Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Indul az R3-as projekt
Lukács Csucsu Kornél erősebb kétkerekessel
2013-08-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722831989
Napi oldal:
278868
Jelenleg:
5292
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mitsubishivel murván, aszfalton Hondával, kövek között a kis Citroennel. Akár így is lehetne Lukács Kornél és Mesterházi Márk elmúlt hónapját jellemezni, de azért ennél részletesebben beszéltünk Csucsuval.

Megint három versenyről beszélgetünk, mint nem is olyan régen…
A 20.Veszprém Rallye-n a Mitsubishivel indultatok, de nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…
Az első napon váltóproblémáink voltak, folyamatosan fognom kellett a váltókart, így nehéz volt a kislőtéren jól autózni. Kicserélték a fiúk este a váltót, újult erővel vágtunk neki, jól is éreztük magunkat. Próbáltunk gyorsról gyorsra jobb időket menni. A vigántpetendi gyorson egy sóderkupac megállított minket. Az itinerünkben is úgy szerepelt, hogy arra ráfordíthatom az autót. Abba reménykedtem, hogy gyorsabban fogunk odaérni és lesodródunk az ívről, de sajnos hozzáért a kerekünk és kiszakította a bal első kereket. Eltört a lengőkar és egyéb alkatrészek. Félre kellett állnunk az út szélére és nem tudtuk folytatni a versenyt.

indul_az_r3-as_projekt_9

Pedig úgy tudom, hogy mentetek volna még.
A srácok bejöttek, hoztak lengőkart, kicseréltük és a gyors végén le tudtunk jönni a szakaszról. Szerettük volna, ha engedik, hogy beálljunk tét nélkül, de sajnos ezt a szabályok nem teszik lehetővé. Jó lett volna még menni, minden kilométer számít.

indul_az_r3-as_projekt_5

A lábatlani ralitúra futamon a Tiédnél erősebb kétkerekes autót próbáltál ki. Kívülről úgy látszott, nagyon élvezed a Hondát és az idők is biztatóak voltak, a licenszesek között az első helyért meccseltetek egy Mitsubishivel.
Nagyon tetszett! Kétkerék-hajtású, mint a Citroenem, sok paraméterében hasonló. Azt azért tudni kell róla, hogy a tengelytávja hosszabb, mint egy Mitsubishi-é. Emiatt nagyon nyugodt autó, ami nekem egy kicsit szokatlan is volt. A teszten sokat próbálgattuk a beállításokat és a végére egy élvezhető autót sikerült kihozni belőle.

indul_az_r3-as_projekt_7

Többen azt mondják, hogy buta a futóműve a dobálós szakaszokon. Te hogy érezted?
Sokkal nyugodtabb, mint a Citroenem. A merev hídról tudjuk, hogy nem a legalkalmasabb a dobálós szakaszokra, de ehhez hozzá vagyok szokva. Én nagyon élveztem ezt az autót.

Az ERC futamokon egy ilyen autóval jobban fel tudnád venni a versenyt a kétkerekes autók között, mint a kis C2R2-vel?
Mindenféleképpen! Nyilván egy kategóriával fentebb van ez az autó. Sokkal erősebb, mint a Citroen. Tervezzük is, hogy az év hátralévő részében már egy R3-as autóval versenyzünk majd.

indul_az_r3-as_projekt_4

Még mielőtt erről beszélnél, mesélj kicsit a romániai túlélőtúráról!
Küzdöttünk, mint malac a jégen. Az első két szakasz nagyon jól sikerült.
Tudtam, hogy az első szakasz jobb minőségű, ott lehet nagyobb tempóval menni. A másodikon sokkal óvatosabban kellett menni a kövek miatt. Ha jól emlékszem, ekkor még 26 másodperccel vezettük a kétkerekes értékelést. A következő körnek ezzel az előnnyel vágtunk neki. Sajnos az első szakaszon a fojtószeleppel adódtak problémáink. Abszolút megállt az autónk. Alapjáraton járt, semmilyen gázreakcióra sem reagált. Meg kellett állnunk a szakaszon, kicserélni a fojtószelepet. Innentől kezdve jöttek a sorozatos gondok. Ez egy ilyen verseny volt, tudtuk, hogy benne van a pakliban.

indul_az_r3-as_projekt_8

Mindenféle rosszindulat nélkül kérdem: hogy lehet három defektet kapni egy szakaszon?
Nagyon sok olyan kanyar volt ezen, ahol az út mellett kellett elfordulni, a pálya mellett a fűben kerültük ki a köveket. Ha valaki próbál kicsit gyorsabban menni, akkor könnyen eltalálhat egy-két olyan követ, ami kiszakítja a gumit. Egyszer pont átmentem olyan helyen, ahol mind a két jobb oldali kerekem defektet kapott. Aztán később szereztem még egy defektet… Hidd el, ott nem volt nehéz ezt összehozni.
Aztán másnap újra visszaálltatok, autóztatok egyet, pörgettétek a kilométerórát.

indul_az_r3-as_projekt_6

Úgy indultunk neki, hogy szeretnénk minél több jó részeredményt elérni. Ha jól emlékszem három, vagy négy szakaszt megnyertünk. Jó szájízzel jöttünk el Szebenből.
Az kétségtelen, hogy ennek a versenynek nagyon speciális taktikája van, hogy hogyan lehet megnyerni. Először voltunk ott, jövőre sokkal higgadtabban kell ott autózni.

Azt gondolom nem nehéz kitalálni (főleg, hogy már megjelent az átvételi idős nevezési lista), hogy az otthoni, tatabányai futamon biztosan elindultok.
Öt kilométerre lakok a versenyközponttól. Nagyon várom ezt a versenyt, szeretem ezeket a pályákat.
Most egy másik R3-as autót fogunk kipróbálni. Szeretnénk ezzel az R3-as autóval indulni a Barum Rallye-n, ami két héttel később lesz. Ez az autó már volt tavaly ezen a futamon…

indul_az_r3-as_projekt_3Eladóak a Citroenek?
Igen! Ha valaki kedvet kapna egy jó kis tanuló autóhoz, akkor annak mindenképp ajánlani tudom. Sokat segített nekem a kezdetekben. A versenyzés alapjait meg lehet vele tanulni. A Citroen nagyon jó beállításokat ad az autóhoz. Ez nagyon sokat segített a versenyzésben.
Talán egy erősebb autóval most már eredményesebbek tudnánk lenni akár a kétkerekes kupában is, ezért döntöttünk a váltás mellett.

indul_az_r3-as_projekt_2
A Mitsubishit is áruljátok.

Igen. Nagyon jó autó, de most másra szeretnénk koncentrálni, így szeretnénk eladni. Azt gondolom, az új gazdája nagyon meg lesz elégedve vele, jó kis autó.

Akkor Barum és Renault Clio?
Igen. Nagyon várjuk már. Reméljük sok magyar néző lesz majd kint. Jó magyar közönség előtt auzóni. És persze a Tatabánya Rallye-n is remélhetőleg sokan lesznek!

 

 

berobbant_az_elmezonybe_1



a csapat partnerei:

 

berobbant_az_elmezonybe_2

 

berobbant_az_elmezonybe_3

 

berobbant_az_elmezonybe_4

 

indul_az_r3-as_projekt_10

 

berobbant_az_elmezonybe_5

 

berobbant_az_elmezonybe_6

 

berobbant_az_elmezonybe_7

 

berobbant_az_elmezonybe_8

 

Ez a hír most jelenik meg 9148. alkalommal
címkék: LHG, Csucsu, ERC, R3
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k