RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Így született meg az I.Boldogkő Rally
Adamovits Márk részletesen elmondja, hogyan lett Salgóból Miskolc, Miskolcból Boldogkő
2021-03-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710338682
Napi oldal:
88943
Jelenleg:
3940
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_1

Adamovits Márkkal beszélgettünk, a szezonnyitó Salgó, Miskolc vagy most már Boldogkő Rally rendezőjével.

Kezdjük az elhalasztott Salgó Rallyval!

A jelenlegi jogszabályi környezetbe beleférhetett volna egy raliverseny megrendezése, természetesen nézők elől elzárva, de közben sok minden nem segítette a futam megrendezhetőségét. Csak hogy egy példát mondjak: a salgótarjáni három nagy szállásadó helyből kettő már a bezárások bejelentése előtt, délben jelezte nekünk, hogy a lefoglalt 180 szállásunkat visszamondják, a Honvédségtől szóltak nekik, hogy egy hónapra nem adhatják ki, szükségük lehet rá nekik… Azért ez elég nagy probléma elé állított minket, hiszen ezek a helyek a versenyben dolgozók szállását biztosították volna… És nem tudtunk már szerezni szállást…

Másik fontos szempont volt a halasztással kapcsolatban, hogy jelenleg Nógrád megye a legfertőzöttebb megyék között van. Nyilván a Polgármester Úr is fenntartásokkal kezelte, hogy jelen helyzetben kell-e a városnak egy ilyen rendezvény.
De például a legújabb helyszín, a szuperspeciálnak tervezett acélgyári szakasz is önmagában nagyon látványos lehetett volna a Vasgyár területén, de nézők nélkül minek??
Nagyon erős ellenérv volt az is, hogy a 18 kilométeres szakasszal úgy számolni, hogy nincs bent egy lélek sem, attól felállt a hátamon a szőr.
Azt gondolom, ennek így nekiszaladni értelmetlen lett volna.
És nem az van, mint tavaly, hogy egy Mikulás Rally-t akár zártkapusan is, de be kellett venni a bajnokságba, hogy meglegyen a kellő futam. Most még nincs ez a nyomás rajtunk, mert még csak március van és ha egy hónappal később kezdünk, akkor sincs veszve a történet, attól még ugyanúgy lemehet a magyar bajnokság, és reményeink szerint minél több versenyt nézőkkel lehet majd megrendezni. De most nincs ember, aki megmondja, hogy mi lesz holnap, vagy két hét múlva.

Nem az MNASZ, hanem az én döntésem volt, és a kollégáimmal egyhangúan arra szavaztunk, hogy ugyan rengeteg munkánk, energiánk benne volt már, de ezeket talán nem kell kidobni teljesen az ablakon, ha a futamot a júniusi időpontra toljuk el. Próbálunk a biztonságra törekedni!

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_3

Azért valljuk be, a nagy lezárások idején nagyon benne volt a történetben az, ha például le is fut az orfűi futam, várhatóan nagyon sok véletlenül épp arra sétáló turistával, akkor esetleg az Operatív törzs azt mondja, hogy gyerekek, ez így nem jó, majd szólunk, hogy mikor lehet rallyverseny…

Nyilván mindenki azon van - nem csak a rally - hogy a szabadtéri rendezvényeket június és szeptember közé toljon be, hiszen tavaly is ez volt az az intervallum, amikor kicsit szabadabban lehetett mozogni. De egy hétfutamos rallybajnokságot nem tudsz három hónap alatt megrendezni. Kicsit kockáztatni kell, de akkor már próbálunk a lehető legjobb paraméterekkel futamot tartani. Nyertünk egy hónapot! És még mindig nem tudjuk, hogy a mostani lezárások után mi fog következni. Enyhítés vagy szigorítás. Minél több idő eltelik, annál több az esélyünk arra, hogy az átoltottsággal közelebb kerüljünk a normális rendhez és a normális versenyekhez. Aki időt nyer, az most versenyt nyer.

Miskolc Rallyval is hasonló történt?

Azt mondta a város, hogy közterületre ne szervezzünk semmit amíg ilyenek a rendelkezések. Rögtön kiesett a DVTK Stadion, mint szervizpark, pedig most pont idegenben játszik majd azon a hétvégén a csapat… Ugyanezen okokból nem lehet megvalósítani a rajt-céldobogót és természetesen a prológot a salakon sem.

igy_szuletett_meg_az_iboldogko_rally_2

A miskolci projekt elesett. Csak azért jöjjünk vissza az eleve északon kijelölt pályákról, mert Miskolc Rally a neve? Azt gondolom, a versenyzők is jobban örülnek neki, hogy nem kell annyi etapot autózniuk.

A szervizpark mindig kardinális kérdése egy versenynek. Most még nehezebb, hiszen olyan helyet kellett keresnünk, amit hermetikusan le tudunk zárni, legalábbis az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően. És még mindig nem tudjuk, hogy mi lesz egy hónap múlva, de most azt nem tudjuk kitalálni, a jelenlegi szabályokra tervezünk. 

