RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Jó irányba haladunk
Hideg Krisztián mesél a múlt évről és az idei tervekről
2011-01-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710356524
Napi oldal:
106785
Jelenleg:
2560
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mint ahogy az év is, az év végi két futam is felemásra sikeredett Hideg Krisztiánéknak, hiszen Mikulás Rallye-n kiestek, Szilveszter Rallye-n viszont a második helyen zártak. Krisztiánnal beszélgettem…

jo_iranyba_haladunk_1

Milyen volt a 2010-es év vége?
A bajnoki futamok után, december elején indultunk a Mikulás Rallye-n, ami nem sikerült túl jól számunkra, hiszen az utolsó szakaszon megállt az autó és kiestünk. Odáig egész jó volt minden, azt hiszem az abszolút 5-6. helyen álltunk, pedig csupán kisszöges gumijaink voltak, ami nem tapadt úgy, mint ahogy kellett volna. Nagyszöges gumival jobb lett volna menni, de nekünk ez volt, ezzel kellett teljesíteni a gyorsokat. A verseny nagyon jó volt, minden nagyon tetszett, igazi Mikulás Rallye-s idő volt. Jók voltak a pályák is, jobb volt rajtuk havon-jégen versenyezni, mint nyáron a sziklákon. Tét nélküli verseny volt, de azért mindenki igyekezett, ahogy bírt, mi is megpróbáltunk mindent, de azokkal a gumikkal ennyire futotta és sajnos végül idő előtt még ki is estünk.

jo_iranyba_haladunk_2

Jobb folytatást hozott a Szilveszter Rallye...
Igen, ott már sikerült ideális gumit választanunk. Bár az első nap, az éjszakai gyorsaságin nem hittünk abban, hogy az a gumi működhet, amivel Turán Frici is ment, így mi szöges gumiból húztuk ki a szögeket - mivel a szabályok nem engedték a szögek használatát - de hamar láttuk, hogy ez a választásunk nem bizonyult jónak, mert semmiféle tapadás nem volt tapasztalható vele. Ez azért egy nagyon nagy mellénézés volt, de mikor láttuk, hogy Frici milyen időt autózott, már elhittük, hogy az a gumi a jó választás, így másnap már mi is olyat tettünk fel. Az első körben még nagyon bátortalan voltam, mert az előző nap élményei alapján még nem mertem elhinni, hogy ezzel majd az úton maradunk, a kocsit pedig nem akartam összetörni. A második körre megvágtuk a gumikat és az már tényleg nagyon jól "működött", sikerült gyorsaságit is nyernünk, aztán bármennyire is kerülni akartam az autótörést, mégis sikerült odavágni a boxutca falának.

Mi történt?
A cél utáni féktáv annyira jeges volt, hogy nem lehetett rajta megállni, és mindezek mellett én még full gázon át is nyomtam ott. Navigátorom mondta, hogy "Ne nyomd át, ne nyomd át!", óh, hát persze! Átnyomtam, ráléptem a fékre, a kocsi elfordult 90 fokban keresztben, és akkor vettem észre, hogy Drotár ott áll benn a hóban, elakadva, mi meg felé csúsztunk 140-es tempóval, úgy, hogy nem tudtam irányítani a kocsit. Adtam egyszer vagy kétszer gázt, próbáltam visszafordítani egyenesbe, de nem ment, és akkor harmadikig visszarántottam, meghúztam a kéziféket, jobbra a kormányt és durr bevertük a boxutca falát. Lett kár rendesen az autón... 

