Galaad!
Hiszek neked, bizonyára Te tudod jól, a versenyzõk és a rendezõk pedig tudatlanok
/ettõl függetlenül a rallyban nem lesz kvalifikáció, és a tükör köpködésétõl sem fog semmi megoldódni/
Még egy gondolat. Látom a vezetõségnek (MNASZ) annyira szíve ügye a magyar rally, hogy most már a rallyrádió is kiköltözött a ringre, mert ott számukra mindennél de fõleg a rallynál is fontosabb verseny volt a hétvégén. Kíváncsi lennék rá, hogy a nagyok (tisztségviselõk) Miskolcon vagy a ringen voltak nagyobb létszámban.
Még annyit,hogy tiszta szívembõl sajnálom Botkáékat,mert nem ezt érdemelték volna.Most majd jön nekik a meghurcoltatás és egyebek.Remélem nem lesz nagy bajuk belõle.És kívánom nekik,hogy a következõ versenyen már tudjanak indulni és nyerjenek is.
A sokak által emlegetett feljutásos rendszer elcsépelt, idejét múlt szöveg a mai világban. Régen többnyire egyenlõ feltételekrõl szólt a dolog és tényleg a tehetség dominált, ma viszont pénz kérdése az egész. A túrában nyilvánvalóan azért több az induló, mert például ellentétben a R2 - el kisebb autóépítési és felszereltségi "beruházással" valósítható meg, azonban a nevezés összege már azonos. Sajnos a magyar gazdasági helyzet az ügyeskedõk malmára hajtja a vizet és a támogatási pénzekbõl egyes családok egészen szépen eléldegélnek, van sok kerék és családi ház ( régi Fidesz ígéret). Így nem jut egy új lökhárítóra, ezért kell félgázon közlekedni. A tehetségeket sprinteken, amatõr versenyeken kell keresgélni, csak az a baj, hogy õk onnan el illetve ki sem tudnak szakadni természetesen megfelelõ anyagiak híján.
Sziasztok!
Én a zsujtai elág.-nál voltam rádiós.Ott minden rendben volt senkivel nem volt gond hál'istennek.Ahol a Németh-Szegõ páros bukott senki sem volt.Nálunk a verseny tök rendben zajlott.Viszont az abaújvári 3-as rádiópontnál volt 1 kis incidens.Vki levett egy zászlót és szólt a spori neki hogy az köztulajdon rakja vissza.Erre neki akart menni és többszöri hívásra sem történt semmi.Rendõrök sehol nem voltak mert elvileg nálam kellett volna állniuk de onnan még a reggeli gyors elõtt eljöttek.Sem a startnál sem pedig a közelben nem volt rendõr,így a biztonsági fõnöknek és tõlünk egy rendezõnek kellett lemenni oda rendet rakni.Tudomásom szerint ott sem volt Rendezõ és más sem.Szerencsére nem volt semmi gáz.Az inas a haverjai elvitték.Ezenkívül semmi gáz nem volt.Sajnos vannak emberek akik nem szórakozni jönnek hanem balhézni.Az ilyenek miatt és a felelõtlen,szabályokat be nem tartó emberek miatt lesz az,hogy egyszer az MNASZ és a szervezõk megunják és vagy nem lesz verseny vagy ha lesz is nézõk elõl elzárva minden szakasz.Ha ez kell akkor mindenki csinálja a bajt és majd meglátja a következményeket.A szalagok sem azért lettek kihúzva,mert unatkoztak a szervezõk.Aki nem tudja betartani a szabályokat az menjen inkább orvoshoz,mint versenyre.Azért is kellett elrakni ilyen messzire a versenyt Miskolctól mert a tavalyi károk és szabálytalanságok miatt a bükki N.P. nem engedte a versenyt ott lebonyolítani a jó képességû nézõk miatt.Lassan elérjük,hogy nem lesz Borsodban Rally.Csak azért írtam mindezt le,hogy mindenki tisztában legyen a jövõvel kapcsolatban.Én személy szerint szeretnék még a rally-n dolgozni.Köszönöm.
Skacok, mi a második kányi gyorsra sétáltunk fel a célból a tetõre, amikor jött a piros zászlós autó a mezõny elõtt. Pont a szemünk láttára zavarta el az embereket arról a helyrõl a bézbólsapkás csákó (Jacsó?), ahol a baleset történt. A balesetet nem láttuk, de a kanyarban ott volt a sárga szalag a felíratokkal, és ha nem mentek volna vissza a külsõ ívre, elzárt területre, stb. akkor nem lenne mirõl beszélni.
Hát öreg, szerintem nézz szét, egy Micsuhoz mennyi csak egy lökhárító, aztán számolgass az anyagi kárról. Aztán nézz szét a szállások terén is, és egy csapatban nem 2 ember van...
Utána nézz szét üzemanyagár terén is, és még ott a kaja is.
Szétnézhetsz még a gumiáraknál is, úgyhogy nem 1, de nem 2 millióra jön ki, amit itt felsoroltam.
Nyugodjatok meg, mi kimentünk a Szlovák futamra is, az még rosszabb!!! Azért Szemere környékén nem volt panasz látványra. De máshol sem nagyon van több induló 1 osztályban.
Valóban összetettebb a dolog, minthogy két sorban eldöntsük ezt, de valamiért itt tartunk. Nem akarom illetlen jelzõkkel minõsíteni a mezõny nagy hányadát és a rendezõket, de ez tényleg kritikán aluli. Régen volt iskola túra-r2-r1. Most meg lehet egybõl a középiskolában kezdeni.
Az egyenlõtlen pályakörülményekre is ki lehet találni valamit. Hidd el, lenne iparkodás, ami vonzza a következményeket. Jó versenyzõk-több nézõ-több szponzor.
