TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Jöhet a következő!
Spiciék hétvégén újra támadnak!
2012-04-23
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674312
Napi oldal:
30594
Jelenleg:
2229
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokak nagy-nagy bánatára, Spiciék az idei évben a román bajnokságban szerepelnek, ám nem biztos, hogy ezt ők is annyira sajnálják, hiszen míg idehaza el sem kezdődött a „szezon”, Spici és Szőke Tamás már a második bajnoki futamára készül.

Sikeresen teljesítettétek a román bajnokság első futamát…

Brassóban kezdődött a bajnokság egy aszfaltos versennyel. Sikeresen zártuk, de óriási feladat volt teljesíteni, hiszen már a pályabejárás alkalmából olyan dolgokkal szembesültünk, amire nem voltunk felkészülve… ám végül szerencsésen úrrá lettünk a helyzeten.

johet_a_kovetkezo_2

Milyen dolgok nehezítették a versenyzést?
Nagy változások álltak be a pálya jellegében, igen rövid idő alatt. Már a tréningen rengeteg eső és hó hullott, és ez a verseny során is folytatódott. Pénteken két gyorsaságival kezdődött a futam. Az első gyorsasági az ottani síparadicsomba vezet fel, és hű volt ehhez az időjárás, mert az első pár versenyző még esőben, havasesőben teljesítette, az utána lévőknek viszont óriási mértékben megnehezítette a dolgát a leszakadó hó. Nagyjából golflabda nagyságú pelyhek hullottak, és pár perc alatt 5-6 centiméteres hó lepte az aszfaltot. Itt sajnos a mi sorsunk is megpecsételődött, de mi legalább le tudtunk jönni a szakaszról, viszonylag jó időeredménnyel. Bár az első két párostól 1 perc pár másodperces hátrányt szenvedtünk, ami óriási, de azokhoz képest jól álltunk, akik szintén havon jöttek. A másnap sem kezdődött problémamentesen, hiszen akkor is megtréfált mindenkit az időjárás, a nedves, hideg levegő. Az autók alig-alig indultak be, a miénk is csak az utolsó másodpercben, de aztán megkezdtük az igazi versenyt, nagyon érdekes volt, folyamatosan másfajta gumival próbáltunk menni. Próbáltam az egyperces hátrányt úgy lefaragni, hogy más gumistratégián voltam, mint az élmenők, de nem mindig sikerült szűkíteni a rést. Nagyon-nagyon szenzációs pályákon, iszonyatosan nehéz körülmények között, nagyon nagyot versenyeztünk, és végül az abszolút második helyen zártunk.

johet_a_kovetkezo_3

Mi lesz a következő, és arra hogyan készültök?
Napokon belül lesz egy rövidebb tesztünk, amikor még átnézünk pár dolgot a beállításokban, majd következhet a bajnokság második futama, a Temesvár Rally. Nagyon várjuk már, semmilyen tapasztalatunk nincs ezzel, nem ismerem a pályákat, hiszen itt már 2-3 éve nem rendeztek versenyt. Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen pályák várnak ránk, milyen lesz a verseny, milyen megmérettetés lesz ez számunkra, de reméljük, hogy az időjárás itt már nem fogja megtréfálni a résztvevőket.

Milyen mezőny várható, ugyanaz, mint az előző futamon volt?
Igen, abszolút ugyanaz. Eddig is erős volt a román bajnokság, de most már sokkal erősebb, mint ahogyan mi azt korábban gondoltuk. Nagyon sok a jó technika, ott van a S2000-es Fabia, több R4-es Mitsubishi Evo X-es is van a mezőnyben, ráadásul ezek top autók, és jó pilóták kezében vannak. Francois Delacour szintén most is képviselteti magát ezen a futamon is… úgyhogy nem kis meccs várható, az biztos!

johet_a_kovetkezo_4

Győzelem a cél?
Igen, mindenképp ez a cél. 2005-ben egy hasonlóan szoros évnek vágtunk neki, amikor rendkívül sok – talán Magyarország történetében a legtöbb – WRC versenyzett a mezőnyben, és akkor a Grifone Team sportigazgatója azt mondta nekem, hogy amikor nagyon sok jó pilóta és jó technika van egymás mellett, akkor óriási keresztbeverések lesznek, és nem az fogja megnyerni a viadalt, aki a legtöbb győzelmet szerzi, hanem aki a legkiegyensúlyozottabban versenyez. Én akkor úgy gondoltam, hogy nem így van, pedig teljesen igaza volt! Kicsit most ennek a tükrében is versenyzünk, nem szabad „nulla pontoznunk”, 8 futam van a bajnokságban, ez nagyon sok. Lehetőleg mindig a dobogón kell végezni, és nyilván a legközelebb a legfelső fokához, vagy éppen pont ott, mert nyerni is kell, hogy bajnok lehessen az ember, de a futamgyőzelem nem történhet „mindenáron”, hiszen a bajnokság a tét.

Még most is úgy látod, hogy jó bajnokságot választottál?
Úgy gondolom, hogy igen. 2 éve már versenyeztem itt, akkor is nagyon tetszett, de az idei év első futama után is azt mondhatom, hogy szenzációs itt a szervezés, az időjárás okozta kaotikus állapotok ellenére sem volt egyetlen perc csúszás sem, minden színvonalasan, gördülékenyen zajlott.

És mostanában már az autó is jól bírja a versenyeket?
Az autónak egyre jobbak a paraméterei, egyre jobbak a beállításai. Most már tényleg nagyon tetszik vele az autózás, eddig nem voltunk ennyire jó barátok, mint mostanában. Sajnos tavaly nem ilyen volt a kocsi, mint most, amikor hibátlanul működött, az egész csapat hibátlanul dolgozott ezek között a nagyon nehéz körülmények között is helytállt mindenki. Így lehet igazán jó eredményeket elérni, ha ennyire „ottvan” mindenki és mindent megtesz a siker érdekében. Jól sikerült verseny volt, nagyon bízunk benne, hogy Temesváron is hasonló sikerélményben lesz részünk!

johet_a_kovetkezo_1

Ez a hír most jelenik meg 3490. alkalommal
Share |
2012.04.27-28.
FRAS Román Rally Bajnokság 2012
Temesvár Rally 2012
Románia, Temesvár
részletes információk
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k