem tudja felvenni a versenyt az R3-as autókkal. Jó esetben 200 LE  körüli, a Clio pedig 250LE. Óriási különbség, hogy ebben szekvenciális váltó van, teljesen más dimenzióban lehet vele autózni.

Miért pont a Clio-ra esett a választás?
Mindenképpen egy igazi versenyautót szerettem volna, ami annak is épül, ez az R3-as kategória pedig pont erről szól. A jövő is ebbe az irányba megy el. Egyre több autó lesz ebben a kategóriában. Eleve csak a Honda meg a Clio jöhetett szóba. Tavaly béreltem ki a Mikulás Ralira Kőváry Barna Clio-ját. Sajnos csak egy gyorsot sikerült vele menni, de nagyon szimpatikus volt. A verseny után rendeltem meg a Reanult-tól ezt a kittet. Ez az idei evolúció, ez már egy fejlettebb technika, mint Barnáé. Amikor kibéreltem az autót Barnától, akkor megmutatta, hogy hogyan kezeli Ő az autót, illetve adott néhány javaslatot. Az idei eredményein látszik is, hogy nagyon sokat tudott előre lépni, ezzel fel is adta a leckét mindenkinek. Jó versenyek lesznek jövőre.

Mivel más ez a Clio, mint a Barnáé?
A motor elég komolyan eltér, az egész hengerfej más és a főtengely is. Tulajdonképpen elég szélsőségesen elmozdultak az utcai változattól. Van egy utcai Clio Sport-om, az 200LE, és az is majdnem 8000-es fordulatig forog, nyilván ebből még többet kihozni, az komoly beavatkozást feltételez. Ezek a döntő különbségek az idei autóban. A motor, és annak a segédberendezései.

Volt egy komoly tesztetek, hogy sikerült?
Milyen beállításokat próbáltatok?
Jól sikerült. Voltunk egy napot az Euroringen, alapbeállításokat próbálni, és megszokni a sebességváltást. Másnap Királd melletti lezárt útszakaszon teszteltünk. Sokat segített Markovics Gyuri és Hadik Bandi, akik nálam sokkal jobban értenek a versenyautókhoz, úgyhogy a beállításokat megtalálni az ő munkájuk révén sikerült. Szerencsére pár apró hiba is kijött - eltört egy fékalkatrész - az autón, amik remélem már a versenyen nem fognak előjönni. Szerencsésen megúsztuk, mert csak negyvennel csúsztunk le az útról, és nem lett baja az autónak. Megjavítottuk, reméljük nem fog többször előfordulni. A gyári beállítások a Nyugat-európai aszfaltos ralik minőségére vannak kitalálva, nagyon jó minőségű utakra, szűkebb kanyarokkal. A tipikus magyar viszonyokra, ahol hosszabb ívű kanyarok vannak és gyenge a burkolat minősége, arra nem kifejezetten alkalmasak a gyár által megadott beállítások. Nagyon széles spektrumon lehet állítani az autót, ezért is van szükség egy professzionális segítségre, mert én még nem tudom önállóan megtalálni az optimális beállításokat. Amikor jó irányba állítjuk az autót, az rögtön meglátszik az időkön. Most elsődlegesen futóművet és féket állítottunk, de lehet még a végáttételt és a sper erősségét is állítani.

A teszt során mennyire sikerült összeszoknod, összebarátkoznod az autóval?
Olyan az autó, mintha egy ágyúgolyón lovagolnék. Lényegesen gyorsabb, mint amire elsőre fel van készülve az ember. A kilométereken múlik minden, minden egyes kilométer után egyre kézenfekvőbb lesz. Azt gondolom, hogy pont azt a fejlődést lehet vele befutni, mint amit a Barna is produkált. Remélem sikerül azt a sebességet is elérni, ahol most ő tart. Az Euroringen, mikor elindultam az autóval, meglepően jóindulatúan viselkedett. De ez azt is mutatja, hogy az ember nagyon távol van a határértékektől, amiket el lehet vele érni.

Komlón mi a cél?
Gondolom az elsődleges az, hogy tesztelitek az autót jövőre.
A reális célkitűzés az volt, hogy az R3-as autókon kívül más ne verjen meg idén, amit általában sikerült is teljesíteni. Én annak örülnék, ha az R3-as mezőny közelébe tudnánk kerülni. Szeretnék tempóban gyorsulni az Opelhez képest, de mindenképpen a cél, hogy célba érjünk.
A komlói pályák nem újak, egyedül a zobákpusztai, ahol nem versenyeztem még. Az orfűi körgyors, az árpádtetői illetve a mecsekpölöskei részek már ismerősek. Elég jó eredményeim voltak eddig ezeken a gyorsokon. Másodosztályban tavaly itt nyertük meg a bajnokságot. Életem első kategória első helyét is Mecsekpölöskén autóztam.

Igen népes kategória az A7, idén sem unatkoztunk, jövőre még izgalmasabb lesz, főleg, ha te is beállsz a Clio-s csapatba. Idén egész évben jellemző volt a Clio-k közötti csata. Mit gondolsz, jövőre te is beleszólsz ebbe a csatába?
Nagyon szeretnék! Nyilván azon is múlik, hogy milyen versenyzők ülnek még át ebbe a kategóriába. Annak nagyon örülnék, ha dobogós helyre pályázhatnánk a jövő évben. Persze ehhez sok versenykilométer kell. Valahogy többet kell gyakorolnom, és ezt már év elején is így gondoltam, ezért indultunk a Szlovák bajnokságban is. Jövőre is ez lenne a program, hogy a magyar bajnokságon kívül máshol is induljunk, és sokat kell tesztelnünk, hogy előrébb tudjunk lépni.

Profi vitorlás vagy, indultál világversenyeken is…
Gyerekkorom óta vitorlázom, az volt a fő sportágam mielőtt a ralizást elkezdtem. A tavalyi évben elég jól működött együtt a kettő. Hajóosztályunknak a kupáján, egy második helyezést tudtunk elérni a csapatommal és megnyertük a magyar bajnokságot is. Idén kevesebb időm volt rá, így csak egy harmadik helyet sikerült elérnem a vitorlázásban. Járművezetésről szól mind a kettő, még ha teljesen más is a meghajtás.

Ez a hír most jelenik meg 6323. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k