RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Jaj, mit keresek én egy szlalomon?
Élménybeszámoló, tele élménnyel!
2011-10-02
élménybeszámoló • Szpíd
h i r d e t é s
Összes oldal:
710461246
Napi oldal:
211507
Jelenleg:
4824
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Jaj, mit keresek én egy szlalomon?

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__1

Persze nem azért, mert azzal bármi baj lenne, hanem mert olyan nekem, mintha az ügetőn lennék. Kereke is van, lóerő is van, megyen is, mégsem tudom, hogy mit kell nézni egyáltalán, pláne mit kell róla írni. Egyszer voltam szlalomon, a rakparton, de annyira tizensok éve, hogy még az is lehet, hogy húszon. Volt kilencszázhetven műanyag bója, harminchét Trabant, meg egy Lada. A Lada nyert.

Szóval forgattam a kezemben a verseny honlapjának főoldalán is látható flyert, mint Aranypart Niki a szorzótáblát. Néztem természetes fénynél, gyertyánál is, há mondom, nagy trükk nincs, ez itt egy Prelude. Úgy néz ki, hogy ráadásul ez valami fő műsorszám. Na, ebből mi lesz. Ennél a résznél azért már látszik, hogy mekkorát bír tévedni, aki picit szemellenzős, közepesen felkészületlen és nagyon hülye.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__2

Aki tudta eddig is, annak úgyis mindegy, aki meg nem, annak leverem a lasztit, az a Prelude, az nem az. Hanem egy középre rendezett Audi S8 hosszmotor, alaposan felpöckölve, meg a köré szervezett, épített versenyfutómű. Meg valami Honda kasztni, mert az volt raktáron. Olyan szürreálisan típusidegen hangja van, hogy sokkotkapsz.
De én ezt reggel még nem tudtam, csak annyit, amennyit BravaLaci barátom mondott, hogy érdemes lemenni, mert ércsemmármeg, hogy ez eleve nem sima szlalom, hanem extrémkupa, ahol nagyon sok múlik a pilóták ügyességén, meg hát kivonulunk szakmailag fényképezni (galéria!), meg különben is, ott van a Bakonyi Csaba, aki beígért egy jobb1 ülést az egyik futamra nekem a sokkerékhajtású Audi nyolcvanassal. Versenyautóban ülni márpedig remek dolog, még azon az oldalon is. Innentől nem volt kérdés.

Ennek megfelelően szombaton, hajnali fél nyolckor Budapesten motorbiciklire fagytam, majd fél kilenckor leolvadtam róla Veszprémben és kimentünk a régi szomszéd katonai reptérre. Pályarajz. Velem ellentétben a nevezők képesek voltak épeszű időben felkelni, úgyhogy tele volt a parkoló mindenféle, csupa életszagú sárkánnyal. Bakonyi Csabi pedig épp utánunk érkezett.

Így volt alkalmam benézni a még tréleren álló Audi alá. Természetesen erről is kiderült, hogy épp ilyen kasztni volt kéznél, a többi dolog pedig épített. Bár nem teljesen típusidegen, az orrában egy biturbo V6 csattog, persze nem holmi sima, gyári kivitelben, mire lenne elég 381 ló. A hajtás pedig szintén egy megreszelt, 3db torsen-es quattro. A futóművek részben saját tervezésűek és építésűek. A hátsó érzésre is zseniális dolog, nem győztem nyáladzani a kanyar közben, de erről később.

A verseny két különböző vonalvezetésű, helyenként szemcsésen málló típusú, MIG-ekhez szokott reptéri betonburkolaton folyik. Mindenkinek illik végigmenni az egyes, és kettes pályán többször is, ezek majd kiadnak valami időeredményt, a pálya végén a stop táblánál meg nyomatékosan kötelezően előírásosan meg kell állni, mert levágják a lábadat. A tervezett útvonalat gumibálák mutatják. A legügyesebb a végén bádogpoharat, meg pezsgőt kap, ahogy szokik lenni.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__4

