Kis halakkal úszva
Historic bajnokság - Rutin Baranya Kupa
2009-06-18
összefoglaló • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732098607
Napi oldal:
82529
Jelenleg:
2311
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság hetedik futama az egyetlen idén, ahol egy hétvégén egy verseny zajlott, ugyanis most az itt indulók a Rallye2 és a Rali-Túra Bajnokság versenyzőivel vonatoztak.

A Mecsek lankáin köröztek június közepén a klasszikus autók - klasszikus pályákon. Remek tesztlehetőség volt a Rutin Baranya Kupa a már lőtávolban lévő Mecsek Rallye-ra - és nem is csak annak, aki célba ért.
A versenyre négy páros nevezett, de a céldobogón már csak egyikük haladhatott át. A környék a hazai rali egyik fővárosa, és a kilátogató nézőkön mindenhol az látszott, hogy nem tudják megunni ezeket a csodálatos gépeket - mondjuk a versenyzők meg is tettek ezért mindent!

Sőt, az indulók sem emelték a szavukat a kínált verseny ellen, hiszen a rendező kitett magért, és igazán remek pályákat tett alájuk: háromszor három gyorsasági szakasz várta őket: a jól ismert Alsómocsolád - Mecsekpölöske és a Remeterét - Árpádtető, valamint a Béta - Zobákpuszta közötti kör jellegű gyorsokat kellett teljesíteni a mezőnynek, 91 kilométeren.

Wirtmann Ferenc kihagyott ugyan egy versenyhétvégét már idén, de hétből öt győzelmével magasan vezeti a tabellát.
Wirtmann Ferenc - Schneer László (Ford Escort MK1 RS2000): "Nagyon jól éreztük magunkat Komlón és a Mecsekben, nekünk szerencsére minden klappolt - a verseny közben. Mert a végére azért lett baja az autónak: eddig mindig dicsértem, hogy semmi baja, most meg minden kijött rajta - szerencsére a célig még elvitt. A motor hengerfejes lett, ez a legnagyobb probléma - úgy tűnik, sok kilométer van már benne. Ez a harmadik évadunk együtt, és kicsit azért bíztam benne, hogy kibírja még ezt az évet. Most a régi motorom kerül bele, de a lengéscsillapítók is tönkrementek - ez kicsit kalandossá tette a napot, de cél volt a lényeg. A mecseki szakaszok egyébként a kedvenceim, kimondottan jó gyakorlás volt ez a hétvége a Mecsek Rallye-ra. Nagyon tetszett például, hogy elöl mehettünk, és tiszta pályákon versenyezhettünk, nem 100 erős, nagy autó után, mint az OB futamokon. A prológ is másmilyen volt, bár itt tavaly is ugyanez volt. Akkor azt hiszem, a második bólyánál sikerült rossz irányba kanyarodnom, úgyhogy örültem, hogy kitaláltam a szlalom pályáról...:) Idén vettem a fáradtságot, és lejártam gyalog, így azért könnyebben kiigazodtam rajta. Egyébként mindenen túl: kicsit furcsának tartom a tendenciát, hogy mostanában minden esésnél leállítják a futamot, hogy kimentsék a becsúszott versenyzőt. Emlékszem olyanra, hogy egy kanyarban álltunk tízen, akik kiestünk... Ezen talán érdemes elgondolkodni, és nem is csak a kisebb versenyeken, hanem az ORB-ben is. De ha már erről van szó: kifejezetten tetszett, hogy egy hétvége alatt lezajlott a verseny, sokkal több ilyen kéne. Kiszámoltam, körülbelül a 30 százaléka volt a költségvetése ennek a 100 kilométer gyorsaságinak, mint az OB-n a 140-nek, amiből két nap alatt etap lesz 30...
Bár nem voltunk túl sokan a mezőnyben, ezért nagyon jól éreztük magunkat: néhányan együtt tréningeztünk, ettünk-ittunk, és segítettük egymást, ahol tudtuk. Sőt, mivel napi kapcsolatban vagyok több versenyzővel, azt hiszem, bátran mondhatom, hogy a Mecsek Rallye-n sokkal többen leszünk. Egyrészt, mert nemzetközi verseny lesz, és bízunk benne, hogy esetleg eljönnek külföldi párosok is, másrészt többen voltak, akik azt mondták, hogy azért hagytak ki futamokat, hogy a mecsekin ott lehessenek."

Zsembery Barna idén egészségügyi problémák miatt nem állt még rajthoz, sőt, több, mint egy éve ült utoljára versenyautóban. Ennek megfelelően kicsit izgult a hétvégi rajt előtt, de aztán belemelegedett. Sajnos nem tudott teljesen belejönni, mert a negyedik szakaszok búcsúzni kényszerült a futamtól.
Zsembery Barna - Ferjáncz András (Renault R12 Gordini): "Köszönöm, jól vagyok, bár ez csak relatív fogalom: mankóval tudok csak közlekedni, de már tudok, és így tudtam úgy dönteni, hogy újra rajthoz állok. Még nem nagyon tudom, hogy lesz-e folytatás: nem tett túl jót a lábamnak ez a hétvége. A gondolattal játszom, de korai lenne még eldönteni, hogy valóban megyünk még, vagy sem. De visszatérve a versenyre, hisz nem ezért álltunk ki: árokba estünk, és elszakadt a kormányösszekötőnk. A nézők ugyan egy pillanat alatt visszatettek az útra, csak ki volt fittyenve a jobb első kerék, és ott állt meg a tudományunk. Ez a gyors nekem mumus, mert két éve ettől a ponttól 60 méterre estünk el - úgy tűnik nekem ezen nem sikerül keresztülvergődnöm magam... Pedig a gyorsasági maga nagyon tetszik: technikás, gyors és nagyon élvezem. De a kiesésünk abszolút a mi hibánk volt: nem volt jó az itinerünk. Ugyanis abban a kanyarban, volt egy bukkanó, ami a tréningen, a szervizbusszal nem tűnt fel nagyon, és az első körben sem, hiszen akkor még nagyon óvatosan nyomtam a gázt. A második körben már azt hittem, hogy visszarázódtam, belejöttem annyira, hogy nyomhassam kicsit jobban, de ebben a kanyarban az a bukkanó eldobta a kocsit, és így értünk földet... Sajnálom, hogy így alakult, de az is biztos, hogy ha nem sérül a kormányösszekötő, simán tovább tudunk menni. Ha egészen őszinte akarok lenni, borzasztó volt újra versenyezni. Az első körben azt sem tudtam, hol vagyok... Ez a kihagyás egészen másmilyen volt, mint amikor az ember csak úgy nem versenyez: az is felmerült bennem, hogy vajon képes vagyok-e még erre... Ez nagyon meghatározta az első kört - a harmadik szakaszon kezdtem csak magamra találni. De nagyon jó volt újra a többiek között lenni. Már alig várom, hogy túl legyek a műtéten, és ne fájjon, és tudjak megint versenyezni - a tervek szerint jövőre már az új autóval. És tudod, mi volt a legjobb ebben a versenyben? Hogy végre azt éreztem, hogy a versenyzők érdekei voltak fontosak. Nekünk szólt minden a kiírástól kezdve a lebonyolításig minden - ehhez külön szeretnék gratulálni Markó Tibornak."

Varga Istvánéknak is a negyedik gyors okozta a vesztüket, és nekik is hengerfejes lett a motorjuk, annyi különbséggel, hogy ők kevésbé voltak szerencsések, mint Wirtmannék: ők akkor és ott ki is álltak a versenyből.
Varga István - Keresztes István (Volkswagen Scirocco): "Sikerült csapágyasra hajtanunk a motort a negyedik gyorson... Már az első gyorson bevillant egyszer-kétszer, de bíztam benne, hogy kibírja a célig, de nem így történt sajnos... Ezt leszámítva nagyon jó verseny volt, mert gyors volt, jól éreztük magunkat még akkor is, ha 6:15-kor volt a rajtunk...:) Jó szakaszok voltak: az elején kicsit földes, meggondolós, utána aszfalt, lendület, majd Árpádtető, ami a szokásos király pálya, levezetésnek pedig az a játékos kis körpálya... Klassz volt, és dinamikus. Egyébként ilyen versenyeket többet kéne csinálni, hogy egy hétvége alatt meg lehet minden. Számomra a Mecsek az fogalom: imádom az ottani gyorsokat. Jó pályák, nem durvák, igazán élvezetes rajtuk versenyezni. Az ez a motor szétesett, nem hátráltat minket abban, hogy a Mecsek Rallye-n is elinduljunk. Napokon belül benne lesz az autóban a régi motorunk, és semmiképpen nem hagyjuk ki augusztus elején a pécsi futamot. De annak nagyon örülök, hogy Zsembery Barna újra versenyzett, és remélem, hogy mivel nemzetközi futam lesz a mecseki, talán eljön a Kövesdán és a Karcsi is... Jó volna, ha bővülne a csapat! Papír szerint 22 autó kész van az országban, de gondolom senki nem áll fényesen... Azért én titkon reménykedem..."

Kíváncsian várhatjuk tehát már most, hogy kicsivel több,mint egy hónap múlva hány nevezőt láthatunk majd a listákon: remélem, minél többet, mint a Baranya Kupán. A klasszikus, idén 42. alkalommal megrendezett Mecsek Rallye nem lesz igazi a Historic mezőnye nélkül, akik akarva, akaratlanul az elmúlt régi szép időket idézik fel mindannyiunkban, és ez - még, ha csak egy kanyar erejéig is - de hihetetlenül jó érzés...

Rutin Baranya Kupa végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort Mk1 RS2000 50:36,7

Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság következő futama tehát augusztus 1-én és 2-án lesz, nem is olyan messze: Pécsen - akkor már ismét az ORB és az NYRB mezőnyével karöltve.

Találkozzunk ott is!

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei: Iharos és Goller Kft, Kumho

 


 

Ez a hír most jelenik meg 1472. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k