Irány a svájci IRC futam
Bútor Robi
2007-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732019020
Napi oldal:
2942
Jelenleg:
1854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robi 6 futam után hat győzelemmel a magyar Super1600-os bajnok 2007-ben. Az év eleji tervekben szerepelt egy világbajnoki futam, de a spanyol versenyre nem jött össze annyi pénz, ami elég lett volna az autó bérlésére. Viszont most új hírekkel szolgált a gödöllői versenyző:

A spanyol VB futam dobva… helyette?
Helyette a svájci IRC futam, Rallye De Valais, október 23-25.

Ezek szerint sikerült megállapodni a Suzuki Sport Europe-al és ezek szerint Swifttel indulsz, mert ha jól tudom az volt az elképzelés, hogy egy ütőképes autóval tudj nemzetközileg megmérettetni…
A Magyar Suzuki Rt és a Suzuki Sport Europe segítségével tudunk indulni ezen a versenyen. Már korábban is szó volt róla, ha megvan a bajnoki cím, akkor a maradék bajnoki futamok helyett külföldi versenyen szeretnénk indulni.

A Suzuki Sport Europe még pénzügyileg is megtámogatta ezt a futamot, mert nem tudtunk annyi pénzt összeszedni, ami kellett ehhez az induláshoz. A Suzuki Sport Europe a marketing keretéből szánt erre pénzt, hiszen a hosszútávú terveikben mindenképp szerepel az, hogy az IRC bajnokságban is induljon autójuk.
Mi leszünk a próbamadarak, így sikerült megállapodnunk és így nyílt lehetőségünk az indulásra.

Azért nagyon nagy kockázatot nem vállaltak egy háromszoros S1600 magyar bajnok személyével, azt hiszem…
Reméljük, hogy nem fogunk rájuk és magunkra sem szégyent hozni. Nagyon szerettem volna a Swifttel indulni, hiszen reális esélyünk a jó eredményre kizárólag ezzel az autóval van. Gumiban is sikerült a legjobbat megszereznünk. A technikai háttér az százszázalékos és versenyképes.
Már csak rajtunk múlik a többi, hogy sikerül e jól felkészülnünk és hogy nem hibázunk e. Sok a kérdőjel, de a technikai háttér mindenképp megnyugtató.

Ki fog navigálni?
Imivel indulunk. Remélem addigra teljesen rendbejön és ugyanolyan jól fog navigálni és ugyanolyan felkészült lesz, mint ahogy Walesben tette, mert az Ő ottani színvonalas munkájára mindenképp szükség lesz ezen a versenyen is.

Mit tudunk a versenyről?
Rallye International du Valais.
260 kilométer gyorsasági kilométer. Technikás, hegyi utakon nagyon nagy szintkülönbségekkel. San Remo vagy Monte Carlo minőségű pályákkal.
Egyszer indultam ilyen stílusú versenyen, az iszonyatosan tetszett. Nincs nagy végsebesség, 160-nál sehol sem megyünk gyorsabban. Szeretem az ilyen pályákat, fekszik az én stílusomhoz és az elképzeléseimhez, de nem voltunk arra felé még csak síelni sem. Kíváncsian várom a tréninget és kíváncsian várom, hogy mennyire fognak tetszeni a pályák és mennyire fog gondot jelenteni esetleg a korlátok hiánya és a nagy szakadékok…

Mindenkinek új ez a verseny, ugye?
IRC futam még nem volt, tehát az IRC hivatalos mezőnyének gyakorlatilag új.
A helyi Super1600-osok és a helyi N-esek már sokszor mentek rajta, hiszen ez egy régi svájci futam, nagy hagyományokkal bír a svájci bajnokságban. Régen indultak nagy nevek  is, előkelő, jó színvonalú verseny.
Ezért is választottam ezt, mert nagyjából egyformák az esélyek, mert nem ment rajta mindenki.
A helyiekkel mindig minden szempontból meg kell küzdeni, bárhova is megy az ember.

Milyen messze van innen?
Még nagyon nem mélyedtem bele a logisztikába, mert ugye ez a navigátor barátomnak a feladata, de azt gondolom nincs nagyon közel. Ha jól emlékszem 1200 kilométer, de nagyon mélyen még nem néztem utána, hiszen két nappal ezelőtt dőlt el, hogy tudunk indulni.

A jövő évről még nem érdemes kérdeznem bármit is, ugye?
Nagy kérdőjel, sok alternatíva jár az eszembe.
Még saját magammal sem vagyok tisztában, ezzel a kérdéssel várjunk még.

A honlapod vendégkönyvében felröppentette valaki, hogy esetleg abbahagyod a versenyzést… Ez is az egyik lehetséges alternatíva?
Abszolút! Nagyon gondolkozom rajta, hogy van e értelme tovább folytatni.
Több szempontot is felállítottam és nagyon függnek dolgok attól, hogy az év vége hoz e valami nagy változást az életemben. De mint szponzoroldalról, mint jövőkép oldalról nagy a csend, nem hiszem, hogy olyan dolog történne, ami jelentősen megváltoztatja az elképzeléseimet…

Egyértelműen abbahagyni nagyon nehéz feladat. Nem hiszem, hogy meg tudom tenni, hogy például a svájci verseny után soha többet nem ülök versenyautóba. Túlságosan hozzám nőtt ez a dolog, ráadásul talán mondhatom, hogy sikeresen működött az elmúlt jó pár év és ezenkívül imádok száguldozni és a nézőknek autózni. Nem tudom egyértelműen kijelenteni, hogy vége. Morfondírozok sok dolgon és próbálom kitalálni a helyes irányt, hogy senkinek ne sérüljenek az érdekei és az elvárásai…

Van szó VFTS-ről is…
Maximálisan így van!
Nagyon úgy volt, hogy eldőlt a VFTS történet, hiszen venni szerettem volna egy autót, sajnos a versenyzőtársam, akitől vettem volna, az utolsó pillanatban meggondolta magát. Találtam egy gyönyörű autót, már épp indultam volna a pénzzel, hogy kifizessem, aztán valamiért az utolsó másodpercben meghiúsult ez a dolog. Ez egy kicsit visszavetette a VFTS projektet, de nem adom fel.

Nem lehet, hogy nagyon szereted a népszerűséget és szeretnél nézőkedvenc maradni? :)
Bömbölő motorú Super1600, VFTS… Ezt nagyon szeretik a rallyongók…
Vagy ahogy egy barátom mondta: újra szeretnék szívni… :)
Túl kényelmes körülmények között versenyzek 2001 óta és minden stimmel és klappol :)
Azt mondják, hogy a VFTS visszaadja az igazi régi hangulatot, amit például a fordos időszakban megéltem, hogy két kilométernél kiesel, vagy el sem tudsz rajtolni, folyamatosan nyakig olajos vagy, állandóan szerelni kell… Lehet, hogy erre vágyom levezetésképp… :)

Azt gondolom ezt a feelinget még félretehetjük a svájci verseny utánra...
Hát persze!
Ha úgy döntök, hogy vége, akkor egy szép nemzetközi eredménnyel befejezni szép dolog lenne…
Jó lenne sok magyar zászlót látni kint, hiszen mindig is nagyon motivált, ha éreztem a nézők szeretetét…


 

Ez a hír most jelenik meg 5924. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k