h i r d e t é s
Összes oldal:
745025565
Napi oldal:
15821
Jelenleg:
1060
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Sokak nagy-nagy bánatára, Spiciék az idei évben a román bajnokságban szerepelnek, ám nem biztos, hogy ezt ők is annyira sajnálják, hiszen míg idehaza el sem kezdődött a „szezon”, Spici és Szőke Tamás már a második bajnoki futamára készül.
Sikeresen teljesítettétek a román bajnokság első futamát…
Brassóban kezdődött a bajnokság egy aszfaltos versennyel. Sikeresen zártuk, de óriási feladat volt teljesíteni, hiszen már a pályabejárás alkalmából olyan dolgokkal szembesültünk, amire nem voltunk felkészülve… ám végül szerencsésen úrrá lettünk a helyzeten.
Milyen dolgok nehezítették a versenyzést?
Nagy változások álltak be a pálya jellegében, igen rövid idő alatt. Már a tréningen rengeteg eső és hó hullott, és ez a verseny során is folytatódott. Pénteken két gyorsaságival kezdődött a futam. Az első gyorsasági az ottani síparadicsomba vezet fel, és hű volt ehhez az időjárás, mert az első pár versenyző még esőben, havasesőben teljesítette, az utána lévőknek viszont óriási mértékben megnehezítette a dolgát a leszakadó hó. Nagyjából golflabda nagyságú pelyhek hullottak, és pár perc alatt 5-6 centiméteres hó lepte az aszfaltot. Itt sajnos a mi sorsunk is megpecsételődött, de mi legalább le tudtunk jönni a szakaszról, viszonylag jó időeredménnyel. Bár az első két párostól 1 perc pár másodperces hátrányt szenvedtünk, ami óriási, de azokhoz képest jól álltunk, akik szintén havon jöttek. A másnap sem kezdődött problémamentesen, hiszen akkor is megtréfált mindenkit az időjárás, a nedves, hideg levegő. Az autók alig-alig indultak be, a miénk is csak az utolsó másodpercben, de aztán megkezdtük az igazi versenyt, nagyon érdekes volt, folyamatosan másfajta gumival próbáltunk menni. Próbáltam az egyperces hátrányt úgy lefaragni, hogy más gumistratégián voltam, mint az élmenők, de nem mindig sikerült szűkíteni a rést. Nagyon-nagyon szenzációs pályákon, iszonyatosan nehéz körülmények között, nagyon nagyot versenyeztünk, és végül az abszolút második helyen zártunk.
Mi lesz a következő, és arra hogyan készültök?
Napokon belül lesz egy rövidebb tesztünk, amikor még átnézünk pár dolgot a beállításokban, majd következhet a bajnokság második futama, a Temesvár Rally. Nagyon várjuk már, semmilyen tapasztalatunk nincs ezzel, nem ismerem a pályákat, hiszen itt már 2-3 éve nem rendeztek versenyt. Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen pályák várnak ránk, milyen lesz a verseny, milyen megmérettetés lesz ez számunkra, de reméljük, hogy az időjárás itt már nem fogja megtréfálni a résztvevőket.
Milyen mezőny várható, ugyanaz, mint az előző futamon volt?
Igen, abszolút ugyanaz. Eddig is erős volt a román bajnokság, de most már sokkal erősebb, mint ahogyan mi azt korábban gondoltuk. Nagyon sok a jó technika, ott van a S2000-es Fabia, több R4-es Mitsubishi Evo X-es is van a mezőnyben, ráadásul ezek top autók, és jó pilóták kezében vannak. Francois Delacour szintén most is képviselteti magát ezen a futamon is… úgyhogy nem kis meccs várható, az biztos!
Győzelem a cél?
Igen, mindenképp ez a cél. 2005-ben egy hasonlóan szoros évnek vágtunk neki, amikor rendkívül sok – talán Magyarország történetében a legtöbb – WRC versenyzett a mezőnyben, és akkor a Grifone Team sportigazgatója azt mondta nekem, hogy amikor nagyon sok jó pilóta és jó technika van egymás mellett, akkor óriási keresztbeverések lesznek, és nem az fogja megnyerni a viadalt, aki a legtöbb győzelmet szerzi, hanem aki a legkiegyensúlyozottabban versenyez. Én akkor úgy gondoltam, hogy nem így van, pedig teljesen igaza volt! Kicsit most ennek a tükrében is versenyzünk, nem szabad „nulla pontoznunk”, 8 futam van a bajnokságban, ez nagyon sok. Lehetőleg mindig a dobogón kell végezni, és nyilván a legközelebb a legfelső fokához, vagy éppen pont ott, mert nyerni is kell, hogy bajnok lehessen az ember, de a futamgyőzelem nem történhet „mindenáron”, hiszen a bajnokság a tét.
Még most is úgy látod, hogy jó bajnokságot választottál?
Úgy gondolom, hogy igen. 2 éve már versenyeztem itt, akkor is nagyon tetszett, de az idei év első futama után is azt mondhatom, hogy szenzációs itt a szervezés, az időjárás okozta kaotikus állapotok ellenére sem volt egyetlen perc csúszás sem, minden színvonalasan, gördülékenyen zajlott.
És mostanában már az autó is jól bírja a versenyeket?
Az autónak egyre jobbak a paraméterei, egyre jobbak a beállításai. Most már tényleg nagyon tetszik vele az autózás, eddig nem voltunk ennyire jó barátok, mint mostanában. Sajnos tavaly nem ilyen volt a kocsi, mint most, amikor hibátlanul működött, az egész csapat hibátlanul dolgozott ezek között a nagyon nehéz körülmények között is helytállt mindenki. Így lehet igazán jó eredményeket elérni, ha ennyire „ottvan” mindenki és mindent megtesz a siker érdekében. Jól sikerült verseny volt, nagyon bízunk benne, hogy Temesváron is hasonló sikerélményben lesz részünk!
Ez a hír most jelenik meg 3573. alkalommal
FRAS Román Rally Bajnokság 2012
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok
|