Jelentik: végeztek!
Fischer Dani a lengyel VB futamon
2009-06-28
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732104065
Napi oldal:
87987
Jelenleg:
1828
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Fisher Dani és Mészáros Sándor a lengyelországi VB futam utolsó napján is megtartották a szombati helyezésüket: az abszolút 25., az N csoport 7., és az N3 2. helyén végeztek.

- Hogy ment az utolsó nap?
- Minden rendben volt, és végig tudtuk autózni a napot a második helyen. VB pontokat is szereztünk, és a célban kaptunk egy hatalmas serleget, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk.

- Az utolsó nap gyorsai nehezebbek, vagy könnyebbek voltak a többinél?
- Mások voltak. Szűkek, de sajnos ezt is ki tudták annyira járni, hogy nehezítse a dolgunkat. Tele volt fával minden gyors, úgyhogy az utolsó napon sem lazsálhattunk, de sikerült leküzdenünk. Ehhez mondjuk kellett az is, hogy az autó is jól bírja: semmi gondunk nem volt vele egész nap. Mondjuk próbáltunk vigyázni is a rengeteg kővel, és szerencsénk is volt, hogy a mögöttünk lévő úgy másfél percre volt, úgyhogy nem kellett kapkodnunk. Az első helyen állót nem tudtuk befogni, és bár az utolsó gyorson hibázott valamit, és adtunk neki 35 másodpercet, még mindig maradt neki 20, így mi a másodikra értünk be. Egyébként amennyire esett és borult volt eddig, annyira ragyogó napsütés volt egész nap: 30 fokban autóztunk.

- A verseny előtt megelégedtél volna ezzel az eredménnyel?
- Persze, hogy igen! A verseny elején megbeszéltük, hogy a cél a cél, és a dobogón végezni. Mondjuk mielőtt elkezdtük, nagyon bennem volt a tartás, aggódtam, hogy mi lesz... De most rettentően örülök, hogy a másodikak lettünk, erre igazán nem számítottam. Minden egyben volt, az egész csapat, és az autó is nagyon jól működött. Minden tele volt magyar szurkolókkal, és rengetegen voltak kint: a helikopteres operatőr mesélte, hogy ezen a futamon négyszer annyian voltak, mint az eddigi WRC futamokon.  Nagyon jól esett, hogy sokan szurkoltak kint, igazán felejthetetlenné tették ezt a versenyt számunkra.

- Vérszemet kaptál...?
- Most még korai lenne bármit is mondani, de remélem, hogy lesz folytatása, és akkor is sikerül majd jól szerepelnünk. Szeretnék minél hamarabb versenyautóba ülni. Egyértelmű, hogy már tervezgetünk, de igazán nem rajtunk múlik a dolog...

 

Apa, még tart! 2009.06.27 23:57

Fisher Daniék az utolsó napot az abszolút 29., az N csoport 7. és az N3 második helyéről várják. A Fiestával induló pilóta, a szombati célba érkezésük után mesélt boldogan a 66. Rajd Polski harmadik napjáról.

- Sikerült egy helyet előrébb lépni kategóriában...
- Igen, nagyon boldogok is vagyunk, főleg, hogy N-ben a hetedikek vagyunk - ennél jobb nem is lehetne! A Fiesta Kupa legnagyobb bajnokesélyese van csak előttünk. Minden jól ment ma. Egyszer volt nehéz, mikor a harmadik gyorson defektet kaptunk - de szerencsére csak 8-10 kilométert kellett vele mennünk, úgyhogy nagyon nagy hátrányt nem okozott. Ezt leszámítva technikailag rendben voltunk. A gumikat dobáljuk nagyon, mert nagyon kövesek az utak. Volt itt a Pirelli mérnöke, aki azt tanácsolta, hogy fújjuk keményebbre a gumit, mert ezeket a köveket nem bírjuk másképp. Az utolsó körre feljebb fújtunk, és akkor már valóban nem volt gond. A pályák nagyon durvák, a második körre iszonyúan ki van járva minden, de egy szavam sem lehet, mert a kocsi bírja, mi is, úgyhogy minden hibátlan.