jo_iranyba_haladunk_3

Az első helyre pályáztatok?
Mire elmertük hinni, hogy fognak a gumik, addigra Friciék már annyira elhúztak, hogy hiába nyertünk gyorsaságit, már nem volt értelme az első helyért küzdeni, így ekkor már csak arra figyeltünk, hogy Asit utolérjük, és az előző kör eredményét nézve sejtettük, hogy ez azért be is fog következni, így innét kezdve már csak egy jó, tempós, biztonsági autózásra törekedtünk. Az utolsó körben sikerült a második helyet megszereznünk, ami így év végére egy jó kis siker volt számunkra. Előbb kellett volna hinni ebben a gumiban... Túl nagy volt a választék, tényleg mindenféle gumink volt, az első gyorsra nem tudtam, hogy melyiket válasszam, rosszul döntöttem. Fricinek meg csak abból az egy fajtából volt, neki bejött. Ezt még soha nem mondtam, de a bőség zavara... Az egy 18 colos kerék volt, és nem hittem el, hogy szakadó hóesésben, hóban, jégen egy 215-ös széles gumi jobban foghat, mint egy keskeny, vagy egy szög nélküli szöges, de be kellett látnom, hogy nem véletlenül kerülnek azok ennyibe... Megmondták már nagyon régen is, és most is így van: a gumik nyerik a versenyt! Mikulásra nem volt jó gumink, szenvedtünk, itt volt jó gumink, de nem mertük feltenni, aztán feltettük és jó volt. Ennyi!

Milyen volt a verseny?
Nem most indultam először ezen a futamon, és azt mondhatom, hogy a Szilveszter Rallye egy nagyon komoly fejlődésen ment át, egy színvonalas, komoly futammá nőtte ki magát. Az időjárási körülmények most ilyenek voltak, havas-jegessé tették a pályákat. Talán elgondolkodhattak volna azon, hogy aprószöges gumikkal engedélyezzék a versenyzést... bár nem tudom, hogy a Hungaroring aszfaltjában ezek milyen kárt tettek volna, lehet ezt azért ők jobban mérlegelték. Nem volt rossz persze így sem, csak nem volt az igazi raliverseny, mert ha az átlagsebességet nézzük, akkor az azért nevetséges! 50 km/h átlagsebesség alatti tempóval lehetett gyorsaságit nyerni. Úgy tűnik, hogy az idei évben nem tudok panaszkodni rendezvényekre, jó volt ez is, Mikulás Rallye is tetszett. Flottul ment minden, nem volt csúszás, ezek nagyon nagy fejlődések.

Hogyan értékeled az MNASZ-es személyi változásokat?
Nekem mindegy, hogy ki az elnökség, ki a vezetőség. Nekem, mint versenyzőnek az érdekem az, hogy jó versenyek, jó rendezvények legyenek, minél jobb mezőnnyel, és reméljük, hogy ezekért mindent meg is fognak tenni. Reméljük, hogy tudják majd, hogy mit kell csinálni! Már régen megfogadtam, és azóta is azt mondom, hogy nem akarok én ezzel a sportpolitikával foglalkozni, én simán versenyezni akarok! A rendezvények hatalmas fejlődésen mentek át, ha pedig az egyenlő elbírálás is megvalósulhatna - ami az utóbbi években hiányzott - akkor tényleg azt mondhatnánk, hogy jó irányba haladunk!
 
Mit hoz a jövő?
Természetesen többféle projekten dolgozunk, de nem igazán hiszek az egy éves projektekben. A 2010-es évvel nem vagyok túlságosan elégedett, bár elégedetlen sem lehetek, hiszen az első három verseny annyira nem jött össze, hogy az éves értékelés tizenvalahányadik helyén álltunk, majd az utolsó futam előtt még szinte bármire lehetett esélyünk. A Mecsek Rallye-n egy jó eredménnyel, akár a bajnoki harmadik helyre is lehetett volna esélyünk, és mi ott sajnos mindent feltettünk egy lapra… nem jött be... nekimentünk egy farakásnak, és így hatodikak lettünk az év végi értékelésben. Mindenképp azt gondolom, hogy lehet ennél sokkal jobb évet is csinálni, hiszen látszott azért, hogy az év végére elég sokat fejlődtünk, javult az átlagtempónk, és ha ilyen tempóval tudjuk kezdeni az idei szezont, akkor bármi lehet!  A bajnokság nagyon szoros, az élmezőnytől még kicsit levagyunk maradva, de az a cél, hogy beletudjunk szólni az első helyek sorsába!

Ez a hír most jelenik meg 5587. alkalommal
címkék: Hideg, Civic, RallyRacing
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k