Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Kezdődhetne akár most is a bajnokság
Turán Friciék későn kezdték a pontgyűjtést
2013-09-20
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722755569
Napi oldal:
202448
Jelenleg:
5980
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az abszolút első helyen zárta a magyar értékelésben a 39.Kassa Rally-t a Turán Frigyes-Zsiros Gábor páros. Az idei első futamuk, amit be tudtak fejezni a Ford Focus WRC-vel. 

  kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_6

Régóta vártatok már erre az abszolút győzelemre… Mennyiben voltak mások az előkészületek?
Semmi különöset nem csináltunk, minden úgy zajlott, ahogy lenni szokott.
Megpróbáltunk a lehetőségekhez képest maximálisan felkészülni. Nagyon odafigyeltünk ezen a három tréninglehetőségen és próbáltuk pontosítani az itinereinket.
Voltak már régebbről itinereink, amiket tudtunk használni, voltak olyan pályák, ahol nem a nulláról kellett kezdeni a szakasz feldolgozását. Pár dolgot változtattunk, pontosítottunk.
A pályák megfelelő ritmusát próbáltuk kitalálni.

Volt egy kis porszem a verseny rajtjánál a gépezetben…
Hát igen. Nem mondhatjuk, hogy gondmentes volt a rajtunk.
Bútor Robival beszélgettünk a rajt előtt, hogy mi vagyunk ketten azok, akik állandóan valami problémás helyzet elé kerülnek. Neki se volt szerencséje idén és nekünk sem.
Úgy kezdődött ez a versenyünk is: a reggeli szervizparkból 10 másodperc büntetéssel indultunk el. Amikor beindították a szerelők a Focus-t, akkor az önindító forgott tovább a motorral, így nem lehetett volna vele versenyezni. Emiatt gyorsan önindítót kellett cserélni, amiből kikéstünk egy percet.
A második gyorson volt egy megforgásunk az én hibámból, de utána már tudtunk dominálni a magyar mezőnyben és jó időket tudtunk autózni. Jók voltak a beállításaink, jól működtek a Hankook gumijaink.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_2

Az első szakasz végén meg voltam lepődve az időeredményünkön, hogy ilyen jót mentünk, hiszen a végén nagyon defektveszélyes volt a szakasz és úgy éreztem, hogy elóvatoskodtuk egy kicsit. De úgy tűnik, hogy a többi részen jól kellett, hogy jöjjünk, hiszen jó volt az időnk.
A harmadik szakaszon mi voltunk a második autó Matics Misiék baleseténél, lementünk a következő rádiós pontig, ahol ki is kellett szálljak az autóból és próbáltam elmagyarázni az ott lévő szlovák sportbírónak, hogy segítségre van szükség. Nem értette, pedig pár nyelven megpróbáltuk neki elmondani…
Egy esti Felügyelő Testületi döntés alapján ugyanazt az időt kaptuk ezen a szakaszon, mint Kazár Mikiék, így négy másodperc előnnyel fordultunk.

Ezt az előnyt sikerült növelni másnap, úgy, hogy a második körben egyáltalán nem vállaltunk kockázatot. Az utolsó szakaszon, a Power Stage-n még szerettük volna begyűjteni a maximális pontot, azt a szakaszt átnyomtuk.

Egy összeszedett, gond mentes versenyt tudhatunk magunkénak és emocionálisan nagyon hiányzott már ez az érzés, a győzelem íze.

Kicsit későn kezdtétek a pontgyűjtést a bajnokságban, de hátra van még két verseny és úgy tűnik, tényleg lesz Budapest Rallye.
A magyar rallye színvonala van olyan, hogy megérdemel egy Budapest központű rendezvényt. Támogatóink nagy részének itt a székhelye, fontos nekünk, hogy jól szerepeljünk. De azt gondolom minden csapatnak fontos az, hogy a támogatóit olyan környezetbe tudja hozni, mint amit a Budapest környéki pályák nyújtanak.
Kiderült, hogy a rendezők mindent megtesznek azért, hogy színvonalas verseny legyen és tetszik az, hogy lesz két új pálya, amiről nem tudunk semmit és maximum 5 áthaladásból kell jól feldolgozni a szakaszt.
A Lábatlan-Bajnáról lehet tudni egyedül. Ezen a pályán én még nem versenyeztem, de nézőként már sokszor jelen voltam. Annak idején Ranga Laciékat néztük kívülről és biztos, hogy más érzelmi töltet lesz ezen a pályán menni.
Nagyon örülök, hogy a verseny meg lesz tartva, rossz kommunikáció lett volna, ha tényleg elmarad.

A bajnoki pontokat valóban nem számolgatjuk. Úgy érzem Kassán már sikerült bizonyítanunk, hogy kezdődhetne akár újra a bajnokság és az nekünk nagyon kedvező lenne.
Egy magyar bajnoki cím elnyerése nagyon összetett feladat. Ebbe benne van az, hogy nem szabad műszaki hiba miatt kiesni. Ez nekünk sajnos kétszer is összejött, épp emiatt felszabadultan, gyorsan szeretnénk autózni a maradék két versenyen, a lehető legjobb eredményeket elérve.

Az utóbbi héten többször is találkoztunk és egy nagyon erős autóban ültél, ültünk.
Mesélj róla, hogy a videó mellé képbe legyenek az olvasók, hogy mi is ez az autó valójában?
Őrült projekt. Kiss Elemér barátom autója volt ez, amit hegyi és gyorsasági futamokra épített annak idején. Voltak vele rész-sikerek, voltak sikertelen versenyek, műszaki hibák és nála ez a projekt három éve befejeződött.
Ez az autó három évet állt letakarva egy garázs mélyén. Év elején kaptam egy telefonhívást Elemértől, hogy van egy öt percig élő ajánlata… Mondott egy számott és úgy döntöttünk, hogy megvesszük az autót és újraépítjük.

Teljesen szét kellett szedni, kellett bele egy vadonatúj motort csinálni. Igrinyi Laci bácsi szívét, lelkét beletette ebbe a motorba. Az egész dolog különlegessége az, hogy ketten faragtuk össze Bedő Ákossal. Ő régen szerelt már nekem, még a KSpeed-es időben. Természetesen az oroszlánrésze rá hárult. Ketten esténként szétszedtük, csavaroztuk, összeraktuk. Próbáltam neki mindenben segíteni, amiben tudtam. Nagyon sokat dolgoztunk s mindketten beletettük a legjobb tudásunkat és tényleg szívvel raktuk össze ezt az autót.

kezdodhetne_akar_most_is_a_bajnoksag_4

Hogy mi lesz belőle? Azt még nem látjuk. De az már látszik, hogy az autó nagyon jó, erős. Még a futómű-beállításokkal vagyunk kicsit elmaradva. Hétvégén lesz Ausztriában egy komoly verseny, ahol először dobjuk be a mélyvízbe. Nem egy egyszerű futam, hiszen összesen 220 induló lesz és a kategóri is igen népes, 31 autóval kell megküzdenem.
Szeretnénk a hétvégét jól teljesíteni és a jövő majd megmondja, hogy mi lesz ennek a projektnek a sorsa.

Ültem benne, félelmetes érzés… 
Milyen számok vannak emögött?
Egy 2300 köbcentis, Stroker motoros autó. 650 lóerő körüli teljesítményt tud és 800-820Newtonméteres forgatónyomatékot…



a csapat partnerei
kassai_power_stage_2

Ez a hír most jelenik meg 3574. alkalommal
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k