- Abszolútban is előrébb léptetek, gondolom megint könnyebb dolgotok lesz, mivel ismét kevésbé kijárt szakaszon indulhattok majd...
- Igen, abszolútban is a 29. helyről indulunk majd, de ráadásul holnap keményebb, agyagosabb, döngölt talaj vár majd ránk, nem ennyire homokosak, mint eddig. A nap is rövidebb lesz, mint az eddigiek: csak két gyors lesz két körben és egy szuperspeciál, összesen úgy 100 kilométer. Most már igyekszünk biztosra menni - nagyon szeretnénk célba érni, de főleg megtartani ezt a helyezést. 

 

Apa, folytatódik! 2009.06.26 23:20

Fisher Daniék sokat javítottak ma: az abszolút 34., és az N3 harmadik helyéről várják a folytatást. Szombat reggel 9:49-kor rajtolnak, de péntek éjjel még sikerült telefonvégre kapnunk Danit.

- Hogy sikerült az első, éles nap?
- Jól, szerencsére túl vagyunk rajta. Nagyon nehezen tudtam a váltót a másodikon hosszanti irányban mozgatni, ezáltal állandóan ki kellett kicsit várnom, úgyhogy ott szenvedtünk egy kicsit, de miután kicseréltük a váltóbowdent, már könnyebb volt: a következő gyorson már egy N3-as második időt tudtunk autózni. És az sem könnyítette meg a dolgunkat, hogy eléggé a mezőny végére tettek, és a nagyok annyira kijárták a pályát, hogy igazából végig - kanyarban, egyenesben egyaránt - a kartervédőn mentünk, billegve a nyomon. Kicsit elszenvedtünk ezzel is, de befejezettük a napot, és ez a lényeg - na meg az, hogy holnap már előrébb mehetünk. Bízom benne, hogy kicsit könnyebb dolgunk lesz.

- Milyenek a szombati pályák?
- Sokkal szűkebbek, és hosszabbak: összesen 150 kilométer gyorsasági lesz, egy 12, egy 33 és egy 30 kilométeres szakasz kétszer. És azon kívül, hogy előrébb rajtolunk, sokan ki is estek, több WRC is, tényleg abban bízom, hogy könnyebb lesz haladni a szakaszokon. Amikor nem volt kijárva a szakasz, akkor nagyon élvezhetőt tudtunk autózni, és sokkal jobb időket.

- Az esővel hogy álltok? Elállt már?
- Egész nap be volt borulva és kicsit esett, kicsit nem - ezt játszotta végig. Most is, ha felnézek az égre, azt mondom, hogy bármelyik pillanatban szakadhat - ennek ellenére holnapra napsütést mondtak...

- Mi a helyzet a magyar szurkolókkal?
- Nagyon sokan vannak, és nagyon jó hallgatni a pálya szélén, a rajtban őket, és látni a zászlókat mindenütt. Nagyon sokat segítenek a bíztató szavaik, ilyen távolra otthontól, köszönjük nekik!

 

Apa, kezdődik! 2009.06.25. 22:36

 Jobban mondva elkezdődött: Fisher Daniék túl vannak az első, két és fél kilométeres gyorson, a MÁSODIK :) lengyelországi VB futamon. Ez tulajdonképpen egy prológ volt, de már beleszámított az értékelésbe. Ezt a szakaszt egyébként Petter Solberg nyerte, mindössze három tized másodperccel Loeb előtt, Daniék a 46. helyről várják a holnapi folytatást.

- Az elmúlt napokban megvolt a pályabejárás: milyenek a szakaszok?
- Nagyon komolyak! Technikásak, tempósak, szűkek és szélesek - mindenfélék, és éppen ezért nagyon tetszenek. Elég hosszúak a gyorsok, és nagyon változatosak - amiket felsoroltam, néhol egy szakaszon belül vannak. Egyetlen gond van: két napja szinte folyamatosan esik az eső. Eláll ugyan egy-két órára, de az ég nem derül ki egy pillanatra sem. Pedig hét éve nem esett ezen a versenyen... Úgyhogy most mindenki kellőképpen meg van zavarodva.

- Ma volt egy shakedown és egy szuperspeciál. Milyen volt a teszt?
- A WRC-k és a nagy autók nagyon kihordták a felázott pályát, éppen ezért egy kör után nem is mentünk többször, hanem máshol állítgattuk az autót. De már a shakedown-on is tömve volt a pálya széle - ez egyébként jellemző most a környékre: mindenhol ralis pólók, szurkolók, és úgy 50 kilométeres körzetben nincs már szállás...

- Magyar zászlóval vagy szurkolókkal találkoztatok?
- Nem is eggyel! A rajtvárakozóban két órát kellett állnunk, és folyamatosan magyar szavakat, bekiabálásokat hallottunk, és nagyon örültünk neki!

