TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Itt az első éjszakai MARB futam
A déli régió nem játék! - a soron következő MARB versenyről kérdeztük a rendezőt
2016-09-03
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701762453
Napi oldal:
118735
Jelenleg:
2244
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Int. M6 LOG Baranya Kupa után, az első éjszakai MARB futam előtt

Két hete ért véget az Int. M6 LOG Baranya Kupa aztán a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. A 2003 óta egyetlen önálló Rallye2 – Historic OB futam a nemzetközi Mitropa Rally Cup mezőnyének csatlakozásával vált nemzetközivé idén. A Baranya Kupáról és a déli régió előttünk álló versenyéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt.
 
Kezdjük a Nemzetközi M6 LOG Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
Az idei évben picivel nehezebb dolgunk volt, mint eddig. A verseny nemzetközivé válása tett szükségesség sokkal több és korábbi egyeztetést, és ugyan ez az ok kívánt többletmunkát az operatív feladatokban is. A verseny nagyon jól zárult, amiben kiemelt szerep jutott a stábnak: a baranyai sportbíróknak, az erősítésként érkező nógrádi sporiknak, a pályabiztosítóknak, a biztonságiaknak, a versenyzői összekötőknek, a versenyirányításban dolgozóknak, a verseny-, és sajtó iroda komplett személyzetének, Komló Városának és a város vezetésének valamint a kb 10 emberkéből álló kemény magnak, akik hosszú évek óta erősítik a Marco Racing Team csapatát.       
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_1
 
És a szakmai oldal?
Szubjektív jó érzésünket csak erősítik az objektív visszajelzések: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget a helyszínen képviselő Oláh Gyárfás elnök és Berényi Ákos Rallye szakágvezető egyhangúan értékelték sikeresnek a versenyünket. A hab a tortán a Mitropa Rally Cup olasz elnökének és német alelnökének valamint stábjuk versenyt követő gyorsértékelése. Norberto Droandi elnök és Walter Klösch alelnök ugyanis egyértelművé tették, hogy annyira elégedettek a versenyen tapasztaltakkal, a rendezéssel, hogy biztosra vehetem a jövő évi szerződésünket, azaz, a Mitropa Rallye Cup örömmel tér vissza a Baranya Kupára. Persze nem szabad megfeledkeznünk a versenyzőkről sem, hiszen Ők az igazi „ügyfeleink”. Örülök, mert az eddigi visszajelzések alapján itt is pozitív a mérleg, így remélem, minél többen visszatérnek hozzánk a jövőbeni versenyeinkre is.
 
Mi befolyásolja egy verseny sikerét?
Egyszóval? Minden. Ha kicsit ezt kibontanám, Montecuccoli-t itt is idézhetnénk, ugyanis alapvetően a pénz határozza meg a lehetőségeket, így itt is az első három szükséges összetevő a: pénz, pénz és a pénz. Nagy örömünkre az idei évben az M6 LOG és a KF Service Solution cégekkel új partnerek csatlakoztak a Baranya Kupához – amit ezúttal is köszönünk – és az eddigi visszajelzések alapján elégedettek voltak a közös munkával, így remélem, dolgozhatunk még együtt. Persze a megfelelő házigazda legalább annyira meghatározó – köszönöm Komló! –, mint, hogy az előkészítésben az MNASZ vezetése mögénk, helyesebben az ügy mögé álljon és köszönöm, ez is meg volt. A sportbírók és a pályabiztosítók vezetőivel – a verseny operatív irányítóival – több alkalommal is egyeztettünk, de a menet közben felvetődő kérdésekben, problémák kezelésében rájuk, a tudásukra, tapasztalatukra és a sport iránti elkötelezettségükre támaszkodunk. Szerencsém van, hiszen lassan 20 éve dolgozhatom együtt Magyarország egyik legjobb vezetőbírójával Vida Gizussal és csapatával. Ő továbbra is az egyik legnagyobb segítség az előkészítésben és a háttérmunkában, és egyszerűsíti a többi vezetőbíró és a rendezői oldal dolgát is. Az is nyilvánvaló, hogy sokkal könnyebb és jobb úgy együtt dolgoznunk a sporikkal, hogy az elmúlt másfél évtizedben minden évben 6-8 rendezvényt csináltunk és csinálunk együtt és ezért ismerősként köszönünk egymásnak és félszavakból is megértjük egymást. És végül, de nem utolsó sorban kell az a bizonyos kemény mag. Szerencsések vagyunk, mivel ezekkel a „kollégákkal” nem csak a versenyeken találkozunk hanem „civilben” is, azaz egy baráti társaságról beszélhetünk. Nélkülük, nem menne! Mitől lehet jó egy verseny? Ha a fentiek megvannak, akkor még kell egy nagy adag szerencse. Ha jó a csapat, és jó emberek irányítanak, szinte nincs leküzdhetetlen akadály. Ez nem egy „onemanshow” műfaj, ez csapatjáték. Ha minden együtt van, komoly eséllyel sikerülhet jól az adott verseny feszkó és görcsösség nélkül. Ez pedig a közös folytatás lehetősége szempontjából meghatározó. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nincs tökéletes rendezvény. Nálunk a tesóm a legnagyobb kritikus és a versenyek után mindig kialakul egy lista, hogy mit kell legközelebb másként megoldanunk. Igyekszünk felismerni és tanulni a hibáinkból, hiszen ezzel is a saját dolgunkat könnyítjük a jövőben. 
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_2
 
Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő másfél évtizedben újra sikerült „meghonosítani” Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Szeretném itt is kiemelni és megköszönni a segítséget Bareithné Benke Nikolett Alpolgármester asszonynak, Mayerhoff Attilának a Komlói Fűtőerőmű vezérigazgatójának, Nagy Ildikónak a komlói Sportközpont igazgatójának és Bogyay Lászlónak a Városgondnokság vezetőjének és kollégáiknak. Mindannyian kellettek ahhoz, hogy Komlón az idei évben is újíthassunk és a prológ után „boksz utcává” alakíthassuk a belvárost. Szuper volt! A versenyzőknek, a városlakóknak, nézőknek is tetszett, így sanszos, hogy az újítást megtartjuk.     
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_3
 
Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot. A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés. Remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlón. 
 
Térjünk át a MARB déli régióra és a soron következő MRT Rallye Sprintre. Azt állítjátok, hogy „a déli régió nem játék!”. Annyira belejöttetek a Baranya Kupán a sötétben rendezésbe, hogy abba sem tudjátok hagyni?
Kényszerű helyszínváltozással folytatódik a déli régió sorozata, és az újabb helyszínt, az egyébként klasszikus Vasas – Béta – Zobákpsuzta szakaszt szeretném érdekesebbé tenni a körülmények változtatásával. Ezért variáltuk meg a programot éppen csak annyira, hogy valami szokatlant tudjunk adni a versenyzőknek.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_4
 
…és ez lesz a sötétben menés?
Részben. A versenyt egy szuperspeciál szakasszal kezdjük, ami szerintem kellőképpen megalapozza majd a hangulatot. Mivel ez nem prológ, hanem szuperspeciál, bele számít a versenybe, azaz, ez lesz a hivatalos Gy1., viszont, mivel szuperspeciál, ezért külön értékelése is lesz a nyitó szakasznak. Ez 2016. szeptember 24-én, szombaton 15:00h-kor rajtol majd és ezt követően, egy gyors pálya átalakítást követően folyamatosan folytatjuk a versenyt a Gy2-vel és a többi szakasszal. Szerintem már a 3. szakaszon is kelleni fognak a lámpasorok. :o)
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_5
 
Aki ismeri a szakaszt tudja, hogy ez valóban nem lesz játék!
Ugyebár: „a déli régió nem játék!” Ehhez tartjuk magunkat. A tapasztalatlanok ezt a helyszínt elintézik egy könnyed legyintéssel, aztán kapnak rajta egy fényévet és nem értik, hogy hogyan, miért. Ez a szakasz a „Rallye Sprint Monzája”. És valóban! Ez, az! Ráadásul sötétben! Tessék, csak tessék…
 itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_6
 
 
Összesen hány gyorsasági szakaszt terveztek?
A szuperspeciál szakasszal együtt 6-ot. És váltott irányban bonyolítjuk mindegyiket, hogy ne legyen annyira egyhangú.
 
Akkor itt nem csak sötétben kell menni, hanem ez egy éjszakai verseny lesz!
Pontosan! Folyamatosan tervezünk rajtoltatni, és ha minden rendben megy, akkor hajnali 2-3 óra körül fogunk eredményt hirdetni és díjakat átadni.
 
itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_7
 
Milyen extrával készültök a versenyzőknek?
Őszintén remélem, hogy a szuperspeciál és a sötétben autózás már eleve érdekessé teszi a versenyzők számára versenyt, hiszen Magyarországon egyedülálló lehetőséget kínálunk ezzel. Ugyanakkor most is készülünk néhány kiegészítő szolgáltatással, de erről majd később! 
 
A MARB-ban ez mindenképpen egyedülálló, de úgy tudom, hogy nálatok ez nem új.
Az egykor még Rallye Sprint Bajnokság néven ismert déli régióban ez valóban nem újdonság. Az elmúlt néhány évet kivéve, minden szezonban rendeztünk egy éjszakai versenyt, hasonló kondíciókkal. Így most pár év szünetet követően újraélesztünk egy hagyományt.  
  itt_az_elso_ejszakai_marb_futam_8
 
 
Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban!
 
A Licencesek tesztelhetik a lámpasoraikat a bajnokság hátralévő futamaira!
Ez sem egy utolsó szempont! Várjuk őket is szeretettel.
 
Nevezési zárlat mikor?
MARB verseny lévén, itt, még a helyszínen is lehet nevezni, de az előnevezési zárlatig elküldött nevezésekkel pénzt spórolhat a versenyző.
AZ előnevezési zárlat: 2016. szeptember 14. (szerda).

 

Ez a hír most jelenik meg 3615. alkalommal
Share |
2016.09.24-25.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2016
MRT Rallye Sprint 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k