nevezési lap (nevezési határidő: 2008. március 26.)
Március 21-én, pénteken itt az első túraverseny nevezési zárlata. Aki még bizonytalan, hogy elinduljon-e vagy sem - na, az ő kedvükért beszélgettem Füredi Andrissal egy kis kedvcsináló gyanánt.
- Melyik szakaszok lesznek a versenyen? - A túra mezőnyét a 2008-as évben egy vadonatúj versennyel várjuk az év elején. Ennek a központja Tamásiban lesz. Ha valaki nem ismerné, azoknak mondom, hogy Siófoktól 50 km-re déli irányban található. Úgy gondolom, hogy nincsen túl messze a szokásos versenyhelyszínektől, de mindenképpen egy új helyszín. A Tamási Motorsport Egyesületnek itt van egy évek óta bevált amatőr versenysorozata, és ők látnak minket vendégül ezen a hétvégén, köszönet érte. Gyakorlatilag a két leghíresebb pályájukat bocsátották a túramezőny rendelkezésére.
Ebből az egyik a Gyönk-Miszla nevezetű 7,3 km-es gyorsasági, amit háromszor fog teljesíteni a mezőny, illetve a Gyönk-Hőgyész nevezetű gyorsasági, aminek érdekessége, hogy több lakott településen is áthalad. Ez 10,8 km-es és kétszer fogja teljesíteni a túramezőny.
A versenynek érdekessége lesz, hogy eddig, ha jól emlékszem példátlan módon, a túramezőny és egy amatőr mezőny is fog együtt versenyezni, de mivel mindegyik mezőnynek megvannak a sajátos igényei, ezáltal a túrások kerültek a reggeli és délelőtti órákra, ami azt jelenti, hogy már hat óra körül fogunk rajtolni, viszont ennek köszönhetően már az első autók dél körül célba kerülnek. A délutáni és esti órákban fognak versenyezni az amatőrök.
- Miért volt szükség a váltásra? Miért nem volt jó már a mogyoródi pálya? - A mogyoródi pálya jó. Minden évben a Szilveszter Rallynak is helyet ad és reméljük, hogy helyet is fog adni. Pusztán a változatosság keresése szempontjából. Végül is három éve megy ez a verseny és gondoltuk, hogy most egy kicsit érdemes benne újítani. Meglátjuk, hogy majd a későbbiekben visszatérünk-e erre a helyszínre. Az nem titok, hogy ezen a környéken viszonylag rövidebb gyorsasági szakaszok vannak, adott esetben kevésbé jelentenek kihívást, főleg, hogy már több éve mennek rajta a versenyzők. Mivel én ismerem már korábbról a Tamási Motorsport Egyesületnek a versenyeit és ezeket a szakaszokat, amikor legelőször ott jártam, két évvel ezelőtt, már akkor megfogalmazódott a fejemben, hogy ide kéne hozni a túramezőnyt is és meg kéne nekik mutatni. Ez mostanra aktualizálódott.
- Milyenek a pályák? - A Gyönk-Miszla egy 7,3 km-es, tempós gyorsasági, ami nem azt jelenti, hogy az egészen hatodikban kell végigutazni. Sok trükkös kanyarkombináció van benne, poros elágazás, amit nézőknek kifejezetten ajánlok, dombra föl, dombról le, hegynek föl, hegyről le, tehát egy egészen változatos domborzati viszonyú pálya. Szerintem egy nagyon jó kis gyorsasági, és ez háromszor lesz. Megközelítése csak Gyönk irányából lehetséges, mert Miszla zsákfalu és onnan csak egy vékony erdészeti út van, ami egyébként nincs megnyitva a forgalomnak. A Gyönk-Hőgyész gyorsasági az én kedvencem, egy 10 km-es. Gyönk közepéről, a házak közül rajtolunk, majd kiérünk a faluból. Ennek is szintén nagyon változatos a domborzata. Ebben a szerpentintől kezdve a faluban lévő technikás, tempósabb és lassabb kanyar kombinációig egy teljesen változatos vonalvezetésű és egy igazi kihívást jelent minden versenyzőnek.
- Milyen minőségűek az utak? - Aszfaltról beszélünk, aminek úgy gondolom, hogy elég jó minősége van. Helyenként egy kicsit dobálós, de eső esetén viszont nagyon csúszós. Erre fel is hívnám a versenyzők figyelmét, hogy olyan gumikkal készüljenek, hogyha esik az eső, akkor mindenképpen esőgumira van szükség, mert sok helyen fényes, csúszós az aszfalt, főleg a féktávokon. Szombat délután lesz egy rajtceremónia, ezzel fog kezdődni a verseny és a szokásostól eltérő módon kerül majd lebonyolításra, hogy a versenyzők minél hamarabb ágyba kerüljenek. Emiatt félpercenként lesz indítás a parc ferméből is és a rajtkapu alól is. Úgy gondolom, hogy másfél-két óra alatt ennek le kell zajlania. Ugyanúgy, mint a verseny menetében, utánunk következnek majd az amatőr versenyzők, akiknek több idejük lesz aludni, ezért ők a késő esti órákig fognak rajtceremóniázni.
- Hol lesz a szervizpark? - Nagyon kulturált körülmények között, Tamásiban a termálstrandfürdő parkolójában lesz, ami egy óriási terület. Hozzátartozik, hogy a termálfürdő működik, tehát aki hoz fürdőnadrágot, annak egy kellemes strandélményben is része lehet - ha van ideje, illetve szombat este a termálfürdő parkolójában a város valamilyen zenei rendezvényt szervez, amiről még nem tudok semmi pontosat, de tudom, hogy valami lesz és oda a belépés díjtalan lesz - fürdőbelépővel.
- Mi lesz a versenyközpont? - A versenyközpont szintén Tamási központjában egy nagyon szép új művelődési házban lesz.
- Mekkorák az etapok? Milyen messze vannak a gyorsok mondjuk a parc fermétől? Mert az is Tamásiban lesz, ugye? - Igen, Tamásiban lesz és érdekes módon majdnem az összes etap 28 és 28,5 km hosszú. Háromszög alakban vannak az utak. Reggel, egész korán fogunk indulni, viszont a buszjáratok miatt a következő gyorsasági előtt egy félórás "reggeliző gyűjtőt" fogunk kialakítani az egyik településen, úgyhogy ha valaki egy kicsit álmosan kelt - a korai időpontra való tekintettel ez érthető -, akkor ott még egy kávét meg tud inni a következő gyorsaságik előtt. Egyébként ez az Iván ötlete volt. Ez a szükséges rossz. Az egyik pályán muszáj 8-ra végezni, mert akkor mennek a buszok, a másikon meg hét előtt nem tudom elkezdeni. Aztán már nem, de akkor egy órát kell ott várnunk. Mert ugye két mezőny van.
- Hány nevezőre számítasz? - Nagyon remélem, hogy 90-100 versenyző el fog jönni a versenyre. Egyelőre még nem állunk bővén a nevezőknek, de még messze van a nevezési zárlat, ami a hét végén van. Viszont érdekes módon az amatőr mezőnyben már 75 körüli nevező van, tehát úgy tűnik, hogy ők jobban várják az első versenyt.
- Á, a túrások csak szeretik az izgalmat a végsőkig fokozni… :) - Biztosan...:) De hadd említsem meg azt is, hogy az új pályák varázsát szeretnénk megosztani az Eger Rallye indulóival is, amennyiben van idejük és lehetőségük, akkor várjuk őket szeretettel a H/3-as kategóriában tesztelési, illetve egyéb célzattal. A pályák egy része úgy gondolom, hogy hasonlít az Eger Rallye pályáihoz is, vagy bármelyik technikás aszfalt gyorsaságihoz és mivel a pályabejárás sem erre a hétvégére esik, úgy gondolom, hogy ez egy remek, jó és talán utolsó lehetőség is az OB-nyitány előtt felkészülni és tesztelni az autókat.