- A szuperspeciál hogy tetszett?
- Hihetetlen pályát építettek! Kicsit ralicross-szerű volt, murvás és aszfaltos is, ugratókkal, mobil lelátókkal, középen a rajtdobogóval. Látszik, hogy ez nagyon friss dolog: hatkor volt a rajt, és szerintem ötkor húzták meg az utolsó csavarokat... Vadiúj volt minden és gyönyörű. Ez már ugye beleszámít az értékelésbe, ez volt az első gyors, és 46. helyen végeztünk. Remélem, a hétvégén azért jobb is lesz...:) Egyébként nagyon nagy felhajtás volt - a szervezők legalább 14 ezerre tippelik a nézők számát. Nagyon régen mentem murván, ezért az első két kanyarban még nagyon remegett a kezem, tapogatóztam, de a végére azért belejöttem. Bár jobban szeretem, mint az aszfaltot, azért csak vissza kell szoknom...

- Mi vár rátok holnap?
- 9-kor indul az első autó, mi 10-kor rajtolunk. Kétszer három gyorsasági a holnapi program, 160 kilométerből 100 gyorsasági. Úgyhogy kicsit hosszú lesz az első igazi nap. Az Internettel kicsit hadilábon állunk, így képet nem tudunk ma küldeni, de holnap igyekszünk...:)

 

 

700 km a világ... BAJNOKSÁG! 2009.09.22 22:54

Bár Lengyelországban nem újdonság a rali - ha azt mondom, Rajd Polski, ezt mindenki beláthatja -, idén mégis új formában szerepel a sportág történetében: először rendezik meg világbajnoki futamként. Idén 66. alkalommal állhatnak rajthoz a versenyzők itt: először 1921-ben, 600 kilométert teljesített az induló hat páros. Többször elmaradt a világtörténelem eseményei miatt, például a nagy gazdasági világválság miatt, 1926-ban, azonban idén szerencsére - bár a helyzet hasonló - nincs ilyesmiről szó.
Az elmúlt 65 Rajd Polski történetében a legsikeresebb márka a Ford - ez talán a verseny egyetlen magyar indulójának, Fischer Daninak bíztató lehet: a tőle, illetve alatta már megszokott, Ford Fiesta ST-vel áll rajthoz jövő hétvégén. Vasárnap indultak Lengyelországba - még előtte beszélgettünk egy kicsit.

- Miért pont ezt választottátok ki?
- Az első és legfontosabb oka, hogy elég közel van, így könnyen meg tudtuk oldani, hogy kimenjünk. Lengyelország északi részén fekszik Mikoljaki, ami zsinórban harmadszor ad otthont a futamnak - idén először VB-ként.

- Mennyire áll készen a Fiesta?
- Itt áll a műhelyben és csak az indulásra vár. Mindent felújítottunk rajta, és időben el is készültünk. Megpróbáltuk úgy összerakni, hogy ne legyen vele probléma, és minél jobb helyezést bírjon majd ki...

- Lett volna egy Törökország... Az miért maradt el?
- Nem érkezett meg időben egy váltó-alkatrész, de azt a versenyt már bepótoltuk Ljubljanában. Ott ismét volt egy kis probléma a kocsival, úgyhogy abban maradtunk, hogy inkább kicsit pihenünk, és elindulunk ezen a VB futamon.

- Versenyeztél már Lengyelországban korábban?
- Nem, és nem is jártam még az országban. Ugyanúgy készülünk, mint ahogy egy másikra: sokat nem tudtunk, mert a koordináció, az autó felkészítése sok időt vesz el - ráadásul sokan és sokat dolgoztunk most azért, hogy ez összejöhessen, úgyhogy nagy felkészülésre nem jutott időnk.

- Ki ül majd melletted?
- Szokás szerint Mészáros Sándor.

- Mi lesz a menetrend Lengyelországban?
- Csütörtökön egy két és fél kilométeres prológgal kezdünk, a rali központjában, Mikolajki belvárosában, péntektől vasárnapig pedig kicsivel több, mint 350 kilométernyi gyorsasági vár ránk.

...mi pedig minden este beszámolunk majd arról, hogy milyen napja volt az itt induló kilenc darab N3-as Ford Fiesta egyik legénységének, hazánk fiainak Lengyelországban.

Ez a hír most jelenik meg 8210. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k