Így kell 2015-ben versenyezni
Megjelent az RVSZ és itt a MARB szabályrendszere is
2015-02-26
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
737456799
Napi oldal:
352
Jelenleg:
1866
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
73. • 2010-12-19 23:22:21
szép estét,

a közgyûlés egész egyszerûen botrányosra sikeredett... Ferjáncz Attila megszégyenítése megítélésem szerint egyszerûen aljasság..azt nem kétlem, hogy nem Õ az évtized sportvezetõje, de az bizonyos, hogy ha Holczer, Tóth, Dr. Tóth, és elvtársaik sportteljesítményét összeadjuk és a négyzetre emeljük, akkor sem fogják megközelíteni azt, amit Õ tett a sportágért.
Még egy kis idõ az õ regnálásuk alatt és nekiláthatunk létrehozni egy alternativ MNASZ-t. Mondjuk létrehozok egy alapitványt, (szerintem lesznek olyanok aki támogatják, többek között én is a saját forrásaimból,) megalapitjuk a saját alternativ szakágainkat, felére csökkentjük a nevezési dijat, szinvonalas versenyeket rendezünk és esetleg megkérdezzük az FIA-t is, hogy mit szólnak egy ilyen kezdeményezéshez. (szerintem nem küldenek el azonnal)
Az alternativ MNASZ nek lesz egy tiszteletbeli elnõke is...
a gondolat ugyan lázadó, de nem lehetetlen...
erõsen gondolkodom rajta, lehet hogy nekifogok...

Roni pedig egy karakán pali...



72. • 2010-12-19 15:30:10
Szívesen! Megtiszteltetés volt számunkra.
71. • 2010-12-18 23:04:37
Jó érzéssel töltött el, hogy gyõzött a józan ész. Gratulálok az új elnökségnek, sok sikert kívánva munkájukhoz. Mutassátok meg a (nagyképû) managereknek, hogy a sikerességhez a sikeres munkához kevés a politikai smúzolás. És az is örömmel tölt el, hogy a Cselényi Balázs körüli sz@rkavarók most négy évig csönbe lesznek.
70. • 2010-12-18 20:17:43
Köszi a közvetítést!
69. • 2010-12-18 15:46:15
Az MNASZ új elnöke Válint Tibor, általános alelnöke Dr.Németh Gábor. Sportszakmai alelnök Cselényi Balázs.
Dudás Gy. Kokó lemondott a rallye szakág vezetésérõl
68. • 2010-12-18 11:46:29
Nagyszerû dolognak tartom a közgyûlés élõ közvetítését! Köszönet mindeninek, aki közremûködik megvalósításában!
Minden szövetség életében az egyik legfontosabb esemény egy közgyûlés, szépen kérek Mindenkit, legalább a következõt tiszteljétek meg az alkalomhoz illõ ruházattal.
Üdv: Mixi
67. • 2010-12-18 11:26:04
Lesz hang is??
66. • 2010-12-18 11:03:37
Szolgálati közlemény: Duen most üzent, hogy a közvetítés - és a közgyûlés - 11:30-kor kezdõdik.
65. • 2010-12-17 23:30:10
Komolyra fordítva a szót. Kedves K Zsolt! Nekem közömbös, hogy ki milyen pozíciót tölt be jelen pillanatban, már ami a pártfogoltjaidat illeti. Nem finganak illatosabbat, sõt merem állítani minimálbér után adóznak, mert ugyebár ez sikk a komoly vezetõi állást betöltõk esetében, náluk ez dukál.. Most Õk, majd csodát tesznek pénzt és szponzorokat hoznak és mannát fognak osztogatni, persze ennek feltétele Frank Tamás pozícióba emelése. Nagyon tartok tõle, hogy ha sikerül nekik, nektek, akkor a Mosó Masa mosodája felnõtt változatát fogjuk átélni.
A Cselényi Balázzsal kapcsolatosan pedig jó lenne már eldöntenetek, hogy a rajtrácson állt, vagy a boxutcában, már csak a lejáratás végett jó lenne tisztában lenni vele tudod, fehér ember nem felejt.
64. • 2010-12-17 22:43:36
Cselényi Balázs / F1
http://www.youtube.com/watch?v=Iyh40LN3c7s
63. • 2010-12-17 22:15:07
u.i.:
Sajnos -ismét elolvasva Cselényi Balázs riportját- egy-két dolog mellett nem lehet elmenni.
Ajánlom figyelmetekbe! Különösen azoknak akik nem vettek részt a szerdai, hungaroringi tájékoztatáson.

Balázs! Idézek Tõled ha megengeded........aztán meg kérdezek.
A többi az olvasóra tartozik....

-"Az elmúlt négy év két vezetõnek a csatározásával zajlott, akik most hirtelen egymásra találtak, és már közösen képzelik el a jövõt.
Én biztos vagyok benne, mint a múltban már annyiszor, a jövõben ez az ingatag egység szétbomlásával veszélyeztetni fogja a magyar autósport jövõjét."
-Mióta veszélyezteti az bárminek a jövõjét ha a korábbi ellenlábasok összefognak valamiért???? Lehet azért, mert azok nem férnek majd bele az elképzelésbe akik önös érdekekre használták ki az általad említett csatározást??

-"A fentiek ismeretében ez eleve egy "kétes szövetség", de muszáj szót ejteni a beterjesztett alapszabály módosító javaslatról is":
-Ez nem túl merész kijelentés, ismerve a kandidáló elnökség összetételét???

