|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
A Grepton Rali-Túra Bajnokság versenyzői idén Ózdon kezdhették meg a pontgyűjtögetést. A VII. Suzuki Kaiser Ózd Rali előtt még az időjáráson aggódtunk, majd, hogy a Béres család jön-e, végül pedig a fejünket vakartuk szájtátva, hogy milyen csodát műveltek a BMW-k a hétvégén… De menjünk sorban! Ám, mielőtt szigorúan, az óra ellen indultak vasárnap a lányok-fiúk, a hagyományos prológon szórakoztak és szórakoztattak az Városi Stadionban. Mindenki kitett magáért, de az igazi meglepetés és látványosság a Béres család két tagja, apa és fia voltak: előbbi egy Audival utóbbi egy Ladával mutatta meg, hogy milyen, mikor kormánykerékkel a kezében születik valaki. Másnap nem túl korán, hét óra után rajtolt a mezőny. Az első, sátai gyorson két vonat áthaladása okozott némi állást a rajtoltatásban, de fennakadást nem okozott, hiszen a rendezők előre tudták ezt, és az időtervben számoltak vele. A rajt után nem sokkal, a 2-es rajszámmal induló Mezriczky Zoltán-Kulcsár Dániel kettős Mitsubishijében felrobbant a motor, és elszálltak a reményeik, hogy megszorongathassák a nagy ellenfelet, Lovászékat. Második gyorson a Kiskapudi tetőtől indult a megmaradt mezőny. Molnár Istvánék alatt megállt a Mitsubishi és kiálltak, viszont ifj. Juhász Imre és Krizsó Zoltán szerencsésebbek voltak: ők megszerelték Kadettjüket, és tovább tudtak menni. Határ Pista bácsiéknak is szerelniük kellett, de végül ők is versenyben maradtak. Mezei Ferencék a 2101-gyel négy percet késtek a gyors rajtjából és 18 perc kellett, hogy teljesítsék a szakaszt - a technika ördöge hozzájuk sem volt kegyes. Harmadik gyorsra újra visszatért a mezőny Sátára. Rögtön egy állással kezdtek, ugyanis a következő szakaszra mentőt kellett küldeni egy rosszul lett nézőhöz, viszont a két szakasz között annyira kevés volt a hely, hogy az egész mezőny nem fért volna ott el. Miután elrajtolhattak, abban a bizonyos visszafordítóban Bedőék kénytelenek voltak félreállni, mert rakoncátlankodott a váltójuk, és ugyan 12 autó elhaladt mellettük, azért csak sikerült megszerelniük a kocsit, és visszaálltak. Negyedik gyors, a második Kiskapudi tető-Borsodbóta-Sajómercse szakasz ismét megtizedelte a mezőnyt - átlagot tekintve itt csökkent legdrasztikusabban a mezőny létszáma. Egészen eddig csakis a Berényi László-Pap Tamás egység tudta megszorongatni a kétszeres bajnok Lovászékat, olyannyira, hogy a negyedik szakaszra Berényiék az abszolút helyen érkeztek. De a sors nem akarta, hogy így maradjon: amint átvették a vezetést, rögtön fel is kellett adniuk a küzdelmet. Molnár Gellért és Molnár Linda leadták menetlevelüket a szakaszon, majd gondoltak egyet, és visszatértek a versenybe - biztos nem dicsérték meg őket a verseny végén érte... Az előző gyorson betegeskedő Skoda 130 eddig bírta: a negyedik szakaszon végleg kiállt a versenyből. Dékány János, a tavalyi H1 bajnok éve sem kezdődött túl jól, és úgy tűnik, lesz mit szerelni a VFTS-en. Száger Csabiék a szakaszon egy J22-ben árkot jártak, de a nézők kiszedték őket, így versenyben maradtak. A korábbi, többszörös Trabis A1-bajnok idén egy Suzukival állt rajthoz korábbi navigátorával, Járadi Gáborral, de a