Szélmalomharcnak érzem eme gyenge próbálkozásunkat, de életem a rally, DE EZ NEM RALLY!!!
Nézzen mindenki a tükörbe, aki miatt idáig süllyedt ez az egész és köpje le magát!
Sziasztok!
Már egy jó ideje figyelem, hogy mi történik a magyar ralliban és igazából nem akartam hozzászólni, mert attól tartok semmi értelme. De. Ez a hétvége betette a kaput. Mindig reméltem, hogy nincs lejjebb, de kiderült, hogy van. Ez ami volt Miskolc rally néven egy tragédia. Viccnek nem nevezném, mert azon legalább lehetne nevetni. Imádom ezt a sportot, de a tények nem hazudnak. Néhány éve egy prológra be se lehetett már jutni annyi ember állt, délelõtt ott álltunk a kapuba, pedig nem volt sokkal olcsóbb a jegy, mostmeg nézem a fotókat a korlátnál támaszkodó emberek közé még beférne egy osztály is. Este nézem az összesített eredményt. ORB1 30 autó???? Helló ez mi? Szemerénél egy órán keresztül nem jött egy autó sem, de nem ez a gond. Se rendezõ, se pályabíró. Hát ezt így hogy akarjuk? Honnan a hócipönkbõl szopjuk ki, hogy mi a t%k%mért áll a verseny. Igaz ráadásul elkövettem azt a hibát, hogy kivittem a két kisfiamat, mert imádják ezt a sportot. A rallit, de ez nem az. Csak néhány szösszenet, de inkább abba is hagyom, mert felidegesít ez az egész. Az autózást meg hagyjuk. Meg a sok mellébeszéd, meg nyilatkozatok. "rossz a gumiválasztás, meg nem jött meg a futómû izé-mizé-bazár ami annyit ér mint egy afrikai ország kompletten". Szóval szomorú. Nem vagyok egy olyan aki folyamatosan a régi dolgokat sírja vissza, mert elõre is lehetne menni. De így nem. Hol marad a családias, barátias jó hangulat, az hogy szeretünk farolni, meg autózni??!! Mindenkinek mondtam, hogy többek között azt is szeretem a ralliban, hogy más, mint sok más sportág. Figyelünk egymásra, nem csesztetjük egymást azért, ha nem ugyanannak szurkolunk, mert ugyanazért megyünk ki. Jó volt egy két kivétel, de mondjuk közel sem volt olyan a légkör, mint egy fociszurkolói táborba. Ennek is annyi. Csak olvass bele a forumba, hogy mi megy az MNASZ-en belül. Siralmas és szomorú. Mivel a remény hal meg utoljára állítólag, azért még remélem, hogy lesz máskép is! Egyszer, talán.
Galaad!
Hogyan lehetne kvalifikáció a rallyeban? Teljesíteni kellene egy limit idõt? Mi van azzal, aki 50.-ként rajtol és már minden kanyar felhordásos? És ha közben besötétedik vagy elkezd esni? Hol az egyenlõ pályák, egyenlõ esélyek elve? Gondolkodj, ez képtelenség.
Jánosunk a díjkiosztón eléggé ideges volt, azt sem várta meg, hogy fényképezzék, elment az autóval, utána a büfé elõtt füstölgött...nagyon sok nem kellett ahhoz, hogy érdekes véleményt alkosson az egészról.
Más kérdés, hogy speakerünk (MJ) olyan hülyeségeket beszélt a vége felé (is), hogy minden mondatában volt valami nem kis butaság...ha fáradt (megértem, ha az), miért nem más vezette le a végén az eredményíhídretést?
Nagyon egy véleményen vagyunk.
Sajnos Én is csak kb. 20 éve látogatom a rallyt, akkor még meg kellett küzdeni az R1-ért, Bajnokok mentek fel R2-bõl, ahol minden kategóriában élet halál harc ment! estek keltek, rommá törték az autókat, mégis ment a rally! Sokan mostanság, vagy pár éve csöppentek bele, és azt hiszik ez a rally, ez a szutyok, magamutogatós, sok pénzem van végiggurulok a pályán stílust képviselõ, sportnak nem nevezhetõ, hányadék.
Fogalmuk nincs az egészrõl, és ha megnéznek egy régebbi videót, akkor is csak azon röhögnek hogy lobogtak, se futómû se gumi nem volt..de végignéztél egy futamot remegtél az adrenalintól akkora látványt, tempót, vakmerõ fordulásokat láttál.... kihozták a maximumot, míg a mostaniak 95%-a max fékpadon tudja kihozni az autóból a maximumot. De király a gép, meg vb-s gumi, vb-s autó, jah meg amerikai dugók..... aztán meg óvatosan, mert drága volt. Meg a rosszabbnál rosszabb sajtóanyagok ez a nézõk kedvence, az a nézõk kedvence, így keresztbe, úgy....pályán meg akkor megy keresztbe ha kigyorsításnál murvás és persze hogy egyesben elindul a hátulja... vicc
ez az iskola, hogy RTE->R2->R1 mára már halott, ezt a sorrendet már csak egy-két ember tartja be. Maradt, hogy a lóvé R1-ben a több tehetség túrán meg sprinteken...
Tisztelet a pár kivételnek, akik N-es mitsuval ha elmennek egy sprinte ott is kifújják a 38-40mm-es szûkítõvel ellátott ûrhajósok orrát. Õk méltón R1-ek! Többi kategóriáról nem is beszélve!
Kiábrándultál? Nem vagy egyedül! kilencvenes években egy gyorson több ember volt, mint most az egész hétvégén.....több százezren kiábrándultak!