h i r d e t é s
Összes oldal:
732087514
Napi oldal:
71436
Jelenleg:
2150
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A 2009-es GREPTON Rali-Túra bajnokság első futama hétvégén, Ózdon kerül megrendezésre. A verseny előtt beszélgettünk Mészáros Ivánnal:
- Lassan elindul a szezon, és a versenynaptár nagyon tetszetős… Milyen újdonságok várhatóak az idén? - Bár a versenynaptár végleges, azért van még egy kérdéses pontja, amit jeleztünk is: a salgótarjáni és a szendrői rendezvényünk időpontjai felcserélődhetnek. De két új versenyhelyszínünk lesz, Karcag-Berekfürdő és Dombóvár környékén. A karcagi rendezőnk, a korábbi Security '97 sorozat rendezője, a KOKO Team. Hozzájuk évek óta jártam, figyeltem és igyekeztem segíteni a munkájukat.
- Az a versenysorozat egy reptéren zajlott. Sikerült megfelelő pályákat találni a környéken? - Igen, bár a reptér egy része még mindig benne a lesz a programban. De senki ne képzeljen el bólyakerülgetést az aszfaltcsíkon, csak a reptér szervizútjait is kihasználjuk.
- Tavaly a Baranya Kupa volt az egyetlen, ahol három gyorsasági várta a versenyzőket, idén már két ilyen futam is lesz… - Igen, ezt is a fejlődés egy részének tudhatjuk be, hogy a rendezőink igyekeznek egyre több és jobb gyorsot kínálni a nálunk indulóknak. Idén a komlói mellett a szendrői futam lesz a másik, ahol három különböző szakaszon rajtolnak majd a versenyzők.
- A gazdasági válság az autósport szinte minden területén nyomot hagy. Hogy hat a Rali-Túrára? - Hál'Istennek nem nagyon - már, ami a licenszek számát illeti: nem esett vissza jelentősen az igénylések száma. De az előzetes hírek szerint, sokan fejlesztettek az autójukon a tél folyamán, vagy egészen új technikával jönnek, úgyhogy szerintem ezen a téren sem lesz visszaesés. Azonban pont az anyagiak miatt hoztuk létre idén az eddig is jól működő STK Kupa mellé az N-es BMW Kupát, ahol olcsóbb autókkal próbálhatják ki magukat az autóversenyezni szándékozók. Bízunk benne, hogy ha lassan is, de ezek a Kupák előbb-utóbb beindulnak, mert a középtávú tervek között szerepel, hogy az N csoport újra fellendüljön, újra komoly N-es bajnokság legyen. Az elképzelés, hogy a túra bajnoki rendszere megmarad, de kiemelnénk az N-ben versenyzőket - gondolok itt arra, hogy a H és az A csoport után az N-esek első helyén haladó párosa N1-es rajtszámmal indul majd. Azon versenyzőinknek vagy leendő versenyzőinknek, akiknek vagy anyagi, vagy időbeli lehetőségei nem adottak a H vagy A csoportos autók megépítéséhez és fenntartásához, de hasonlóan élvezetes versenyben szeretnének részt venni, azoknak találtuk mindezt ki. Éppen ezért 2009-ben fokozatos egyeztetésekkel egy merőben új, N csoportos szabályzatot, vagy még inkább filozófiát szeretnénk kialakítani.
- Eddig sem volt túl drága a túrában való versenyzés, a válság miatt lehet, hogy még többen döntenének emellett a sorozat mellett. Többekben felmerült különböző fórumokon, hogy a megnövekedett létszám miatt létszámstopot kell majd bevezetni az RTE-ben. Elképzelhetőnek tartod ezt? - Szinte kizártnak tartom. Hasonló licenszváltás mellett is rendeztünk már 150 párossal versenyt, és nem éreztük szükségét, hogy bárkit is hazaküldjünk, vagy ne engedjünk elrajtolni. Ehhez hadd mondjak még két dolgot. Sajnos nem hiszem, hogy a túra kifejezetten olcsó lenne, de az tény, hogy nem a legdrágább rali-sorozat Magyarországon. Ám én nem ebben érzem a legnagyobb vonzerejét, hanem például abban, hogy nálunk egy verseny egy hétvége alatt lezajlik. Szombaton vannak az átvételek, a pályabejárás, és ha van, akkor a prológ, vasárnap pedig a verseny. Újdonság, hogy az adminisztratív átvételek után már mehet is a páros a bejárásra, hiszen a technikai átvételen nem kötelező ott lenniük, bárki elviheti a csapatból. Ezt megtehetjük, lévén nálunk nem lehet versenyautóval tréningezni. De, hogy visszatérjek a licenszek témakörére, az egyes körlevelünkben olvasható volt egy licensz-kérelem beadási határidő. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne év közben is váltani. Lehet, akármikor, de az adott verseny előtt legalább három héttel.
- Ha már arról volt szó, hogy miért népszerű a sorozat, ami nekem a legszimpatikusabb a büntetési rendszer, amit előszeretettel alkalmazol… Erről mesélj egy kicsit! - Az egyik végzettségem szerint tanító vagyok, ezért alapvetően nem szeretek büntetni, de szerintem, ha szükséges, akkor is inkább nevelő célzattal kell a dologhoz állni. Gondolok itt arra, hogy a kisebb vétségek esetén, azon túl, hogy mindig elmagyarázom, miért hiba, amit tett a versenyző, emellett néha becsúszik egy tábla csoki... :) De ez inkább a figyelemfelkeltést célozza - az ember érezze, hogy hibázott és büntetést kapott. A komolyabb, például a biztonságot veszélyeztető hibák, vétségek esetén természetesen van, hogy kizárunk valakit, de nagyon fontos, hogy ezt nem azért tesszük, hogy egyfajta fekete-listára kerüljön a versenyző, hanem, hogy megtanulja egy életre. Aztán, ha a következő versenyre már megértette és belátja a hibáját, akkor természetesen újra szeretettel várjuk a rajtnál.
- Aláírtátok-e az MNASZ-szel a tavalyi szerződést, miszerint a Rali-Túra Bajnokság a hivatalos utánpótlás-sport? A licensz-váltásokra ez milyen hatással lesz? - Igen, aláírtuk, és a licenszek kiváltása eddig rendezetlen terület volt az RTE és az MNASZ között. Mostantól az abszolút bajnok automatikus feljutási lehetőséget kap az ORB-be, az abszolút második és harmadik helyezettje, valamint a kategóriák első három helyét megszerző párosok méltányossági alapon nyújthat be licensz-igényt az MNASZ-hez. Ezen kívül van még egy fontos dolog a licenszek egyeztetése kapcsán. Az első osztályos vezető licensszel rendelkező nem válthat túrás vezetői licenszet, ezen kívül viszont mindenki - Rallye2-es vezető és navigátor, valamint ORB-s navigátor - válthat ki nálunk is licenszet.
- Ha már az MNASZ szervezete szóba került: ott nagy a hangsúly a pozíciók betöltésén. A túrában viszont aránylag állandó kör dolgozik… - Igen, szerintem ez a jó munka és a siker egyik legfontosabb összetevője, hogy olyan szakemberekkel dolgozunk, akik évek óta élnek ezzel a sorozattal, és álmukból felkeltve tudják a dolgukat. Én is jobban szeretem, hogy megbízható, állandó emberek vesznek körül, akikkel lehet közösen problémákat megoldani, kérdéseket átbeszélni, és ezen nem is tervezek változtatni.
Ez a hír most jelenik meg 3780. alkalommal
|