RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Idén is lesz ZEG Rally Show!
Augusztus első hétvégéjére még nagyobb show-t ígér a rendező
2022-02-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710487271
Napi oldal:
237532
Jelenleg:
2435
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

iden_is_lesz_zeg_rally_show_3

Milyen az, amikor egy komplex rendezvénynek tekintik az autósport eseményt? Árvai Danival, a MITKO Magyarország tulajdonosával, a ZEG Rally Show rendezvényigazgatójával beszélgettünk, aki elárulta, idén is lesz, és még látványosabb lesz a tavaly debütált zalaegerszegi autós-motoros jamboree.

Dani, hány rendezvényen vettetek részt 2021-ben?
450-nél biztosan több volt ez a szám!
 
Várj, ez nem jön ki!
Ha évben és napban számolod, akkor nem, de ha úgy nézed, hogy egy hétvégén van 8-10 rendezvényünk, akkor igen.

Mik voltak a nagy rendezvényeitek?
Ha nagylétszámú tömegrendezvényre gondolsz, akkor a Belvárosi Sörfesztivál, Streetball, futóversenyek és a labdarúgó Európa-bajnoksághoz kapcsolódó rendezvények voltak azok, amik az autóversenyekhez hasonló nagylétszámú események voltak. A korlátozások miatt elmaradtak a nagy fesztiválok, így az I. ZEG Rally Show és a Rally Hungary is a legnagyobb rendezvényeink közé tartoztak. A nagy fesztiválrendezvények korábban hozták a 10 vagy akár 60 ezres látogatói létszámot, de az autósport rendezvények is jól szerepeltek tavaly, és nagy érdeklődés mellett sikerült ezeket lebonyolítani!

iden_is_lesz_zeg_rally_show_4

Miben más az autósport rendezvény a többi eseményetekhez képest?
Leginkább abban, hogy évekkel ezelőtt még kívülállóként szemléltük! 2015 körül kezdtünk el együtt dolgozni a TRP-vel a Kamion Európa-bajnokságon és utána szóba került a Rali Európa-bajnoki fordulóra kandidáló Nyíregyháza Rally rendezésében való részvétel, de semmilyen ismeretünk nem volt akkor még a szabályozásról, ezért a verseny előtt voltunk kint a Kanári-szigeteken egy FIA szemináriumon, ahol Michele Mouton tartott egy nagyon alapos és hosszas előadást arról, hogy egy autósport rendezvénynek hogyan kell összeállnia.

Én ott külső szemlélőként figyeltem, de természetesen azért felkészültem, elolvastam a vonatkozó szabályzatokat, illetve tájékozódtam magyar szakemberektől. A szabályokat végig olvasva az tűnt fel, hogy a magyar autósport szabályrendszere csak a pálya széléig szabályoz, ezen túl a tömegrendezvényre vonatkozó jogszabályokat minden rendező, szervező, résztvevő a saját tudásának megfelelően próbálja meg összegyűjteni és alkalmazni. A jogszabályok pedig nincsenek tekintettel autó-, motor- vagy úszósportra, ezeket a jogszabályokat általában területhez, létszámhoz, illetve esemény típushoz kötik.

Amikor az első évben mi is megkaptuk a rendezőtől a biztonsági tervet, amit nagy szakmai rutinnal bíró emberek készítettek, az biztosan megfelelt az érvényben lévő MNASZ vagy FIA szabályoknak, de az, hogy mi történik magán a rendezvényen, az nem csak ennyiből áll. A rendőrségen, katasztrófavédelemnél, kormányhivatalban legtöbbször ez önmagában kevés. Ők nem feltétlenül foglalkoznak azokkal a sportszakmai dolgokkal, amik az autósportban megkövetelt biztonsági tervben le vannak írva, viszont érdekli őket minden más, ami a sportszakmán kívül történik. Ezekről viszont nem ad teljes képet a biztonsági terv, és a hatóságok által kért dolgokról ezért nem mindig tudnak a rendezők teljeskörű felelősséggel nyilatkozni, ami rendszeres konfliktushoz és felesleges feszültséghez vezet, és más területekről von el energiákat. De, ez nemzetközi szinten is így van. Ezeket az autósport rendezvényeket kicsit komplexebben kellene vizsgálni. 

iden_is_lesz_zeg_rally_show_5

Ahhoz, hogy megértse az olvasó,
inkább példán keresztül mutassuk be, miért is ilyen fontos ez. 
Vegyük alapul a Hungaroring versenypályát! Minden szükséges infrastruktúrával rendelkezik, van katasztrófavédelmi és NNK engedélye, van érvényes elektromos felülvizsgálati jegyzőkönyve, sőt, rendezvénytartási engedélye, ami akár azt is lehetővé teszi, hogy az alap funkciótól eltérően zenés-táncos rendezvényt is tarthassunk ott. 

