Janika, Barum után
telefonbeszélgetés
2007-08-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732006380
Napi oldal:
199633
Jelenleg:
1320
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Barum Rally Zlín
Ifj. Tóth János második verseny az IRC bajnokságban. Az első sajnos hamar véget ért egy technikai probléma miatt. A cseh futamon jól teljesített a magyar csapat, pontszerző helyen álltak, mikor egy kanyarban a padkát érte a kerék és már nem tudták folytatni a versenyt. Másnap lehetőség volt a SuperRally szabály szerint büntetéssel folytatni a versenyt és volt olyan szakasz, ahol második időt is tudott autózni a Peugeot 207 S2000-el az Ifjabb Tóth János - Bahor Bea páros...

Először is szeretnék gratulálni a hétvégi szereplésetekhez. Szerintem jól teljesítettetek!
Te hogy értékeled?
Bizonyos helyzetekben igen, bizonyos szituációkban még nem tudom ezt az autót jól kezelni. Most már hál Istennek mentünk kicsit több gyorsasági kilométert is és tudom, hogy hol van a hiba. Nem lesz egyszerű azért ezt kijavítani…

Itt most vezetéstechnikai hibára gondolsz, ugye?
Persze! Ezeken a lassú részeken nagyon sokat veszítek. Teljesen máshogy kell ezt az autót vezetni, mint egy WRC-t. Ezt tudtam is, de nyilván amikor az ember versenyez vele és tudja magát hasonlítani olyan pilótákhoz, akik sokkal jobbak és gyorsabbak és többet ülnek benne, akkor jobban látható, hogy mik a hibák és mi az amin javítani kell.

Voltak navigációs problémáink is, de ezek is csak versenyen jönnek ki.
És amikor látod ezeket, utána már könnyebben lehet rajtuk javítani.
Az autóhoz más itinert kell csinálnunk, mint a WRC-hez. Még nem ismerem a kocsit, nem ismerem a paramétereit és emiatt nem is tudok jó itinert írni. Nagyon sok a bizonytalansági tényező és nyilván ebből adódhatnak problémák.
Ezzel nem tudsz mit csinálni, nehéz rajta javítani. Az egyedüli segítség, ha minél többet mész az autóval versenykörülmények között. A tesztek is nagyon jók, ki tudsz próbálni sok mindent a versenyautón, de az igazi lehetőség, hogy összeszokj egy autóval, az a verseny.

A legjobb, amikor hosszú gyorsaságin tudsz menni…
Ezen a versenyen 27 kilométeres gyors is volt. A legtöbbet ezen tudtam tanulni és fejlődni. Változnak a körülmények, érdes részről csúszós aszfaltra érsz, murvafelhordások vannak, levágós részeket kell csinálnod, amik itineríráskor nem voltak. Gyorsan le kell reagálni a dolgokat és így lehet sokat tanulni.

A Super2000-es autó gyengébb, mint a WRC…
Mennyivel kell másképp vezetni?
Nagyon rossz beidegződéseim vannak, amiket még le kell vetkőznöm.
WRC-vel a keskeny aszfalton a visszafordítókból nem mindig lehetett teljes gázzal elindulni, a nagy nyomaték szinte ledobta az útról az autót. Ezzel az autóval, ha befordulsz, nyugodtan lehet nyomni a gázt. Gyors az autó, de nincs az a nagy erő, ami levisz az útról. Még bennem van, hogy lebegtetem a gázt, pedig nyugodtan le lehetne padlózni…

Régen vezettem szívómotoros autót, annyira még nem ismerem a kocsit. A másik gond, hogy itt vagyunk augusztus végén és ez még csak a második versenyem az autóval. Igaz, hogy voltak közben kisebb tesztek, de kell a versenykilométer. Azt gondolom egyre jobb lesz…
Ez látszott már ezen a versenyen is.
A szombati jó teljesítményt vasárnap még felül tudtad múlni…

Milyen a mezőny?
Még nem néztem az időket, csak nagyjából sejtettem, hogy milyen időket megyünk.
A mezőny erős, hiszen vannak srácok akik már a hatodik versenyüket futják ezekkel az autókkal, de nem lehetetlen odaférni. Ezen a versenyen az ötbe be lehetett volna férni szerintem.
San Remo kicsit más lesz… Ott 25 Super2000-es autó fog indulni…

Számodra mennyivel lesz másabb?
Ha abból indulunk ki, hogy a lassú részeken lassú vagyok… És ott tudvalévő, hogy rengeteg a visszafordító… Át kell majd értékelni a helyzetet. Jobban fel kell készülni fejben. Van elképzelésem, hogy mit kell csinálni. Ha ez jó, akkor még szerencsénk is lehet…

Milyen a hangulata egy ilyen IRC futamnak?
Olyan, mint egy kis világbajnokság. Minden adott hozzá, hogy olyan is legyen. Olyan a szervezés, olyanok a versenyek, olyanok a csapatok és a pilóták is. Ezeknél a csapatoknál azért van pénz rendesen. Itt van egy Kronos Team, egy Abarth. Azért amikor az Abarth kipakol, akkor néznek az emberek…

A technikátok teljesen jó ide, ugye?
El kell, hogy mondjam, hogy iszonyatosan jó volt a Peugeot-nk.
A gumival még van kérdésünk. Úgy tűnik, hogy talán csak mi használunk Pirellit. De ha figyelembe vesszük, hogy az autót még nem tudom teljesen kiautózni és ennek ellenére is meg tudtam többször verni olyan pilótákat, akik más márkával mentek...

Korábban panaszkodtál, hogy a 307 WRC-t nem nagy tudtátok beállítani.
Most tökéletes volt az autónk beállítása!

Van gyári segítségetek?
Egyrészt ott van velünk Rolf (Schmidt), aki már látott néhány dolgot.
Ezen kívül minden versenyen ott van a Peugeot Sporttól 4-5 mérnök. Ugyan ők eloszlanak az autókra, de általában mindig jönnek hozzánk is, veszik le az adatokat, nézik, hogy minden rendben van e, hogy van használva az autó. Értékelik az adatokat.
Nem mint Peugeot Sport van ott, hiszen a spanyol csapat mögé van bebújtatva a történet. Kapunk visszajelzéseket, elmondják, hogy mi az, amit jól csinálsz, mi az amit rosszul, mennyire jól van beállítva az autó…

San Remo-ig valami verseny vagy autózás?
Lesz egy rövid tesztünk a hónap elején, aztán San Remo.

Ez a hír most jelenik meg 8589. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k