Kihívás a Challenge Kupa
Nissan Navarával Bence Domonkos
2009-04-09
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732088037
Napi oldal:
71959
Jelenleg:
2241
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Sandlander Racing Management azon túl, hogy a Palik Racing Team, valamint a Magyar Honvédség Dream Team hátterét nyújtja, idén a tereprali szakág amatőr, Challenge Kupájába is beszáll, méghozzá az idén Budapest-Bamako újonc E-bola Racing Team támogatásával. Az Afrikát járt páros vezető tagjával, Bence Domonkossal beszélgettünk az együttműködés múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

- Mielőtt belevágnánk az idei évbe, azt meséld el nekem, hogy hogyan és kivel kezdődött számodra a tereprali?
- Szvetkó Bálint, akivel versenyzem, ő a navigátorom és a legjobb barátom is egyben, és éppen ma kezdődik az életünk első tereprali futama. Egyébként pedig 15 éve ismerjük egymást Bálinttal és tavaly augusztusban találtuk ki, hogy kellene valami új hobbit űznünk - ekkor jött az ötlet, hogy a Budapest-Bamako-ra menjünk el. Már korábban is többször gondoltunk rá, de most végre sikerült. Így jutottunk el tulajdonképpen a Sandlander-hez: ők építették azt az autót, amivel indultunk azon a versenyen. Nagyon jól megértettük egymást, és több off-road túrára is elmentünk velük - hogy egy kicsit tanuljuk ezt a dolgot. Ezt csináltuk egész tavaly ősszel, egészen a januári Bamako-s indulásig.

- Milyen autóval?
- Egy Nissan Navarával, ami új volt, és a Sandlander építette át úgy, hogy az Bamako-kompatibilis legyen. Úgy nevezném, hogy túra-tereprali autónak építették, hogy a 17 ezer kilométeres, kéthetes Budapest-Bamako-t kibírja. Amikor annak vége lett, akkor a Sandlander vezetője kérdezte, hogy nem lenne-e kedvünk indulni a tereprali bajnokságban - naná, hogy igent mondtunk, hiszen nagyon megtetszett az egész. Februárban tehát újra átépítették az autót, és most viszont már teljesen terepralira van átépítve, ugyanakkor ezzel majd jövőre újra lehet egy Bamako-t teljesíteni.

- Milyen volt az afrikai túra?
- Semmilyen tapasztalatunk nem volt előtte, de tudtuk, hogy akik ott vannak, azoknak igen, ezért próbáltunk nagyon alaposan felkészülni. Tréningezni ugye nem nagyon lehetett rá - hiszen nem mindig a technika, vagy a sebesség dönt Afrikában, van, amikor a stratégia sokkal fontosabb. Eleve a verseny kategóriában indultunk, nem pedig a túrában, és nagyon fárasztó volt a helyenként Dakaros szakaszokon napi 12-14 órát levezetni - nagy kihívás volt. De mindig a tíz között tudtunk lenni: folyamatosan ötödik-hatodik helyen végeztünk naponta. Egyetlen ok miatt lettünk végül tizedikek: az utolsó, tizenharmadik napon tönkrement a kuplungunk. És bár az afrikai szerelők megjavították ugyan, mert volt nálunk egy pót tárcsa - de egy másik alkatrészt tönkretettek... Így az utolsó napot fel kellett adnunk. Ha végigcsináljuk, ötödikek vagyunk. De még így sem olyan rossz az eredmény, így elsőre...

- Naná, hogy nem rossz, sőt! De amikor új hobbit kerestetek magatoknak, miért pont a terepralit választottátok? Miért nem a ralit vagy a rallycrosst...?
- Ennek is megvan az oka. Mert nem feltétlenül sportot kerestem, csak egy olyan szabadidős tevékenységet, amit lehet hobbi szinten is űzni, ugyanakkor a versenyben is meg lehet mutatni, hogy mit tudunk. Igen, most hétvégén verseny van, de jövő hét végén indulunk Albániába egy egyhetes kalandtúrára. Verseny is, és szórakozás is. Kevés ilyen sport van, ahol ezt a kettőt össze lehet hozni. 

- Miért pont a Challenge Kupát választottátok - vagy a megkeresés erre szólt?
- A megkeresés is erre szól, de egyébként sem szerettünk volna kapásból egy ennél magasabb kategóriába beleugrani, sem anyagilag, sem a tapasztalatainkat tekintve - elvégre fél éve csináljuk, azokkal szemben, akik mondjuk, már 20 éve ülnek ilyen autókban.

- A tereprali bajnokság Challenge Kupája amatőröknek szól, de ti - ha mondhatom ezt, anélkül, hogy megsértenélek vele -, az amatőrségetek mellé megkaptok minden professzionális segítséget a Sandlandertől. Konkrétan miben segítenek nektek?
- Abszolút jól fogalmaztál, valóban amatőrök vagyunk, de azért eredményorientáltak és maximalisták. Éppen ezért örültünk nagyon, mikor a Sandlander felkért minket, hiszen tudjuk, hogy milyen múlt áll mögöttük, talán mondhatom, hogy a legprofibbak itthon a szakmájukban. Amiben megegyeztünk, az az, hogy minden egyes versenyen az ő csapatuk által elérhető lehetőségeket megkapjuk, ami azt jelenti, hogy a versenyek szervezésében, az ellátásban, szervizgárdával, szakmai tanácsokkal segítenek. De tréningezni is segítenek, a legjobb trénerekkel, mint például Benyó Miklós, tereprali bajnokkal, vagy a navigátor felkészülését Darázsi Gábor segíti. Szóval olyan támogatást kapunk az amatőrségünk mellé, amit más nem nagyon tudna nyújtani Magyarországon.

- Amikor a Sandlander képbe került, volt arról szó - vagy akár benned felmerült elvárás magaddal szemben, hogy mit szeretnél idén elérni?
- Idén minden versenyen szeretnénk elindulni, és az összetettben a dobogóra kerülni valahogy - ez egy elég komoly cél, annak ellenére, hogy ez az első évünk ebben a műfajban. De a versenysport mellett meg szeretném tartani a szórakozást, a kalandtúrákat, mert ez legalább annyira fontos része. Illetve a jövőre megint szeretnénk a Budapest-Bamako-n elindulni, és szeretnénk felhasználni az idei tapasztalatokat ott.


Ez a hír most jelenik meg 3825. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k