I. Hegyhát Rallye 2008
RTE Bajnokság 1.futam
2008-03-20
információ • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032981
Napi oldal:
16903
Jelenleg:
1596
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat




I. Hegyhát Rallye 2008
Tamási, 2008. március 29-30.

versenykiírás

nevezési lap
(nevezési határidő: 2008. március 26.)

Március 21-én, pénteken itt az első túraverseny nevezési zárlata. Aki még bizonytalan, hogy elinduljon-e vagy sem - na, az ő kedvükért beszélgettem Füredi Andrissal egy kis kedvcsináló gyanánt.

- Melyik szakaszok lesznek a versenyen?
- A túra mezőnyét a 2008-as évben egy vadonatúj versennyel várjuk az év elején. Ennek a központja Tamásiban lesz. Ha valaki nem ismerné, azoknak mondom, hogy Siófoktól 50 km-re déli irányban található. Úgy gondolom, hogy nincsen túl messze a szokásos versenyhelyszínektől, de mindenképpen egy új helyszín. A Tamási Motorsport Egyesületnek itt van egy évek óta bevált amatőr versenysorozata, és ők látnak minket vendégül ezen a hétvégén, köszönet érte. Gyakorlatilag a két leghíresebb pályájukat bocsátották a túramezőny rendelkezésére.

Ebből az egyik a Gyönk-Miszla nevezetű 7,3 km-es gyorsasági, amit háromszor fog teljesíteni a mezőny, illetve a Gyönk-Hőgyész nevezetű gyorsasági, aminek érdekessége, hogy több lakott településen is áthalad. Ez 10,8 km-es és kétszer fogja teljesíteni a túramezőny.

A versenynek érdekessége lesz, hogy eddig, ha jól emlékszem példátlan módon, a túramezőny és egy amatőr mezőny is fog együtt versenyezni, de mivel mindegyik mezőnynek megvannak a sajátos igényei, ezáltal a túrások kerültek a reggeli és délelőtti órákra, ami azt jelenti, hogy már hat óra körül fogunk rajtolni, viszont ennek köszönhetően már az első autók dél körül célba kerülnek. A délutáni és esti órákban fognak versenyezni az amatőrök.

- Miért volt szükség a váltásra?
Miért nem volt jó már a mogyoródi pálya?
- A mogyoródi pálya jó. Minden évben a Szilveszter Rallynak is helyet ad és reméljük, hogy helyet is fog adni. Pusztán a változatosság keresése szempontjából. Végül is három éve megy ez a verseny és gondoltuk, hogy most egy kicsit érdemes benne újítani. Meglátjuk, hogy majd a későbbiekben visszatérünk-e erre a helyszínre. Az nem titok, hogy ezen a környéken viszonylag rövidebb gyorsasági szakaszok vannak, adott esetben kevésbé jelentenek kihívást, főleg, hogy már több éve mennek rajta a versenyzők. Mivel én ismerem már korábbról a Tamási Motorsport Egyesületnek a versenyeit és ezeket a szakaszokat, amikor legelőször ott jártam, két évvel ezelőtt, már akkor megfogalmazódott a fejemben, hogy ide kéne hozni a túramezőnyt is és meg kéne nekik mutatni. Ez mostanra aktualizálódott.

- Milyenek a pályák?
- A Gyönk-Miszla egy 7,3 km-es, tempós gyorsasági, ami nem azt jelenti, hogy az egészen hatodikban kell végigutazni. Sok trükkös kanyarkombináció van benne, poros elágazás, amit nézőknek kifejezetten ajánlok, dombra föl, dombról le, hegynek föl, hegyről le, tehát egy egészen változatos domborzati viszonyú pálya. Szerintem egy nagyon jó kis gyorsasági, és ez háromszor lesz. Megközelítése csak Gyönk irányából lehetséges, mert Miszla zsákfalu és onnan csak egy vékony erdészeti út van, ami egyébként nincs megnyitva a forgalomnak.
A Gyönk-Hőgyész gyorsasági az én kedvencem, egy 10 km-es. Gyönk közepéről, a házak közül rajtolunk, majd kiérünk a faluból. Ennek is szintén nagyon változatos a domborzata. Ebben a szerpentintől kezdve a faluban lévő technikás, tempósabb és lassabb kanyar kombinációig egy teljesen változatos vonalvezetésű és egy igazi kihívást jelent minden versenyzőnek.

