Kérdeztünk, válaszoltak
Cselényi Balázs válaszai
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
731871232
Napi oldal:
64485
Jelenleg:
1524
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Cselényi Balázsnak, az MNASZ Sportszakmai Alelnökének tettünk fel néhány kérdést:

Mikor rendeződik a versenynaptár kérdése?
Remélhetőleg a naptár kérdése folyamatosan rendeződik. Amennyiben a rendezők rendezik az elmaradt dolgokat (most hogy a szabályok megjelentek, elhárultak az akadályok), és azonnal kerülnek át a rendes naptárba. A legvégső határidő március 15.-e mikor a ma látható hiányos bejenletések naptára megszűnik, azok a rendezvények amik addig nincsenek rendben kikerülnek a naptárból. 

Milyen lehetőségeket látsz a versenyzői létszám növelésére?
Sajnos a versenyzői létszám a gazdasági válság miatt csökkenő létszámot mutat.
A pontos adatokat nem ismerjük, hiszen a licencbeadási idő most záródik le, de emelkedés biztos nem várható.
A legtöbb szakág nem változtatott az előírásain, megmaradtak a kategóriák és a biztonsági előírások is csak minimális mértékben változtak.
Gyorsasági szakágban kötelező lesz a HANS használata, és a Rallye szakág is megjelentette, hogy 2011-től az ORB futamain kötelező lesz a használata.
Remélhetőleg az MNASZ szerződéssel tudja majd garantálni a versenyzőknek, hogy kedvezményeket kapjanak a licencükkel. ORB keretein belül is kiírásra kerül a Lada kupa, és olyan szakágaink is vannak, ahol lejárt homológ autókkal lehet  A és N csoportban versenyezni.

Lada kupa?
Igen kiírásra kerül a Lada kupa. A kupában részt vehetnek az A, N és S csoportban induló Ladával induló versenyzők. A szakág éves díjazást írt ki, de nem árulok el azzal titkot, ha elmondom, hogy a versenyzők egy maroknyi csoportja dolgozik azon, hogy különböző szponzorokat találjanak. Lehetőséget keresnek arra, hogy olcsóbban tudjanak gumit szerezni, úgy hogy mindannyian egyféle típussal mennének, keresik a megoldásokat arra, hogy esetleg nevezési díj kedvezményeket érjenek el. Bízom benne, hogy ez a lelkes maroknyi csapat újra vissza tud csábítani nézőket a pálya szélére, úgy hogy több mint 10 autó vív látványos versenyt a pályán.
Bővebbet remélem hamarosan elárulhatunk a Lada kupáról.

Lejárt homológ autókkal lehet versenyezni?
Igen, a gyorsasági szakágban és a Rallye 2-ben is lehetőség volt tavaly, és idén is, hogy lejárt homológ autók versenyezzenek A és N csoportban is. Természetesen meg kell felelni a biztonsági előírásoknak, és a kategóriára vonatkozó előírásoknak, de remélhetőleg így amatőr sorozatokból esetleg fellépő versenyzőknek - vagy olyanoknak, akik nem tudnak továbblépni - is lesz lehetősége  versenyezni ezekben a kategóriákban.

 
Milyen biztonsági előírások vonatkoznak ezekre a kategóriákra?
Gyorsasági szakágban a versenyzőknek minden biztonsági felszerelés tekintetében homológ az előírás.
Rallye 2 esetében lejárt homológ ülés és öv is elfogadott, alsó ruházat használata fokozottan ajánlott, a többi ruházat tekintetében pedig a lejárt homológ felszerelések elfogadottak.
Remélhetőleg azok a versenyzők akiket eddig ezek ára tántorított el az esetleges R2 bajnokságban való részvételtől, azok is kedvet kapnak, hogy kipróbálják magukat.


Milyen lehetőségeket rejt az S csoport?
S csoportban a versenyzőknek lehetősége van az azonos gyártmányú autókra vonatkozó homológ lapokból is alkatrészeket használni, így esetleg a már nem kapható alkatrészek kérdése is megoldódik, és némi szabadság is lesz így az autóépítés tekintetében.

Új kategória Historic bajnokságban, "Youngtimer" néven?
Historic bajnokságban negyedik csoportként megjelenik a sokak által várt "fiatalabb" autók kategóriája. 1982 és 1986 között homológizált modellek részére, sajnos van pár autó melyek használatát betiltotta rallye versenyeken a nemzetközi szövetség, így azokat sajnos nem lehet itt sem használni. Sajnos továbbra sem láthatunk B csoportos "szörnyetegeket" a pályáinkon, de szélesedik azon autók köre, melyekkel lehet versenyezni Historic bajnokság keretei között.

Szabályzatok?
A szakágak sport és technikai szabályai folyamatosan kerülnek föl a szövetség honlapjára, remélhetőleg február végére a szabályzatok mind végleges verzióban lesznek fönn.

Nem okozott gondot a szabályok megjelenése és a licencbeadási határidők közti átfedés?
Igen, sajnos ez is egy jogos panasz a versenyzők részéről, a szabályoknak és a naptárnak lehetőség szerint picit hamarabb kell majd a jövőben megjelennie. Az Intéző Bizottság idén annyival tudott ezen segíteni, hogy kitolta 2 héttel a licenckérelmek leadási határidejét a rallye szakágban.