-"Véleményem szerint itt az ideje, hogy a Szövetség vezetése kapcsán egy meglehetõsen hosszú korszak lezáruljon, és itt is bekövetkezzen egy "rendszerváltás"."
-Nem gondolod, hogy ebbe a hosszú korszakba -aminek szerinted le kéne zárulnia- Te épp nyakig benne vagy???

-"Siker a Rendezõi Liga létrejötte, még ha sokan ellenzik is ezt."
-Ez nem véletlenül a Tóth Imi "sikere"????

-"Szakágakkal kapcsolatos tervek:
Gokart:
- Szakág újbóli megalakítása"
-Vaj' nem Te voltál a Sportszakmai Alelnök mikor ez munkacsoporttá 'alakítódott'???

A többi szakágról most nem szólnék mert reggelig lehetne írni a kérdéseket..........
Viszont!
Ejtsünk pár szót az általad támogatott elnökség programjáról!

-"Szövetség gazdasági helyzetének átvilágítása és mûködésének optimalizálása. Mûködési költségek csökkentése és a központi kiadások alacsony szinten tartása mellett az Elnökség tagjai kapcsolati tõkéjükkel segítenék a bevételek növelését külsõ forrásból."
-Az elmúlt kettõ évben ez miért nem kezdõdött meg(átvilágítás, optimalizálás)?? Vagy jövõre magadat szeretnéd átvilágítani miközben ezért Te voltál a felelõs az utóbbi két évben????
Szerdán Neked is feltûnt, hogy a kandidáló elnökség tagjai elég komoly kapcsolati tõkével rendelkeznek??

-"Növelni a szövetség társadalmi elismertségét"
-Ez is feltûnt Neked a szerdai bemutatkozáson, hogy ez IS a célja a jelölteknek???

-"Kormányzati szervekkel és hivatalokkal való kapcsolat szorosabbra fûzése és folyamatos együttmûködés"
-Ezek szerint ez sem kerülte el a figyelmedet szerdán???

-"Székhely kérdésének gazdaságos, hosszú távra való megoldása"
-Ezek szerint erre is figyeltél mikor az Uniqa-s vezér ezt megemlítette???

-"Biztosítási rendszer teljes megújítása, kiemelve az extrém biztosítást"
-Véleményed szerint miért van egy nagy biztosító társaság vezetõje a kandidáló elnökségben???

-"Központi üzemanyag és gumi szponzor felkutatása"
-És ezt hogy képzeled el?? Öt nappal a bajnokság rajtja elõtt mint az idén az E85-öt???

-"Hosszabb távon használható szabályrendszer alapjainak kialakítása"
-Nem gondolod, hogy ehhez azért kell egy olyan VEZETÕ aki min. a leírtakat betartja és betartatja?? Nem gondolod, hogy ebbe nem fér bele egy VEZETÕ részérõl a fizetett alkalmazotti szerelõi munkavégzés???

Balázs!!
Most, hogy -többé-kevésbé- a végére értem nekem az tûnik fel, hogy amit szerdán hallottál a hungaroringi tájékoztatón és olvastál a korábban megjelent "Program az autósport jövõjéért...." címû programból, azt sikerült magadévá tenned és majdnem szóról szóra lenyilatkoznod........
Nem gondolod, hogy elég lett volna csak annyit mondanod a riporternek, hogy a fent említett programmal egyetértesz????

Tisztelt olvasó!
Lehet fölöslegesen koptatom ujjaimat mert Balázs is támogatja a már korábban megjelent programot és elnökségi jelölteket??
Csak valami fura módon ad neki hangot......Pl. úgy, hogy riportjában megismétli a már elhangzott, papírra vetett teendõket!

Mást nem tudok elképzelni mert volt rá két éve, hogy az általa leírtakból valami picit is elkezdjen megvalósítani.....
Na persze, az elmúlt két év alatt nem jelent meg olyan anyag amibõl "szemelvényezni" lehetett volna..........

Jó éjt!




62. • 2010-12-17 20:25:45
Tisztelt olvasók, sporttársak!

Holnap közgyûlés! Reményeim szerint ennek most balhé mentesen, konstruktívan kéne végigmennie. De az elmúlt napok történései és az itt megjelent Dr. Tóth István és Cselényi Balázs riport arra enged következtetni, hogy vannak akiknek nem feltétlenül a békés, konstruktív megoldás lebeg a szemük elõtt. Illetve az Õ általuk felvázolt elképzeléssel tudnak csak azonosulni.
Ezzel még nem is lenne baj, DE!
Úgy nyilatkozni, hogy abban még véletlenül sem írnak negatívot magukról, vagy ha volt ilyen akkor az csak és kizárólag rajtuk kivül álló személyek és események okán történhetett meg, enyhén szólva is vicces!!!! :-)
Lehetne mondani az olvasónak, hogy mit akar ez a Katona? Mindig csak vádaskodik.......kritizál...stb. Ezt lehet mondani! De akkor azon is gondolkodjunk el, hogy korábban egy oldalon húztuk az igát az említett személyekkel. És abba, hogy jelenleg betölthetik ezt a pozíciót -sajnos- nekem is részem van benne! Ismét a kérdés: akkor most miért írogatok?
Na pont ezért!!!!
Amint oda sikerült kerülniük elindítottak egy káoszhoz vezetõ állapotot! Dokinak -mint ügyvédnek- ez nagyon megy mert verbálisan igen képzett. Nem szeretnék vádaskodni inkább tájékoztatásként egy pár tény, személyre lebontva a teljesség igénye nélkül!
Dr. Tóth István:
-mint az elnökség oszlopos tagja, s így a szövetség szakágvezetõinek felettese, nem tartja ellentmondásosnak, hogy a rallye szakágvezetõ rallyracing újsággal folyó "fekete péter" perében Õ nem a szövetség tisztségviselõjét hanem az újságot védi mint ügyvéd......
-nyílt levélben elhatárolódik -2009- Ferjáncz Attila elnöktõl olyan stílusban ami minden jóérzésû ember számára emészthetetlen....
-nyilvánosan -2008 KTM szalon- kijelenti, hogy Õ lesz az az ember akinek köszönhetõen 20-30 ezer forinttal csökkenni fog a nevezési díj a rallye versenyeken (ott voltam, hallottam). majd ezek után egy olyan szerzõdést terjeszt az Elnökség elé aminek az aláírása -enyhén szólva is- komoly hûtlen kezelési szankciót vonhat maga után. és ezt teszi mint regnáló ügyvéd.....(aláírást követõen 1/3-ad pénz jönne negyed éven belül de az aláírástól számítva már jogtulajdonossá válik a szerzõdõ viszont semmi garanciát nem tartalmaz ha nincs fizetés. s ez 10 évre szól. de megsemmisül ha 180napon belül semmi pénz nem érkezik a jogért)
-nyílt vitára hívja azt a Frank Tamást aki tagi javaslatra Elnök jelölt (milyen státuszban szeretne nyílt vitázni)
-programja egy dologban merül ki, hogy többször több formában leírja Õ mennyire becsületes (amit nem szeretnék kétségbe vonni de miért kell folyamatosan kihangsúlyozni? ez -gondolom- természetes)

Cselényi Balázs:
-mint a Szövetség elsõ számú sportszakmai felelõse, gyerekes csínyként elveszi egy sportbíró mellényét amivel felmegy a Forma 1 rajtrácsra a ringen...... (remélem az illetékesek, miután ez kiderült, nem értesültek róla, hogy Õ egyébként milyen tisztséget visel a honi szövetségben)
-mint Sportszakmai Alelnök s így IB vezetõ, az ATB vezetõ -Lakos László- betegsége miatt saját maga látja el az ATB vezetését melyrõl nem szavaztatja meg az elnökséget _aki kinevezi az ATB vezetõt- hanem küld egy emailt, hogy Õ vezeti az ATB-is és kész..... (mint IB vezetõ és Alelnök ellenõrzi saját magát is......)
-változatlanul csak és kizárólag Õ tudja kinek milyen gépkönyvet állít ki.....
-s ha már itt tartunk, olyan gépkönyvek látnak napvilágot az önhatalmú ATB regnálása alatt amikben szereplõ autók meg sem felelnek az adott homologizációnak... (mivel ezek gépkönyves autók voltak, versenyen indultak, utána lehet nézni....)
-kiad egy olyan programot ami egy 2héttel korábbi anyagból lett kiollózva...
És nem utolsó sorban meg kell említeni Tóth Imrét akivel hosszú évek óta jó kapcsolatot ápolok. És kimerem jelenteni, hogy számára mindig is az jelent örömet ha az Õ irányítása alatt kisebbfajta káosz keletkezik. S mint ilyen, tisztán látom, hogy említett urak úgy néznek rá mint istenre és falják szavait, tanácsait. Imi iránt érzett tiszteletük és nem utolsó sorban érdekeik (baráti) fontossá teszi Õket bizonyos körökben és erre még olyan áron is szükség van ha éppen folyamatos csúsztatás minden megnyilatkozásuk.

Folytathatnám a sort de az már személyeskedésnek tûnne és -tõlem szokatlan módon- ezt nem szeretném a jelenlegi helyzetben!!!

Viszont egy dologra érdemes lenne odafigyelni!!!

Ferjáncz Attila kezdeményezésére elindult egy jövõ építõ folyamat!!!
És Õ ezt úgy is felvállalta, hogy korábban több személlyel is ellentétben volt!!
Ha már az említett urak miatt nem tud nyugodtan dolgozni és a harcba belefáradt, akkor legyen utána valami teljesen új, ami eddig -emlékeim szerint- nem volt a honi autósportban!
Jelesül!
Legyen egy olyan elnökség akik társadalmilag vannak abban a pozícióban (gazdasági élet, kormányzati beosztás), hogy elõre tudják lendíteni a versenyzõk, sportot szeretõk szekerét megfelelõ szabályzás és szigorú keretek között!
S amint látjuk ez összeállt, le lett egyeztetve, fel lettek osztva a feladatok.
Ne tévedjünk el! Ezeket az embereket nem a szél fújta össze!!!!!!!!!!!
Komoly háttérmunkával, egyeztetésekkel, felelõsséggel vállalták és nem azért mert egyébként unatkoznak!!!
És számtalanszor kijelentették, aláírásukkal deklarálták, hogy csak együtt kívánnak dolgozni, tenni az MNASZ-ért!!!!
S mindezt úgy, hogy csak Frank Tamást fogadják el elnöknek. Vajon miért??? Lehet Õk jobban tisztában vannak a kapcsolataival, erényeivel mint mi (és ide magamat is besorolom), nem???
Az említett urak nem káosz teremtésbõl diplomáztak! Egy komoly követelmi rendszerben dolgoznak, élik hétköznapjaikat. És nem utolsó sorban olyan lehetõségeket ajánlanak fel nekünk a személyükkel amiért más sportágak kapva kapnának!!
Egy viszont tény!!!
RENDNEK kell lennie! Szigorú szabályok szerint kell mûködnünk!!!
És én azt látom, hogy a szigorú szabályok sok ajtót be fognak zárni ami egy maroknyi rétegnek nem tetszik..... És õk csak és kizárólag dezinformálva tudnak teret kapni!

Holnap közgyûlés!!!!
Lehet késõn ültem le írni de az is lehet nem kellett volna!!!

Én viszont arra kérek mindenkit aki ezt olvassa (ha hall róla olvassa el!!!) mikor emeli a kezét, azt tartsa a szeme elõtt, hogy a Szövetség élete könnyebb legyen mert az által rövid idõn belül az Õ helyzete is könnyebb lesz!!!!

Persze csak akkor ha nem a holnapban hanem a holnaputánban és az az utánban gondolkodik.........................


Katona Zsolt

61. • 2010-12-17 09:22:35
Általam, méltán nem tisztelt Dr. Tóth István!
Napokig rágódtam, hogy hozzászóljak eme irományodhoz, mely tele van csúsztatással!
Vártam, hogy szerdán a Hungaroringen, majd élsz az alkalommal és tetemre hívod Frank Tamást és az új elnökség tagjait, de mint hallom nem tetted, szépen sunyi módon "tettestársaiddal" a terem hátsó felében meghúztad magad.
Sajnos nem tudtam ott lenni, kár, mert biztos felkértelek volna, hogy mesélj aggályaidról, és szembesítettelek volna csúsztatásaiddal. Ezért most nyílt levélben teszem meg.

Elõször is köszönjük néked, hogy a nagy jogi, és sportszakmai ismereteidnek köszönhetõen felvázoltad a tényállást. Nélküled soha nem vettük volna észre ezt a perdöntõ tényt, régen ellentétes oldalon tartózkodó személy és az õket támogató tábor az autósport érdekében kiegyezett és új szakembereket, támogatókat kíván bevonni a szebb jövõ érdekében.
De ha csak egy picit is tényszerûen nézed az eseményeket, ez a két ember az autósport különbözõ területén alkotott már valamit.
Az egyik „Ember”, akit a legutóbbi elnökségi ülésen „szûk baráti körben” leárulóztál - és ez csak a legszalonképesebb kijelentésed volt – na, ez az „Ember” a Magyar Autósport örökös bajnoka, és több EB futamot nyert, mint amennyi autóversenyen te indultál. Mellesleg elévülhetetlen érdemeket tett a Magyar Autósport elfogadtatásáért, hogy egyáltalán önálló sportág legyen, saját Sportági Szakszövetséggel.
A népszerûsítésérõl nem is beszélve.

Ha már áruló témánál tartunk, egész véletlenül nem te vagy az a személy, aki már egy éve, mint potenciális elnökjelölt említi saját magát bizonyos körökben.
A másik „Ember” több éve vesz részt a Hungaroring vezetésében, és a Magyar Nagydíj szervezésében, mint ahogy te megkaptad az elsõ versenyzõi licencedet - és ez nem fiatal korod miatt történt így. Mellesleg az FIA elnökének tanácsadója, talán tud tenni valamint a Magyar Autósportért.
És képzeld, van a háttérben még egy személy, aki éveken keresztül ott volt az MNASZ vezetésében különbözõ címeken. Mellesleg örökös bajnokunkkal alkották meg az alapszabályunkat.
Tehát ezek az „Emberek” levonták a konzekvenciát, és úgy döntöttek, ha már külön nem megy, félretéve a régi sérelmeket összefognak a sportág megmentéséért.
Elegük lett a széthúzásból. Ehhez a feladathoz megnyerték a Hungaroring új Elnökét, és még több személyt a politikai, és gazdasági elitbõl.

A tagság tájékoztatása, és a te kételyeid eloszlatása véget készült az új programról egy tájékoztató, ami közel három hete felkerült az internetre, és minden egyesület, megkapta e-mailben.
Több találkozó került megrendezésre (Hungaroring, Miskolc, Pécs, és ha jól tudom volt e hét szerdáján még egy a Hungaroringen), hogy az egyes elnökségi tagjelöltek elmondhassák terveiket, a tagság megismerhesse õket, feltehesse kérdéseiket és ezek megválaszolásra kerüljenek. Tehát elvárható idõben tájékoztatták az érdekelteket terveikrõl.
Hol a terved, amivel tudod segíteni az autósportot a jövõben? De ne rohanjuk elõre, mondj egy, azaz egy olyan javaslatot, amit te vezettél elõ, uram bocsáss saját szellemi terméked, és az nem valaminek az akadályozására készült (lásd RSB tevékenysége, Média szabályzat), hanem építõ szándékú, és a szebb jövõt elõsegítõ tartalommal bír.
Vagy ez is olyan blöff, mint az a kijelentésed, amit 2008-ban tettél Budaörsön a KTM szalonban:
„ Uraim személyem a garancia, hogy jövõre 20-30ezer forinttal csökkenthetjük a nevezési díjakat, egy támogató segítségével.”
Akkor rákérdeztem, hogy tudod e, ez mekkora összeg, ez éves szinten, cirka 20millió Ft. Akkor igennel válaszoltál! Virítsd a lóvét doki! Hoztál egy fillér szponzori támogatást a két év alatt?

„Hiszem és vallom, hogy valamennyi eddigi tisztségemben, akár az Ellenõrzõ Bizottságban, akár az Elnökségben õszintén és nyíltan, véleményemet nem takargatva láttam el a rám bízott feladatokat, és errõl mindig igyekeztem Titeket minden fórumon tájékoztatni. Errõl szóltak a nyílt leveleim, és ebben a legtöbb, szövetségünket érintõ problémát megfogalmaztam.”
Azon nyílt levelekre gondolsz, ahol már egyszer kijelentetted, hogy Ferjáncz Attila nem az elnököd, és nem kívánsz vele dolgozni, de sajnos még is maradtál?
Vagy ahol bírálod az RSB vezetését, a Rally szakág munkáját, és mindezt úgy teszed, hogy saját bevallásod szerint nem jártál OB futamon. Sõt kijelentetted nem is mész, míg ez a vezetés van.
Vagy az is a tagság által reád rótt feladat, hogy már zsarolásszagúan azt vágd a RSB vezetõjének fejéhez az elmúlt közgyûlés után, hogy vegye tudomásul a rendezõk megerõsödtek, és ha nem azt csinálja, amit a bizonyos csoportok mondanak, kikészítitek.

„Igyekeztem és több esetben sikerült megvalósítanom azon szándékomat, hogy a szövetség tagjaival szemben az elbírálás egyenlõ és igazságos legyen, ezért keletkezett számos olyan határozat, amelyben az alaptalanul eljárás alá vont sporttársaink ellen folyó eljárások megszüntetésre kerültek, illetõleg sokáig szorgalmaztam és végül megtörtént azon sporttársak rehabilitálása, akik ellen - véleményem szerint - igazságtalan eljárások indultak.”
Biztos ezek közé tartozik Cselényi Balázs Sportszakmai alelnök úr esete is. Emlékszel, érvénytelen – sportbírótól kölcsönvett - mellénnyel közlekedet számára tiltott területen, a Magyar Nagydíj alkalmával. Lejáratva ezzel az MNASZ-t, és Magyar Autósport társadalmat.
(Ezek után mit várhatunk a fotós mellényekkel kapcsolatban?)

Vagy a Kerékcserés T. Imre rehabjára gondolsz?

Mily véletlen, a haszonélvezõk mind a te barátaid
Akkor is az MNASZ érdekeit tartod szem elõtt, amikor egy szövetségi tisztségviselõ rágalmazási perében, a rágalmazó sajtóorgánumot véded, a rágalmazott tisztségviselõvel szemben? Elegáns!?
„Mindig is felemeltem a hangom a szövetség érdekeivel szemben álló felesleges és felelõtlen kiadásokkal kapcsolatban, illetõleg biztosítottam olyan lehetõségeket, amelyek komoly bevételi forrást jelentettek volna, ha ezeket nem akadályozták volna azok, akik érdekeiket a szövetség érdeke fölé helyezték.”
Ez király, ez már a csúsztatás világrekordja! De nevezzük nevén a dolgot aljas hazugság!
Mondj egyet azon a szánalmas „ajánlaton” kívül, amivel két éve próbálkoztál:
Tíz évre meg akartad szerezni fillérekért a gyorsasági szakaszok területén a reklám jogokat. Egy olyan, alapjaiban hátrányos szerzõdés tervezetet ajánlottál elfogadásra az elnökségnek, ami arcpirító! Kizárta az MNASZ anyagi kártérítési lehetõségét, amennyiben a szerzõdésben foglaltak nem realizálódnak. Vagy, ha az ajánlattevõ befizeti a szerzõdésben rögzített összeg egyharmadát, simán, háboríthatatlanul dolgozhatott volna úgy a szezon végéig, hogy nem fizeti be a fennmaradó kétharmadot. A szerzõdés lejár, és a szövetségnek nincs esélye a tevékenységet korlátozni, és a pénzéhez jutni. Továbbá mindezt tíz évre szeretted volna megköttetni, holott az elnökségnek két évre szolt a mandátuma.
Azon kérésére az Elnök úrnak, hogy az ajánlattevõ olyan alap információkat osszon meg a jogtulajdonos elnökséggel, ami egy sima tender kiírásnál alap követelmény, vagy amit egy sima nevezõi licenc váltásánál meg kell adni:
Cég neve, cégforma, cégbírósági bejegyzés száma, nullás adó és VPOP igazolás, referenciák az ajánlat témájában, egyéb szakmai referenciák.
Ezen alapvetõ kérdéseket elfogadhatatlannak tartottad, és te javasoltad az ajánlattevõnek a visszalépést. Ezt e-mailben közölted is az Elnökséggel.
De több „szenátor” társadnak is voltak fenntartásai a szerzõdéssel kapcsolatban:

„Egy anonim projekt cégnek akarjuk eladni az MNASZ jogait?”
„Tényleg kihasználatlanok azon lehetõségek, amit a szerzõdés érint, mert ha igen, ez talált pénz. De ha nem, akkor át kell gondolni, mert a koncepció szakmailag, és gazdaságilag ingatag lábakon áll.”