- Milyen minőségűek az utak?
- Aszfaltról beszélünk, aminek úgy gondolom, hogy elég jó minősége van. Helyenként egy kicsit dobálós, de eső esetén viszont nagyon csúszós. Erre fel is hívnám a versenyzők figyelmét, hogy olyan gumikkal készüljenek, hogyha esik az eső, akkor mindenképpen esőgumira van szükség, mert sok helyen fényes, csúszós az aszfalt, főleg a féktávokon. Szombat délután lesz egy rajtceremónia, ezzel fog kezdődni a verseny és a szokásostól eltérő módon kerül majd lebonyolításra, hogy a versenyzők minél hamarabb ágyba kerüljenek. Emiatt félpercenként lesz indítás a parc ferméből is és a rajtkapu alól is. Úgy gondolom, hogy másfél-két óra alatt ennek le kell zajlania. Ugyanúgy, mint a verseny menetében, utánunk következnek majd az amatőr versenyzők, akiknek több idejük lesz aludni, ezért ők a késő esti órákig fognak rajtceremóniázni.

- Hol lesz a szervizpark?
- Nagyon kulturált körülmények között, Tamásiban a termálstrandfürdő parkolójában lesz, ami egy óriási terület. Hozzátartozik, hogy a termálfürdő működik, tehát aki hoz fürdőnadrágot, annak egy kellemes strandélményben is része lehet - ha van ideje, illetve szombat este a termálfürdő parkolójában a város valamilyen zenei rendezvényt szervez, amiről még nem tudok semmi pontosat, de tudom, hogy valami lesz és oda a belépés díjtalan lesz - fürdőbelépővel.

- Mi lesz a versenyközpont?
- A versenyközpont szintén Tamási központjában egy nagyon szép új művelődési házban lesz.

- Mekkorák az etapok? Milyen messze vannak a gyorsok mondjuk a parc fermétől? Mert az is Tamásiban lesz, ugye?
- Igen, Tamásiban lesz és érdekes módon majdnem az összes etap 28 és 28,5 km hosszú. Háromszög alakban vannak az utak. Reggel, egész korán fogunk indulni, viszont a buszjáratok miatt a következő gyorsasági előtt egy félórás "reggeliző gyűjtőt" fogunk kialakítani az egyik településen, úgyhogy ha valaki egy kicsit álmosan kelt - a korai időpontra való tekintettel ez érthető -, akkor ott még egy kávét meg tud inni a következő gyorsaságik előtt. Egyébként ez az Iván ötlete volt. Ez a szükséges rossz. Az egyik pályán muszáj 8-ra végezni, mert akkor mennek a buszok, a másikon meg hét előtt nem tudom elkezdeni. Aztán már nem, de akkor egy órát kell ott várnunk. Mert ugye két mezőny van.

- Hány nevezőre számítasz?
- Nagyon remélem, hogy 90-100 versenyző el fog jönni a versenyre. Egyelőre még nem állunk bővén a nevezőknek, de még messze van a nevezési zárlat, ami a hét végén van. Viszont érdekes módon az amatőr mezőnyben már 75 körüli nevező van, tehát úgy tűnik, hogy ők jobban várják az első versenyt.

- Á, a túrások csak szeretik az izgalmat a végsőkig fokozni… :)
- Biztosan...:)
De hadd említsem meg azt is, hogy az új pályák varázsát szeretnénk megosztani az Eger Rallye indulóival is, amennyiben van idejük és lehetőségük, akkor várjuk őket szeretettel a H/3-as kategóriában tesztelési, illetve egyéb célzattal. A pályák egy része úgy gondolom, hogy hasonlít az Eger Rallye pályáihoz is, vagy bármelyik technikás aszfalt gyorsaságihoz és mivel a pályabejárás sem erre a hétvégére esik, úgy gondolom, hogy ez egy remek, jó és talán utolsó lehetőség is az OB-nyitány előtt felkészülni és tesztelni az autókat.

Ez a hír most jelenik meg 3987. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k