Szerinted mit írhaz az, akit egy ilyen kényszerpályára ráküldenek?
Válaszolgasson mindenféléket "torkosborz" jeligére? Kivár....
Az idõ sokmindent megold.
keletipityuka
ebben biztos igazad van és elnézést érte ha valótlant állítottam de az egész balhé ne emiatt a baleset miatt robban ki többek szerint is !!!
ezek szerint Én is tudatlan voltam bocsánat érte
Óriásit tévedsz. Budapest rallyn ugyanis a 06-os számú Norbi Update-s Megane tényleg karambolozott közúton. Nem volt nagy történet, de hallottam amikor a vezetõ bíró mondta a rádióban, hogy a második körre nem jönnek mert rendõrségi helyszínelés van.....
Nagyon szépen összefoglaltad a lényeget! Csak azt nem értem, hogy az MNASZ mindig úgy lép fel mintha valami hatóság lenne de ha jól sejtem akkor nem hatóság hanem egy sportszövetség. Kicsit kisarkítva a dolgot, hol van az törvénybe foglalva, hogy csak az MNASZ által rendezett versenyeken indulhatnak ilyen meg olyan feltételeknek megfelelõ versenyautók?
Ahogy írod mindig félremagyaráznak de ha logikusan végig gondoljuk a semmivel magyarázzák az akaratukat. Hivatkoznak valamire de azt nem bizonyítják. Sokáig terrorizálták a sprinteket is: ha nem MNASZ által regisztrált verseny akkor tiltott versenynek számít... igen csak ez is félremagyarázás mert tiltott verseny csak az MNASZ licenccel rendelkezõ versenyzõ számára... jól hangzó semmitmondó kifejezések.
Ki kellene mennie az MNASZ-nek- mondjuk egy Rallylegend-re és megnézni milyen autók vannak egy kategóriában, és egyáltalán milyem kategóriák vannak. Ahol egy kategóriába megy az Audi quattro S1, a Lancia Delta Hf Integrale, és a Ford Focus WRC.
egy közösségi portálon megosztott link szerint amiben Mészáros Iván nyilatkozott :miszerint " keresik a problémára a megoldást a megfelelõ emberek bevonásával" így lehet remény sõt Iván igen belevaló és eddig mindig megoldotta a problémát ennek most is így kell lennie !!??
Ha valamit nem tudsz akkor ne beszélj róla semmi köze nem volt a balesetnek a Budapest rallyhoz ez elõtte történt kb 3 héttel kicsit nézz utána mert amit látod már az utánad szóló HU0olb is ezen agyal !! oszt csak megy a találgatás
Teljesen kívülálló (gyorsasági) és hozzá nem értõ vagyok! Építünk egy autót egy éve, és most költenénk rá komolyabban, konkrétan most kész a váltó és sper a kocsihoz, új kasztni, fényezés, stb. Nem nagy pénz, de nekünk az. Az RTE versenyin indultunk volna.
Ez egy 2000cc-es szívó autó. Akkor most pause a project vajon? Ez most komoly kíváncsiskodás, nem látok bele a rallye sportba, nem látom át a politikai csatározásokat. Vélemény?
Tegyük még hozzá, hogy a hírek szerint Üveges pert nyert ellenük elsõ fokon - nagyon hasonló jogi vitában.
Tegyük hozzá, hogy ha már balesetrõl beszélünk, íme - hírek szerint - az MNASZ utolsó ORB futamán ütközött frontálisan becsövezett versenyautó, mégpedig hivatalosan nem lezárt útszakaszon.
Nekem ez az egész Sir Galahad történetére hasonlít, akinek olyan rettenetes vitéz híre volt, hogy egész életében senki nem mert ellene kiállni, egészen addig, amíg az erdõben lovon, páncélban szembe nem találkozott egy normann paraszttal, aki soha életében nem hallott még róla, következésképpen bénára verte a lovagot.
Abszolút van abban ráció amit írsz. Én is elég régóta annak adok hangot,hogy összefogás nélkül nem lehet változást hozni és továbbra is megy az ami már nagyon régóta.
Semmiképpen nem tesz ez jót a Magyar Rallynak...Próbálom mindig két oldalról megközelíteni a dolgot, azt is elfogadom,hogy kell legyen az MNASZ-nek jogköre,de nem mindenre! Ez olyan,mintha nekem kizárólagosan megmondanák,hogy csak a Kis Jóska pártjára szavazhatok a következõ választásokon,ha nem ezt teszem akkor utána többet nem mehetek ki az utcára. Kicsit leegyszerûsített példa ez,de ha józan paraszti ésszel belegondolunk,nem hülyeség....
A dolog már onnan is fúj,hogy nem foglaltak állást a baleset következményeivel kapcsolatosan,de mégis erre hivatkozva hoztak egy teljesen abszurd és elfogadhatatlan valamit,aminek,ha jobban megvizsgálod semmi köze a balesethez. Az is tény,hogy akármilyen baleset is történt nem igazán lehet az autók hengerûrtartalmára fogni,ez egy kicsit pongyola fogalmazás,de azért látható,hogy ennek megint nincs párja,tehát semmi értelme. Jogi szemmel nézve ezek úgy gondolom számítanak. Ez olyan mintha tõlem megkérdeznék,hogy miért nem mentem be tegnap reggel dolgozni én meg azt válaszolom rá,hogy azért mert tegnap este 9kor kisütött a nap,megzavarodtam és elmentem biciklizni...Majd erre a munkahelyemtõl kapnék egy olyan választ,hogy ezentúl csak busszal járhatok be dolgozni és mindig mellettem lesz egy felügyelõ,hogy biztosan bemegyek-e...már a jogaiban korlátoznak,nem tehetik meg.
Az látható,hogy több sebbõl vérzik a dolog és én úgy gondolom,hogy az MNASZ nem akarhat magának mindent...plusz meló nekik,meg nyûg és azt sem tartom helyesnek,hogy apelláta nélkül bekellene mindenkinek hódolnia...demokráciában élünk....még.
És én is azt mondom,hogy most kellene valamit tenni,mert elfogadhatatlan az,hogy egy ilyen dologra hivatkozva egy teljesen abszurd valamit kreáltak. Még úgyis,hogy biztos vagyok benne,hogy az amatõr versenyeken történt hibák,balestek kapcsán is az MNASZ-nél pattan a labda...de hát engedélyt adnak ki a versenyekre...Nem lehet ujjal mutogatni...
Tényleg elõször a saját házunk táján nézzünk körbe,gondolkozzunk és lépjünk. Itt ez nem történt meg...egyszerûen önkényesen változtatni akarnak a dolgokon a nekik legkönnyebb módszerrel amit akárhonnan is közelítünk meg jogi ismeretek nélkül is, több sebbõl vérzik...
"A többi versenyzö meg mivel nem mnasz-es nem tud vele mit kezdeni,kvázi nincs szavazati joga hogy leváltsa õket nem tud perelni."
DE TUDNAK PERELNI, SÕT TUTI nyernek is!!!
Én nem szoktam ide írni minden cseprõ dolog miatt, csakis akkor, amikor a rallys közösségnek információra van szüksége, olyanra amit mások gondosan elhallgatnak.
Nem vagyok képes titeket megérteni. 25 éven keresztül tûrtétek, hogy az átalakítási engedélyeket egy teljesen másra vonatkozó jogszabályra hivatkozással adja ki az MNASZ - Hatóság lobby és fizettétek érte a 3x-os díjat.
Aztán jöttem én, leírtam ide is ezerszer, hogy lehet az MNASZ nélkül is versenyautótok. Senki nem vette komolyan, mert amagyar az olyan, hogy annak hisz, aki bársonyszékben ül, vagy annak aki drága autóban.
Nem hittétek, hát bebizonyítottam és pont azon a vizsgabázison csináltam csak azért is, ahol a Lakkos dolgozott. Krupa Zoli a tanú rá, aki az összes nem MNASZ papíros autómat készítette fel a vizsgára, ( köszi Zoli utólag is), hogy egyetlen egyszer kellett egy A4-es lapra felírnos pár sort és átvetetni Szigetszentmiklon, de ezután ha csak meglátták a nevem utasítás volt kiadva, hogy nem szabad jogban ellenkezni vele. Bátran megkérdezhetitek tõle.
Persze, hogy ez volt az utasítás, mert ha perre került volna sor, akkor a fél ország lemásolta volta az én jogi hivatkozásaimat és akkor lõttek az MNASZ egyeduralkodásnak. Azért tudtatok ezt követõen versenyautót nem MNASZ papírral vizsgáztatni, mert elolvastam a jogszabályokat.
Azután ott volt az MNASZ "narancs" határozata, amiben azt írták le, hogy ezután az MNASZ rendelkezik kizárólagosan a versenyen készült belsõ kamerás felvételekkel ( média jogok elvonása)
Erre is írtam néhány sort ide is, meg a másikra is és a nagy MNASZ azonnal hátraarcot csinált. Olvassatok vissza, így volt.
Tavaly õsszel egy belügyminiszteri és kormányrendelettel vissza akarták vonni az összes gumilövedékes gázpisztoly és történelmi fegyver addigi szabad tartási jogát a fegyvertartóktól. Elsõnek reagáltam le a fegyveres fórumukon, hogy ha ezt meglépik, akkor 20milliárd Ft PTK 6.§-alá esõ bíztatási kártérítési perre számíthatnak. Lényegében, ha nem is szó szerint, de az én fogalmazványomat olvasták fel az õszi ülés szakban és a teljes kormány hátraarcot csinált és nem léptették hatályba a rendeletet, dacára annak, hogy korábban a közlönyben már megjelent, dacára annak, hogy a Pármai Egyezményre hivatkozva kívánták életbe léptetni a rendeletet.