virtuson van még mit finomítani: a cél előtt egy erős jobbos íven kiegyenesítették a kanyart, jócskán összetörve a kis Swiftet. Az ötödik gyors ránézésre úgy tűnt, rendben lesz majd, de valahogy nem akart problémamentes lenni ez a szakasz: úgy negyed órával a rajt előtt érkezett az információ: ég a nádas, tűzoltó kell. Szerencsére 15 perc alatt eloltották, így folytatódhatott a verseny az utolsó sátai gyorsaságival. A rajt után pár száz méterrel az addig abszolút ötödik helyen kocsizó Kocsomba Károly és Martinák Balázs tetőre állították a Mitsubishijüket. Pörgés után ugyan úgy tűnt, hogy folytatni tudják a versenyt, és visszaálltak, de ők is csak addig az ominózus visszafordítóig jutottak - valószínűleg az esés folytán, de feladni kényszerültek a versenyt. Nem sokkal az ózdi elágazás előtt Szabó Norberték VFTS-e lecsúszott az aszfaltról, és a száraz füvön a féktárcsa hőjétől kigyulladt nem csak a fű, majd az autójuk is. Hamar eloltották, és tovább tudtak menni. Marton Csabáék Hondájának a sátai visszafordítóban felrobbant a motorja és a váltója így számukra ott ért véget a szezonnyitó, VII. Suzuki Kaiser Ózd Rali. A nap utolsó, hatodik gyorson Lovászék autója állt meg, de továbbmentek, de az elvesztegetett négy perc az első helyükbe került. Ha azt mondom, hogy egy orvos és egy pap indult a Kiskapudi tetőtől Borsodbóta irányába, azt gondolhatná mindenki, hogy viccet akarok mesélni. De nem. Valóban emiatt kellett kétszer megállítani a rajtoltatást…Nyilas András és Vas Borosi Ádám Suzuki GTI-jének a kereke nem bírta a szakaszokat, kitört, és emiatt kénytelenek voltak kiállni. A VII. Suzuki Kaiser Ózd Ralinak azonban a célban még nem volt vége. 87-en érkeztek célba ebből 27-en késve értek a parc fermé-bejárat előtti időellenőrző állomásra. Egy nyomdai hiba miatt a verseny harmadik körében az itiner szerint volt egy plusz útvonal, ami csak az első kettőben bírt jelentőséggel: a szervizpark útvonalával. Talán ez okozhatta némely párosok késését, talán azért értek be mások, mert elhagyták a kijelölt etap útvonalat. Senki nem ellenőrizte, de tény, hogy 60-an időben beértek - sőt, voltak, aki 10-15 perccel korábban feltűntek a Stadion környékén. A Felügyelőtestület és a versenyigazgató úgy döntött, hogy nem lehetne igazságosan megszabni, hogy mekkora késést lehet jóváírni, így mindenki, aki késett, megkapta a szabály szerinti büntetését. Ez jócskán átvariálta az eredményeket: a végleges listák azonban megszülettek, hivatalossá váltak és a Grepton Rali-Túra Bajnokság hivatalos oldalán, valamint médiapartnerünk, a www.duen.hu oldalon is olvashatóak. És most nézzük kategóriánként az eredményeket! A1-ben nem volt tülekedés: Nagy Gergő és Kárpáti Zoltán képviselte a Trabisokat, és a nézők legnagyobb örömére, helyenként igen látványosan bekormányozták a kis autót a célba. A2-ben már többen voltak: négyen álltak rajthoz, de ketten kiállni kényszerültek, köztük a korábbi többszörös A1 bajnokaink, a Mészáros-Járadi kettős. A kategória első helyén végül a Tajti Árpád-Tőzsér Henrietta kettős végzett, a második legnagyobb kupát Böröczi Levente és Énekes Gábor vihették haza. A3-ban ugrásszerűen nőtt a korábban említett kategóriákhoz képest az