RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Kalandokkal tűzdelt évad
Az első métertől a padlón nyomja Elek István
2012-11-21
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710365306
Napi oldal:
115567
Jelenleg:
3216
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

kalandokkal_tuzdelt_evad_1

Elek Istvánnal beszélgettem az idei év eseményeiről, mely igencsak kalandosra sikerült számukra. Idehaza kezdték meg a bajnokságot, ám a sorozatos kudarc után idő előtt kiszálltak a csatából, év végére pedig egy osztrák levezető futamon vettek részt, de ezúttal a Waldviertel Rallye-n sem azzal szembesültek, amit vártak. Hogy ezek után hogyan látja a jövőt…?

kalandokkal_tuzdelt_evad_7

Mesélj az idei évetekről, hogyan látod utólag?
Bükfürdővel kezdtük az évet, de hogy melyik autóval indulunk a versenyen, az szinte a nevezési határidő napján dőlt el, és szó szerint csak lemosta az autót a csapat, úgyhogy nem igazán volt komolyabb, nagyobb felkészülésünk, de ehhez képest az autó nagyon-nagyon jól muzsikált az első futamon, velem ellentétben! Én nagyon indiszponált voltam az első napon. Az első gyorson három, a másodikon kettő, a harmadikon egy megforgásunk volt, csoda egyáltalán, hogy még részt vettünk a versenyben. Az első napi nehéz kezdés után másnap egész jól beleerősítettünk, és végül az abszolút 5. helyen és a kategóriánk elején végeztünk. Jó volt a dolog, végül úgy tűnt, hogy minden oké lesz. Ha nincs az első napi három gyorsunk ennyire elrontva, akkor dobogóra tudtunk volna állni.

kalandokkal_tuzdelt_evad_6

Pécs következett?
Eleve murván szeretek menni, aszfalton nem, de ha már aszfalt, akkor Pécs az, amit egyáltalán nem szeretek. A baranyai pályák semmilyen különösebb érzést nem váltanak ki belőlem, ott csupán annak szoktam örülni, hogy rallyeautóban ülhetek és versenyezhetek, és - remélhetőleg - nem jön szembe senki a gyorsaságin... A problémáink ellenére (mert az első gyorson odavertem a kocsit egy szegélynek, eltört a lámpasor merevítője), mégis jól álltunk, mert abszolút ötödikek voltunk és simán vezettük a kategóriánkat, de a második napon - rögtön az első gyorson - sajnos a váltónk feladta a küzdelmet, így nekünk sajnos elég rövidre sikerült ez a verseny. Biztató volt viszont, hogy újra a kategóriánk élén álltunk, és az abszolút mezőnyben is jó helyen, pedig a mi autónk nem igazán a mezőny egyik topautója, bár az is biztos, hogy a kisebb hibákat leszámítva jól teljesít ez!

kalandokkal_tuzdelt_evad_8

Veszprémre kicsit javult a kocsi…
Valóban egy kis finomításon esett át a járművünk, egy nagyon fontos dolog történt, ugyanis kapott végre egy új turbót, és ennek hatása érezhető volt, de sajnos már a teszten problémánk volt a váltóval. Problémás volt a verseny kezdése, de a csapat egész éjjel dolgozott, új váltót tettek az autóba, szenzációsak voltak, aminek köszönhetően mi el tudtunk rajtolni! A verseny során a másik váltó is folyamatosan akadozott, így hiába kezdtük nagyon jól a versenyt, nem tudtuk stabilan tartani, és ráadásul egy fékúton nem bírtunk megfelelően lassítani, odaütöttük a futóművet és kiállni kényszerültünk. Ez is hamar véget ért, a második napon a második gyorson búcsút intettünk a gyönyörű Bakonynak!

