Itt az első - ott az utolsó
Szabó Gergő
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057407
Napi oldal:
41329
Jelenleg:
1559
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szabó Gergőék októbere meglehetősen mozgalmasra sikeredett. A csapat idén a hazai pályákon csak vendégségben van: a román bajnokságban versenyez. A nyirádi verseny azonban kivétel volt, mert - ahogy elmondta -, ez az egyik kedvenc versenye, és Magyarország legjobb murvaversenye - így nem hagyhatta ki. De az elmúlt hétvégén kipipálhatták az utolsó romániai futamot is… De erről majd meséljen Gergő.

- Mindig azon lovagoltam, valahányszor beszéltünk, hogy mikor versenyzel újra Magyarországon és magyar pályákon. Ez most Nyirádon végre így volt. Milyen volt újra itthon versenyezni?
- Nagyon jó volt, nagyon élveztük, bár az eleje egy kicsit nehezen indult. Problémáink voltak a hajtással: csak hátsókerék hajtású volt az első szervizparkig az autó. Ott kiküszöböltük, és utána nagyon élveztük a hátralévőket. Mondhatom, hogy jó volt újra itthon is versenyezni. Nyirád egyébként a kedvenc pályáim közé tartozik, és úgy gondolom, hogy ez a legjobb murvás verseny is Magyarországon, úgyhogy csak jót tudok mondani.

- Hogy fogadtak a nézők és a versenytársak?
- Az az igazság, hogy kint is nagyon sok magyar van Erdélyben. De szomorúan láttam itthon, hogy nagyon kevés néző volt. A versenytársakban is nyilván benne volt a kérdés, hogy mennyire tudok majd gyors lenni, de bennem is. Abszolút jó, kellemes volt velük a viszony és az egész hangulata is a versenynek, minden szempontból jól éreztük magunkat. Sőt, azt vettem észre, hogy az N-es hazai mezőny mennyit erősödött tavaly óta: akkor voltunk talán 3-4-en, akikre azt mondtam, hogy tudna versenyt nyerni, most pedig van legalább 7-8 ember is a csoportban, akik, ha jól jön ki a lépés, tudnak versenyt nyerni. Lásd a Balázs Öcsit, aki az utolsó gyorson megforgott egyszer és azzal a pár másodperc kieséssel egyből három hellyel került hátrébb.

- Most, hogy szóbahoztad az N-es mezőnyt, te látsz abban fantáziát, hogy nem lesznek jövőre WRC-k és az N-es autók lesznek úgymond a top-kategória?
- Én abszolút igen, hiszen ilyen bajnokságban versenyzem most is. Nem gondolom azt, hogy ettől még kevesebb néző lenne, mert most is nagyon kevés néző volt ezen a versenyen is. Úgy gondolom, hogy sokkal nagyobb csaták alakulhatnak ki, mint ha adott esetben évről-évre 2-3 ember az, aki olyan technikát tud felvonultatni WRC-ben is, vagy aki mögött olyan háttér van, úgy bajnokságot nyerni unalmas. Szerintem sokkal jobb, ha van 20-25 ember.

- Ha így lesz jövőre, akkor elindulsz itthon?
- Nem fogok itthon indulni, mert a román csapatommal megbeszéltük már 2009-et. Számítanak ránk jövőre is, ott vannak a támogatóink, ott a csapatom, akik segítik a versenyzésemet, ezért nem is nagyon kerestem Magyarországra szponzorokat, azok pedig nem jellemző, hogy házhoz jönnének… Elég nekem az a 8 verseny egy évben, de 1-2 versenyen esetleg elindulunk Magyarországon, úgy ahogy tettük idáig is.

- Most kategória harmadik lettél. Amikor beneveztél a versenyre, akkor ide vártad magad?
- Nem, szerettem volna egy kicsit előrébb végezni, de a történtek ismeretében abszolút nem vagyok csalódott. Belekalkulálva a kis problémánkat, azt hiszem, hogy ott lehettünk volna az elejében is. Mondjuk az Asi nagyon gyors volt és őt tényleg nehéz lesz megverni bárkinek.

- Szerinted mitől ilyen gyors Asi?
- Fogalmam sincs. Úgy érzem, hogy ő foglalkozik a legtöbbet a mezőnyben ezzel a sporttal, ez az élete. Iszonyú sokat tesztel, iszonyú sokat tréningezik. Nagyon precízen írja fel a pályákat, más itinert is használ, állandóan fejlesztgetnek. Ettől mindenképpen gyors, viszont szemre rossz nézni, ahogy megy… A nézőknek annyira talán nem tetszik, de az tény, hogy nagyon gyors és eredményes.

- Viszont nem csak ez a feladat várt rád, rátok ebben a hónapban: megvolt az utolsó romániai futamotok, ahol meg kellett tartani a második helyet...
- Így van, és amiért mentünk, azt megcsináltuk. Szerettük volna megtartania második helyünket, és ez sikerült is, és ez a lényeg. Nagyon jól működött a csapat egész évben, és nagyon kiegyensúlyozottan tudtunk menni mind a nyolc versenyen. Mindannyiszor célba értünk, úgyhogy összességében nagyon örülünk.

- Hogy ment a verseny?
- Ez az utolsó futam egy nagyon jó kis verseny volt, ahol elég lett volna egy hatodik hely is ahhoz, hogy miénk maradjon az ezüst. Ezt szerencsére sikerült a verseny alatt elfelejteni, mert sokkal jobb úgy menni, ha nem a következményekkel kell foglalkozni az autóban.
A verseny folyamán bemelegedtünk, és nagyon jó kis csatákat tudtunk vívni. Az első nap végén harmadik helyen álltunk fél másodperccel. Másnap voltak apróbb gondjaink, amik miatt veszítettünk egy kicsit, de a verseny végére bele tudtunk húzni, és bár csak az utolsó gyorson dőlt el, de végülis harmadikak lettünk. Ez önmagában sem rossz, de a végelszámolást tekintve pedig egyszerűen tökéletes volt.

- Milyen műszaki problémátok volt?
- Egy olajnyomó cső eldurrant, és először azt hittem, hogy kigyulladt az autó, mert a kipufogóra folyt az olaj. Füst volt kint is, bent is, az utat sem láttam, úgyhogy ott elég sok időt vesztettünk. Még két gyorsot tulajdonképpen hajtás nélkül kellett autóznom, aztán kiderült, hogy az első diffink ment tönkre, és amiatt durrant el az a cső. De aztán sikerült a szervizben orvosolni, és az utolsó körben vissza tudtuk szerezni a harmadik helyet.

- Összességében mondhatjuk, hogy nem bántad meg, hogy kimentél versenyezni?
- Abszolút nem, sőt, már dolgozunk a jövő éven, hogy tudjunk menni ugyanígy, végig a román bajnokságban. Ez a célunk jövőre is.

- Letetted a kesztyűidet 2008-ra, vagy vár még valami?
- Idénre letettem, de a következő szezont korán, már februárban szeretnénk elkezdeni: Norvégiában egy VB-n vagy egy PWRC futamon szeretnénk indulni. Régi nagy álmom volt egy igazi, komoly, havas verseny, és ez annak néz ki. Talán még egy Mikulás Rallye, de ez még nem biztos. Ha odajutunk, elválik.

 

Ez a hír most jelenik meg 5592. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k