Kettőfél
Rallycross EB előzetes
2009-05-28
élménybeszámoló • speed.demon@digitalsport.hu
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087882
Napi oldal:
71804
Jelenleg:
2205
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Előzetes (2009.05.30-31, Rallycross EB, Nyirád)

Hagyjuk az elején technikai hátteret. A komoly hagyományokat, a skandináv szálakat, a hazai tehetségeket, és a mi világszínvonalú katlanunkat. Koncentráljunk az ösztönökre, a pulzusra és a vérre. Olyan érzésekre, amik a középső csopiban törtek rá néhányunkra alattomosan, az akkoriban vita nélkül szörnyű finomfőzelék és a délutáni alvás után. Amikor is lehetett a teremben mecsbokszozni, amíg odaért anyuapu. Ugye a bébiszitter akkoriban egyrészt még nem volt menő, ha igen, akkor meg 60+ volt, és nem az jutott róla eszünkbe, mint manapság.

Szóval az izgalom, az adrenalin és az elemi erejű birtoklási vágy egy-egy színesre mázolt, áramvonalasabb, pár centis kisautó láttán, pláne ha esetleg 'médin inglend', vagy pláne Porsche, vagy Mustang volt az aljára írva. Néhányan sosem tudjuk túltenni magunkat ezen az ifjúkori sokkterápián, én például huszonöt évvel később is eszelős menekülést tudok levágni a 'spenót' kifejezéstől, a minap is halálra rémisztett vele édesanyám. Tudom, tudom, nem rossz az, de én már így maradok. Ja! És a gyors autókért is ugyanúgy rajongok, mint akkor.

Úgyhogy amikor felmerült a lehetőség, hogy egy élvonalbeli, királykategóriás versenyautóba ülhetek Nyirádon, akkor elkezdett tikkelni a szemöldököm, és gyorsan lemondtam az arra a napra tervezett esküvőmet.

Ejtsünk néhány szót a körítésről mégis. Rallycross. A világhálón kavargó irányadó definíció szerint ez valami sprintverseny, rövid, kanyargós, változó burkolatú zárt pályán megy körbe nagyon gyorsan néhány színes, autó formájú izé, többlépcsős döntő, nagyon sok ló, por, sár, sóműsor, gumifal. Végülis jól hangzik. Miért érdemes azonban megnéznünk egy ilyet? Több okból is.

Egyrészt a hazai vonatkozás. Ugyanis világszínvonalú versenyzőink, pályáink és szervezésünk van. És nem viccelek, ha úgy adódik, előszeretettel kritizálom az erre érdemes versenyeken a sánta hátteret, néha aztán valaki nyakon is ver emiatt. A nyirádi versenyről azonban nemcsak az én, hanem a kissé jelentősebb FIA szakvéleménye is az, hogy ez rendesen össze van rakva itt nálunk. Megy minden patentul, és a messzi nyugat-európából érkező, ráadásul a világ élvonalát jelentő csapatok körében is közkedvelt a rendezvény. Úgyhogy hátra lehet dőlni és élvezni az előadást, nem azzal megy el a nap, hogy alkalom adtán egy megközelítőleg használható esztétikumú retyót keresgél az ember hetven Kméteres kőrön belül. Az idei évre pedig tovább növelték a fordulatszámot, igen látványos és felszín alatti fejlesztések is történtek, wi-fi ernyő, pályamódosítás, új lelátók, hatalmas szervizpark, áhh, minden további vattacukor nélkül a helyszín és a szervezés abszolút osztályon felüli.

Aztán a nemzetközi vonatkozás. Ugyanis ez a közhiedelemmel ellentétben nem egy Bé kategóriás sport, elképesztő technikai fejlesztések, gyári támogatás, és böszme nagy rajongótábor. Ez utóbbi egyrészt köszönhető a sportág népmesei hőseinek, mert bizony, itt is vannak szép számmal ilyenek. Ráadásul nem egy közülük rendszeresen megfordul hazai versenyen, és például ha szerencséd van, kezet foghatsz vele, meg gratulálhatsz neki a szervizparkban. Jameg persze az alattuk levő vasak, amik már első ránézésre is barátságos nyálcseppeket csalnak a kedves érdeklődő cipőjének az orrára. Hagyjuk a ködfelhőt, a királykategória az 5-600+ ló, 7-800Nm, és kevés autóban van masszírozós pohártartó, úgyhogy leginkább elég könnyűek is. Sok vasból megszögelt összkerékhajtás, strandlabda méretű turbó és ijesztő hang. Néha elhangzik a fiatal csápolók szájából a 'nézdapu, nekünk is ilyen fiesztánk van' kifejezés, aztán a rajtban látva az autót az utolsó kétség is szertefoszlik, hogy apué azért kicsivel megfontoltabb, és sokkal kevesebbet is fogyaszt.

Nagyon érdemes megnézni a versenyt, ami szinte mindig kemény, test-test elleni küzdelmet hoz, és ezek a srácok nem simogatják egymást. Lenyelezi mindenki ahogy a csövön kifér, viszont például a rajt utáni balra elemelős kanyarban itt is csak egy kényelmes ív létezik, aki a legjobb pozícióban van, az ezt próbálja használni, a többiek meg szintén. Úgyhogy néha megsérül a dukkó, leesik egy-egy díszléc, lökhárító, vagy komplett balegy ajtó. Aki pedig leveszi a gázról a lábát, az kiesett, és kell írnia húsz sort a gépátvételi kunyhó falán lévő táblára anyanyelvén, hogy 'ilyen hülyeségettöbbet nem csinálok'. Igazi élmény látni ezt az előadást sokszor egymás után, pláne kényelmes helyről, hideg sörrel a kézben.

Ami persze a sajtó képviselőinek nem nagyon adatik meg, eredményeket kell dokumentálni, a lehető legjobb képeket készíteni, megpróbálni ahhoz is eljuttatni az élmény apró morzsácskáit, aki most nem tudott jelen lenni a helyszínen.

Néha, szerencsés esetben azonban megadatik helyette valami más. Ösztönök, izgalom, pulzus, adrenalin, ahogy az oviban kezdődött. Amikor is a kezedbe adják a sisakot, és megkérdezik, hogy tudod-e ki mellé ülhetsz be négy körre. Te pedig naná hogy tudod, ő az a rajongói körökben bálványozott egyik népmesei hős, aki egy nyereggel ül meg hatszáz lovat. Úgy hívják hogy Frode Holte, huszonhét éves és játszi könnyedséggel vezet úgy, ahogy én sosem fogok tudni. A versenyautója pedig hasonlít egy Volvo S40-esre, de nagyon nem az. Száraz adatként kétésfél másodperc alatt nyúlik százra, amitől őszintén szólva előjött más is, ami utoljára az oviban fordult elő velem. Nem, szerencsére nem piszkoltam össze a kocsit, de percekig beszédhibás voltam újra. Ez a négy kör életem egyik legnagyobb élménye volt.

Rajongók, érdeklődők, kis- és nagygyerekes apukák, régi mecsbokszos kollégák. Gyertek le hétvégén megnézni a versenyt. Nagyon megéri.

Ez a hír most jelenik meg 3079. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k