A pécsi nevezési listán egy rég látott név: Kesjár János neve szerepel egy Renault Clio R3 pilótájaként. Erről beszélgettünk Janival:
Tavaly láthattunk utoljára versenyautóban…
Igen, ez így van. Ferjáncz Andrissal indultunk Egerben és Miskolcon. 2007-ben is csak egy versenyen indultam. Jó pár év kimaradt a rendszeres autózásból…
Soha nem felejtem el, amikor az első és egyetlen Zala Rallye-n a Citroen Saxo-val másnap abszolút negyedikként rajtoltál el…
Mert Te már öreg vagy, azért nem felejted el… :)
Valóban így volt, Janika vezetett, második volt Érdi. Harmadik Bútor Robi a nagy F2-es Forddal és jöttünk mi a kis Saxoval, mögöttünk a komplett N-es mezőny. Azt gondolom, hogy az akkor nagy dolog volt…
Aztán megkóstoltad a négykerekes világot, mintha mindig kicsit előtte jártatok volna, hiszen a Subaruból is Ti mutattátok be először a kereklámpást és Evo IXesed is Neked volt először.
( képek az első itthoni EvoIXesről - 2006.03.22)
Talán pont ez volt a baj… Mindig kicsit hamarabb volt meg az autónk, mint a hozzá megfelelő háttér. Volt autó, de nem nagyon tudtam elindulni a versenyeken, vagy pedig a fejlesztésekkel maradtunk le. Ezért is szálltunk ki abból és örömmel élem meg ezt a mostani történetet, hiszen ez a Renault Clio R3 ütőképes autó a kategóriájában itthon is és külföldön is. Eladtuk a Mitsubishit és azt remélem egy hosszabb távú történet kezdete ez a mostani. A terv az, hogy két-három komplett évet autózzunk ezzel a kis Clio-val a magyar bajnokságban.
Az autó nagyon hasonlít Kőváry B!arna autójára.
Szinte majdnem ugyanaz, mint a Barnáé. Ugyanott épült, a Takács Motorsport építette ezt az autót is. Ez egy itthon vásárolt autó és magyar cső van benne, ugyanazokat a paramétereket tudja, mint a Barnáé és kb. 80 kilóval nehezebb, mint egy gyári R3-as.
Mivel idén építettük, így már vannak benne 2009-es fejlesztések is, de igazából ezek kis apróságok, amiket a gyár már idén küld ki a csomagban.
Az autó fehér színű. Milyen matricákat láthatunk rajta?
A régi támogatónk a MASPED továbbra is mellettünk áll. Természetesen a PIRELLI-t is meg kell említenünk, hiszen kaptunk tőlük is segítséget. Valamint Nagy Peti Kusza tiszteletére a LAZAPIPA.hu matrica is felkerült az autóra. Csaba (Kesjár - a szerk.) baráti köre segít nekem.
A Takács Motorsport szervizsátra alatt immár három Renault Clio R3 áll. Házon belül is nagy lesz a csata, jól látom?
Takiék nagyon értik a dolgukat és mentem olyan csapatban, ahol három autó volt a csapatban és egymás ellen mentünk… Remélem ez a történet sokkal tovább fog tartani.
Milyen vérmes reményekkel vágtok neki a pécsi versenynek?
Idén két verseny van tervben, megnézzük mire leszünk képesek és igazából jövőre szeretnénk támadni. Most még nem tudom hova tenni magamat. Sok még a kérdőjel bennem az autóval kapcsolatban, de az biztos, hogy nagyon jóindulatú, nagyon jól kezelhető a versenyautónk.
Meglátjuk majd, hogy mennyire tudunk támadni vagy esetleg mennyire kell felzárkóznunk.
A cél, hogy egyben beérjen az autó a célba de azért nézni fogjuk az időket is, hogy tudjuk, mennyit kell fejlődnünk.
Az autón kívül a navigátor is új…
Igen, Csontos Tamással, Csontival megyek. Soha nem ültünk még együtt autóban. A pályabejáráson hamar kiderült, hogy tisztába van a feladataival és jól éreztük magunkat az autóban a tréningen. Jó reményekkel várjuk a versenyt.