Ezzel szemben, képzeljünk el egy szervizparkot, ahol van egy szépen elegyengetett földterület és semmi más. Persze, az MNASZ vagy maga a versenykiírás szabályozza azt, hogy kinek, mekkora terület jár vagy van-e áram, de minden más jogszabályi előírás teljesítése a rendező feladata. Michele Moutonnal beszélgettünk arról a konferencián anno, hogy óriási szükség lenne minden ország saját szövetségének kiadnia egy olyan tájékoztatót, ami segíti a rendezőket eligazodni abban a jogi környezetben, ami az általuk szervezni kívánt eseményre vonatkozik és nem egy zárt működő versenypályán valósul meg. 

Leginkább ez a szemlélet volt az, amit – bízom benne –, hogy egy kicsit építő jelleggel behozott a csapatunk ebbe a világba. Aztán majd meglátjuk, hogy ezt ki mennyire értékeli, de igyekszünk minden alkalommal még többet adni a nézőknek. Ez a rendezőnek és a promóternek köszönhető, hiszen ők vállalják ennek a finanszírozását, de ahogy látjuk, minden egyes forint jó helyre kerül és megéri többet adni.  
Illetve, mi struktúrában dolgozunk, mindenkinek megvan a feladata és felelőssége, ezek között nincs átjárás, csak egyeztetés, és így áll össze a teljes nagy egész, ahonnan minden résztevő jó élményekkel távozik.

Beszéljünk egy kicsit a ZEG Rally Show-ról! 
Teljesen új rendezvény volt egy olyan helyszínen, ahol már nagyon rég hallottak és láttak rallyautókat…
Ahogy Te is említetted, az esemény egy olyan helyszínen került megrendezésre, ahol valóban rég jártak raliautók, valamint a belvárosban versenytempóban talán még nem is jártak egyáltalán. A kapcsolatfelvétel után a helyi hivatalos szervek részéről voltak kételyek a biztonságra vonatkozóan, azonban az egyeztetések során részükre megfelelő garanciákat sikerült adnunk, és valamennyi általuk tett javaslatot figyelembe vettünk. Ennek köszönhetően a szervezési folyamat alatt nagyon jó és sikeres munkakapcsolat alakult ki az önkormányzattal, a városi rendőrkapitánysággal és Katasztrófavédelemmel - enélkül nem sikerült volna ilyen színvonalú eseményt megvalósítani.

Nagyon különleges rendezvény, mert biztos sokan azt gondolják, hogy a versenyzésen volt a hangsúly, pedig nem! Itt a látogató és versenyzők, valamint az őket kiszolgáló személyzet volt a középpontban. Egy olyan eseményt álmodott meg a HUMDA és a TRP közösen, ahol újra a régi idők megbecsülését kapja vissza minden résztvevő, és ennek hatására az egész esemény egy jó hangulatú, emberközpontú sportünneppé válik, ahol a benzingőz berobbantja a hangulatot - ez meg is történt. 

iden_is_lesz_zeg_rally_show_1



Amikor megépítettük a belvárosi szakaszt Zalaegerszegen, mindent megtettünk azért, hogy a kilátogató nézők csak arra és oda tudjanak menni, ahova mi szeretnénk, ez több szempontból fontos. Tervezhető, biztonságos, nyomon követhető ez leginkább vészhelyzetnél kap fontos szerepet. Nagyon szép jeleneteknek lehettünk tanúi, erre mondok is egy példát: amíg nem került minden zárás a helyére, mindenki keresztbe - kasul járkált, mivel maga az út már le volt zárva. Viszont amikor megteltek a nézői pontok és megérkezett a hangos autó, hirtelen néma csend lett, senki nem mozdult, mintha egy mesében lettél volna, ahol a varázsló legyint a pálcájával, mire minden hanghatás megszűnik, majd megérkezik az első autó és berobban a hangulat, hirtelen tízezer ember dudál, tapsol, élteti az éppen gyorson lévő versenyzőpárost, akik elképesztően látványos autózással és gumiégetéssel hálálják meg a kilátogató közönségnek a biztatást. Amit még kiemelnék: a régi időket idézve megjelent az idősebb korosztály, akik kellő rutinnal az otthoni spejzből kicsenték a létrákat, és a negyedik, ötödik sorban a létrákról figyelték a versenyzőket. Fantasztikus volt mindezt megélni.

