RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Int.M6LOG Baranya Kupa 2017
Interjú a rendezővel és kiírás!
2017-07-12
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710362324
Napi oldal:
112585
Jelenleg:
3254
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Számos érdekesség, újítás az Int M6 LOG Baranya Kupán

Itt a nyár, közeleg augusztus és közeleg a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupa. A 15 éves múlttal rendelkező komlói versenyről, annak nemzetköziségéről, a Mitropa Kupáról és hazai vonatkozásáról – ’M’ csoport + Rallye2 OB + Historic OB – kérdeztük a rendezőt, Markó Tibort. 

Egy hónap múlva ismét Int. M6 LOG Baranya Kupa.
Igen, augusztus 4-6-a között folytatjuk azt a másfél évtizedes hagyományt, ami egész jól működik Komlón. Ehhez elengedhetetlen a házigazda város odaadó támogatása, sportszeretete, így ezúton is: Köszönjük Komló!
 
intm6log_baranya_kupa_2017_6
 
Idén is a Rallye2 és a Historic OB-k mezőnye érkezik a déli országrészbe?
A Baranya Kupa 2003-tól íródó története során elsősorban ezt a két bajnoki osztályt szolgáltuk ki, bár olyan esztendő is akadt, amikor a verseny az ORB bajnokság részeként is szerepelt. Tavaly egy új szakaszába lépett a futam története, hiszen csatlakozhattunk a Mitropa Rally Cup sorozatához, így nemzetközivé lett a Baranya Kupa. Juhász Csaba versenyzőként közreműködött és közvetített a sorozat szervezői és a Baranya Kupa között, majd a tárgyalások és egy esztendő előkészítő munka után, tavaly debütálhattunk a nemzetközi vizeken. Nyilván ez a verseny eddigi történetének egyfajta elismerése, ugyanakkor még több feladat, szervezés és felelősség. De talán pont azért juthatott el ide a Baranya Kupa és a versenyt szervező lelkes csapat, mert függetlenül attól, hogy éppen milyen bajnoki osztályokat, résztvevőket szolgál ki a verseny, mindig az elérhető maximumra törekedtünk, és továbbra is ez a cél az elsődleges: a versenyzők és a nézők számára egyaránt élvezetes versenyt létrehozni. 
 
Tehát a 2017-es évben az Int. M6 LOG Baranya Kupán milyen bajnokságok résztvevőit várja a rendezőség?
A verseny idén is része a hazai bajnokságoknak, a Historic és a Rallye2 bajnokságnak. Sőt! Extra gyorsasági kilométerekkel várjuk őket. Mindemellett pedig az ’M’ csoportba nevezhetnek az ORB és ORC versenyzők és a Mitropa Rally Cup versenyzői és további külföldi versenyzők is. A versenykiírásunk szerint az ’M’ csoportban az R5-ös autók mellett akár WRC-vel is lehet nevezni és versenyt nyerni. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_1
 
Azt tudjuk, hogy mi az a Rallye2-, ill. Historic OB. De mi fán terem a Mitropa Rally Cup?
Talán legrövidebben úgy jellemezhetném, hogy „kis EB”. Ugyanakkor a legpatinásabb európai rallye sorozat, hiszen az idei az 53. Mitropa Rally Cup a sorban. Az egyik legfontosabb jellemzője, hogy anyagilag sokkal elérhetőbb a hasonló nemzetközi sorozatoknál, vagy pl. az EB-nél. Az idei évben Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Olaszország, Németország és Magyarország vesz részt versennyel a sorozatban, de a többi európai országból is nevezhetnek versenyzők a versenyekre. A Baranya Kupa az idei év hatodik állomása lesz, utánunk még négy helyszínen randevúznak egymással a pilóták és a navigátorok. A Mitropa Rally Cup egyébként nem új keletű hazánkban, hiszen annak idején a Budapest Rallye volt részese és egy nagyobb – kb. 15 éves – szünet után, tavaly Komlón tértünk vissza újra a sorozatba. Tavaly jó visszhangja volt az eseménynek, mindent megteszünk, hogy idén is elégedettek legyenek a teljesítményünkkel. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_2
 
A Mitropa Rally Cup kapcsán vannak bármilyen plusz előírások, amelynek meg kell felelni?
Igen, de ezek teljesíthetőek. Sőt, inkább megfordítanám a dolgot: nem feltétlenül nekünk kell igazodni a Mitropához, hanem valamilyen szinten a sorozat integrálódik be a már létező bajnoki futamokba. A versenyzők számára ez rendkívül szimpatikus, hiszen egyértelműen elérhetővé teszi ezt a nemzetközi sorozatot.
 
Szóval a Mitropa miatt valóban nem kell a sarkából kifordítani a versenyt?
Egyáltalán, sőt… A nemzetköziség miatt vállalt pluszokat idén is úgy építettük bele a versenybe, hogy az előnyökből a hazai sorozatoknak,  a magyar ralisoknak, Rallye2-nek és a Historic-nak is pluszt jelentsen, azaz, ők is többet, szebbet és jobbat kapjanak az Int. M6 LOG Baranya Kupán.
 
Ez miben nyilvánul meg?
Elsősorban a gyorsasági szakaszok összességében, azaz, a versenytávban. Magyar viszonylatban – a szabályok előírásaihoz képest – magas lesz az össztáv. Egy átlagos R2 – Historic bajnoki futam 60-80 kilométer versenykilométert foglal magába, ezzel szemben az idei Baranya Kupán 116km gyorsaságit kínálunk a Rallye2-nek és az ’M’ csoportnak, ami 45% pluszt jelent a szabályban meghatározott maximumhoz képest. A Historic OB versenyzőit 105km gyorsasági szakasszal várjuk, ami 30%-kal több mint az előírt maximum mennyiség. Nagyon remélem, hogy ez a versenyzők számára is kellően vonzó lesz. A szombat lesz az erősebb nap a közel 100km gyorsaságival, de a péntek is fontos, hiszen egy nagyon csalóka szakaszon kell majd – többek között – sötétben autóznia, és helytállnia az indulóknak. 
 
intm6log_baranya_kupa_2017_3
 
A Baranya Kupa vonzó lehet az ORB-s, ORC-s egységeknek is?
Mindenképpen! Akárcsak az elmúlt években, úgy idén is az ’M’ csoportba várjuk az ORB-s, ORC-s versenyzőket. Nekik a Veszprém Rallye után és a budapesti hétvége előtt félúton remek tesztelési lehetőséget kínálunk diszkont áron. Az ’M’ csoport esetében hab a tortán, hogy a Mitropa Rally Cup versenyzői is ebben a csoportban érdekeltek, így itt együtt autóznak majd a hazai és a külföldi versenyzők. Annyit ígérhetek, hogy nem lesz sétagalopp! De hogy az ORB,ORC versenyzők számára is érdekes legyen a lehetőség, egy komplett csomagot kínálunk nekik is: csütörtökön teszt, péntek-szombaton verseny szerepel a programjukban, 116km gyorsaságival. Nem mellesleg, aki szeretne, ezen a versenyen a hazai bajnokságban engedélyezett gumiabroncsokon kívül más, az FIA szabályoknak megfelelő gumival (gumimárkával) is elrajtolhat. 
 
Ha jól értem, a verseny lebonyolítása minimálisan tér el az ORB-ORC versenyekétől.
Alapvetően csak abban különbözünk, hogy itt a „P” csoportos autó is nyerhet abszolútban, akár egy WRC is, és hogy bármilyen gumival lehet indulni. És hogy a csata tisztaságát megőrizzük, idén kiemelt figyelmet fordítunk a verseny közbeni technikai ellenőrzésekre.
 
Hogyan alakul a program?
Augusztus első hetében, már csütörtökön indul a mozgolódás. A verseny hivatalos teszttel indul – amelynek része egy Pirelli teszt is – immáron hagyományosan Bakonya környékén és még ezen a napon egy fakultatív adminisztratív átvételt is lebonyolítunk, amivel a versenyzők dolgát szeretnénk könnyíteni. A nap végén rendezzük a Mitropa Rally Cup fogadását is, ahol a versenyzőket és csapattagokat kívánjuk vendégül látni.
 
intm6log_baranya_kupa_2017_4
 
Pénteken pedig rajt?
Igen! Picit változtattunk a szokásos menetrenden, és a 2., hosszabb versenynap okán a péntek-szombati lebonyolítás mellett döntöttünk. Így a hazai és a külföldi csapatoknak is marad lehetősége részt venni a záró Rally Party-n a pécsi Caméleon Clubban, és mindenki ráér vasárnap, kényelmesen hazaindulni. Szóval: péntek. A nap első részében az átvételek zajlanak, délután pedig kezdődik az éles verseny. Érdekesség, hogy első, 5 km-es gyorsasági után tér vissza a mezőny Komló belvárosába, ahol teljesítik a hagyományos prológot. Ez a programrész már-már a verseny egyik védjegyévé vált az elmúlt évek során, és az sem utolsó szempont, hogy így olyan nézőkhöz is el tudjuk hozni a ralit, akik egyébként nem találkoznának vele. Jó dolog a sokezres tömeget látni a belvárosban a prológ idején. És még ezután sem parkolják le az autóikat a párosok, hiszen még egy 11 km-es szakasz vár az Int. M6 LOG Baranya Kupa résztvevőire. A rövidebbik gyorsasági a klasszikus Vasas – Zobákpuszta szakasz, míg a prológot követő hosszabbik pálya egy teljesen új kísérletünk: Vasas – Zobákpuszta – Hosszúhetény útvonalon, és hogy ne legyen annyira egyhangú, még egyet csavarunk rajta, így az utolsó szakasz sötétben rajtol majd.   
 
Szombaton pedig nagyüzem?
Így van. Két helyszínen, további hat gyorsaságit rendezünk a szombati napon, amelynek az össztávja majd 100 kilométert tesz ki. Az egyik pályánk egy régi klasszikus, ami évek óta nem szerepelt OB futamon, ez a 14,5km-es Alsómocsolád – Kisvaszar – Mecsekpölöske elág pálya, a másik pedig a 18,3 kilométer hosszú Nyárásvölgy - Hetvehely lesz. Két „izmos”, és rendkívül összetett, hosszú szakasz. Mindkét szakaszon megtalálható a szűkebb, erdészeti út és a szélesebb közúti szakasz egyaránt, és szintkülönbségből is jutott mindenhova gazdagon. Egyszerűen mecseki klasszikusokról beszélhetünk mindkét esetben. A szombati 6 gyorsasági után köszöntjük Komlón a célba érkezett egységeket, majd a már említett pécsi Caméleon Klubban a hivatalos Rallye Partyval zárul az esemény. Vasárnap pedig mindenki ráér újra magához térni és nyugodtan hazaindulni.
 
intm6log_baranya_kupa_2017_5
 
A megemelt össztáv a pontozásban is visszaköszön?
Igen, az Int M6 LOG Baranya Kupa másfélszeres szorzójú verseny lesz a Historic és a Rallye2 számára is, ezért is érdemes a versenyzőpárosoknak eljönni hozzánk augusztus első hetében. Ugyancsak üde színfoltja lesz a versenynek, hogy pénteken a második szakaszt már sötétben teljesíti a mezőny, ez pedig további változatosságot ad a komlói száguldásnak.
 
A rendezőség – a vonatkozó szabályozás alapján – további előfutók jelentkezését várja a marcoracingteamkft@gmail.com email címre. A rendelkezésre álló helyek száma korlátozott, így végső esetben a jelentkezések (nevezések) sorrendje lesz meghatározó. 
 
Ez a hír most jelenik meg 4017. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k