A pályák tehát ki voltak jelölve, keresnetek kellett egy új központot?

Boldogkőváralja egy tünemény település! Gyönyörű szép a vár, oda terveztük a parc fermét, egy igazán impozáns helyszínre. És itt kaptunk egy egy hektáros bekerített területet a Bestillo Pálinkaháznak és az ottani gazdálkodóknak köszönhetően. Ez egy rendezvénytér, ahol a Pálinkafesztivál szokott zajlani. Kőkeményre ledöngölt, füves terület, amit, ha nem áztat szét előtte az eső, akkor használni tudunk szervizparknak. Kaptunk kavicsos parkolókat és pár hangárt is, ha esetleg napokig esik az eső, akkor van B tervünk is.
Az itt élő emberek és akikkel kapcsolatba kerültünk most, mind imádják a rally-t, hasonlóan, ahogy a Zemplénben Kurtos Robiék társasága. Más egy ilyen kistelepülés életében egy ilyen nagy esemény, mint egy nagyvárosban, ahol csak egy rendezvény vagyunk a sok közül az évben. Péli Tibi nagyon sokat segített itt és a Polgármester Úr is mindenben mellettünk áll.  

Ezek szerint a Miskolc Rally tervezett szakaszai lesznek a Boldogkő Rally-n?

Az I.Boldogkő Rally-n teljes egészében a tervezett Miskolc Rally programját futjuk, annyi különbséggel, hogy a központ ezen a vendégmarasztaló, hangulatos településen lesz!
Szerdán kikerül majd a kiírás, de nem árulok el titkot azzal, ha már Neked és az Olvasóidnak elmondom, hogy a pályák ugyanazok, amiket a Miskolc Rallyra terveztünk: Viszló – Bódvalenke, Meszes Rakaca, Hernádvécse – Kányi elág. Még mielőtt lelkesen végigszalad valaki a pályákon és levideózza, hogy milyenek az utak, szeretném jelezni, hogy mind a három szakaszon aszfaltozási munkák lesznek! Kinyitottak az aszfaltkeverő üzemek és terv szerint kátyúzni fogunk és rendbe rakjuk mindhárom gyorsaságit. Nem kevés munka lesz, de mindet megcsináljuk!
Azt gondolom, még jobb is így, hogy nem megyünk le Miskolcra, hiszen jelenleg építik az M3 autópálya Miskolc utáni szakaszát, az építkezés miatt nagyon hektikus a közlekedés jelenleg a 3-as úton, van, hogy egy harminc perces szakaszt másfél óra alatt tudsz megtenni… 

Nem lesz Rally2 és Rally3-as futam ezen a versenyen 

Nem, mivel egyhéttel hamarabb lesz az Orfű és azt gondolom, hogy nem életszerű, hogy a Rally2, Rally3 és Historic mezőnye hetente fusson bajnoki futamot. Viszont így az Orfű tökéletes teszt lehet majd a Rally1 mezőnyének.
De természetesen nem veszik el az ő futamok sem, hiszen az eredeti tervek szerint nem lett volna a Salgó Rallyn a Rally2-nek és a Rally3-nak versenyük, de így az új, módosított naptár szerint ők is jönnek majd Salgóra. A Historic pedig az egri-ózdi futamon megy majd két külön versenyt a két versenynapon.
Mindenkitől megértést kérek, azon vagyunk, hogy mindenki jól érezze magát és kérek mindenkit, hogy ne felejtse el: jelen állás szerint még nézőktől elzárt a futam! 

Mi újság a VB menő tesztelőkkel? Jelentkezett már hivatalosan valaki?

Megkeresés már volt. Sok külföldi csapatnak van magyar kapcsolata, akik érdeklődtek már nálunk. Mivel még a versenykiírás nincs kint, ezért még semmit nem tudnak ők sem hivatalosan, ennek megfelelően még nincs is hivatalos megkeresés.
 
Talán emlékszel, hogy eredetileg egy időre esett a horvát VB futam és a Miskolc Rally, de nem titkoltan mi azért tettük végül egy héttel a horvát verseny elé a mi időpontunkat és küldtünk is ki a Monte Carlo Rallyra - Perger Virágnak köszönhetően - kiajánló anyagokat, ami szerint szeretettel várjuk a tesztelni vágyó csapatokat. 
Annyit elárulhatok, hogy Gryazin már több vonalon is érdeklődött és Mikkelsen is jelentkezett már. Konkrétum még nincs, de nagyon reméljük, hogy lát benne fantáziát pár csapat, hogy megállnak itt és tesztelnek egyet a versenyünkön.
Köszönöm, hogy elmondhattam ezeket és mindenkinek nagyon jó egészséget kívánok a teljes rendezői gárdám nevében!
 
Ez a hír most jelenik meg 8967. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k