Kazár Mikiék a második helyen fejezték be a kassai futamot. Ott voltunk az első teszten, majd a másodikon és természetesen a versenyen is. Mikivel beszélgettem a verseny után:
A verseny előtt két héttel rommá törtetek egy Mitsubishit és a teszten kicsit dadogott a WRC…
A tesztnek jó hangulatban kezdtünk neki, de ennek sajnos hamar vége lett: újra megállt a komputer. Először próbálkoztak mindennel az olaszok, de végül egyértelmű volt, hogy a komputer a beteg, így egy kis logisztikázás után - mivel ezen a hétvégén 7 autójuk is versenyzett, ebből 'csak' kettő Kassán - így végül Párizsból jött egy vadonatúj komputer (20ezer €).
Pénteken végül tudtunk tesztelni (ahol videóztál is).
Sok ismeretlenes volt ez a verseny: Tomi nem ment még Kassán, én nem mentem WRC-vel itt, nem mentünk Pirelli gumival és bennük volt még ez a két héttel ezelőtti firka is. Kicsit feszültek voltunk.
Az nagy segítség volt, hogy megjavult az autó, mert autó nélkül nehezen tudunk versenyezni…
A Pirelli gumik nagyon jól vizsgáztak. Sokan tartottak tőle, még a saját csapatunkon belül is voltak szkeptikusok, de bebizonyítottuk, hogy lehet velük gyorsan menni.
Nem nyertetek…
Nem. De nem is sírunk, rívunk!
A mi autónk 2003-as. Minden egyes rajtját végignéztük a két Ford Focus WRC-nek, a mieinket pedig végigéltük, és sajnos már ott kaptunk majdnem egyet…
Az első és a harmadik gyorsaságin elment a fékünk. Nem tudtunk annyira jó időt menni. Elment a fék és amikor kiértünk az első faluból, akkor egy olyan lobogós szakasz előtt álltunk, hogy egyszerűen nem mertem ott nyomni. Még az esés is bennünk volt és fék nélkül kétszázzal menni, az elég nehéz.
A második szakaszon jól átmentünk, a harmadikon megint dadogott a fék, a negyediket egyszerűen elrontottam: rosszkor húzgáltam a kéziféket. Huszonvalahány percet kellett állni a rajtban Maticsék esése miatt. Elkezdtem variálni a hajtásprogramokkal. Sok mindent akartam változtatni egyszerre, nem kellett volna. Elég sokat buktunk azon a szakaszon.
Este volt egy kis kérdezősködés, senki sem tudta, hogy hányadik helyen áll, de azt gondolom igazságos döntés született.
Másnap mentetek egyet egy 'autópályán' és egy szűk, izgalmas, tó melletti gyorsaságin.
Ha Neked ilyen autópályán kellene közlekedned, akkor Te be lennél sz@rva... :)
Inkább 3 sávosok voltak, de nagyon sok helyen kellett bemenni lassítókba, beugratni murvás részekre, és volt egy erdei szakasz lefelé, ami nagyon hasonlított Mályinkára. Végig ki volt gumizva, de voltak olyanok, akik bementek két gumi közé, nagyon poros volt az út. Veszélyes szakasz volt.
Ami számomra a legfontosabb volt ezen a futamon, hogy az utolsó előtti szakaszon elmúlt a korábbi baleset emléke, már nagyon jó időt mentünk. Igaz, hogy kaptunk pár másodpercet. Hibáztunk több ízben. Reális, hogy a 2008-as Focus-tól kaptunk kilométerenként egy-két tizedet.
A PowerStage-en átmentünk parasztba, sokat csúszkáltunk. Nem akartam elesni. Megpróbáltuk megverni őket, de ennyi volt bennünk. Igorékat könnyű volt megverni, hiszen ők maguk alatt teljesítettek.
Nagy lépést tettetek a bajnoki cím megvédése felé, növeltétek az előnyötöket.
Második nap megkérdeztem Tomitól, hogy 'mi a cél?', hiszen nyilvánvaló, hogy nem egyedül versenyzek: van mögöttem egy csapat, rengeteg ember segít. Tomi azt mondta: szeretne bajnok lenni. Akkor be kellett látnunk, hogy tizenhét másodpercet nem tudunk behozni három szakasz alatt Friciéken. Ésszel kell végigautóznunk. Minden szakaszon 10-et, 20-at adtunk Herczignek, aki ezen a versenyen nem volt ellenfél. Friciéknek nulla pontjuk volt.
Ilyenkor el kell gondolkodni: mi már egyszer hibáztunk, pontosabban a saját hibánkon kívül megállt a cucc. Nem fér már bele még egy nulla. Egyre csökken a javítás lehetősége. Nyilván, ha a rivális előtt végez az ember, több pontot visz haza, az egy nagyon jó dolog. Duduék technikai hiba miatt kiestek, így ők már ebből a játékból kicsit kimaradnak. Az, hogy Turán megnyerte: gratulálunk nekik.
Grzyb is kérdezte, hogy mi van velünk. Megmutattam neki, hogy mi maradt a Mitsubishiből, és mondtam, hogy GTK (gazdasági totálkár). Azt mondta, hogy benne is benne lenne ez… Aki azt mondja, hogy ezen pillanatok alatt át lehet lépni, az hazudik…
Várjátok a Budapest Rallye-t?
Várjuk a következő futamot, de már kellene róla tudnunk…
Ha lesz, akkor lesz, ha nem, akkor lesz valami. A csapatunk nagyon lelkes, állunk elébe.