Várható, hogy nagy általánosságban a szabályok érvényesek maradnak a 2011-es évre is?
A nemzetközi és a biztonsági szabályok tekintetében ezt ígérni sajnos nem tudjuk, de javaslat van arra vonatkozólag, hogy a szakágak, esetleg az Intéző Bizottság nyilvánítsa ki mihamarabb azon célt, hogy a bajnokságokban idénre kiírt kategóriákon nem kíván változtatni, esetleg záros határidőn belül közzéteszi ezirányú terveit.  Ugye túl vagyunk a WRC nem WRC kérdésen, melynek sajnos a legnagyobb tanulsága az, hogy nem lehet a versenyzőtársadalommal azt megcsinálni, hogy évente, félévente, vagy akár havonta mást kommunikálunk feléjük,  a bizonytalanságnál még a rossz irány is jobb választás szerintem.


Sok embert érdeklő kérdés, mi lesz a rajtsorrend az ORB futamain?
Az A és N csoportos versenyzők indulnak a  mezőny első csoportjaként, az S és P csoport versenyzői pedig minimum 3 perc különbséggel rajtolnak az első csoport után. Ez a sorrend a második napon sem változik. Információim szerint lesznek olyan versenyek ahol az R2 vagy éppen az RTE vagy esetleg mindkettő csatlakozik a mezőnyhöz. Erre a lépésre szükség van, hiszen a versenyzői létszám jelentősen csökkent némely kategóriában az elmúlt évekhez képest. Remélhetőleg egy esetleges megszakítás esetén a versenyek vezetősége, majd rugalmasan tud úgy intézkedni, hogy a megszakítás csak egy csoportot (A,N vagy S,P) érintsen és a többi versenyző gyorsaságiként tudja teljesíteni a szakaszt

Hol kaphatok válaszokat ha a szabályokat érintően kérdéseim lennének?
Én kéthetente (egyenlőre pénteki napokon) igyekszem a Lurdy házban személyesen válaszolni az érdeklődők kérdéseire, természetesen igény esetén a kérdéseket továbbítani is tudom az illetékesekhez, vagy igény esetén más tisztségviselőket is meg tudunk oda invitálni. A szövetség honlapján található elérhetőségeken pedig szintén lehet választ váró kérdéseket feltenni.

Mit takar az Off-Road szakág?
Az Off-Road szakág az Autocross és a Rallycross szakágakat foglalja magába a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően. Rallycrossban ugye kizárólag karosszériás autókkal lehet versenyezni több kategóriában. Külön futnak a négykerék-hajtású turbós autók, valamint a kétkerékhajtású autók még négy kategóriába vannak osztva a magyar bajnokságban. 2 EB kategória (1.6 elsőkerékhajtás illetve 2.0 hátsókerékhajtás) , valamint a Közép Európai Zóna bajnokság keretei között is kiírt csoport ahol kétkeréhajtású autók versenyezhetnek lejárt homológizációval is. A negyedik csoport pedig a divízió 9 ahol az esetlegesen amatőr sorozatokból érkező versenyzők is könnyen felvehetik a versenyt  mezőnnyel. Maximum 2literes szívómotorral szerelt autók versenyezhetnek itt, kizárólag kétkerék-hajtással. A szabályok pedig úgy alakulnak, hogy a minimális tömegre vonatkozó előírásokkal a köbcenti különbségekből adodó különbségek kiegyenlítődjenek. 
Autocross bajnokságban továbbra is van lehetőség karosszériás autóval versenyezni, négykerék-hajtású és kétkerék-hajtású kategóriában is, valamint továbbra is ki van írva Trabantok részére külön kategória.
Crossautóval 1600 köbcenti alatti és feletti kategóriában lehet versenyezni, valamint külön kategória van junior versenyzőknek 600 köbcentis autókra kiírva. Emelett idén is kiírásra került az úgynevezett N csoport ahol, 1600 köbcentis szériaközeli VW motorokkal szerelt, kizárólag hátsó kerékhajtású szöcskékkel versenyezni.

Végül egy utolsó kérdés, hogyan próbálja az MNASZ az amatőr versenyzőket segíteni?
Minden lehetséges fórumon fölajánljuk bárkinek, hogy érdeklődjön. A felmerülő kérdésekre igyekszünk úgy válaszolni, hogy az amatőr sorozatokra,és majd esetleg az mnasz valamely bajnokságába is használható technikai kerüljön megépítésre, ezzel segítve az esetlegese feljebblépést. Véleményem szerint a versenyautó megépítésekor - pénzben - jelentős különbség nincsen egy "amatőr"  versenyzésre épített autó, és egy bajnokságra épített autó között. Példaként remélhetőleg a jövőbben említhetünk majd olyan versenyzőket akik, a szlalom versenyzéstől kezdve egészen a Bamako versenyig bezárólag valamilyen nem szövetségi versenyrendszerben bonyolított eseményen versenyzett, és könnyen tovább tud lépni Tereprallyba, gyorsaságiba,  autocrossba, rallycrossba vagy esetleg rallyba.
A forgalmi engedéllyel rendelkező versenyautók tulajdonosait igyekszünk segíteni azzal, hogy ha az autó megfelel minimum az R2-re vonatkozó előírásoknak, akkor egy könnyen kiváltható úgynevezett " ARK" engedély kiváltásával lehetőség nyílik MNASZ gépkönyvhöz jutni.

Köszönjük a válaszokat!

Ez a hír most jelenik meg 8111. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k