Kovetkezo kerdes sorozatom tudom egy picit privat, de hatha kapok ra par valaszt.
Szoval engem az erdekelne, hogy kb mennyibe kerul egy ilyen fejlesztesu auto?
Mennyibe kerul a berles? Kilometer utan fizetik? Vagy hogy mukodik az ilyesmi? Mit tartalmaz a berles? Tartalek alkatreszek gumik? Es mijen kihatassal van az elhasznalt alkatresz a vegosszegre? stb...
Es persze mi a teendo baleset eseten? Hallotam, hogy van valamifele biztositas. De ez a kar hany szazalekat fedezi? Vagy hogy mukodik ez? Mert ugye ezek mereg draga autok.
Nem konkretan a friciek esete erdekel, hanem ugy altalaban.
A Synergon Turán Motorsport kommunikációs ügynökségeként és a fiúk jó barátjaként írom most ezt a hozzászólást. Frici és Gabi meghatódva olvasta, hogy mennyire szíveteken viselitek a sorsukat, és ezért nagyon hálásak is. A Ford Focus WRC természetesen biztosítva volt, így kérik, hogy csapat további sikereihez szervezett gyûjtéseteket, függesszétek fel, mert Friciék nem fogadhatják el ezt a nemes gesztust. Inkább azt kérik, jövõre is szurkoljatok nekik ilyen lelkesedéssel. Ennél nagyobb ajándékot ugyanis, elképzelni sem tudnak!
Nekem csak annyi lenne a véleményem azokhoz,akik azt gondolják,hogy ez nem volt világraszóló eredmény,hogy vizsgálják meg közelebbrõl a lehetõségeket,és azok után mondjanak véleményt. Akiktõl 1,5 másodpercre voltak kilométerenként,azok részt vesznek az autó fejlesztésében,nekik ez a munkájuk, akárcsak azoknak,akiket el is vertek,annak ellenére,hogy nem értek célba. Villagra,Al-Qassimi,Wilson,H.Solberg,mind olyan versenyzõk,akik ebbõl élnek,vagy annyi pénzük van,hogy megvehetnék a komplett mezõnyt,tehát nem okoz gondot nekik nap,mint nap kimenni egy kicsit tesztelni,ha kedvük támad. Fricinek okozott,de õ ennek ellenére is tökéletesen megállta a helyét. És még valami,aki itt kételkedik,az legyen szíves a legjobb tudása szerint menni 38 kilométert fel-alá a Mátrában például...Kíváncsi lennék rá,hogy mit érezne a végén. És megközelítõleg sem tudja azt visszaadni,amit az az autó tud,és amit igényel tudásban. Elnézést soraim hosszúságáért,csak kikívánkozott belõlem. Köszönöm.
sandokan!Válaszolva a kérdésedre,(privátban)megírom a nevem,és eldöntöd hogy vajon ülhettem e versenyautóban vagy sem.Az adatlapodra egy e-mailt kérnék,utána pedig diszkréciót.Köszönöm.Sportbaráti üdv.
Szerintem ezzel a háttérrel nagyon szépen produkáltak. Gondolok itt arra, amit már elõttem is leírtak: nem tudott tesztelni és valószínûleg a pályákat sem ismerték úgy és a körülményekhez sem voltak úgy hozzászokva, mint a VB menõk. Nekik a 7. hely sokkal nagyobb teljesítményt és pontosságot igényelt, mint akik mindig ilyen körülmények között mennek. Vojcsik "Golyó" mondta egyszer a Zagyvaróna-Cered pályáról, hogy "ez a rallyversenyzõk Mekkája" Itt Friciék 40Km-es "Mekkákon" küzdöttek és ez hatalmas teljesítmény így is. Persze a világ nem nézi "csak részeredmények" szerintem nekünk hatalmas dolog ez és szurkoljunk nekik, hogy sikerüljön még kijutniuk és célba érni legközelebb!
A vb-n van 5 , max. 6 pilóta, aki bele tud(na) szólni az elsõ helyért szóló küzdelmekbe. A 6 tól 12. helyre sok esélyes van, ebbe a 6 helyezettbe bele tartozik most Frici is. De szvsz ha a Jani indulna, Õ is ott menne, és lehet a Benik is még. Arra kár gondolni, hogy Frici itthon a dobogón is alig volt, mert az elõbb pont ezt írtam le. De Turiban kicsit megingott a bizalmam mostanában. Bár ha összeszedné magát a saját érdekében, tudna meglepit okozni. Örülni kell, de nagyob csodát ne várjunk, anélkül hogy kiesnének, nem nagyonlehet elõrébb kerülni. Sajnos ha 10 év múlva az eredménylistát megnézzük, akkor Frici nem lesz rajta, és kevesen nézik a részeredményeket.... Jobbulást nekik.
Sziasztok annak kéne örülni,hogy ott voltak (MAGYAROK)és szépen teljesítettek a bukásig.A Lehetett volna másként is.... -nem érdemes ezen görcsölni az életben sok ha van!
De ez van! Egyben vannak ez a lényeg!Nem íróasztal mögött ülnek,tehát benne van a pakliban a bukás is, bármelyik versenyzõnek!Jobbulást nekik.
Én sem bántásként írtam, amit írtam. Azonban felteszem a kérdést ültél már versenyautóban? Nem akarok mûszaki dolgokba és vezetéstechnikai belemenni, de azon kívûl, hogy Friciéket kényeztették jobbról balról, arról nem esett szó, hogy az autó mennyire volt ráállítva Fricire. Mert ugye Frigyes nem egy liliputi termet, nem vagyok a szerelõje, de szerintem nem lehet egyszerû dolog "rávarrni" egy autót úgy, hogy az kényelmes és minden tekintetben megfeleljen termetének. No most, persze, hogy ejálultak Wilsonék a teljesítmény láttán amikor egy VB-n "zöldfülû" srác élve a kapott lehetõséggel napról napra bebizonyítva azt, hogy igen is van helye olyanok között, mint akiket felsoroltam az elõzõekben úgy, hogy az "éles fegyver" kipróblására (teszt)lehetõsége sem volt. Tudom a számítógép mellõl egyszerû átülni egy Peugeot 307 WRC -bõl egy Fordba és még nyerni is, de sajnos ez csak játékban lehetséges, ott még én is megalázom Loeb -et.
Szerintem az eredmény jobb attól, mint amit reálisan várni lehetett. Olyan versenyzõk elõtt autózott, akár az elsõ nap is, akik már sok versenyt mentek az autóval, neki volt 30km-e kb. csütörtökön. Aszfalton talán a szombati elsõ gyorson vezette elõször az autót...
Ezért "csoda" amit csinált. Egy jó eredmény eléréséhez vagy a pályát, vagy az autót ismerni kell, mint a tenyerét, itt egyik se volt adott, az, hogy a 2. nap Wilson elõtt autózott az figyelemre méltó. Azt sem lehet egyszerû megszokni hogy 2x mehetnek csak végig verseny elõtt a pályán (talán ennek tudható be a hiba is).
Az, hogy gyengébb autótól kapott ki az elsõ napon, amikor tanulta az autót, egy olyan versenyzõtõl, akinek több futamos tapasztalata van... És a gyengébb autó 2 évvel fiatalabb fejlesztés... Szerintem lényegtelen.
Én már azt nagy dolognak tartottam volna, ha a verseny végén megy egy Wilsonétól nem sokkal gyengébb idõt.
Egyébként a mindenkori szakaszgyõzteshez képest látványosan gyorsult:
sandokan!én bántottalak Téged?amit írtam,az a valóság.Célba ért?sajna Nem.Verték meg kisebb kat.autóval?az elsõ nap többször is!Senki nem beszélt arról,ki tudta volna megtartani a helyet,vagy sem.Ami tény,Frici most nem tudta.Talán majd legközelebb.Kívánom neki!Szép hogy kijutottak,örülhetünk hogy jól érezték magukat,de ettõl még nem kell elájulni,reálisnak kéne maradni.
Igaz is lehetne amit itt írogatsz, azonban nem szabad elfelejteni, hogy ezen a versenyen indult egy F1 világbajnok, egy világhírû amcsi mûmájer, egy tulajdonos fia aki beleszületett a jóba, csak az a baj, hogy te nem indultál, hogy bebizonyítsd megtudod tartani helyezésedet. Így nem marad más, maradj meg magadnak.
Urak!
Ne menjünk bele, hogy ki az aki (versennyzõ) ha indult volna, mert sajnos ott van az volna. Felesleges, hogy vitába torkolljon ez a történet.
Jobbulást Friciéknek.
Emberek!Nézzétek már meg a gyors idõket!A helyükön mentek,semmi szenzáció nincs benne,érdemes megnézni mennyit kaptak az elõttük lévõtõl.A versenynek meg a célban van a vége.Jobbulást,és sikeresebb Mikulást kívánok Nekik.
Janika,Spici,Benik,Asi,Bútor,SzGergõ ezzel egyetértek!! a többit huzd le a listádról.(Turi vb-n is forrófejû lenne ott is összegyûrné a kocsit mint mecsekben)
Gratula Friciéknek!
Gratula DuEnnek a beszámolókért!
Azért arra kiváncsi lennék, hogy Malcolm Wilson meg profi ralisok (a szakma) amikor elájulnak Frici teljesítményétõl, megkérdezik: Ki ez a fiú? A magyar bajnok?
Válasz: Áhh dehogy, csak egy a jó pilóták közül, aki még abszolut bajnok se volt soha. Erre joggal kérdezhetnék, hát akkor hogy mehetnek a bajnokok? (Persze ez mit sem von le Frici tudásából, csak mihez tartés végett). Mi lenne ha mehetne: Janika, Turi, Benik, Spici, Herczig, Hadik, Asi, Hideg, Bûtor, Kakuszi, Kazár, SzabóGergõ...... és azt hiszem sorolhatnánk még.