Elkezdődött az idei szezon, Nattán Gyurival beszélgettem az I.S.A. - MAFC Autósport Szakosztály idei terveiről.
Mit lehet rólatok tudni?
A Szakosztályt 2001-ben alapítottuk ketten, idén kezdjük a 10., jubileumi szezonunkat. Alapvető céljaink nem változtak, továbbra is szeretnénk az utánpótlás-nevelésre összpontosítani, és emellett mindenkinek versenyzési lehetőséget biztosítani, aki a mi csapatunkat választja, induljon bármelyik bajnokságban.
Mielőtt ezt kifejtenéd, adódik a kérdés: Hogy állunk a tavaly rátok kiszabott 5 millió Forintos büntetéssel? Nem veszélyezteti ez az idei évet?
A büntetést tavaly kapta az egyesület az én egyik fórum-hozzászólásomért, de azóta is fellebbezés alatt áll. Most már egy másik évet írunk, és ennek az interjúnak ez az új év a tárgya, nem szeretnék a múlttal foglalkozni. A MAFC messzemenőkig tiszteletben tartja az előírásokat, és a szabályokat, ami azt jelenti, hogy ezek keretein belül mindent meg fogunk tenni, hogy tisztázzuk a Club nevét, ám ez semmiképpen sem mehet a sport rovására.
Ez azt jelenti, hogy ha jogerőssé válik ez a büntetés, akkor kifizetitek annak érdekében, hogy ne érhesse hátrány a versenyzőiteket?
Ismerve az ügyet, ezt nem tudom jelenleg elképzelni, de az biztos, hogy nem maradunk senkinek sem az adósai.
Hogyan tervezitek az idei évet?
A Szakosztály egyik profilja csak a versenyzés, emellett több fronton is próbáljuk népszerűsíteni az autósportot. Szeretnénk folytatni korábbi előadás-sorozatainkat, és ettől az évtől kezdve a Formula Student versenysorozatba is beszállunk.
Ez a sorozat, egy egyetemi hallgatók számára kiírt nemzetközi konstruktőri verseny, melyen a résztvevő csapatok tagjainak versenyautót kell tervezniük, gyártaniuk és versenyeztetniük. A verseny az autó megtervezésén és megépítésén túl, az autó köré felépített, teljes üzleti koncepció kidolgozásából és prezentálásából is áll.
A sorozatot a komoly csapatok, gyárak munkatársai is látogatják, tehát akár kiugrási lehetőséget is jelenthet az ifjú mérnökök, mérnökjelöltek számára. Ezt a vonalat a BME jelenleg is működő csapatának köszönhetjük, tehát ez inkább egy fúzió, mintsem egy teljesen új irány.
Az egyetemmel, illetve a hallgatósággal való szorosabb kapcsolat kialakítására idén az eddigieknél is jóval nagyobb figyelmet szeretnénk fordítani. Ezt célozza a Formula Student sorozat mellett a már említett - sportműhely látogatásokkal kiegészített - előadás sorozatunk újjáélesztése, reményeink szerint egy a hallgatók számára kiírásra kerülő gokart versenysorozat, és nem utolsó sorban pedig a szárnyait bontogató motorsportos része is a Szakosztálynak.
Ami az autósportot illeti, továbbra is elsősorban a rallyra koncentrálunk, ott is inkább az alsóbb osztályokra. Hála kitartó szponzorainknak, az idei évben is szeretnénk támogatni csapatunk tagjait, így bár konkrétumokat még nem tudok, de szeretnénk minél több utánpótlás-versenyző licensz-, és nevezési díjába besegíteni.
Ez csak Rallye2-re vonatkozik, vagy egyéb sorozatokra is?
Tény, hogy a Rallye2 a legkedvesebb számomra, azonban mint szakosztályvezető azt gondolom, hogy az RTE Bajnokságnak, és a sprintversenyeknek is döntő szerepe van az alapozásban. Tehát próbálunk segíteni mindenkinek, akik minket választanak, és ezekben a sorozatokban szeretnének versenyezni. Azt gondolom, hogy sokkal nagyobb értéke, eredménye van 10-20 páros kisebb mértékű segítésének, mintha ezt az összeget egyben kapná valaki.
Mi a feltétele, hogy valaki a MAFC Autósport Szakosztályának tagja lehessen?
Nincsenek feltételek, mindenkinek bizalmat szavazunk, aki minket választ. Mindenkit szívesen látunk, idén az egyesületi tagdíjat átvállaljuk a versenyzőktől minden osztályban!
Meddig lehet jelentkezni?
Aki nálunk szeretne versenyezni, és tavaly volt licensze, annak január végéig kell jelentkezni, hogy pótdíj mentesen adhassuk be a licenszkérelmet. Én arra kérek mindenkit, aki nálunk szeretne indulni, hogy ezt mindenképpen még január vége előtt jelezze, hogy tervezni tudjuk a támogatási rendszert.
Ezen az email címen tudnak elérni az érdeklődők:
gynattan [kukac] euroflot.hu
Köszönöm szépen!
Támogatóink: