RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Jövőre Historic EB és IRC
... avagy: jól sikerült a 43. Allianz Rallye
2010-11-03
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710363131
Napi oldal:
113392
Jelenleg:
3184
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_jovore_historic_eb_es_irc_6Immár 43. alkalommal került megrendezésre a Mecsek Rallye, mely az Országos Rallye Bajnokság utolsó állomása volt, de egyúttal az első hazai Historic Európa-bajnoksági futamnak is otthont adott. A főszervezővel, Jelen Istvánnal beszélgettem a verseny után másfél héttel, hogy ő hogyan értékeli utólag a futamot, milyenek a visszajelzések és mire számíthatunk 2011-ben.

Hogyan sikerült a Mecsek Rallye?
Jól! És ezt igazolja az FIA jelentése is a futamról, mely szintén nagyon pozitívan értékel bennünket. Nem ért meglepetésként ez a jelentés, hiszen már a versenyt követően kaptunk egy rövid értékelést a jelen lévő FIA megfigyelőtől, aki a verseny bizonyos részeiről szuperlatívuszokban beszélt. Azt mondta, hogy köszönjem meg mindenkinek, aki ebben valamilyen szinten is részt vett és dolgozott (sportbírók, rendezők, biztonságiak stb.), mert sok éve végzett megfigyelői munkája során most először látott Historic Európa-bajnoksági futamot először rendezők között ennyire jól sikerült és ilyen szinten megrendezett versenyt. Én meg csak csodálkoztam, meg nézelődtem, hogy tényleg egy ilyen jó versenyt csináltunk, de hozzá kell tennem, hogy nagy szerencsénk is volt, hiszen az időjárás is nekünk kedvezett, és ráadásul semmilyen baleset sem történt a verseny ideje alatt. Sok ember rengeteg munkájának ezek szerint ez az eredménye!

jovore_historic_eb_es_irc_3

Semmilyen nem várt esemény nem zavarta meg a versenyt?
Abszolút semmi!

Gondolom sok helyről érkezik pozitív visszajelzés?
Itt volt például a versenyen a Peugeot Sport Portugalia igazgatója, Carlos Barros, akit azzal a céllal küldtek ide hozzánk, hogy nézelődjön, véleményezzen, ill. a verseny végeztével értékelje nekünk a futamot. Itt maradt még hétfőn is, és mást sem csináltunk, mint jártuk vele Baranyát és nézegettük a pályákat. Olyannyira beleszeretett a 28 km-es gyorsaságiba, hogy újra ki kellett oda mennünk vele, és fényképezgetett, kérdezősködött, hogy mi hogyan zajlik ezen a gyorson, hogyan csináljuk a rajtoltatást. Úgy tűnik, hogy IRC-futamon mi fogunk először kör jellegű szakaszt rendezni, hiszen a többi IRC-rendezvény ilyet nem csinál. Nagyon tetszik még neki az Expo is, ami szerinte is nagyon-nagyon alkalmas rallye-központnak és szervizparknak, és rögtön letipegte lábbal, hogy hol kéri elhelyeztetni a csapatát jövőre. Carlos Barros-szal annyira jó kapcsolatot sikerült kialakítanunk, hogy mondhatom, szereztünk egy barátot a személyében!

Milyenek a versenyzői visszajelzések?
Ennyi vállveregetést én még sohasem kaptam! Nagyon sok e-mailt kaptam már a historicos versenyzőktől, amelyben egyrészt megköszönik a versenyt, gratulálnak és kiegészítik pár aprósággal, amelyet esetleg ők hiányoltak, vagy amelyet jó tanácsként adnak.

jovore_historic_eb_es_irc_2

Mi az, amit hiányolnak?
Például, amit nem szerveztem meg kellőképpen, hogy volt csütörtök este egy ismerkedéssel egybekötött vacsora a historic mezőny részére, ami külföldön is egy megszokott dolog. Nekem pedig nem volt időm odamenni, fogadni a versenyzőket, és pár szót mondani, köszönteni őket. Ez tanulság, mert bár lehet, hogy jövőre sem lesz időm egy ilyen fogadásra, üdvözlésre, de kell találjak egy háziasszonyát a rendezvénynek, aki mosolyogva és jókedvűen megteszi ezt helyettem.

Több versenyzővel beszéltem, és egyetlen panasz nem érkezett tőlük a Mecsek Rallye-ra, de néhányan azért megemlítették, hogy talán a céldobogó nem volt igazán méltó a versenyhez...
Ez tény, bár valójában nem rossz a hely, csak talán tényleg méltóbb helyszín kellene. Másodszor csináltunk itt céldobogót és másodszor bizonyosodik be, hogy alkalmatlan a hangosítás ebben a nagysátorban, mert visszhangzik és nem lehet hallani rendesen azt, amit a speaker beszél. Azt is látjuk, hogy nem igazán jön a közönség, és a csapattagokon, családtagokon, valamint a nagyon-nagyon lelkesen érdeklődő embereken kívül más nem talál oda. Oka volt annak, hogy ezt a helyet választottuk, mert október közepén nem mertem elvinni a céldobogót a Széchenyi térre, ugyanis ha olyan időt fogtunk volna ki, mint amilyen a verseny hetének elején és rögtön a versenyt követő napokban volt, akkor a szakadó eső elronthatta volna a verseny addigi hangulatát. Tanultunk ebből is, és mivel jövőre júliusban és szeptemberben lesz rendezvényünk, talán más helyszínt is be merünk majd vállalni.