indulók száma: itt már 21-en rajtoltak. A tavalyi címvédő hiányzott, és így is lesz egész évben, hiszen Hegedűsék a Rallye2-ben próbálnak idén szerencsét. A 2008-ban az A3 második helyén végzett pároshoz nagy reményeket fűztek, ők is magukhoz, de a felrobbant motor az felrobbant motor: idejekorán búcsúzniuk kellett a versenyből. A Szegedi testvérpár, Zoltán és Krisztián megnyerték ugyan a versenyt, de az utolsó időellenőrzőből késtek, így az ezért kapott 1 perces büntetésükkel visszacsúsztak a kategória ötödik helyére. N1-ben 13-an indultak, végül 11-en értek célba: a számokat tekintve ez az egyik legmegbízhatóbb mezőnye a bajnokságnak. Az ő dobogójukat nem befolyásolta a verseny végén a kikésések hada: ahogy célba értek, az maradt a végeredmény: a tavalyi címvédő, szintén testvérpáros, Széplaki Dávid és Ádám végig magabiztosan vezetve, csaknem fél perccel a mezőny előtt zárták a szezonnyitó futamot. N2-ben három Honda Civic indult, három Honda Civic ért célba: a tavalyi címvédő Pádár Alfréd-Holtner István párostól egész nap nem lehetett elvenni a vezetést: végül több, mint fél percet a kategóriatársakra verve nyerték a VII. Suzuki Kaiser Ózd Ralit. Második a Kiss Tamás-Baranyi Nándor kettős lett több, mint másfél perccel a harmadik helyen célba érő Bartha Aurél és Gáspár Béla előtt. N3-ban a Vida Péter-Ceglédi Antal páros volt az egyetlen, amely célba ért - egy BMW, egy Peugeot és egy Renault közül ez utóbbi bizonyult Ózdon a legmegbízhatóbbnak. H1-ben volt a legnagyobb a kiesők aránya: 22 indulóból mindössze 9-en értek célba - viszont az ő első három helyezettjüket sem érintette a verseny végi késés-hullám. Az első gyorsot a kategóriában a Szabó-Ignácz kettős nyerte, de a másodiktól kezdve a Krizsán testvérek uralták a kategóriát - a következő szakaszokon rendre ők futották a legjobb kategória-időket. Ezek után egyértelmű, hogy ők állhattak a dobogó tetjére.
Végh Dávid, a győztes így mesélt a napról: "Korábban már egy-két sprintet kipróbáltam, de az igazi álmom mindig a rali volt - nagyon örülök, hogy most itt lehettem. Utcán is ilyen autóm van, nagyon szeretem, és nagyon megbízható kocsi - nem is volt kérdés, hogy mivel állok majd rajthoz. Próbálunk hátsó kerékkel összkerekeseket megfogni - nagyobb kihívás, de nagyobb is az öröm, mikor sikerül. A navigátorommal azt beszéltük reggel, hogy ha az első tízbe beférnénk, már nem lennénk szomorúak, de ettől az első helytől kimondottan boldogok vagyunk - azzal együtt, hogy sajnáljuk, hogy ehhez Szabóék kizárása kellett. Elég későn derült ki, hogy tudunk jönni idén, úgyhogy még támogatóink sincsenek, de azt hiszem, meg kell, hogy tanuljam, hogy kell szponzort keresni… Ha így lesz, egész évben tudunk majd jönni - remélem, hasonló eredményekkel végezhetünk a többi versenyen is." De a többiek közül is értékeltek néhányan: Béres Józsika: "Nagyon jó volt a Ladával körözni a prológon, megmondom őszintén ez a kedvenc autóm. A S2000 egy újabb technika, nagyon jó és gyors autó, csak a végsebessége nem túl nagy, ezért az az autó nem szereti a hosszú egyeneseket. A Mitsubishi ebből a szempontból sokkal jobb, 200 felett is tudtunk utazni. Az egész ózdi versenyt erre szántuk, hogy a nézőket