h i r d e t é s
Összes oldal:
737618851
Napi oldal:
162404
Jelenleg:
4152
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
946 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
4. |
Osztás Ábel |
|
794 |
5. |
Kozsuk Péter |
|
787 |
6. |
Suborits Péter |
|
786 |
7. |
Végh Krisz |
|
783 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
759 |
9. |
Balogh Richárd |
|
714 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A Rali-túra Bajnokság a következő hétvégén érkezik el az ötödik állomására, ami a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül kerül lebonyolításra. A verseny Szervező bizottság vezetőjét, Braun Krisztiánt kérdezgettem mi is várható ralis szemszögből ezen a júliusi utolsó hétvégén.
A versenykiírásban nagy betűkkel kiemeltétek, hogy ismét a klasszikus ralipályákon szervezitek a versenyt…
Valóban visszatérünk a régi-új pályákhoz: Meszes – Rakaca; Viszló - Hídvégardó. 2006-ban kezdtük el szervezni a Szendrő ralit ezeken a pályákon. Aztán közkívánatra ugyanezeken a szakaszokon egymás után 3 éven keresztül rendeztük a versenyeket. Hiszen a környéken ezek számítanak talán a legtechnikásabb és leghosszabb pályáknak. A rali első- és a másodosztály is sokat használta ezen utakat a Miskolc ralik alkalmával is. A túrásoknak pedig ez 2006-ban került bele először a programjába. 2009 után átszerveztük a versenyt a másik oldalra – Abod, Galvács irányába. Idén pedig újítani szerettünk volna, így visszatértünk a régi klasszikus pályákra. S hogy a régi egyhangúságot megtörjük, most a másik irányba kell majd teljesíteni a versenyt ezeken a szakaszokon. Így lesz a régi pályákból újdonság, hisz ebbe az irányba még sosem ment az RTE mezőnye.
Milyenek az útviszonyok, melyik rész lesz technikás?
No és a lassítók?
A kettő szakasz közül a hosszabbik az a 11km-es gyors, Rakaca – Meszes lesz. Talán ez a technikásabb út is. Erre a jó minőségű aszfalt a jellemző, ami persze helyenként kellően szűk és dobálós, illetve egy-két szélesebb és gyorsabb kanyar is színezi a gyorsot. Klasszikusan a pálya közepén van az a rész, ahol eléggé megközelíti az út a Rakaca patakot, s itt gyakran szoktak a patakban, vagy annak a közelében landolni a raliautók. Nos ez a rész lesz véleményem szerint az egyik legnagyobb kihívás a versenyzőknek.
A másik pályánk Hídvégardó – Viszló között van, ami inkább tempósabb gyors. De ott is váltakoznak a szélesebb és a keskenyebb útszakaszok. Illetve még a változó útminőség tréfálhatja meg a résztvevőket, hiszen az út közepén elég sok helyen töredezettebb az aszfalt, így apróbb kavicsok és felhordások várhatók majd.
A szervizpark idén is Szendrőn lesz. De pontosan hol is?
Valóban Szendrőn lesz és új helyszínen. A Nagyállomás utcában alakítjuk ki, ami egy újonnan készült kétsávos útszakasz a város szélén, de még lakóépületek környezetében. Itt lesz 1,5 km hosszan a szervízpark és a hozzá szükséges kényelmi szolgáltatások a versenyzőknek és a szervizeseknek (büfé, mobil wc-ék,…). Az utca egyirányúsítva lesz, hogy a biztonságos szervízeléshez minden adott legyen. Így a versenyzők az út egyik oldalát fogják majd tudni használni vasárnap. Nagyobb létszám estén sincs aggodalomra ok, hiszen elég hosszú az utca így el fogunk férni.
Ha már így a létszámot említetted… Tavaly körülbelül 80 autó állt a rajthoz vasárnap. Idén mennyi nevezőre számítotok?
A pénteki nevezési zárlatig nem tudok semmi biztosat mondani. Általában az utolsó pillanatban szokták csak leadni a nevezéseket a versenyzők. Most is így lesz szerintem. Idén ez nem az utolsó verseny lesz a bajnokságban, hanem az ötödik. Így azt gondolom, hogy olyan 100 körüli nevezésre számíthatunk.
Akkor csináljunk kedvet a versenyzéshez az olvasóknak és rajongóknak! Miért is érdemes erre a versenyre nevezni?
Elsősorban azért, mert klasszikus rali pályákon fog zajlani a verseny. Nem pedig egy olyan helyen, ahol frissen aszfaltozott, széles utak vannak, ami inkább pályaversenyzéshez hasonlíthatnak. Ezek az utak tipikus dobálós, egyik kanyarból a másikba való ralizás élményét nyújtják természetesen kevés egyenessel. S nem elhanyagolható szempont, hogy a lassítók száma sem lesz jelentős. Azt gondolom, hogy a rali-túra felnőtt már ahhoz a szinthez, hogy közel annyi lassítóval, mint az első osztálynak le tudjuk bonyolítani a versenyét. Az RTE már rég nem amatőr mezőnynek számít, ezért nyugodt szívvel próbáljuk meg körülbelül 4-5 lassítóval gyorsonként leszervezni a versenyt.
A másik csábító tényező, hogy nagyon kedvező az etap – gyorsasági arány, ami 31%! Összesen kb. 60 km lesz a gyorsok teljes hossza. Szerencsére a két gyorsasági egymáshoz nagyon közel van. A viszlói céltól 5km-re kezdődik a kettes gyors rajtja, illetve a kettes gyors végétől kb. 8-9km-re van a szervizpark. Tehát rövid, pörgős és izgalmas versenyt tudunk csinálni a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül.
A nézőknek, rajongónak mit ajánlasz honnét érdemes nézni a ralizókat?
Készítettünk térképeket a versenyhez, s ezeket a versenykiírásban is közzétettük, illetve elérhető a hivatalos honlapon is www.szendro.hu/rally - n. Csináltunk pályaajánló videót is, ami mind a nézőknek, mind a versenyzőknek hasznos lehet, hogy mire és hol kell vigyázni, illetve hova érdemes állni.
A helyi adottságokat tekintve inkább a magasabb domboldalakat ajánlom a nézők számára. Rakaca- Meszes között az egyik oldal a patak part, ami alkalmatlan verseny nézésre, de a másik oldal az a domboldal, ami viszont tökéletesen megfelel erre a célra. Megközelíthetőség szempontjából Meszes az első állomás a Miskolc felől érkezőknek. Tehát Meszes végénél a cél előtt van egy-két kanyar, ami biztonságosnak mondható, ugyanakkor látványos is. Aki viszont pályazárás előtt (reggel 7 óra előtt) még be tud menni ide, annak Rakaca környékét ajánlom, ott vannak azok a bizonyos kanyarok, visszafordítók, ahol a patakba szoktak esni az autók.
Kérném a kedves nézőket, hogy ha esetleg beesik egy autó annyiban segítsék a pályabíró munkáját, hogy legyen olyan ember közöttük, aki a következő autót lassítja (természetesen a saját testi épségét ezzel nem veszélyeztetve!) vagy segítenek kiszedni az autót az árokból.
Ez a hír most jelenik meg 3884. alkalommal
Rali-Túra Bajnokság 2011
hírek • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|