Nincs sok gatyázás, a szpíkör kábé annyit mondott reggel a mikrofonba, hogy kinyitott a büfé, a versenykocsikat meg kéretik a rajtba fáradni. Ladák, béemvék, szuzukik, szívvel-lélekkel, kicsi pénzből, sok kacsaszalaggal megépítve. Én szeretem az ilyet, mikor egy kocsinak nem olajsejk-01 a rendszáma, és nem százhetven eurós magnézium szelepsapka van a mankókeréken is. Volt néhány különlegesség, például hátsókerék-hajtású Swift sedan. Amit sokáig kellett nézni, mire elhittem. Szóval ez pont olyan rendezvény, ahová nagyon elmennék egy saját tákolmányt végigkergetni. Mert tisztességesen meg van szervezve, vannak alapjai, már-már tradíciója is, mégis nagyjából aprópénz a nevezési díj, nincs semmiféle presszió, a légkör családias, beállsz a rajtba, zöld után meg segítesz lelkiismeretesen felgumizni a pályát. Ha kifogy a benzined, akkor bemondatod a hangosba, hogy szeretnél venni barátilag diszkont áron vagy tíz litert, helyi használatra, az érdeklődök tessék szíves a hiányos elejű, piros fiátúnó betöltőnyílásához fáradni. Ez a nekem való hely, itt megássák a sírját a továbbértékesíthető üzemanyag rozsdás korlátainak, meg egy gumifüst alatt a jövedéki adónak is. Szóval ilyen a hangulat, na.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__5

Fotóztam a pálya mellett, mondjuk azt nem tudom minek, leginkább azért, hogy legyen intő példa digitalsport.hu fotófenoménjeinek, hogy a helytelenül megválasztott záridő milyen rohadt brutális életlenséget okozhat, amikor odajött hozzám a Bakonyi Csabi, hogy kezd jól működni az Audi, akkor van-e kedvem beülni egy kőrre.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__7

Mondom, nem is tudom, meg kéne kérdeznem anyámat, de hát biztos vásárol, najó. Kerített nekem egy sisakot, betette a fényképezőgépemet az értékmegőrzőbe, megmutatta, hogy kell becsatolni a négypontos övet (Tiszta röhej, de én akárhányszor ültem eddig versenyautóban, engem mindig bekötött valaki, ezért nem volt egyértelmű, hogy mit hova dugjak. Lukszusújságíró baze.). Aztán beálltunk a rajtsorba.

jaj_mit_keresek_en_egy_szlalomon__6

Gondoltam jól fog jönni egy igazán hülye kérdés az elején, például hogy mely alkatrész egyezik meg ebben a kocsiban, és az én 2.8as Audi nyolcvanasomban. Jah, hát egy kárpitpatent furat mérete hátul az hasonló lehet. Meg talán annak is négy a kereke, és a teteje van fölül általában. Remek. Megtört a jég. Akkor a technikáról pár szóban; RS4 motor, 2.7 liter, turbo (strandlabda méret, ráadásul lehet, hogy a gyári konfighoz hasonlóan nem is egy, de erre nem kérdeztem rá), speciális szoftver, rajtautomatika, rengeteg torsen diffi, csomó ló, a szám konkrétan négyessel kezdődik, de inkább az ötszázhoz van közelebb. Kiforratlan, fejlesztés alatt álló paraméter pillanatnyilag; fékrendszer. Kiforratlan, rohaggyommeg, hogy nemműködik paraméter pillanatnyilag; ALS. Csabi előre is jelezte, hogy még nem kerek a szekér, ráadásul most a legújabb, hogy leáll néha alapjáraton. Ami meg is történt. De koncentráljunk arra, hogy megy; orbitális méretű turbólyuk után közepes fordulatszám fölött maga mögé dobja az alatta található burkolatot, és irgalmatlanul elindul, a pörölycsapás jellegű tolóerő egyenletesen megmarad a redline-ig. Nagyon szépen, lelkesen megy. Nem hibátlan, nincs még kész. De van szíve. A hátsó futóműben rendesen érezni menet közben a vele töltött átvirrasztott éjszakákat, az olyat fog, hogy becsuriztam, és mint említettem, egyedi, saját tervezés, pokoli jó munka. A tulajdonos/versenyző/fejlesztőmérnök, Bakonyi Csabi érti a szakmát, nem ma kezdte, ráadásul kedves és közvetlen pasas, hibátlanul passzol a szimpatikus környezetbe, ráadásul a verseny egyik legjelentősebb résztvevője is természetesen. Jó érzéssel szálltam ki a menet végén, de persze most sem szívesen, köztudottan levakarhatatlan vigyorral elüldögélek napokig bármiben, amiben van bukócső, és nagyon gyorsan képes helyet változtatni.  Talán, ha alaposan benyalok, még visszaülhetek egyszer. Még nem is mondtam, hogy az Audinak a színe is nagyon szép.

Ez a hír most jelenik meg 5244. alkalommal
címkék: Szpíd, szlalom, Prelude
Share |
Extrém Kupa 2011
Extrém Kupa 2011 VII.forduló
Szentkirályszabadja
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k