Ismét a klasszikus szendrői raliutakon az RTE!
A rendező ajánlója
2011-07-21
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
737618851
Napi oldal:
162404
Jelenleg:
4152
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

ismet_a_klasszikus_szendroi_raliutakon_az_rte_1

A Rali-túra Bajnokság a következő hétvégén érkezik el az ötödik állomására, ami a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül kerül lebonyolításra. A verseny Szervező bizottság vezetőjét, Braun Krisztiánt kérdezgettem mi is várható ralis szemszögből ezen a júliusi utolsó hétvégén.

A versenykiírásban nagy betűkkel kiemeltétek, hogy ismét a klasszikus ralipályákon szervezitek a versenyt…
Valóban visszatérünk a régi-új pályákhoz: Meszes – Rakaca; Viszló - Hídvégardó. 2006-ban kezdtük el szervezni a Szendrő ralit ezeken a pályákon. Aztán közkívánatra ugyanezeken a szakaszokon egymás után 3 éven keresztül rendeztük a versenyeket. Hiszen a környéken ezek számítanak talán a legtechnikásabb és leghosszabb pályáknak. A rali első- és a másodosztály is sokat használta ezen utakat a Miskolc ralik alkalmával is. A túrásoknak pedig ez 2006-ban került bele először a programjába. 2009 után átszerveztük a versenyt a másik oldalra – Abod, Galvács irányába. Idén pedig újítani szerettünk volna, így visszatértünk a régi klasszikus pályákra. S hogy a régi egyhangúságot megtörjük, most a másik irányba kell majd teljesíteni a versenyt ezeken a szakaszokon. Így lesz a régi pályákból újdonság, hisz ebbe az irányba még sosem ment az RTE mezőnye.

Milyenek az útviszonyok, melyik rész lesz technikás?
No és a lassítók?
A kettő szakasz közül a hosszabbik az a 11km-es gyors, Rakaca – Meszes lesz. Talán ez a technikásabb út is. Erre a jó minőségű aszfalt a jellemző, ami persze helyenként kellően szűk és dobálós, illetve egy-két szélesebb és gyorsabb kanyar is színezi a gyorsot. Klasszikusan a pálya közepén van az a rész, ahol eléggé megközelíti az út a Rakaca patakot, s itt gyakran szoktak a patakban, vagy annak a közelében landolni a raliautók. Nos ez a rész lesz véleményem szerint az egyik legnagyobb kihívás a versenyzőknek.

A másik pályánk Hídvégardó – Viszló között van, ami inkább tempósabb gyors. De ott is váltakoznak a szélesebb és a keskenyebb útszakaszok. Illetve még a változó útminőség tréfálhatja meg a résztvevőket, hiszen az út közepén elég sok helyen töredezettebb az aszfalt, így apróbb kavicsok és felhordások várhatók majd.

A szervizpark idén is Szendrőn lesz. De pontosan hol is?
Valóban Szendrőn lesz és új helyszínen. A Nagyállomás utcában alakítjuk ki, ami egy újonnan készült kétsávos útszakasz a város szélén, de még lakóépületek környezetében. Itt lesz 1,5 km hosszan a szervízpark és a hozzá szükséges kényelmi szolgáltatások a versenyzőknek és a szervizeseknek (büfé, mobil wc-ék,…). Az utca egyirányúsítva lesz, hogy a biztonságos szervízeléshez minden adott legyen. Így a versenyzők az út egyik oldalát fogják majd tudni használni vasárnap. Nagyobb létszám estén sincs aggodalomra ok, hiszen elég hosszú az utca így el fogunk férni.

Ha már így a létszámot említetted… Tavaly körülbelül 80 autó állt a rajthoz vasárnap. Idén mennyi nevezőre számítotok?
A pénteki nevezési zárlatig nem tudok semmi biztosat mondani. Általában az utolsó pillanatban szokták csak leadni a nevezéseket a versenyzők. Most is így lesz szerintem. Idén ez nem az utolsó verseny lesz a bajnokságban, hanem az ötödik. Így azt gondolom, hogy olyan 100 körüli nevezésre számíthatunk.

Akkor csináljunk kedvet a versenyzéshez az olvasóknak és rajongóknak! Miért is érdemes erre a versenyre nevezni?
Elsősorban azért, mert klasszikus rali pályákon fog zajlani a verseny. Nem pedig egy olyan helyen, ahol frissen aszfaltozott, széles utak vannak, ami inkább pályaversenyzéshez hasonlíthatnak. Ezek az utak tipikus dobálós, egyik kanyarból a másikba való ralizás élményét nyújtják természetesen kevés egyenessel. S nem elhanyagolható szempont, hogy a lassítók száma sem lesz jelentős. Azt gondolom, hogy a rali-túra felnőtt már ahhoz a szinthez, hogy közel annyi lassítóval, mint az első osztálynak le tudjuk bonyolítani a versenyét. Az RTE már rég nem amatőr mezőnynek számít, ezért nyugodt szívvel próbáljuk meg körülbelül 4-5 lassítóval gyorsonként leszervezni a versenyt.

A másik csábító tényező, hogy nagyon kedvező az etap – gyorsasági arány, ami 31%! Összesen kb. 60 km lesz a gyorsok teljes hossza. Szerencsére a két gyorsasági egymáshoz nagyon közel van. A viszlói céltól 5km-re kezdődik a kettes gyors rajtja, illetve a kettes gyors végétől kb. 8-9km-re van a szervizpark. Tehát rövid, pörgős és izgalmas versenyt tudunk csinálni a VI. Vectra-line Szendrő Rallye keretein belül.

A nézőknek, rajongónak mit ajánlasz honnét érdemes nézni a ralizókat?
Készítettünk térképeket a versenyhez, s ezeket a versenykiírásban is közzétettük, illetve elérhető a hivatalos honlapon is www.szendro.hu/rally - n. Csináltunk pályaajánló videót is, ami mind a nézőknek, mind a versenyzőknek hasznos lehet, hogy mire és hol kell vigyázni, illetve hova érdemes állni.

A helyi adottságokat tekintve inkább a magasabb domboldalakat ajánlom a nézők számára. Rakaca- Meszes között az egyik oldal a patak part, ami alkalmatlan verseny nézésre, de a másik oldal az a domboldal, ami viszont tökéletesen megfelel erre a célra. Megközelíthetőség szempontjából Meszes az első állomás a Miskolc felől érkezőknek. Tehát Meszes végénél a cél előtt van egy-két kanyar, ami biztonságosnak mondható, ugyanakkor látványos is. Aki viszont pályazárás előtt (reggel 7 óra előtt) még be tud menni ide, annak Rakaca környékét ajánlom, ott vannak azok a bizonyos kanyarok, visszafordítók, ahol a patakba szoktak esni az autók.

Kérném a kedves nézőket, hogy ha esetleg beesik egy autó annyiban segítsék a pályabíró munkáját, hogy legyen olyan ember közöttük, aki a következő autót lassítja (természetesen a saját testi épségét ezzel nem veszélyeztetve!) vagy segítenek kiszedni az autót az árokból.

Aki pedig kedvet kapott ezek után,
az ne késlekedjen, hanem nevezzen!


Itt található a kiírás és a nevezési lap is:
http://www.duen.hu/hirek/szendroi_kiiras

 

Ez a hír most jelenik meg 3884. alkalommal
címkék: RTE, Szendrő
Share |
Rali-Túra Bajnokság 2011
VI. Vectra-Line Szendrő Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k