szórakoztassuk, csak nekik autóztunk - de még így sikerült megnyerni a kategóriát nagyon nagy előnnyel, úgyhogy nagyon boldog vagyok. Az egész verseny alatt csak a nézőkre figyeltem, és ahol csak lehetett, mindenhol csapattuk neki, remélem tetszett mindenkinek… A Salgó Ralin jövök újra magyar pályákra - addig elég sűrű a program: Szlovákiában szinte minden héten verseny van. " Kicsák Attila: "Az első két gyors után azt éreztem a kocsiban, hogy nem volt éppen százas, amit teljesítettünk - talán még nem voltunk ébren…:) De utána egyre jobban melegedtünk bele, a következő kör már nagyon tetszett. Sőt, előjött a régi ralicrossos múltam: Száger Csabiék bepörögtek előttünk, és ahogy üldöztük és megelőztük őket, az majdnem olyan volt, mint a ralicross pályán. Az utolsó két szakasz is nagyon szépen sikerült, még mindig tudtunk is hozni a reggeli elaludt két gyors időin, annak ellenére, hogy az ötödiken kaptunk egy lassú defektet, és a hatodikon remegve mentünk végig, hogy vajon kiadja-e a végére, vagy sem... De kiadta, és a kategória harmadik helyünkkel teljesen meg vagyok elégedve, hiszen nagyon-nagyon erős lett idén a H2, iszonyú erős és jó BMW-kkel jöttek a fiúk. Ha minden versenyünk így sikerül, balesetmentesen és eredmény tekintetében is, akkor nagyon szerencsések leszünk." Mezriczky Zoltán: "Csapágyas lett a motor, és nagyon el vagyok keseredve. Az is megfordult a fejemben, hogy nem is nagyon indulok majd Esztergomban… Tervezünk egy franciaországi futamot, ami pont egyszerre van a karcagi futamunkkal, és két mínusszal már nem lenne nagyon esélyünk az első helyre, másodikak pedig már sokszor voltunk… De miután a többiek is szépen sorban vagy kiestek, vagy hátracsúsztak, talán még van értelme, hiszen Esztergomban újra indul a bajnokság. Ha most nagyon hamar sikerül megoldanunk a motor-kérdést, akkor lehet, hogy elindulunk a következő futamon." Berényi László: "Kiszakadt a diffiből 3 csavar és jobbnak láttuk, ha inkább kiállunk, mielőtt nagyobb baj lesz. Az első gyorson még nem igazán éreztem az autót, elvégre fél éve nem ültem autóban. A másodikon és a harmadikon már sokkal jobb volt, és szerintem a negyedik lett volna az, ahol önmagamat tudom hozni… Ott meg a technika ördöge közbeszólt. Sajnos az évünk még nem teljes, de azon vagyunk és leszünk, hogy Esztergomban és a többi versenyen kiköszörülhessük a csorbát." Sipos Zoltán: "Az első gyorson meg is látszott, hogy a tavalyi, esztergomi bukásunk óta nem ültünk autóban: mindentől féltem, és semmi nem jött össze. De azért végigmentünk, és a második gyorstól azt hiszem, már tudtuk hozni magunkat, látványra és időre is jókat tudtunk kocsizni. Nagyon kemény a mezőny, és szinte azt mondhatjuk, hogy a mi autónk a leggyengébb köztük - mi próbálunk lendületből autózni, mint régen." Rafael Tamás: "Az autó nagyon jó szerintem, és bár még mindig azt mondom, hogy nem lehet vele megverni a Mitsubishiket, azért kicsit most sikerült rácáfolni erre. Meg kell tanulni vezetni: nem tökéletes, de egyre jobbakat autózunk vele. Most például lehetett volna több szerencsénk: a negyedik gyorson volt egy műszaki hibánk. Kiakadt a gázbowden, és ezért jó két percet hagytunk bent. De valahogy ez a Kiskapudi tető gyorsasági nem akart összejönni: előző körben pedig a Bereczkiék pördültek pont előttünk, és állták el az utat. Egyébként kivételesen nagyon szorosan tudtunk a Paliék mögött autózni - ezért is nem vagyunk annyira elkeseredve az eredmény miatt. Szeretnénk egész évben jönni, a bíztató kezdet után - reméljük a továbbiakban több szerencsénk lesz." Száger Csaba: "Egyébként is a kedvenc versenyünk az ózdi, de most pedig pláne, hogy fél év kihagyás után ez az első futam - soha nem érünk itt el eredményt, mégis szeretjük.:) A tavalyi motorunk tönkrement, idén kapott egy A-s motort, és mindent felújítottunk a tél folyamán benne. Összességében nagyon élveztük a hétvégét. Az autó nagyon jó, és nagyon gyors, és minden rendben volt vele. Az az árokjárás valóban nem kellett volna, mert az legalább egy percünkbe került. Sok volt: úgy éreztem, hogy beesünk orral a kanyarban, és ráhúztam a kéziféket, így viszont háttal csúsztuk be. Felült a kocsi alja, és kellet az a legalább egy perc, mire a nézők kiszedtek - viszont a lökhárítót ott hagytuk nekik ajándékba…:) Ha ez nincs, akkor most örülnénk. Így csak élveztük az egészet, de nem örülünk…" Lovász Pali: "Minden a legnagyobb rendben volt a versenyen, egész nap az élmezőnyben, vagy vezető pozícióban tudtunk lenni - egészen a hatodik gyorsaságiig. Becsúszott egy kis malőr, és négy percet hagytunk bent. Elgörbült a váltórudazatunk, és nem tudtam sebességet váltani. Egy kis szerelés után sikerült negyedikbe tenni, így tudtunk kijönni a szakaszról - de ki is késtünk, mert nem lehetett közlekedni a városban, negyedikben. A végét egy kicsit elszúrtuk, és nem bántanám a kocsit: lehet, hogy váltási hiba volt, amit én csináltam. Ákos nagyon szomorú, kicsit én is, de azért addig a pillanatig élveztük a napot. Esztergomban ugyanolyan elánnal támadunk majd, mint eddig, hiszen a cél idén a bajnoki címünk megvédése - esélyünk talán van rá, bár a verseny előtt sokan leírtak minket." Révész Tamás: "Életem első rali-túra futamán vettem részt - három és fél éve nem ültem versenyautóban, úgyhogy mindenképpen tetszett a verseny. Az első két gyorson még tapogatóztunk, a második körben pedig az AC-vel volt problémánk. A harmadik kör végén kezdtem volna belemelegedni - sajnálom, hogy nem volt tovább. Mondjuk az első versenyen nem vártunk csodát, sőt, még néhány futamig ez így marad - viszont a szórakozás és a fejlődésünk a cél. Szeretnénk itt jönni egész évben, a következő hetek azzal telnek, hogy ez meg is valósulhasson." Sokakat talán megosztó volt a Felügyelőtestület döntése, de szerintem ebben a helyzetben nem születhetett volna olyan, ami valakit is ne sértett volna. Remélhetőleg mindenki - vezetőség és versenyzők egyaránt - tanult az esetből, és ilyen többé nem fordul majd elő. Abban azonban egyet kell értenünk, hogy a pályákon lenyűgöző versenyt láthattunk! Bizton állíthatom, hogy Grepton Rali-Túra Bajnokság következő futamán, Esztergomban és környékén sem lesz ez majd másképp, május 23 és 24-én. Ez a hír most jelenik meg 5226. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.10.04-08.
részletes infóink 2024.10.06.
részletes infóink 2024.10.11-13.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |