Így, még egyszer nem
Bútor Robi a miskolci futam után nyilatkozott.
2011-05-05
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
745033577
Napi oldal:
23833
Jelenleg:
765
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az első futamon az abszolút első helyet megszerezve hatalmas volt az öröm a csapat háza táján. A második futamon történtekre talán senki sem számított. Egy vezetői hiba miatt a verseny idő előtti feladására kényszerült a Bútor-Bacigál páros. Robival beszélgettem arról, hogy mi lehetett a hibázás oka, hogyan látja utólag az eseményeket és mi az, amin mindenképp változtatnia kell majd, hogy újra a régi formáját hozhassa a versenyzés során.

igy_meg_egyszer_nem_1

A verseny előtti napon arról beszélgettünk, hogyan sikerült felkészülni erre a versenyre…
Akkor úgy éreztem, hogy minden rendben van, elegendő lesz a 40 km-s teszt, annak ellenére, hogy új futóművel érkezett az autó. Már akkor is éreztem, hogy egészen másként viselkedik a kocsi, mint ahogyan Egerben tapasztalatot szereztem vele, de pénteken még úgy véltem, hogy a teszt végére sikerült azért újra összebarátkoznom a Peugeot-val. Utólag be kell látnom, hogy egyáltalán nem volt megfelelő a felkészülésünk, és nyilván ez is szerepet játszott abban, hogy ezen a futamon kiestünk. A futamot megelőzően az 1-es rajtszám kapcsán sem éreztem azt, hogy bármiféle nyomás nehezedbe rám emiatt, de sajnos ez sem így volt. Mindenképpen befolyásolt ez az egészen új szituáció, hogy soha nem versenyeztem még 1-es rajtszámmal az oldalunkon. Magamról is és Igorról is azt tudom elmondani, hogy nem voltunk kellőképpen összeszedettek, nem tudtuk azt a formánkat hozni, amit az első versenyünkön.

igy_meg_egyszer_nem_2

Hogyan kezdődött a szombati nap?
Keveset tudtunk pihenni, hajnal 4-kor már ébresztő volt, indultunk a gyorsasági szakaszokra. Az első körben úgy éreztem, hogy bármit teszek, az nem jön össze. Minden megmozdulásunknak negatív eredménye lett, mondom ezt annak ellenére is, hogy igazából a negyedik helyen autóztunk az abszolútban és valójában nem állt messze tőlünk a második vagy harmadik helyen autózó páros. Folyamatosan úgy éreztem, hogy nem tudom azt a formámat hozni, ami a magabiztos, bátor versenyzéshez kellene, amivel igazán gyors tudok lenni! Az autót sem éreztem tökéletesnek, szerintem sokkal gyengébb volt a motorereje, mint az egri versenyen, és nem tudom, hogy ennek mi volt az oka.

A második körben próbáltál javítani…
Az első kör utáni szervizparkban átgondoltam a dolgokat, célul tűztem ki, hogy az első kör hibáit javítanom kell, átgondoltam, hogy min kell változtatnom, hol kell gyorsulnom, és ez az elején egész jól össze is jött. Nagyon keményen kezdtünk, a sima kanyarokon jó gyorsan tudtam átmenni, megtaláltam a megfelelő féktávokat is, mígnem következett az ominózus kanyar. Jól ismerem ezt a kanyart, a versenyzői pályafutásom során már nagyon sokszor hiba nélkül mentem át ezen a kanyaron, tudtam, hogy ott van a betonpillér, most mégis túlzottan letettem tőre, és a felnit odaütöttem a betonnak. Az volt a gond, hogy nem a gumival kaptuk el, hanem a felni peremével, így ennek következtében az alsó lengőkar olyannyira megsérült, hogy a kocsi irányíthatatlanná vált, nekünk pedig nem maradt más választásunk, minthogy feladjuk a versenyt.

igy_meg_egyszer_nem_3

Hogyan látod utólag az eseményt?
10 éve nem estem ki vezetői hiba miatt hazai futamon, így ez most nagyon negatívan érint. Borzasztó rosszul éreztem magam szombaton és vasárnap, hogy ezt a futamot az én hibázásom miatt kellett feladnunk. Ráadásul pont akkor hibáztam, amikor nagyon fontos lett volna, hogy hiba nélkül teljesítsük a versenyt, és legalább pontot szerezzünk. Nem követhetek el újra ekkora hibát, hogy pont nélkül menjünk haza. A bajnokságban így visszacsúsztunk a harmadik helyre, Asiék és Herczig Norbiék elénk kerültek. Asi a két versenyen szerzett pontjaival eléggé elhúzott előlünk, Norbiék azért nincsenek túlzottan messze és mögöttünk is folyik a harc a pontokért. Két versenyen vagyunk túl, nincs még elveszve semmi, nem dőlt el a bajnokság, de be kell látnom, hogy sokkal jobban oda kell figyelnünk a felkészülésre, sokkal jobban kell harcolnunk a kitűzött céljainkért. Kicsit "leengedtünk" Eger után azt hiszem, nem fordítottunk kellő figyelmet a felkészülésre, ellenben a többiekkel, akik ennek köszönhetően előnyhöz jutottak. Míg ők előre léptek, addig mi hátra.

Folytatás?
Következik a murvás talajú Bükfürdő Rallye, ahol megint csak nem lesz előnyöm a többiekkel szemben, hiszen ezzel az autóval még soha nem versenyeztem murvás pályákon. Összkerekessel is 1998-ban mentem murván utoljára, így a felkészülésre mindenképp nagy hangsúlyt fogunk fektetni. 80 km-t megyünk majd a verseny előtt, hasonló jellegű szakaszon, mint amilyenek a gyorsasági szakaszok lesznek. Vissza kell majd rázódnom az autóba, meg kell tanulnom vele murván közlekedni és meg kell találnunk a megfelelő beállításokat. Fontos számomra, hogy nyugodtan és higgadtan állhassak majd oda a rajtba. Át kell értékelnem a dolgokat, lazábbra kell vennem ezt az egészet, meg kell próbálnom újra saját magamnak autózni, mint ahogyan azt az első futamon is tettem. Vissza kell hoznom azt az érzést, hogy nincs rajtam nyomás, hogy görcsmentesen tudok autózni, hogy magamat tudom adni a pályákon a versenyzés során! Ha újra görcsös leszek, akkor ez az egész elveszíti a varázsát!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 6408. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
3031 01 02 030405
06 07 08 09 10 1112
2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k