A precíz felkészítést meghálálja az autó. Osváth Peti egész éves egyenletes teljesítményének és a megbízható technikának köszönhetően nagyon jól áll a bajnokságban.
Gratulálok a Mecseken elért eredményedhez, és az egész éves kiegyensúlyozott teljesítményedhez! Értékeld a versenyt, a technikát és a gumiválasztást!
Az év elején nem gondoltam volna, hogy ebben az erős mezőnyben helyt tudunk állni, viszont az első verseny után az eredményeink elég biztatóak voltak. Aztán a második versenyen, nem ment annyira a szekér. Miskolcon volt egy nagyon kicsi problémánk a futóművekkel, így nem értünk be olyan jó helyen, de az ötödik hely sem volt rossz. Aztán következett a Salgó Rallye, ahol a magyar pályákon nagyon jól mentünk, így el tudtuk csípni a harmadik helyet.
Majd ezután jött a Veszprém Rallye, amit én nagyon szeretek. Ez egy igen kemény versenynek bizonyult, de a harmadik helyet itt is begyűjtöttük.
A Mecsek Rallye-nak teljesen más volt az íze, mint amilyen szokott lenni. Ha a román srácot nem számoljuk, akkor a második, vele együtt pedig a harmadikak lettünk, de ő ugye nem számít bele a Magyar Bajnokságba.
Összeségében eléggé felkerültünk az élbolyba. Még két futam van vissza, még nagyon kell küzdeni a dobogón maradásért, mert hátulról azért támadnak rendesen.
Mecseken nagyon jó helyen értetek be, és ha jól tudom technikai problémátok sem volt.
Igen, valóban, idén csak a Miskolc Rallye-n volt technikai problémánk. A szerviz csapat nagyon jól felkészíti az autót, és a versenyeken is toppon vannak, tudja mindenki a dolgát.
Teszteltetek a pécsi pályákra?
Nekiálltunk tesztelni, de nem jó irányba mentünk el a beállításokkal és így abban maradtunk, hogy a régi beállításokkal megyünk, amivel év eleje óta is mentünk az aszfaltokon. Muszáj lesz a tesztelésre is több időt fordítanunk, mivel itt vagyunk az elejébe, és nem akarom, hogy az eddigi eredmények kárba vesszenek.
Az, hogy az autó ennyire megbízható, feltételezi a magas szintű technikai hátteret. A saját csapatod készíti fel az autót?
A szerelőkkel nagyon jó viszonyban vagyunk. Tudjuk egymás gondolatát is. Az autó mindig szét van szedve, és össze van rakva normálisan. Én azt vettem észre, hogy a Mitsubishi-nél kevesebb a meghibásodás, mint a Zsiguliknál, ez az autó erre van kitalálva.
A hátralévő két verseny nagyon fontos, mivel a bajnokságban nagyon jól álltok, gondolom úgy is készültök.
Megpróbálunk többet tesztelni, jobban felkészülni minden téren a Nyírségre.
Sajnos Nyirád helyett Komló lesz… azért sajnos, mert én nagyon szeretem a nyirádi pályákat.
Nyírség Rallye?
A verseny előtti teszten megpróbáljuk folytatni az új beállítások tesztelését. Szeretnék legalább egy napot foglalkozni vele. Van két új gyors, amit nem ismerek, de szerencsére senki sem. A zempléni pályákon mentem már, jó pár éve a Zsigulival. Nem tartoznak a kedvenc pályáim közé, de a raliban ez is benne van. Néha "nemszeretem pályákon" is menni kell, méghozzá gyorsan...