Kesjár János
Emlékszünk rá, mikor a murvás Zala Rallyen a kis Saxoval előkelő helyen autózott... Majd volt kereklámpás Subaru és aztán kis csend és kocsizás a gyorsasági futamokon.
Egy új műhelybe és egy új autó mellé invitált...
Egy EvoIX-esre támaszkodunk…
Mesélj egy kicsit arról, mi a hír Kesjár János körül 2006-ban…
Jó pár éve eltűntem a rallyból, a pályaversenyzés maradt, mert anyagi lehetőségeink csak azt tették lehetővé, hogy ott csikorogjunk.
Most egy hosszabb, három éves projektbe vágtunk bele, aminek természetesen az elsődleges célja újra a rallyzás.
Ahogy tudom, azért idén még mindig pályalicenszet igényeltél…
Egy komoly csapatépítésbe fogtunk.
Ahogy látod, itt van a Mitsubishi EvoIX, amivel valóban idén még pályán megyek.
A csapat tagja egy fiatal versenyző, Mészáros László, aki Skodával fog menni, és szintén pályán, de a célunk, hogy rallyba szerepeljünk jövőre.
Az a feladatom, Laci jól érezze magát az autóversenyzésben és megtanulja ennek a sportnak azokat a dolgait, amik elsajátíthatóak.
Pályán nem fogsz tudni beülni mellé, de azért tanácsokat, instrukciókat így is lehet adni?
Azzal a minimális tapasztalattal, amit a pár év alatt összeszedtem az autósportban, azzal megpróbálom gyorsítani a fejlődését. Amit már kitaláltak emberek és jól működik, azt neki ne kelljen újból kitalálnia. Azt gondolom, hamarabb rá tud majd így érezni az ideális ívekre, a megfelelő tempóra, a ballábfékezésre.
Ezek az alapok ahhoz, és ha bármikor versenyezni szeretne valaki, akkor ezekkel tisztában kell lennie.
Ezek a hosszútávú tervek azt sugallják, hogy találtatok a támogatót… Vagy lottón nyertél?
Nem nyertem, valóban támogatói segítséggel sikerült az autóhoz jutni, de Kőváry Barna példájából tanulva nem nevesíteném meg a szponzort, az autó matricáiból úgyis kiderül majd, addig pedig megspórolnék néhány telefont a hiénáknak :)
Beszéljünk egy kicsit erről a szép fehér autóról… Szemmel láthatóan ez egy vadonatúj utcai harcos…
Néhány kilométer volt benne, mikor leálltunk vele a trélerről…
Egy N csoportos autót építünk belőle.
A rally szabályai szerint szeretnénk megépíteni, hiszen ahogy korábban is mondtam, a cél a rally, idén az autóval minimális szeretnénk tesztelni. Év végére jó lenne már képbe lenni azzal, hogy aszfalton mit tud az autó, milyen beállításokkal hogyan viselkedik.
Hegyen is rallygumival szeretnék menni, nem a teli slickkel, ami pályán engedélyezett.
Év végére már majdnem kész autót szeretnék és jövő télen terveink szerint kapja meg az összes fejlesztést, ami alapján majd elmondhatjuk, hogy egy top szuper N-es autó lesz alattunk.
Az autó most jött a szalonból, Angliából.
Mit lehet róla tudni, mennyivel tud többet, mint például a VIII-as.
Most megfogtál, mert nem vagyok tisztában igazán a tesztadatokkal és nem is ültem soha sem VI-osban, sem más Mitsubishiben. Akik értenek hozzá, azok egyöntetűen állítják, hogy ezzel a változó szelepvezérléssel gyorsabb, mint a VIII-asok.
Amit tudok róla, hogy könnyebb az autó, mint a korábbi változatok, hiszen már alumínium a tető, a géptető, a hátsó ajtó.
A sarokban itt egy köteg cső, ami ha jól látom, nem a műhely fűtését hivatott szolgálni…
Jó megfigyelő vagy, az tényleg nem a fűtéscső… :)
Ez egy VB homologizációnak megfelelő, ultrakönnyű Costum Cage bukócső, amihez kaptunk egy aranyos összerakási segédletet, ami olyan szintű, hogy szerintem az IKEA-ban nem adnak ilyen képekkel illusztrált anyagot egy konyhabútor összerakásához, pedig aztán azokkal is kell LEGO-zni rendesen…
Nem csak az autó, de a műhely is vadonatúj.
A műhely még közel sincs a végleges állapotában, az autók már bent állnak. Azt gondolom Taki neve jó garancia arra, hogy lesz a kocsiból valami.
Kívánom, hogy karcmentesen menj idén és jövőre ott állj az első rally futam rajtjánál ezzel a gyönyörű autóval!
Köszi!