Kazár Miki néhány hete egy Subaru Impreza WRC-vel, újonc pilótaként futott egy abszolút ezüstöt a rali bajnokság zárómeccsén, Komlón. Sokat nem pihent, hiszen a hétvégén egy SEAT Leon kormányja mögött tűnt fel a Hungaroringen. A mérleg: egy első és egy második hely újoncként a SEATosok között.
- Legutóbb Komlón húztad ki a gyufát, a hétvégén pedig a Hungaroringen. - A nulladik napon, pénteken még állítgattuk az autót, majd a szombati időmérő edzés vizesre sikeredett. Szerencsém volt ezzel a ténnyel, mert az évadzáró Komló Rallye-n is sikerült esős körülmények között versenyeznem. Az időmérő edzésen aztán első lettem a Seatos mezőnyben. :)
- ...majd a versenyen sem voltál megilletődve. - Mondták a srácok, hogy azt a bizonyos fehér vonalat, ami a boxból kijövőket vezeti, nem lehet átlépni. Olyannyira betartottam, hogy sok is lett a hely, megelőztek, kilöktek. Szerencsém is volt, hogy végül összejött a második hely a SEAT-ok között, de azért tettem érte bőven.
- Komló után most is fülig ér a szád! - Régen élveztem így versenyt! Úgy érzem, hogy nagyon komolya csata volt ez az elejétől a végéig. A Zengő csapat mondta az első futam után, hogy jól rajtolok, ezért nem is lehetett más a célom vasárnap, hogy még előrébb végezzek. Kontrát végig idegesítettem, rátapadtam. El is húztunk egy kicsit a mezőnytől, ám azt hiszem, hogy a hetedik körben volt egy baleset és be is jött a Safety Car. Három körrel a vége előtt Kontra lekörözött versenyautót előzött, akivel összeütközött. Megint SC. De a lényeg: a SEAT kupát megnyertem, abszolútban pedig a negyedik helyen értem célba.
- Erős kezdés, erős folytatás. Gondoltad volna? - Kis híján abszolút harmadik lettem az időmérőn, a meglepődések után gratuláltak a társak. Alapvető filozófiám, hogy az utolsó pillanatig küzdeni kell! Ám persze kellett a teszt, a tapasztalat; a quad-os csúszkálás és a vízes tesztek azt hiszem sok alapanyaggal összegyúrva adta azt, amit valahol tényleg nagyon szerettem volna. A sikert.
- Úgy érzem enyhén szólva is tetszett ez a hétvége! - Nagyon nagyon! :) Kultúráltak voltak a körülmények, voltak nézők, és volt médiaérdeklődés is. :)
- Akkor lesz folytatása? - Ha arra gondolok, hogy Spici 37 évesen ült először WRC-ben... A reflexeim jók, egészségesen kell élni, és kell egy olyan fenomenálisan jó csapat, mint a miénk!
- Quad, rally, gyorsasági szakág kipipálva! Jövőre esetleg egy kis tereprally? - :) :) :) Neeeem!!! Az jut inkább eszembe, hogy sokat számított volna, ha látok korábban egy SEAT-os versenyt. ...mert, akkor legalább nem a versenyen nézek először a visszapillantóba!
- Áruld el: sokat lehetett tanulni vezetésből, trükkökből azoktól a pilótáktól, akik mellett a raliban ültél? - Nagyon sokat, nagyon! Spici mellett sokat láttam. Koncentrálni, figyelni, tanulni kell folyamatosan, és azt csinálni, amit a csapat mond. A SEAT-os projektet szeretném jövőre folytatni, de természetesen nincs lezárva a rali sem.
Vannak terveim jövőre is, de addig még azt hiszem, hogy találkozunk!