iden_is_lesz_zeg_rally_show_2

A Zala ZONE rendezvényhelyszínné való átalakítása nem volt könnyű, hiszen előttünk még talán a madarak sem jártak a területen belül, ráadásul nagyobb a területe, mint a Hungaroringnek. Semmilyen viszonyítás nem volt, nem lehetett tudni a megszokott közlekedési útvonalakat, mindent teljesen nulláról kellett kitalálni és átgondolni, arról nem is beszélve, hogy a teljes infrastruktúrát ki kellett építeni ahhoz, hogy a versenyzőket és a nézőket úgy tudjuk kiszolgálni, ahogy szerettük volna. Itt szeretném kiemelni a Zala ZONE vezetőségét, akik mindenben a segítségünkre voltak és nem csak velünk kellett egyeztetniük, hanem a területen éppen zajló munkák kivitelezőivel, akiknek a már átadott építési területeken össze kellett pakolniuk, és mindent a lehető legbiztonságosabbá kellett tenniük a rendezvény zavartalan lebonyolításának érdekében. 

Volt ennek a rendezvénynek olyan eleme, ami nem megszokott egy autóversenyen, de szemmel láthatóan sokat dobtak a rendezvényen.
A csapatok és sportbírók például együtt vacsoráztak a szervizparkban…
Igen, pont itt lehet visszautalni arra a szemléletet változásra, amit a rendező és a promóter igyekezett megvalósítani az I. ZEG Rally Show-n. Újra össze kell hozni a sportág résztvevőit, mert eltávolodtak egymástól, és erre ez a közös vacsora, ahol lehet anekdotázni és jókat nevetni, vagy éppen régi sérelmeket megbeszélni egymással, tökéletes eszköz. Úgy tudnám megfogalmazni, hogy igenis el kell végezni a munkát, időt, energiát és anyagi forrást nem kímélve, oda kell fordulni a másik felé és meg kell hallgatni, ettől a mentalitástól szerintem eltávolodott jelenleg a magyar autósport, de az évek alatt annyi kiváló tenni akaró emberrel ismerkedtem meg, hogy van kikre alapozni ebben a munkában. A sportbírók társadalma is, ahogy én láttam, sok sérelemmel van tele, ez számukra is a megbecsülésen túl egy jó alkalom volt arra, hogy kicsit megpihenjenek, ráadásul pont a szervizparkban, egy olyan környezetben amiért annyi áldozatot hoznak.  Csak azt sajnálom, hogy még nem volt teljes a létszámuk aznap, de az idei évben is megtartjuk ezt az elemét a rendezvénynek, az biztos. Kell a kapcsolat és az emberség!

iden_is_lesz_zeg_rally_show_6

Lehet, hogy elszóltad Magad?!
Azt vettem ki a szavaidból, hogy idén is lesz ZEG Rally Show!
Nincs titok, tervezzük! Ráadásul, óriási meglepetéssel készülünk, hogy ez a hétvégi Rally Show kiegészüljön még egy rangos programmal és hogy egy igazi autó-motorsport ünnep legyen! Sokat kell még dolgoznunk rajta, de mindenki elszánt. Sajnos még nem árulhatom el a részleteket, de amint minden papír aljára odakerül az aláírás, akkor biztos lehetsz benne, hogy azonnal megosztjuk veletek az információkat.

A tervezett dátumot már elárulhatjuk?
Igen, mindenképpen! 2022. augusztus 6-7. a pontos dátum! Tervezzük, hogy kicsit kilépünk a Zala ZONE kerítésén kívülre és nem csak a városi gyorsasági erejéig, de még egyeztetünk Polgármesterrel Úrral és a hatóságokkal, hogy kicsit hosszabb legyen az össztáv, és még vonzóbb legyen a versenyzőknek is részt venni a II. ZEG Rally Show-n. A városi szakaszt is próbáljuk finomítani, néhány autónak voltak olyan részek, ahol túl szűk volt a pálya, ezért változtatni fogunk kicsit a nyomvonalon. Valamint abban bízom, hogy idei évben már a COVID-19-nek sem lesz olyan hatása a rendezvényre, és a hazai csapatokon kívül akár még nemzetközi csapatok is érkezhetnek, és még több szurkoló lesz jelen.

Akkor augusztus első hétvégéjén ott találkozunk!
 
Ez a hír most jelenik meg 2886. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k