(Tájékoztatásul: az ajánlatban, a gyorsasági szakasz teljes területén - az idõ ellenõrzõtõl a beíró állomásig - kizárólagos joggal, térítés fejében molinó kihelyezés.)

Ennyit, a nagyszerû ajánlatról. Majd Cs,B-vel utasítottátok az Ellenõrzõ Bizottságot, hogy vizsgálják ki, hogy milyen szabálytalanságok történtek az ügyben, de a legszebb a vizsgálat eredménye: Nem történt szabálytalanság, sõt minden tekintetben az MNASZ érdekeit védték az általad inkriminált személyek, tehát azok akiket te leveledben így jellemeztél:
”ha ezeket nem akadályozták volna azok, akik érdekeiket a szövetség érdeke fölé helyezték.”
Hát nem érdekes??!!

De hol a többi ötlet, lehetõség, mert két éve mindig csak ezt emlegeted, nincs új ötlet? Hoztál egy fillér szponzori támogatást a két év alatt? Mert Ferjáncz Attila évente 5-10 millió forint támogatói, szponzori bevételt hozott. Ez talán nem olyan sok, de ha az elnökség mind a nyolc, most hét tagja csak évi 5 milliót hozott volna per fõ, nem kellenének megszorítások.
„Ezt leginkább saját személyemre vonatkoztatva azzal is igazolom, hogy elnökségi tagként soha egyetlen fillért, vagy költségtérítést fel nem vettem, valóban díjmentesen és az általam szeretett sport érdekében végeztem a munkámat.”
Ez örömteli, tudni illik ezt vállaltad! Csak úgy, mint a többi elnökségi tag, és az Elnök úr is. Ezért nem is vettek fel költségtérítést, vagy bármely egyéb címen pénzt. De szép klientúrát tudsz építeni az MNASZ elnökségi tagságodra hivatkozva.

„A mai napig állítom, hogy a szövetség érdekében képes és kész vagyok eredményeket felmutatni, jogi ismereteim elegendõek ahhoz, hogy a tagok egyenlõ és tisztességes eljárásban részesüljenek, illetõleg személyemben feltételeket tudok biztosítani ahhoz, hogy szövetségünket komoly támogatók is észrevegyék, illetõleg patronálják”

Kérdezném, tehát most te hivatalosan is bejelentetted elnöki ambíciódat?
És ezt te komolyan gondolod? Mit tettél le az asztalra az autósportban azon pár év alatt, versenyzõi, vezetõi szinten, ami erre predesztinálna? „Kedves” Dr. Tóth István, te ezt a sportágat nézni sem tudod! Elég csak az önértékelésed, és a tényleges teljesítményed közötti ûrt felhoznom állításom igazolására. De legyen itt zárásként még egy zseniális kijelentésed azon új Média szabályzat javaslattal kapcsolatban, amit a Média Bizottság elkészített áprilisban és az elnökség elé terjesztett azon célból, hogy rendezze a média fronton a jelenlegi anarchiát, hogy szabályozott jogi mederbe terelje a média kapcsolatokat, idézlek:

„Jelenleg nem idõszerû, különben is liberalizálni kell, nem szigorítani.”
Ennyit ámokfutásodról, és arról a két éves elévülhetetlen
„tevékenységedrõl”, amit társaddal, Cs.B.-vel mûveltél, az elnökség tagjainak félretájékoztatásával akadályoztad az elnökség, a szakágak, és a titkárság munkáját.
Sajnos, hogy ez idáig fajult hibás Ferjáncz Attila is, mert az MNASZ elnökeként ezt meg kellet volna akadályozni! Valószínû belefáradt a veletek való értelmetlen csatározásokba, és ezért vállalta a kiegyezést a volt ellenfelekkel, mert meg kívánja kímélni a sportágat, a tagságot, még négyévi ilyen szakmaiatlan „munkától”.

Program nélkül, öt nappal a közgyûlés elõtt kiállni a nyilvánosság elé, és kihívni azt nyilvános vitára, aki megnevezi munkatársait, letesz egy programot az asztalra, ez egyszerû blöff, zavarkeltés! Mindezt igazolja szerda önként vállalt halhatásod.

És végezetül! Minõsít téged, és barátaidat, hogy a Magyar Autósport Örökös Bajnokát, a fent felsorolt érdemei ellenére, azzal próbáljátok fenyegetni, hogy majd a szavazásnál megakadályozzátok az Örökös Elnöki cím alapszabályba vételét.
Ez már alantas és elfogadhatatlan, minden autósporban tevékenykedõ személy, és a szurkoló szemében!
És erre a legjobb bizonyíték Cselényi Balázs Sportszakmai alelnök remélem, utoljára kell ezt a titulust a neve mellé írni mai levele, ahol egy teljes fejezetet szentel azon alapszabály módosítási javaslat támadásának, amelyben a tiszteletbeli, örökös elnöki tisztség kiírását javasolják és mindezt így véleményezi:
„Én biztos vagyok benne, mint a múltban már annyiszor, a jövõben ez az ingatag egység szétbomlásával veszélyeztetni fogja a magyar autósport jövõjét. Hosszú távon lehetetlen, hogy két ennyire ellentétes pólus tudna közösen együtt dolgozni, és visszás nekem a hatalomhoz való ragaszkodás is.”
„Az én olvasatomban ez abszolút nem egyértelmû, és valami háttér-alkut érzek, és ehhez kérik a tagság bólintását.”
Ennyit kívántam újabb arcátlan irományoddal kapcsolatban közzé tenni. Továbbá megelõzve a támadást, valóban két évvel ez elõtt én is hevesen támadtam az akkori elnököt és elnökséget, de sajnos rá kellet jönnöm, hogy veletek csak rosszabb lett. Elmélyítettétek az ellenségeskedést, akadályoztátok a szakmai munkát. Tehát menjetek utatokra, béke veletek!

Üdv
Herczeg Áron „Roni”

60. • 2010-12-16 22:23:22
Kedves Balázs!
Egy tervpontot kihagytál a rallye-nál, ami véleményem szerint a szakág egész jövõjét veszélyezteti. Ez pedig nem más, mint hogy meg tud-e felelni a természetvédelmi elvárásoknak. Amelyek között vannak túlzók, de jogosak is. Amíg a vezetõség (szövetség, szakág) nem kezd egyeztetéseket evvel az oldallal, bármelyik (amatõrtõl R1-ig) verseny megrendezése csak a szerencsén fog múlni, és rendezõk sokasága mehet tönkre a több milliós (!) bírságoktól. Már több fórumon elmondtam, hogy amíg a rallye-társadalom (elsõsorban a vezetõik) egy szót sem szólnak az irreális, 300 ezer ft-os eljárási díj ellen, addig azon senki nem fog még elgondolkodni sem, hogy csökkentse. De, ha ezt bírják a rendezõk (és rajtuk keresztül a magasabb nevezési díjakkal a versenyzõk), akkor semmi gond. Véleményem szerint M.o.-gon a versenyek min. 70%-a érint országos jelentõségû védett (természetvédelmi terület, tájvédelmi körzet, nemzeti park) vagy Natura 2000-es területet.
59. • 2010-12-16 14:01:14
Ezt a hozzászólást olyan felhasználó írta, akit a többiek nem tartanak ide illõnek.
58. • 2010-12-16 00:10:19
A vita elmaradt pedig minden feltétel megvolt hozzá, a ringen.
Néhány erõltetett kérdés és válasz.
Talán öt- hat aktiv versenyzõ a hatvanas létszámból kik vették a fáradságot. Az autósportért
Na majd szombaton......talán bizonytalan
57. • 2010-12-14 01:49:35
Sajnos volt ebben az országban egy ici-pici kis párt (szadesz) amely túl nagy hatalmat adott különbözõ szervezõdéseknek, mint például a zöldek. Röhej, hogy kis hazánk ici-pici kis szervezõdése élharcosa a környezetvédelemnek, ami alapjában véve nem baj, csak tudomásul kellene venni, hogy nem mi (magyarok) fogjuk megállítani a jéghegyek olvadását, mindeközben a nagyhatalmak nagyívben tesznek az egészre, a föld megmentésére. Van állatvédelmi tõrvényünk is, ennek ellenére mégis naponta lehetett, lehet hallani állatkínzásról melyek büntetlenek maradtak, maradnak. Persze védjünk fût, fát, de mirõl is beszélünk, amikor erdeink jó része (meg minden) magánkézben van, csak kérdés kiknek?...... mennyiért?...... került a tulajdonába (ismerve a hazai adok veszek eseteket). Igazad is lehetne abban, hogy kapcsolatokkal rendelkezõ „nagy emberek” vezetnek különbözõ szövetségeket, de valójában melyik szövetségre is gondolsz? Amelyek állami pénzbõl gazdálkodnak, állami pénzeket osztanak? Mennyi, de mennyi visszaélés van ott is – az állandó lenyúlásból eredõ pénzhiány miatt, azután megy a kuncsorgás a szponzori pénzekért. Én nem hiszek ezeknek a tõzsdecápáknak, rutinom van benne, (sajnos) pesszimizmusom alapja, hogy minden ígéretük mögött alantas szándék rejlik. Az autósport költséges sport azonban igen nagy a reklámértéke. Diktatúráról írsz, akkor szerintem ezeknek az embereknek a hatalomra kerülésével az amatõr versenyeknek befellegzett, mert ezek a versenyek, versenysorozatok túl nagy rizikófaktort (riválisok) jelentenek számukra. Gondolj bele, ha az MNASZ –bõl egy „kis” ember telefonjára nem engedélyezték megrendezni, ha jól emlékszem egy Miskolci amatõr versenyt akkor mi lesz, ha most már egy nagyember fog telefonálni.
Nem baj, fel a fejjel és kilinccsel elõre azért maradjunk örök optimisták, az sosem lehet rossz.
André Kostolanynak volt egy jó mondása „optimista ember 2 Ft –al a zsebében is nagy úr, a pesszimista teli páncélszekrénnyel is egy senki”
56. • 2010-12-13 16:27:55

Ha körülnézel egy kicsit a magyar sportéletben,
láthatod, hogy sok szövetséget vezetnek "nagy emberek".
Ez jó is lehet. (Elintézik a pályákat, nem kell harcolni a zöldekkel, lesz szponzor stb.) Felülrõl levezényelnek
mindent. A régi versenyzõ gárda kapott egy lehetõséget,
amivel nem tudtak élni. (lehet, hogy csak visszaéltek vele)
A demokrácia, az alulról szervezõdés itt sem mûködik. Most majd jön a diktatúra, és minden megoldódik.
Kár aggódni a választás eredménye miatt. A kocka el van vetve.

55. • 2010-12-13 02:36:08
Már bocsi!

Engem nagyon nem érdekel éppen ki miben csal vagy mennyi pénzt rak zsebre ezen nem tudok meglepõdni ezt látni az egész országban. Szavazz erre ha sikerül kicsit Neked jó, ha nem akkor vársz majd kicsit majd valamikor megszavazzák a neked való embert, és rájössz Neked az sem jó!
Szerintem nem kell erölködni! Látni kell, dolgozni kell és eredményeket kell felmutatni pluszban gondolni kell a szurkolokra a rally fanokra akik nélkül mindenki autózhatna ahol akar ha ad pénzt a szponzor a semmire mivel nem látja senki a versenyt, mert érdektelen. Amit a 20 évemben láttam az, hogy a rally sport elérte mára a nagy 0-át.
Érdekes, hogy a méltán népszerû emberek miért választanak másik sportot vagy egyszerüen akasztják szögre a sisakot akik ember tömegeket mozgattak meg akár, hol is indultak. Külföldre kell menekülniük ha egy jót nívósat akarnak versenyezni avval amivel menni szeretnének? Olyan dolgokat érnek el gondolok a Friciékre amit minden más ország elismer csak a magyar autósport nem? És ami nagyon sajnálatos...: amióta nincsen meg a régi feeling azóta a tv-ben csak az erre készült müsorokban jelenik meg a rally, a többi müsorban meg csak akkor ha egy szerencsétlen véletlen folytán csúnya balestbe vagy ne adjon Isten halálba fullad egy verseny. Csak ennek van értéke ma Magyarországon???
Azon viszont igen mióta nincsen WRC azóta nézõ sem sok van. Sokan pártóltak el. Nagyon sokan... Van fõvárosunk és nincsen rallyja?
Aki volt Budapest rakparti "szlalom" kedvcsinálon tudja mirõl beszélek...
Aztán beviszik a mûjégre ahol ugye ezért is pénzt lehet(ne) beszedni de érdekes erre igy már nem voltak kiváncsiak az emberek. Ja és paravánokkal takarták el a látványt azok elöl akik szerették a rallyt csak mondjuk nem volt pénzük ennyit kifizetni, mert inkább arra költötték, hogy másnap elmenjenek az egyik kanyarba...
Én azt az érzést tudom amikor jöttek ezek az autók akkor állt a szõr a kezemen, a hagtól eufóliában voltam és akartam minden versenyen ott lenni! Idén egy versenyre mentem el amit az elsõ kör után meguntam és 400km autózást vállaltam be ezért a max 1 óráért. Azóta nem is vonz sem engem sem azt a rengeteg barátomat akikkel eddig minden versenyen több napot is ott voltunk esõban, fagyban, sárban, hóban. Elöbb elmegyek egy német vagy olasz wrc-re és ott kiélhetem magam, "világot" is látok meg olyat is amit szeretnék. MERT EZT A SZÓRAKOZÁST IS ELVETTÉK AZ EMBEREKTÕL, ELVETTÉTEK TÕLEM KEDVES MNASZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Elnézést! Ez az egyéni véleményem ami most kicsit kitört...
54. • 2010-12-12 21:47:32
Egy igazi 'szakmai" stáb jött össze az autósport megmentéséért. Ennyi szakértõ láttán, figyelve az egyének mellett feltüntetett, jelenlegi poziciójukat, érzem és tudom, hogy mindent megfognak tenni az autósport jövõjéért legalább is az MNASZ lesz a jövõ mosomasa mosodája.
A javasolt Elnökség:
Frank Tamás (HSZRT alelnöke, FIA elnök tanácsadója, FIA F1 bizottság tagja) Elnök
Ferjáncz Attila (MNASZ Elnök, Örökös Magyar Rallye Bajnok, Rallye EB bronzérmes) Örökös Tiszteletbeli Elnök
Gyulay Zsolt (HSZRT Elnök vezérigazgató, MOB alelnök, Olimpiai és világbajnok) Általános Alelnök
Szamos Miklós (Volt MNASZ Elnök, alelnök, vállalkozó) Sportszakmai Alelnök
Dr. Láng Zsolt (Parlamenti képviselõ, BP. II. ker. polgármester) Elnökségi tag
Jászai Gellért (SCD grup tulajdonos-elnök, Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. elnök) Elnökségi tag
Nagy Csaba (Parlamenti képviselõ, Pécs Város alpolgármestere) Elnökségi tag
Dr. Seregi János (MFB Zrt Agrár és Zöldbank Fõigazgatóság ügyvezetõ igazgató) Elnökségi tag
Kovács Tamás (Opel Hungary ország-igazgató) Elnökségi tag
Othmar Michl (Uniqa Biztosító vezérigazgató) Elnökségi tag

Kérdés, hol vannak a régi versenyzõink? Akik letették az alapjait a mostani MNASZ- nek. Vagy csak Ferjáncz volt egyedûl? Miért nem a Vizin Laci, Lajtai, de akár lehetne a szögletzászlós Maruzsi is elnök a teljesség ígénye nélkúl. Miért olyanok jelentkeznek a poziciókra akik legfeljebb pedálos Moszkvicsban ûltek?
MNASZ fórum
oldalanként | növekvõ
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k