Malcolm Wilsonnak sürgősen pótolnia kell a hosszú időre kieső Gigi Gallit, és van miből válogatnia.
Malcolm Wilson nincs könnyű helyzetben. Gigi Galli combcsont törésének köszönhetően valószínűleg már nem lép pályára, így év végéig szabad a Stobart csapat egyik helye. Wilsonnak van miből válogatnia, de a helyzet nem olyan könnyű, hiszen a pótpilótának méltón kell helyettesítenie Gallit, másrészről pedig semmi sincs ingyen. "Nem vehetem el Gigi pénzét olyan bevetésekért, amelyeken nem tud indulni. Így a pénz nagyobbik részét vissza kell neki adnom" - mondta Wilson. A szerződés szerint nem lenne kötelessége visszaadni a pénzt, de az angol így érzi helyesnek.
A rengeteg lehetőség egyike lenne, ha Barry Clark a Munchi csapathoz menne, Henning Solberg pedig a Stobarthoz. Sokaknak viszont Francois Duval lenne a logikus választás, hiszen a belga a Structonak köszönhetően már több versenyen is indulhatott és fog még indulni, de azok mind aszfalt futamok. Wilsonnak viszont a két murvás futamra, Új-Zélandra és Japánra kell valami megoldást találnia.
Olaszországban azt pletykálják, hogy Alessandro Betteganak is jó esélyei vannak, mivel őt is a Pirelli szponzorálja, így Wilsonnak nem kellene visszaadnia a pénzt. Bettega ellen szól viszont, hogy nagyon kevés a WRC-és tapasztalata.
Így máris bekerült az esélyesek közé Markko Märtin és Marcus Grönholm is. Märtin a legvalószínűtlenebb, hiszen saját bevallása szerint nem sok motivációja van, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Ezen kívül a Subarunál tesztpilóta.
Ezzel ellentétben Grönholmnak igen csak jók az esélyei, hiszen bár nyugdíjazta magát teljesen nem tudott elszakadni a motorsporttól, és még szerződésben áll a Forddal. Ha ez összejön, akkor Jari-Matti Latvala visszaülhet régi csapatának, a Stobartnak az autójába és Grönholm is visszakapja megszokott helyét.
A nevezési zárlat sem jelent ez esetben gondot, hiszen a Stobart engedélyt kapott, hogy egészen augusztus 26-áig gondolkozzon, és eldönthesse kit jelöl pilótának.