kalandokkal_tuzdelt_evad_9

Aradon még rajthoz álltatok?
Aradon voltunk még, és több magyar bajnokin már nem indultunk, mert négy futamból háromszor ki kellett állnunk, nem volt már értelme itt a folytatásnak. Arad volt az a verseny az idei évben, amit a legjobban vártunk, és ez jól is sikerült... mármint addig, amíg mentünk! :-) Az első napon volt egy kis bohóckodás a gokart pályán, akkor ott a kilencedikek voltunk, de a másnap már az első három gyors után a mezőny élére pattantunk, egyedül Botka Dávidék voltak előttünk, a kategóriánkban pedig messze vezettünk. Olyan nagy biztonsági távunk volt, hogy már a kategória győzelem nem is izgatott, abszolút az abszolútra figyeltem! Sajnos itt is egy műszaki problémánk történt, az ötödik gyorson eltört a féltengelyünk, elhagytuk a kerekünket és nem tudtunk továbbmenni. Nagyon bosszantó volt ez, mert ez után következett volna a két hosszú gyorsasági, amitől sokan nagyon tartottak, én meg kimondottan erre készültem. Nyugodt is voltam, mert Dávid - aki most előttem vezetett - tavaly gyengébben teljesített itt, mint én, és úgy gondoltam, hogy idén is biztos tudom ezt hozni, de sajnos erre nem volt lehetőségünk. Megint jó pozícióból fájó búcsút vettünk az Arad Rallye-tól.

kalandokkal_tuzdelt_evad_3

Majd kihagytatok két futamot, és az osztrákoknál versenyeztetek még egyet?
Így van, a Waldviertel-en indultunk. A verseny szuper volt, de nekünk rengeteg problémánk adódott, azt lehet mondani, hogy egyetlen tiszta gyorsaságit nem bírtunk futni. Már az első gyorson is volt egy apróbb gondunk, de ott még egy második idővel tudtunk kezdeni. Év elején lassan kezdtem a versenyeket, de Veszprémben, Aradon, és itt is azt mondtam, az első métertől padlón nyomom! Nem is lett volna rossz, de utána nekünk mindennel meggyűlt a bajunk: melegedett a motorunk, kilyukadt a hűtőnk, tönkrement a ventilátorunk, eltört a féltengelyünk, kaptunk defektet, szétment a hátsó difink... A versenyt úgy csináltuk végig, hogy folyamatosan töltöttem a vizet a hűtőbe, volt, hogy elektromos problémánk volt, a gyűjtőből ki kellett tolnunk az autót... Úgy elfáradtam a verseny végére, hogy azt mondtam, nekem ennyi kalandom, mióta versenyzem összesen nem volt! A pályák viszont szenzációsak voltak, alig várom, hogy jövőre újra itt lehessünk!

kalandokkal_tuzdelt_evad_5

Melyik rendezvény tetszett neked a legjobban?
Arad nagyon tetszett, de egyértelműen a Waldviertel Rallye volt a legjobb! Szenzációs pályákon zajlott a verseny, jó hosszú gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, és itt tényleg volt minden, az éjszakai autózástól kezdve a napsütésig, hóesésig minden! Ez egy igazi rallyeverseny volt!

kalandokkal_tuzdelt_evad_4

Mit vársz a jövőtől?
A reményem az, hogy nem szűnik meg Magyarországon az első osztályú rallyesport! Mert ami most itt van, az borzalom... persze erről senki sem tehet, ez a gazdasági helyzet, ilyen most a környezet...  A rendezés egyre nehezebb lesz, véleményem szerint egyre több futamot kell külföldön megvalósítani, mert ennyi induló mellett lehetetlenség itthon sikeresen versenyt rendezni. Valószínűleg én sem fogok Magyarországon menni jövőre, csak egy-két futamon, olyanon, ami jól esik. (Bár az sem biztos, hogy ez pont magyarországi magyar futam lenne, mert Aradra például mindenképp visszamennék.) Egy nagy kérdőjel az egész, így az én versenyzésem is inkább külföldi versenyzésre fog korlátozódni! Mivel magyarok vagyunk, idehaza is kellene versenyezni, egy-két futamon megpróbálunk, de ennyi!

kalandokkal_tuzdelt_evad_2

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2335. alkalommal
Share |
Ausztria, Waidhofen • külföldi rally
2012.10.25-27.
Osztrák Rally Bajnokság 2012
Rallye Waldviertel 2012
Ausztria, Horn - Krems
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k