RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Klasszikus hiba: kihúzták a szőnyeget
Herczig Norbi nagyon sajnálta, hogy nem tudott végigérni az aradi futamon
2011-08-15
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710309549
Napi oldal:
59810
Jelenleg:
2172
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nagyon várták az új kihívást, a szenzációs pályákat, de a verseny felénél a harmadik helyről esett ki a Herczig-Benics páros. Norbival beszélgettem erről, aki szerint nem volt ez más, mint a klasszikus eset: egyszerűen úgy jártak, mint aki alól kihúzták a szőnyeget!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_1

Ismét nem túl jó a téma, mi történt veletek Aradon?
Valamiért a sors nem akarja könnyen adni nekem ezt a dolgot, egyszer fenn, máskor lenn! Vagy nagyon jól sikerül, vagy nagyon rosszul! Ez most az utóbbi lett. A 22 km-es gyorsasági szakasz rajtja után kb. 600 méterrel volt jobb derékszögű kanyar, és a féktáv végén, mielőtt szerettünk volna befordulni a kanyarba, kiszélesedett az út, én pedig kihelyezkedtem a bal oldalára. Nem számoltam azzal, hogy az előttem lévő autók jelentős mennyiségű murvát sodornak ki a kanyar bejárati ívének környékére. Egyszerűen az az igazán klasszikus dolog történt, amikor kihúzzák a szőnyeget alólunk! Már ráfordítottam az autót a kanyarra, amikor keresztben csúszva felgyorsult az autó a kanyar külső íve felé. Volt ott egy földes vízelvezető árok, és abban megütődött a bal hátsó kerék. A lengőkar és a csonkállvány között van egy alumínium közbetét, és ez tört el.


videó : rallyeyes.hu

Nagyon-nagyon picit mentünk neki, tényleg nem mondhatnánk azt, hogy hű, mennyire odavertük! Nekem meggyőződésem - és a mérnökkel is ezt beszéltük - hogyha ez egy WRC, akkor semmi nem történik, megyünk tovább. A S2000-es  autóknál alapvetően erős a futómű, de vannak bizonyos részei, amelyek nem annyira erősek, ez egy tény, de nem akarom a bizonyítványomat túlmagyarázni, így jártunk. Nem gondoltam abban a pillanatban, hogy vége a versenyünknek, azt hittem, hogy megyünk tovább... de nem mentünk. A nézők segítségével lerántgattuk az autót és onnét kezdve beálltunk a nézők közé. Nagyon sajnálom, és az elvesztegetett pontoknál is jobban bánt, hogy nem tudtam menni ezeken a pályákon! Szenzációs pályák voltak! Életem egyik legnagyobb kihívása volt ezeken a pályákon versenyezni! Bízom abban, hogy az MNASZ látja ezt, hogy „igen, ide jövőre is ki kell jönni!”.

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_2

A Ti mutatványotoknak is köszönhetően, négy esélyessé vált a bajnokság...
Matematikai esélyek alapján nem is négy, hanem még több! Ha viszont a realitásnál maradunk, akkor az első helyre 3 páros esélyes, hogy rajtuk múljon, és ott az fog dönteni, hogy ki fog előrébb végezni. A mi szempontunkból azt mondhatom, hogy nekünk esélyünk akkor van, ha mi nyerünk és mögöttünk pedig - számunkra kedvezően - alakul a sorrend, de ez már újabb matekozás, úgyhogy nekünk nem kell ezzel foglalkozni. Oda kell mennünk, fel kell készülnünk maximálisan és meg kell próbálni megnyerni a Mecsek Rallye-t és ha ez sikerül, akkor majd eldönti a sors a végső eredményt. Van esélyünk persze, és egyértelmű, hogy nem reménytelen a helyzetünk.

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_4

Mivel lennél elégedett?
Az elsővel! :-) Bükfürdőn perec volt, Veszprémben nyertünk, Aradon megint kiestünk így most megint egy jónak kell következnie! :-) Ráadásul úgy érzem, hogy nekem még jön eggyel a Mecsek a tavalyi miatt! Az utolsó gyorson kiesni, vezető pozícióból, technikai hibával... azt gondolom, hogy ez nem volt túl szép a sorstól, úgy, hogy kb. 6 km választott el a célba éréstől és a győzelemtől! Ezek voltak az érzelmi oldalai, ha pedig a szakmai oldalát nézzük, akkor ez egy nagyon nagy kihívás lesz, hiszen 2 nap alatt teljesítjük a 250 km-t! A megszokott magyar futamokhoz képest kb. 100 gyorsasági kilométerrel többet kell mennünk, és ez egy nagyon nagy falat lesz! Megyünk sötétben is, olyan pályán, ahol sötétben még nem mentünk. Tavaly mentünk ugyan sötétben, de azokat most világosban teljesítjük. Nincs más hátra, oda kell menni, egy jó tesztet kell csinálni. Szerencsére tudtunk úgy spórolni a tesztkilométereinkkel, hogy itt majd most tudunk egy kicsit többet autózni. Alapvetően még arra is van esélyünk, hogy a gyári csapattal majd közösen tudunk tesztelni... bár nem tudom, hogy ez mennyit segít a mi ügyünkön!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_3

Végezetül?
Jó volt ez az Arad Rallye, és ez tényleg igazi rallye volt, nagyon jó volt a fogadtatás... Amikor év elején kiderült, hogy ez szerepel a bajnokságban, hogy Arad és Románia, akkor tartottam azért tőle, de ahogy közeledett a verseny, úgy múlt el ez az aggályom. Azt láthattuk, hogy nagyon-nagyon korrektek voltak a románok, a versenyzők, a sportbírók, és mindenki, akivel találkoztunk a verseny folyamán. Se hírét, se hamvát nem láttuk a román-magyar ellentétnek, mi ebből semmit nem éreztünk!
Csak pozitívumot kaptam ez alatt a négy nap alatt!

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_5

 

klasszikus_hiba__kihuztak_a_szonyeget_6

Ez a hír most jelenik meg 5350. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k