Nektek mi szükséges ahhoz, hogy egyszer az életben rám hallgassatok? Most így 10 évvel az MNASZ versenyautó átalakítási bízniszének szétlövése után.
Értsétek már meg, hogy egyetlen politikus sem fogja kockáztatni a zsíros kis bevételeit az MNASZ rally szakága miatt. A telefont is csak addig veszik fel nekik, amig az MNASZ nem hibázik egy akkorát, ami miatt a politikus támogatóknak ellenzéki interpretációkra kell kell a parlamentben válaszolniuk.
Most EKKORÁT hibázott az MNASZ.
Vagy most pereltek pertársaságban, vagy soha többé ilyen lehetõségetek nem lesz.
Ahogy Zoli írta, az Mnasz versenyzõit nem érinti a dolog. Orb, R2, historic, ugyan úgy marad. A kis túraversenyek elõtt két út áll: vagy beolvadnak az ARK-ba és nyelik a költségeket, a szabályokat, mindent, vagy illegalitásba vonulnak.
(ez sem új, már az idén is így üzemelt)
A legjobban az Rte esetében rezeg a léc. Nem a versenyzõi oldalról, hiszen aki bírja anyagilag, az ezután is fizet és versenyzik. A kérdés Mészáros Iván lesz. Hajlandó-e alávetni magát, a -papírforma szerinti- "felsõbb szerv"-nek? Vajon lehetséges zökkenõmentesen átadni, a hosszú évek alatt felépített, és jól mûködõ "birodalmat"? Hiszen valamikor azért szakadt el az Mnasz-tõl, mert mást akart, és most éppen azok a dolgok mennének most ki az ablakon, amiért -anno- harcolt.
/kisebb költségek, szelídebb szabályok, stb./
Nem egyszerû....
Igen,azt a kiskaput meg kellene keresni,hogy ezt jogi úton le lehessen védeni.
Az MNASZ-nek is be kell tartania a jogot,ezt tiszta sor...de nem hinném,hogy az amatõr versenyzõket korlátozhatják a jogaikban. És ebben a tekintetben véve ezen kiírások alapján nem lehet csak úgy leradírozni egy komplett RTE futamsoroztat, még ha szükség is van változásra. Szerintem elmúlt már a túrában is a Pénzes idõszak,hogy minden sz.rra adtak papírt....Nagyon kevés autó van aki nem felel meg az elõírásoknak,akár MNASZ-es elõírásoknak is, Véleményem szerint.
Kell változás,nincs ezzel baj,de szét kell nézni elõbb a saját házunk táján és utána meglódulni.
Hosszú távon kellene gondolkozni és ezt az egészet semmiképpen sem kell azzal egyenértékûvé tenni,hogy az amatõr és túrás versenyzõk max. 1600ccm-es autóba ülhetnek bele,mert akkor nem ütnek el senkit...ez nonszensz!
Amúgy az lenne a legjobb,ha mindenki kommunikálni egymással, produktív munkavégzés lenne...na ez az amit itthon én el sem tudok képzelni....sajnos
Egyetlen szépséghiba van a dologban fiuk. Bár nem szoktam itt sem olvasgatni sem irni. Megprobálok segiteni olvasni a sorok között. Ez a s z a r amit le akarnak tolni megint a torkunkon az mnasz versenyzöket nem nagyon érinti, a többi versenyzö meg mivel nem mnasz-es nem tud vele mit kezdeni,kvázi nincs szavazati joga hogy leváltsa õket nem tud perelni. Ezért marad minden a ugyan ugy akár mennyit irogatok it napestig.
A sporttörvény elsõ szakasza egészen pontosan így szól:
"1.§ (1) Sportoló az a természetes személy, aki sporttevékenységet végez.
(2) Sporttevékenységnek minõsül a meghatározott szabályok szerint, a szabadidõ eltöltéseként kötetlenül vagy szervezett formában, illetve versenyszerûen végzett testedzés vagy szellemi sportágban kifejtett tevékenység, amely a fizikai erõnlét és a szellemi teljesítõképesség megtartását, fejlesztését szolgálja.
(3) Versenyszerûen sportoló (a továbbiakban: versenyzõ) az a természetes személy, aki a sportszövetség által kiírt, szervezett vagy engedélyezett versenyeken, vagy versenyrendszerben vesz részt. A versenyzõ vagy amatõr, vagy hivatásos sportoló.
(4) Hivatásos sportoló az a versenyzõ, aki jövedelemszerzési céllal foglalkozásszerûen folytat sporttevékenységet. Minden más versenyzõ amatõr sportolónak minõsül."
Tehát a törvény nem csak a versenyszerûen sportolókra vonatkozik.