Sok néző volt a pályák szélén...
Megmondom őszintén, én több nézőt vártam! Nekem ez a nézőszám Mecsek Rallye szinten egy kicsit kevés volt, de tudjuk, hogy recesszió van és senkinek sem egyszerű most. Ha egy miskolci vagy győri család elkezd számolgatni, hogy akkor ők lejönnének Pécsre, akkor az útiköltség, egy-két éjszakai szállás és az étkezések egy család részére biztosan nem állnak meg 100 ezer Ft alatt, és ez úgy tűnik, hogy nagy pénz, főképp ebben a mai gazdasági helyzetben.

Hogyan viselkedtek a nézők a versenyen?
Sikerült őket a nézők elől elzárt résztől távol tartani?
Szerencsére sikerült, és itt szeretném is kiemelni a biztonsági szolgálatot, akik nagyon jól dolgoztak és a helyzet magaslatán álltak. Kulturáltan oldották meg az apróbb problémákat, senki nem volt lehurrogva, és így terelték az embereket, akik egyébként szintén érezték, hogy rangja van ennek az eseménynek és ehhez méltóan viselkedtek.

jovore_historic_eb_es_irc_1

Kinek köszönhető, hogy egy ilyen problémamentes, sikeres verseny került lebonyolításra?
thumb_jovore_historic_eb_es_irc_4Szeretném kiemelni és egyúttal köszönetet mondani a hozzáállásáért a városvezetésnek, a helyi rendőrség vezetésének, az erdészetnek, a természetvédelmi szerveknek, ugyanis az ő pozitív hozzáállásuk nélkül nem tudnánk ilyen versenyt rendezni! Szintén köszönettel tartozom azoknak a segítőimnek, akik megszakadtak a munkában, és akkorát dolgoztak, hogy elcsodálkoztam, hogy még vasárnap este lábon vannak. Szoktam neveket mondani, de most hadd ne mondjak, hogy kinek a munkáját köszönöm, mert akkora lenne a lista, hogy azt hiszem, kicsit hosszadalmas és unalmas lenne az olvasóknak. Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek, aki a rendezésben bármilyen szinten is részt vett és valamilyen segítője volt a versenynek, hiszen ezért tudok most ilyeneket mondani a 43. Allianz Rallye-ról!

Néhány hete ért véget a Mecsek Rallye a versenyzőknek és a nézőknek. Nektek véget ért?
Nem - nem - nem! Hosszú még a lecsengése egy ilyen rendezvénynek. Rengeteg utómunkálata van még, rengeteg hozzá kapcsolódó ügyet kell még elintézni, egyeztetni kell a versenyben érintett személyekkel, a résztvevőkkel, és nem is fog ez még véget érni úgy 10-15 napig. Közben pedig már dolgozunk a jövőn!
Ma délelőtt például a természetvédelmi felügyelőség két emberét és a Duna-Dráva Nemzeti Park egyik munkatársát viszem ki két pályára, mert demonstrálni szeretném,  hogy nem teszünk kárt a természetben. Azok az emberek, akik nem ismerik a rallye-t, de engedélyek, hozzájárulások függnek tőlük, amikor meghallják, hogy "rallye és természetvédelmi tájegység" mindig megijednek, hogy mi majd milyen károkat okozunk és rombolunk a természetben. Most pedig majd végigmegyünk, megmutatom a két gyorsot és remélem mindenki meg fog nyugodni, hogy abszolút semmi kárt nem tettünk a természetben, és a jövőben is célunk annak fokozott védelme.

Ezek szerint már el is kezdődött a jövő évi Mecsek Rallye szervezése?
Valójában már 2 évvel ezelőtt elkezdődött, ugyanis azóta vagyunk kandidáló verseny IRC- futamra, és most sikerült bekerülni a jövő évi naptárba. Ehhez sok-sok lobbyzásra volt szükség részemről is és a városvezetők részéről is, mert csak így megy a dolog. Szóval dolgozunk-dolgozunk!

Milyen verseny lesz jövőre a Mecsek Rallye?
Júliusban lesz a 44. Mecsek Rallye, mely Historic Európa-bajnoksági futam lesz, mellettük pedig a rallye2 mezőnye fog még versenyezni, majd szeptember elején - a 45. Mecsek Rallye keretében - az IRC-futam kerül megrendezésre, összekötve az ORB mezőnyével.

jovore_historic_eb_es_irc_5

Ez a hír most jelenik meg 7251. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k